HVordan skal bilen udskiftes?
Fra : JS

Dato : 31-03-06 16:49

Hvad er jeres holdninger til hvornår en bil skal skydes af ud fra
nedenstående kriterier:
- Den skal sælges inden risikoen for store regninger kommer.
- Den skal ikke nå at blive så gammel at den ikke er "moderne" mht. komfort
og sikkerhed.

Den aktuelle bil er en 206 1,4 HDI fra 2002 der har kørt 125.000. Den kører
ca. 50.000 om året.

Det svære spørgsmål er så, hvornår det er bedst at skifte den. Skal den
sælges nu eller skal have lov til at køre 200.000? Hvornår knækker kurven på
sådan en 206'er? Der kommer jo også en 207'er som kan have indflydelse på
prisen på brugte 206'ere.

Jeg ved at det er umuligt at svare entydigt på spørgsmålet, men kom med
jeres bud.

Fra : Brian Sørup

Dato : 31-03-06 17:01

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> prisen på brugte 206'ere.
>
> Jeg ved at det er umuligt at svare entydigt på spørgsmålet, men kom

Hvad er *store_regninger* ?
- med dit km-forbrug skal du skifte bil mindst hver 3'de år for at
slippe før større regninger, og en 3 år gammel bil med 150000km er altså
faldet en del ift. nypris.

Hvis den er betalt, så kør i den til den skilles ad - det er sikkert om
4-5 år når den har gået omkring 400k, den kan sikkert godt gå længere
hvis du passer på den.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Thomas Krath

Dato : 31-03-06 17:46

> [...]
> komfort og sikkerhed.
>
> Hvornår knækker kurven på sådan en 206'er?

Tror vist den er knækket for nogle år siden hvad angår ""moderne" mht.
komfort og sikkerhed". ;) Blot min personlige holdning...

--
Mvh/TK
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/performance-vectra.wav

Fra : Mogens...

Dato : 31-03-06 19:06

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tror vist den er knækket for nogle år siden hvad angår ""moderne" mht.
> komfort og sikkerhed".

Heyyyyy, nu havde vi liiige regnet med at se det helt store regnetykke

Jég ville personligt sælge den ved 175.000 km, idet gensalgsprisen vil
være elendig med >200 kkm på klokken, IMO...

Fra : JS

Dato : 31-03-06 20:14

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Jég ville personligt sælge den ved 175.000 km, idet gensalgsprisen vil
> være elendig med >200 kkm på klokken, IMO...

Ja, det er nok også den jeg hælder mest til.

Fra : JS

Dato : 31-03-06 20:16

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tror vist den er knækket for nogle år siden hvad angår ""moderne" mht.
> komfort og sikkerhed". ;) Blot min personlige holdning...

Sikkerhed - 4 stjerner i euroncap. Det synes jeg er ok. Den ligger godt på
vejen af en lille bil at være og er let at manøvrere med i høj fart. Komfort
er selvfølgelig subjektivt. Jeg kunne sagtens finde mere komfortabke biler,
men ikke i samme prisklasse.