"Møller" <em@g2.n.dk> skrev i en meddelelse
news:442a5502$0$84026$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Sikkert?
> Der hvor jeg får skiftet dæk / lappet, skruer man ikke keglen ud.
>
> Der skiftes hele ventilen med kegle og det hele, så kan man på stålfælge
> også se, om der er begyndende rust omkring hullet til ventilen
>
> Men udskiftning af ventilkegler er intet problem, jeg har stadig 4
> liggende,
> jeg købte 5 for en del år siden.
> De gamle ventilhætter af messing var udformet med top til ud- / iskruning
> af kegler, det samme var reklamedækrtykmålere fra bl a. Dunlop, men nu er
> vi
> nok tilbage hvor kun enkelte i gruppen kan være med
>
> Møller
>
Værkstedet har garanteret alligevel haft ventilkeglen skruet ud - det gør
man normalvis, når man fylder luft i første gang - og dækkene sætter sig ud
i falsen i fælgene. Derefter skruer de keglen i igen - og tjekker
dæktrykket. Det er såmænd standard procedure, også selvom du har fået nye
ventiler i (hvilket man også gør de steder, som jeg kommer).
mvh
Torben Madsen