Svagheder ved en Mazda 323 fra 86
Fra : Jimmy_K

Dato : 30-03-06 11:46

Hej alle i gruppen. Jeg skal ud og kigge på en gammel
Mazda 323 fra 86 til min.kammerat i eftermiddag. Har i et par tips til de
typiske svagheder ved disse biler ?

På forhånd tak

Mvh
Jimmy_K
jimmy_k76@FJERNDETTEhotmail.com

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 30-03-06 12:21

"Jimmy_K" <jimmy_k76@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in message
> Hej alle i gruppen. Jeg skal ud og kigge på en gammel
> Mazda 323 fra 86 til min.kammerat i eftermiddag. Har i et par tips til de
> typiske svagheder ved disse biler ?

Rust i venstre side og rust i højre side, rust bag nummerpladen i bag, ved
lygter hele vejen rundt, ruder og generelt alle steder hvor der er (eller
var) metal. Så en god spids hammer er rigtig go' at ha' med når man skal
kigge på sådan en svend.

Sammenfattende må man sige at med mindre der er gjort MEGET for at holde
vand og metal adskilt (rustbeskyttelse) i de 20 år der er gået, så er
svagheden ved denne bil dens alder. Slet og ret.

Mekanisk set kan der være rigtig mange år/km tilbage i den endnu. Havde selv
en Mazdarati 323 1,7 Diesel fra 1987 med 347.000 km på klokken. Kørte 80 km
hver dag i ca. 1 år uden andre problemer end et knokkelled på en trækaksel.
Årsag: Defekt gummimanchet!

Men den gik længere på 1 liter diesel, end på 1 kg plastic-padding til sidst

Mvh
Michael

Fra : jacob johansen

Dato : 30-03-06 19:25

meld dig til på www.bilboksen og indtast dit reg.nr. også kan du se de ti
mest fundne fejl på din bil...
det er gratis

MVH
Jacob

Fra : Jimmy_K

Dato : 30-03-06 20:25

Mange tak for rådene
Glemte desværre at kigge herinde inden jeg kørte.Øv øv.
Men bilen var i kanon stand. Der var kun kosmetisk rust i en enkelt
skærmkant, resten af bilen var næsten rustfri. Undervognen var rigtig flot
og passet med undervognsbahandlinger. Det må være en af de sjældne gange man
ser en 20 år gammel bil der er så velholdt. Bilen havde kun kørt 128.000km
med fuld servicebog. Så den bliver min kammerat med garanti glad for.

Fortsat god dag allesammen

Mvh
Jimmy_K