DET forstår jeg ikke?
Fra : Mogens...

Dato : 01-04-06 16:06

Var lige nede og handle og så en splinterny Audi A6 2,7 TDI quattro.
Sån een havde vi godt nok ikke hørt om før og stor blev endvidere
overraskelsen, da autobild.de kunne afsløre en prisforskel ift. 3,0 TDI
på 300 euro alt efter gearbox.

Hvordan dælen hænger det sammen - og hvad skulle afholde een fra
den store model 3,0 TDI? (gl. model?)
2,7 har 180 hk/380 Nm mod 3,0 med 225 hk/450 Nm

Fra : Uni Bull

Dato : 02-04-06 13:48

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan dælen hænger det sammen - og hvad skulle afholde een fra
> den store model 3,0 TDI? (gl. model?)
> 2,7 har 180 hk/380 Nm mod 3,0 med 225 hk/450 Nm

Forsikringspræmie!?
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Mogens...

Dato : 02-04-06 15:20

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse

> Forsikringspræmie!?

Det tror jeg ikke - heller ikke vægtafgiften mm.
Jeg mener - det er peanuts i den sammenhæng, IMO...

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-06 16:40

> [...]
> den store model 3,0 TDI? (gl. model?)
> 2,7 har 180 hk/380 Nm mod 3,0 med 225 hk/450 Nm

Er det danske priser ?

tiptronic

http://www.audi.dk/nyebiler/model/type/sammenlign/Default.asp?vcModelvalg1=forudvalgt&variant1=30&vcModelvalg2=A6+Avant&variant2=118&x=20&y=9#sammenlign

26113kr altså 3499 euro

eller

6 gear

http://www.audi.dk/nyebiler/model/type/sammenlign/Default.asp?vcModelvalg1=A6+Avant&variant1=112&vcModelvalg2=A6+Avant&variant2=98&x=20&y=9#sammenlign

88894kr > 11912 euro

\Lars G

Fra : MK

Dato : 02-04-06 16:45

"Lars G" <lbg-at-aplusmail-dot-dk> skrev i en meddelelse

> Er det danske priser ?

Autobild.de er den tyske udgave

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-04-06 22:42

Den Sat, 01 Apr 2006 15:06:27 GMT, skrev Mogens... :

> autobild.de kunne afsløre en prisforskel ift. 3,0 TDI
> på 300 euro alt efter gearbox.

Når noget ser mærkeligt ud, så er det altid en god idé at tjekke "ved
kilden"

Iflg audi.de findes de 2 motorer kun i éen sammenlignlig udgave, nemlig
quattro med tiptronic:

A6 2.7 TDI quattro tiptronic   42.590,- Euro
A6 3.0 TDI quattro tiptronic   44.890,- Euro

Så er prisforskellen pludselig 2.300,- Euro.

Sidstnævnte fås også med 6 manuelle gear til 42.890,- Euro. Det er nok
dér fejlen opstår hos autobild.de

Sjovtnok fås 2.7 TDI quattro IKKE med manuelt gear, medmindre man også
vil undvære quattro. DET forstår jeg ikke

--
Kent Oldhøj