Hvordan bruger jeg min polermaskine rigtig~
Fra : allan

Dato : 30-03-06 21:17

Hej.

Jeg har købt en "rigtig" polermaskine til et par tusinde kroner.

Nu skal bilen snart have en ordentlig omgang, men hvordan bruger
jeg maskinen rigtig.
Hvor længe skal jeg polerer f.eks på min kølerhjelm. Nogle siger
at man bare kan polere, mens andre siger at man skal passe godt
på med ikke at polere for længe med sådan en maskine.

Jeg har Sonax xtreme polish+wax 3, og Xtreme liquid wax 1.

Min bil har mange af de såkaldte vaske ridser, som man især kan
se når solen skinner.

Er der nogle forslag til poleringen.

mvh
Allan

Posted with NewsLeecher v1.0 Final
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-03-06 22:34

Hej!

allan wrote:

> Jeg har købt en "rigtig" polermaskine til et par tusinde kroner.

Hvilken og hvor? Jeg endte med at købe en DeWalt DW-849 i en tysk webshop.

> [...]
> på med ikke at polere for længe med sådan en maskine.
>
> Jeg har Sonax xtreme polish+wax 3, og Xtreme liquid wax 1.

Jeg har ingen erfaringer endnu, men jeg køber nok 3M's professionelle serie som
hedder Perfect-It 3... Når det sker skal jeg nok melde tilbage med erfaringerne

> Min bil har mange af de såkaldte vaske ridser, som man især kan
> se når solen skinner.

Samme her. Og så er min ene forskærm slemt mat i lakken. Resten er oplakeret

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Lars Holst

Dato : 31-03-06 10:59

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> said in

> [...]
> tilbage med erfaringerne

> Samme her. Og så er min ene forskærm slemt mat i lakken. Resten er

Har samme DeWalt maskine men skal bruge den på gelcoaten på min
glasfiberbåd en af de nærmeste uger.
Melder gerne tilbage med erfaringer.

Men som udgangspunkt handler det om hastighed og tryk.
Jeg mener at hastigheden skal være lav (helst under 300 o/m) og trykket
moderat til let.

--
Lars Holst