/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Topfart på Volvo 850 GLT aut ?
Fra : Peter Frost - Gregan~


Dato : 30-03-06 19:34

Hvad siger I om emne ? Hvad kan sårn en fætter løbe ? Ikke på papiret, men i
den virkelige verden ?

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk
-Volvo 850 GLT



 
 
Jan W Nielsen (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 30-03-06 19:40

> Hvad siger I om emne ? Hvad kan sårn en fætter løbe ? Ikke på papiret, men
> i den virkelige verden ?

Den kan løbe det, der står i papirerne - og ikke en bønne mere.

(Det er speedometrene, der viser for meget.)

Hvad er det for en motor, der ligger i den, og er det sedan eller
stationcar - de kører ikke lige hurtigt.)

--
/Jan W Nielsen



Niels Bengaard (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 30-03-06 20:43

> Hvad siger I om emne ? Hvad kan sårn en fætter løbe ? Ikke på papiret, men
> i den virkelige verden ?
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> Peter Frost - www.gregand.dk
> -Volvo 850 GLT

Ca. 200 km/t.

Niels



OZ7PUS (30-03-2006)
Kommentar
Fra : OZ7PUS


Dato : 30-03-06 21:04


"Peter Frost - Gregand" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
news:442c2484$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvad siger I om emne ? Hvad kan sårn en fætter løbe ? Ikke på papiret, men
> i den virkelige verden ?
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> Peter Frost - www.gregand.dk
> -Volvo 850 GLT
>


Du skal jo huske at hæve ploven hvis du skal over 170 :p Det er jo en
volvo

OZ3BTO



Kent Oldhøj (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 30-03-06 21:20

Den Thu, 30 Mar 2006 20:33:59 +0200, skrev Peter Frost - Gregand :

> Hvad siger I om emne ? Hvad kan sårn en fætter løbe ? Ikke på papiret, men i
> den virkelige verden ?

Med manuelt gear er den testet til 215 som sedan:

http://www.einszweidrei.de/volvo/850gltl1991-1.htm

Så en 210-stykker lyder som et realistisk bud.

Peter Frost - Gregan~ (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Peter Frost - Gregan~


Dato : 30-03-06 21:30

Var i Westerlangstedt i Søndags, så da vi grydsede grænsen, skulle jeg lige
se hvad den kunne. Kørte godt 110 km/t, da jeg trykkede speederen godt ned,
den kickede ned, til 3. gear, hvor den blev, ved 180 km/t ca 6200 omdr/min.,
skifede den til 4. gear og ca 4100 omdr/min. Og blev der... Lige meget hvor
meget man trykkede på speederen ville den ikke en km/t over 180 km/t,
hvilket både speedometer og GPS viste... Den er i sin tid importeret fra
Tyskland, men det vel noget begrænsning i motorstyringen...

Det er en 2.5l 20v med 170 hk og 210 nm, vidst nok, 4d sedan med
automatgear...

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk
-Volvo 850 GLT



u.m.s [3460] (30-03-2006)
Kommentar
Fra : u.m.s [3460]


Dato : 30-03-06 23:11


"Peter Frost - Gregand" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
news:442c3fa6$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...
> Var i Westerlangstedt i Søndags, så da vi grydsede grænsen, skulle jeg
> lige se hvad den kunne. Kørte godt 110 km/t, da jeg trykkede speederen
> godt ned, den kickede ned, til 3. gear, hvor den blev, ved 180 km/t ca
> 6200 omdr/min., skifede den til 4. gear og ca 4100 omdr/min. Og blev
> der... Lige meget hvor meget man trykkede på speederen ville den ikke en
> km/t over 180 km/t, hvilket både speedometer og GPS viste... Den er i sin
> tid importeret fra Tyskland, men det vel noget begrænsning i
> motorstyringen...
>
> Det er en 2.5l 20v med 170 hk og 210 nm, vidst nok, 4d sedan med
> automatgear...

