|
| Kan man risikere at købe en ældre Rover? Fra : Hanswww |
Dato : 29-03-06 14:09 |
|
Er der nogen der har erfaringer med Rover?
Rust--
Mekanik--
Reservedele--
Nu har jeg selv repareret mine biler de sidste 30 år, så det er ikke
manglen på autoriserede værksteder, der skræmmer.
Så kunne man jo godt blive fristet. Priserne er jo forholdsvis lave.
| |
Klaus D. Mikkelsen (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 29-03-06 14:25 |
|
Hanswww skriver:
>
> Så kunne man jo godt blive fristet. Priserne er jo forholdsvis lave.
Jeps, men hvordan er reservedelssituationen ?
Rover er lukket og slukket......
Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html
| |
Ukendt (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-03-06 19:55 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Rover er lukket og slukket......
Men som bliver genoplivet af kinesiske investorer, stod der i Jyske
Vestkysten i forrige uge.
/Peter
| |
Kent Oldhøj (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 29-03-06 14:58 |
|
Den 29 Mar 2006 05:09:27 -0800, skrev Hanswww :
> Er der nogen der har erfaringer med Rover?
"Ældre Rover" er mange ting.
Der er de "rigtige"(P-modellerne og vel til og med SD1'eren).
Så er der Honda varianterne som jeg ikke har helt styr på, men
ihvertfald omfatter de helt eller delvist 800 serien(basis Honda
Legend), 600 serien(basis Honda Accord) og 200 serien(basis Honda
Civic).
Og så er der enkelte "mixed" Honda/Rover foruden ihvertfald en enkelt BL
variant(Rover 100 baseret på Mini Metro).
Der er stor forskel på om det er en britisk eller en japansk Rover du
interesserer dig for
--
Kent Oldhøj
| |
Henning (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 29-03-06 15:26 |
|
On 29 Mar 2006 05:09:27 -0800, "Hanswww" <hanswas@jubii.dk> wrote:
>Er der nogen der har erfaringer med Rover?
>Rust--
>Mekanik--
>Reservedele--
Rover - du mener fomodentlig den "rigtige" Rover - dvs. en Land Rover?
| |
Martin Sørensen (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 29-03-06 16:42 |
|
Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Hanswww skriver:
> >
> > Så kunne man jo godt blive fristet. Priserne er jo forholdsvis lave.
>
> Jeps, men hvordan er reservedelssituationen ?
>
> Rover er lukket og slukket......
>
Nu ved vi jo ikke hvilke modeller Hanswww har i tankerne, og der
varierer nok noget derefter.
Hvis vi taler biler fra Hondaperioden ville jeg ikke bekymre mig så
meget, mange ting kan byttet 1:1 og sliddele laves sikkert af andre
alligevel. Hvis der er Rover-specifikke ting (såsom visse motorer
eller ældre/yngre modeller (specielt 75eren, 25/45 er vist en Civic)
ville jeg prøve at spørge i en passende engelsk gruppe.
Selv om tingene kan fås i det britiske er der dog leveringstid.
Ældre britiske biler kan man ofte få næsten alt til, det mest
ekstreme er at det er muligt at bygge en ny MGB ud af reservedele!
Klubben købte produktionsapperatet.
mvh
Martin
| |
Martin Sørensen (29-03-2006)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 29-03-06 16:52 |
|
Hanswww skrev:
> Er der nogen der har erfaringer med Rover?
> Rust--
> Mekanik--
> Reservedele--
>
> Nu har jeg selv repareret mine biler de sidste 30 år, så det er ikke
> manglen på autoriserede værksteder, der skræmmer.
> Så kunne man jo godt blive fristet. Priserne er jo forholdsvis lave.
Hvad er ældre?
Jeg har en Honda Accord der har meget til fælles med 600-serien, men
er det en anden du tænker på er det jo ligegyldigt.
Jeg ville ikke være bange for at købe en 620 Si eller 623. 620 Ti
ville jeg holde mig fra.
mvh
Martin
| |
Hanswww (30-03-2006)
| Kommentar Fra : Hanswww |
Dato : 30-03-06 10:24 |
|
Nå ja, jeg tænkte nærmere på sådan noget som den her:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=868937&page=1
Det skulle efter sigende være en motor af Rovers egen konstuktion, der
ligger i den?
Eller er den i familie med andre bilmærker? (Honda f.eks.)
Man får jo både ægte hud at sidde på, træ at kigge på, og rimelig
motorkraft.
Men hvad med rust? Nogen erfaringer?
| |
Torben Scheel (30-03-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 30-03-06 12:54 |
|
Hanswww wrote:
>
> Det skulle efter sigende være en motor af Rovers egen konstuktion, der
> ligger i den?
> Eller er den i familie med andre bilmærker? (Honda f.eks.)
Det meste (alt?) mekanik og el er Honda - 2.0 Si er en
Hondakonstruktion. Ti (turbo) modellerne er med Rovers motor.
> Man får jo både ægte hud at sidde på, træ at kigge på, og rimelig
> motorkraft.
Træet er plastic, men pænt lavet. Det er sikkert dellædersæder, så check
dem grundigt i syninger osv.
> Men hvad med rust? Nogen erfaringer?
Den skal være rustbehandlet. Jeg havde en 620ti '95 der var
rustbehandlet 2 gange - det eneste den fik var dørbunde og lidt
sporadiske pletter ved slidhuller eller stenslag. Den blev solgt billigt
i februar - priserne er lave, men du får meget bil for pengene.
Reservedele er dyre, men spørg hos mekonomen i stedet for de autoriserede.
--
vh
Torben
| |
Martin Sørensen (30-03-2006)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 30-03-06 11:30 |
|
Hanswww skrev:
> Det skulle efter sigende være en motor af Rovers egen konstuktion, der
> ligger i den?
> Eller er den i familie med andre bilmærker? (Honda f.eks.)
>
> Man får jo både ægte hud at sidde på, træ at kigge på, og rimelig
> motorkraft.
> Men hvad med rust? Nogen erfaringer?
Jeg ved det ikke, nortset fra at den vist er i familer med Civic af
samme årgang.
Spørg i uk.rec.cars
mvh
Martin Sørensen
| |
|
|