Den låser ved 4000 omdrejninger. Det gør min 2,4L V70, AUT.
Men et besøg hos www.sct-tuning.com skulle løse problemet. Jeg har forhørt
mig da jeg gerne vil have "upgradet" fra 140 hk til 170 hk, og de fortalte
at de fjernede hastighedsbegrænsningen. Det gør www.bsrab.se ikke.



Per Groth Ludvigsen (31-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Groth Ludvigsen


Dato : 31-03-06 17:27

"Peter Frost - Gregand" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
news:442c3fa6$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...
> Var i Westerlangstedt i Søndags, så da vi grydsede grænsen, skulle jeg
lige
> se hvad den kunne. Kørte godt 110 km/t, da jeg trykkede speederen godt
ned,
> den kickede ned, til 3. gear, hvor den blev, ved 180 km/t ca 6200
omdr/min.,
> skifede den til 4. gear og ca 4100 omdr/min. Og blev der... Lige meget
hvor
> meget man trykkede på speederen ville den ikke en km/t over 180 km/t,
> hvilket både speedometer og GPS viste... Den er i sin tid importeret fra
> Tyskland, men det vel noget begrænsning i motorstyringen...
>
> Det er en 2.5l 20v med 170 hk og 210 nm, vidst nok, 4d sedan med
> automatgear...
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> Peter Frost - www.gregand.dk
> -Volvo 850 GLT

Jeg var også i Sverige i søndags og der var en voldsom vind derovre. Hvis du
har lavet topmålingen i medvind - så står motoren ikke rigtigt. Alternativt
har spedometeret er problem med at vise over 180 km/t.

Tyder dog på, at du har kørt i kraftig modvind siden gear ændringen ikke gav
noget på toppen. Ville forvente 200 - 210 km/t, da motoren tilsyneladende
ikke
har problemer med at tage omdrejninger og dermed ikke er fejljusteret.
>
>



Morten Fruergaard (31-03-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 31-03-06 20:49

Peter Frost - Gregand wrote:
> Var i Westerlangstedt i Søndags, så da vi grydsede grænsen, skulle
> jeg lige se hvad den kunne. Kørte godt 110 km/t, da jeg trykkede
> speederen godt ned, den kickede ned, til 3. gear, hvor den blev, ved
> 180 km/t ca 6200 omdr/min., skifede den til 4. gear og ca 4100
> omdr/min. Og blev der... Lige meget hvor meget man trykkede på
> speederen ville den ikke en km/t over 180 km/t, hvilket både
> speedometer og GPS viste... Den er i sin tid importeret fra Tyskland,
> men det vel noget begrænsning i motorstyringen...
> Det er en 2.5l 20v med 170 hk og 210 nm, vidst nok, 4d sedan med
> automatgear...

Min tidligere Volvo V70 (samme model, som 850) med en 2,5 TDi, 140 hk . 170
hk med boks, rendte mindst 205 km/t ægte...


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



Per Groth Ludvigsen (31-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Groth Ludvigsen


Dato : 31-03-06 22:24


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:442d87b4$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...
> Peter Frost - Gregand wrote:
> > Var i Westerlangstedt i Søndags, så da vi grydsede grænsen, skulle
> > jeg lige se hvad den kunne. Kørte godt 110 km/t, da jeg trykkede
> > speederen godt ned, den kickede ned, til 3. gear, hvor den blev, ved
> > 180 km/t ca 6200 omdr/min., skifede den til 4. gear og ca 4100
> > omdr/min. Og blev der... Lige meget hvor meget man trykkede på
> > speederen ville den ikke en km/t over 180 km/t, hvilket både
> > speedometer og GPS viste... Den er i sin tid importeret fra Tyskland,
> > men det vel noget begrænsning i motorstyringen...
> > Det er en 2.5l 20v med 170 hk og 210 nm, vidst nok, 4d sedan med
> > automatgear...
>
> Min tidligere Volvo V70 (samme model, som 850) med en 2,5 TDi, 140 hk .
170
> hk med boks, rendte mindst 205 km/t ægte...
>
Hvilke erfaringer havde du ellers med boksen?
>
>



Morten Fruergaard (01-04-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 01-04-06 07:51

Per Groth Ludvigsen wrote:
>> Min tidligere Volvo V70 (samme model, som 850) med en 2,5 TDi, 140
>> hk . 170 hk med boks, rendte mindst 205 km/t ægte...
>>
> Hvilke erfaringer havde du ellers med boksen?

Mærkbart flere krafter, 3 sek. hurtigere til 100 km/t (fra 0), ca. 1 km
længere pr. L.


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



Per Groth Ludvigsen (01-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Groth Ludvigsen


Dato : 01-04-06 10:25

Interessant! Har en tilsvarende bil, som har gået 250 tkm, og som jeg agter
at køre tkm 500 - 750 før jeg skifter.

Er det tilrådigeligt at chippe en motor i den stand?


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:442e22cf$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
> Per Groth Ludvigsen wrote:
> >> Min tidligere Volvo V70 (samme model, som 850) med en 2,5 TDi, 140
> >> hk . 170 hk med boks, rendte mindst 205 km/t ægte...
> >>
> > Hvilke erfaringer havde du ellers med boksen?
>
> Mærkbart flere krafter, 3 sek. hurtigere til 100 km/t (fra 0), ca. 1 km
> længere pr. L.
>
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
> Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
> Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
> www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler
>
>



Morten Fruergaard (01-04-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 01-04-06 14:03

Per Groth Ludvigsen wrote:
> Interessant! Har en tilsvarende bil, som har gået 250 tkm, og som jeg
> agter at køre tkm 500 - 750 før jeg skifter.
>
> Er det tilrådigeligt at chippe en motor i den stand?

Det kan jeg ikke se noget galt i. Min havde kørt 195.000 km og jeg nåede at
køre 35.000km med boksen i før jeg solgte.

Hvis det er præcis samme motor, så har jeg boksen til salg...
Den tager 2 min at montere og kan justeres i styrke.

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



Per Groth Ludvigsen (01-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Groth Ludvigsen


Dato : 01-04-06 19:05


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:442e7a0d$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
> Per Groth Ludvigsen wrote:
> > Interessant! Har en tilsvarende bil, som har gået 250 tkm, og som jeg
> > agter at køre tkm 500 - 750 før jeg skifter.
> >
> > Er det tilrådigeligt at chippe en motor i den stand?
>
> Det kan jeg ikke se noget galt i. Min havde kørt 195.000 km og jeg nåede
at
> køre 35.000km med boksen i før jeg solgte.
>
> Hvis det er præcis samme motor, så har jeg boksen til salg...
> Den tager 2 min at montere og kan justeres i styrke.
>
> Det er da værd at undersøge, min er en 850/V70 1997 2.5 TDI MSA 15.7.
850 udseende men V70 stelnummer.
Hvad hedder boksen?
Da denne newgroup ikke er til køb/salg - så kan du sende direkte til
pgl@post.cybercity.dk

>



Per O. (01-04-2006)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 01-04-06 01:25

"Peter Frost - Gregand" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
news:442c3fa6$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...
> Var i Westerlangstedt i Søndags, så da vi grydsede grænsen, skulle jeg
> lige se hvad den kunne. Kørte godt 110 km/t, da jeg trykkede speederen
> godt ned, den kickede ned, til 3. gear, hvor den blev, ved 180 km/t ca
> 6200 omdr/min., skifede den til 4. gear og ca 4100 omdr/min. Og blev
> der... Lige meget hvor meget man trykkede på speederen ville den ikke en
> km/t over 180 km/t, hvilket både speedometer og GPS viste... Den er i sin
> tid importeret fra Tyskland, men det vel noget begrænsning i
> motorstyringen...
>
> Det er en 2.5l 20v med 170 hk og 210 nm, vidst nok, 4d sedan med
> automatgear...

lyder da ikke rart. Min C-Max 1,8 benzin løber 195 ægte km på toppen på lige
vej i stille vejr. Har haft den på 210 ægte når det gik en smule ned ad
bakke. Begge dele målt på min gps. Sjovt nok viser kørecomputeren og gps'en
samme hastighed, og speedometeret en smule for meget.

Per O.
www.billedsnedkeren.dk (nu med flere biler og piger)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408905
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste