Jysk motorvejs-mafia sat til vægs.
Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-03-06 18:44

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article185191.ece

Men det kommer til at gøre ondt, før det bliver godt :(.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-03-06 19:04

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article185191.ece
>
> Men det kommer til at gøre ondt, før det bliver godt :(.

Jep. Det bliver ikke en sjov tid - godt man ikke bor der...

Men hvorfor mener du at den jyske motorvejs-mafia er sat til væg?
Det kan jeg ikke se har noget med at gøre at KBH for en forøgelse - med
mindre at nogle jyder har krævet at den næste motorvej skal være i
Jylland...

Fra : Bagmanden

Dato : 28-03-06 19:13

Morten Fruergaard wrote:
> [...]
> væg? Det kan jeg ikke se har noget med at gøre at KBH for en
> forøgelse - med mindre at nogle jyder har krævet at den næste

Det er vel første gang siden 2 verdenskrig at vejnettet i og
omkring København udvides uden der der skal anlægges det dobbelte
i det nordvestjyske!
--
F.B.

Fra : BJ

Dato : 28-03-06 19:18

"Bagmanden" <zillyink@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er vel første gang siden 2 verdenskrig at vejnettet i og omkring
> København udvides uden der der skal anlægges det dobbelte i det
> nordvestjyske!

Njaaee ... men det skal der i det Østjyske.!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-03-06 19:58

> Njaaee ... men det skal der i det Østjyske.!

Ja, der ser du. 1/3 Af landets befolkning bor i&omkring hovedstaden, men det
er #¤!§ ikke en 1/3 af anlægsudgifterne, som der formøbles der ;).

Fra : BJ

Dato : 28-03-06 20:19

KLIP

> Ja, der ser du. 1/3 Af landets befolkning bor i&omkring hovedstaden, men
> det er #¤!§ ikke en 1/3 af anlægsudgifterne, som der formøbles der ;).

Kan de ikke bare lægge nogen af de (kokos-)måtter ud, Københavns enevældige
Dame Ritt har indkøbt..?

Så ville vi alle føle os velkommen til kommunen..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-03-06 20:24

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
>>
> Ja, der ser du. 1/3 Af landets befolkning bor i&omkring hovedstaden,
> men det er #¤!§ ikke en 1/3 af anlægsudgifterne, som der formøbles

og?

Fra : BJ

Dato : 28-03-06 22:00

meddelelse news:44298d46$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> og?

Jeg synes nu vi mangler motorvej til Henne Strand og Dansk Folkeferie i
Ringkøbing.

Det tager alt for lang tid at komme i sommerhus på de små amtsveje..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leonard

Dato : 29-03-06 09:26

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

>Jeg synes nu vi mangler motorvej til Henne Strand og Dansk Folkeferie i
>Ringkøbing.

Øh, hvad er det lige de har flyttet?
- bygrænsen omkring Ringkøbing eller Henne Strand?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-03-06 09:38

Leonard skriver:

> Øh, hvad er det lige de har flyttet?
> - bygrænsen omkring Ringkøbing eller Henne Strand?

Nej, men motorvejen derimellem mangler.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Leonard

Dato : 29-03-06 09:58

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Nej, men motorvejen derimellem mangler.

Tjah, da jeg var ung var der da en fin bred vej nærmest uden
forhindringer helt nede fra Tønder og op til Lemvig. Godt nok ikke
skiltet og afmærket som motorvej, men med en betydeligt højere
gennemsnitshastighed end jeg idag oplever på motorvejen over Fyn.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-03-06 10:03

Leonard skriver:

> [...]
> skiltet og afmærket som motorvej, men med en betydeligt højere
> gennemsnitshastighed end jeg idag oplever på motorvejen over Fyn.

Byerne er vokset ud over vejen...

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : BJ

Dato : 29-03-06 10:22

KLIP

> Byerne er vokset ud over vejen...

..... og der er stadig ingen motorvej.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-06 10:47

@dtext02.news.tele.dk...

> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse

Tjah, da jeg var ung var der da en fin bred vej nærmest uden

> .... og der er stadig ingen motorvej.

Bare rolig, det kommer der; mafiaen skal nok "være på plads" nu ;). Først
"køgebugt" så Fehmarn-bælt, der vil hurtigt opstå et behov for en 6-spors
motorvej der ;).

Fra : Peter Weis

Dato : 29-03-06 17:45

BJ wrote:

> Det tager alt for lang tid at komme i sommerhus på de små amtsveje..;)

Så køb en Alfa ...

mvh
Peter

Fra : BJ

Dato : 29-03-06 21:34

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så køb en Alfa ...

Nope, den kan ikke tåle havgusen...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-03-06 22:41

BJ skriver:

> Nope, den kan ikke tåle havgusen...

Hvis den forsvinder overnight, ved at parkere i havgusen, kan man så
melde den stjålen til forsikringen ???

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : BJ

Dato : 29-03-06 22:52

KLIP

> Hvis den forsvinder overnight, ved at parkere i havgusen, kan man så
> melde den stjålen til forsikringen ???

Nope, det kaldes force majeure !!!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-03-06 21:43

Jørgen M. Rasmussen used his keyboard to write :
> Ja, der ser du. 1/3 Af landets befolkning bor i&omkring hovedstaden, men det
> er #¤!§ ikke en 1/3 af anlægsudgifterne, som der formøbles der

I kan da bare lade være med at spilde pengene på kunst og lign.
ligegyldige ting :)

Københavnsområdet bruger forholdsvis mange flere penge end Jylland - så
i har intet at brokke jer over...

"Is this now?" - Agatha, The Minority Report

Fra : BJ

Dato : 28-03-06 21:49

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> i har intet at brokke jer over...

Vi er vel sådan set også lige glade..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-03-06 21:53

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Københavnsområdet bruger forholdsvis mange flere penge end Jylland - så i
> har intet at brokke jer over...

Ja, og...?. jeg bor ikke i Kbh., men er tvunget til køre den vej. Så jeg vil
gerne bytte et par skilderier med 50 km bilfri jysk motorvej ;).

Fra : BJ

Dato : 28-03-06 21:53

KLIP

> Ja, og...?. jeg bor ikke i Kbh., men er tvunget til køre den vej. Så jeg
> vil gerne bytte et par skilderier med 50 km bilfri jysk motorvej ;).

De kan da sælge skilderierne, og vi andre vil da ikke af med vores bilfrie
jyske motorveje. Dem holder du/de da bare nallerne fra..:)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Eliasen

Dato : 28-03-06 22:12

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message

> De kan da sælge skilderierne, og vi andre vil da ikke af med vores bilfrie
> jyske motorveje. Dem holder du/de da bare nallerne fra..:)

Som Niels Hausgaard så smukt har formuleret det: "Jeg er glad for motorvejen
gennem Vendsyssel. Når jeg har brug for at koble helt af og få noget fred og
ro, stiller jeg mig ud midt på motorvejen. Der kommer aldrig nogen og
forstyrrer mig."

--
Eliasen

Fra : BJ

Dato : 28-03-06 22:39

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> noget fred og ro, stiller jeg mig ud midt på motorvejen. Der kommer aldrig

Liiiige præcis , du..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 29-03-06 09:43

> Ja, og...?. jeg bor ikke i Kbh., men er tvunget til køre den vej. Så jeg
> vil gerne bytte et par skilderier med 50 km bilfri jysk motorvej ;).

Nænæ !
Hvis I får dem er de jo ikke bilfri ret længe!

ivan, århus

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-03-06 19:04

Jørgen M. Rasmussen pretended :
> Ja, og...?. jeg bor ikke i Kbh., men er tvunget til køre den vej. Så jeg vil
> gerne bytte et par skilderier med 50 km bilfri jysk motorvej

Nej tak, vi gider jo ikke have dem - så i må gerne bruge jeres
kunstpenge på en ordentlig motorvej :)

Iøvrigt kunne i godt tage og sende noget af jeres offentlige transport
herover, vi mangler den...

"To be or not to be. That's not really a question." - Jean-Luc Godard

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-03-06 19:45

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Iøvrigt kunne i godt tage og sende noget af jeres offentlige transport
> herover, vi mangler den...

Det gør jeg og mine studerende børn også, vest for Valby bakke og uden
HT.området, er der langt i mellem tingene. Hvorfor er jyder så småt
begavede, at de ikke fatter Sjælland <> Kbh.?.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-03-06 19:45

Jørgen M. Rasmussen laid this down on his screen :

> Det gør jeg og mine studerende børn også, vest for Valby bakke og uden
> HT.området, er der langt i mellem tingene. Hvorfor er jyder så småt begavede,
> at de ikke fatter Sjælland <> Kbh.?.

Det er vi heller ikke - men det er så sjovt at lade som om, i bliver så
sure ;)

Spøg til side, når man fra øen snakker om den jyske motorvejsmafia skal
man ikke forvente at der bliver gjort forskel på HT området og
sjælland. I har jo iøvrigt lige taget vores IC3 tog fra Esbjerg banen
så vi nu skal trækkes med MR tog der taget 15 minutter længere om at
køre fra Esbjerg til Fredericia!

"Frisbeetarianism is the belief that when you die, your soul goes up on
the roof and gets stuck." - George Carlin

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-03-06 20:48

> [...]

I har jo iøvrigt lige taget vores IC3 tog fra Esbjerg banen
> så vi nu skal trækkes med MR tog der taget 15 minutter længere om at køre

I?, du skal være glad for der er et tog, og ikke en "diligence" hver 2 time.
Den Mafia har vist fordrejet jeres syn på "tingens tilstand" :(.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-03-06 21:33

Jørgen M. Rasmussen formulated the question :
> I?, du skal være glad for der er et tog, og ikke en "diligence" hver 2 time.
> Den Mafia har vist fordrejet jeres syn på "tingens tilstand"

Ja, I som i "jer derovre på øen"...

"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-03-06 20:38

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> Det gør jeg og mine studerende børn også, vest for Valby bakke og uden
> HT.området, er der langt i mellem tingene. Hvorfor er jyder så småt
> begavede, at de ikke fatter Sjælland <> Kbh.?.

Her ovre fra er det Djævleø det hele.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-03-06 20:52

> Her ovre fra er det Djævleø det hele.

Det er det jeg mener med "små begavet" :/.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-03-06 22:48

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> Det er det jeg mener med "små begavet" :/.

Nåååh, det kunne du jo bare havde sagt.

Det er den samme opfattelse vi har af dem der fra Kbhstrup og omegn, når
de ikke kan forstå at når de kan gå til det meste er det ikke automatisk
ensbetydende med at vi kan det samme i Jylland.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Anders Majland

Dato : 30-03-06 08:02

> Det er den samme opfattelse vi har af dem der fra Kbhstrup og omegn, når
> de ikke kan forstå at når de kan gå til det meste er det ikke automatisk
> ensbetydende med at vi kan det samme i Jylland.

Det er imho ganske store geografiske forskelle. Byer som Aalborg og Århus
har ganske god* infrastruktur mhs offenlig transport, mens det i mindre byer
kniber noget mere, og det bliver helt galt bare man kommer lidt udenfor
byerne. Da vi købte hus havde vi ~500meter til rutebilen, men nu er busruten
lagt om så der er mere end 3km til nærmeste. Og vælger jeg at tage toget til
arbejde har jeg 7km til den rutebil der kører til banegården.

* mindst på højde med HT området

Men jeg glæder mig da også til at "københavnerne" får motorvejen omkring
holbæk og motortrafikvejen til videre til vig (så jeg kan komme hurtigere
frem)

Fra : .J.S...

Dato : 28-03-06 20:00

> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article185191.ece
>
> Men det kommer til at gøre ondt, før det bliver godt :(.

Hjælper det så noget ??

Har kun kørt der nogle få gange, og egentligt virkede det mere som om
problemet var at få bilerne væk fra motorvejene end manglende plads på
motorvejen.

Men der kan selvfølgeligt holde flere i kø hvis der er flere spor....

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-03-06 20:20

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse news:442987aa$0$2094

> Hjælper det så noget ??

Det hjælper helt sikkert ikke meget, at der ligger ~50 km meget_lidt_brugt
motor vej et sted jylland ;).

> Har kun kørt der nogle få gange, og egentligt virkede det mere som om
> problemet var at få bilerne væk fra motorvejene end manglende plads på
> motorvejen.

Man kan nu ikke komme fra vejen, før man er fremme ved destinationen. Og
hvis flere forsøger at nå frem, end der er, som gør det, må der bleve
overtryk, en "prop".

> Men der kan selvfølgeligt holde flere i kø hvis der er flere spor....
Sagen i en nøddeskal.

Fra : BJ

Dato : 28-03-06 20:22

KLIP

> Sagen i en nøddeskal.

Hmmm ... jeg har aldrig problemer med trafikken i KBH.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-03-06 20:25

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> ".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> Det hjælper helt sikkert ikke meget, at der ligger ~50 km
> meget_lidt_brugt motor vej et sted jylland ;).

Arh... Snup en tudekiks...

Fra : BJ

Dato : 28-03-06 20:34

meddelelse news:44298d7b$0$15781$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Arh... Snup en tudekiks...

Gad vide, hvor meget motorvej Kjøvenhavnerne kunne have fået for den
foreløbige pris på Metroen og hvor meget mere de kan få for den nye
bevilling..?

Vi vil sku også ha´en Metro i provinsen. Den kan passende starte i Odense og
slutte i Ålborg.

Så kan vi senere på en tillægsbevilling finde ud af, hvordan vi får lavet
den om til en ringbane..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-03-06 21:13

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:44298f97$0$2091

> Gad vide, hvor meget motorvej Kjøvenhavnerne kunne have fået for den
> foreløbige pris på Metroen

Hvad kan jeg bruge den til?, jeg bor ikke i staden, og den kan ikke bringe
mig frem til bestemmelsesstedet. I har vist fået jeres del af "kagen", det
er glædeligt at nogen på "borgen" har indset at, HT. ikke dækker hele Sj.
;).

> Vi vil sku også ha´en Metro i provinsen. Den kan passende starte i Odense
> og slutte i Ålborg.

Glimrragende forslag, som kan I med lov blive tvunget til at bruge den, med
hvad der_af_nu_følger... ;).

Fra : Møller

Dato : 28-03-06 21:24

> [...]
> slutte i Ålborg.
>
> Så kan vi senere på en tillægsbevilling finde ud af, hvordan vi får lavet

Da fik vi dem endelig
Det er ikke gået op for københavnerne, at det er Jyderne der stemte for
udvidelse af ring 3 og køgebugtmotorvejen, for så kan vi hurtigere komme
hjem,
Du skal ikke sige det til nogen, for københavnerne finder aldrig ud af det
selv

Møller

Fra : BJ

Dato : 28-03-06 21:47

"Møller" <em@g2.n.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du skal ikke sige det til nogen, for københavnerne finder aldrig ud af det
> selv

De holder vel alle i kø på Hareskovmotorvejen..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Møller

Dato : 28-03-06 22:13

> "Møller" <em@g2.n.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> De holder vel alle i kø på Hareskovmotorvejen..

Problemet er så blot at de er helt i skoven og det kan de ikke se for bare
træer

Møller

Fra : Anders Majland

Dato : 29-03-06 08:58

> [...]
> hjem,
> Du skal ikke sige det til nogen, for københavnerne finder aldrig ud af det

Og ikke mindst forlængelsen af motorvejen omkring holbæk fortsættende som
motortrafikvej til Vig (for de jyder der gerne sejler hjem)

/A

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-03-06 21:45

BJ has brought this to us :
> [...]
> slutte i Ålborg.
>
> Så kan vi senere på en tillægsbevilling finde ud af, hvordan vi får lavet den

Odense - Århus ? aldrig i livet, der er nok med DSB :)

Næ, lad os få Odense - Esbjerg - Holstebro - Aalborg. Ringbanen på
ekstrabevilingen kan så passende tage turen ned fra Aalborg og til
Odense :)

"I´m sorry for whatever I´m going to do and I swear I didn´t do any of
that stuff I did." - Rufus Riley, The Minority Report

Fra : BJ

Dato : 28-03-06 21:50

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Næ, lad os få Odense - Esbjerg - Holstebro - Aalborg. Ringbanen på
> ekstrabevilingen kan så passende tage turen ned fra Aalborg og til Odense
> :)

Jeg er sku med på den værste, når bare Kjøvenhavnerne kommer til at betale
2/3 del af gildet..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-03-06 19:05

BJ presented the following explanation :

> Jeg er sku med på den værste, når bare Kjøvenhavnerne kommer til at betale
> 2/3 del af gildet..

Hvorfor kun 2/3 ? :)

Fra : .J.S...

Dato : 28-03-06 20:33

> ".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> Det hjælper helt sikkert ikke meget, at der ligger ~50 km meget_lidt_brugt
> motor vej et sted jylland ;).
Hehe

Jeg mener der er 2 grunde til at bygge/udvide motorvej, den ene er for at
tage trykket af trafikpresset, den anden nok så vigtige grund er sikkerhed !
Det er for ringe det skulle tage så mange år før der blev (bliver) etableret
en rygrad af motorvej i jylland med at par arme ud mod vest.

Og det er jo ikke farligt at holde i kø, såååeee...

mvh/JS

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-03-06 20:56

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse news:44298f83$0$2091

> Og det er jo ikke farligt at holde i kø, såååeee...

trafikpresset ?.

Fra : BJ

Dato : 28-03-06 21:47

KLIP

> trafikpresset ?.

Nope, blodtrykket.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-03-06 22:01

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:4429a0d7$0$2109

> Nope, blodtrykket.

Ergo køkultur er ikke godt for noget ;).

Fra : BJ

Dato : 28-03-06 22:02

KLIP

> Ergo køkultur er ikke godt for noget ;).

Jow, du kan tage dig en smøg og drikke en bajer i køen ... men skynd dig,
det er snart helt forbudt..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-03-06 16:35

..J.S... skrev:
> [...]
> en rygrad af motorvej i jylland med at par arme ud mod vest.
>
> Og det er jo ikke farligt at holde i kø, såååeee...

.....det kunne de jo lige så godt gøre på nogle boulevarder, og så lade
os få motorvejene til Jylland hvor det kan lade sig gøre at *køre* på dem.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 28-03-06 22:57

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article185191.ece
>
> Men det kommer til at gøre ondt, før det bliver godt :(.

Nu var jeg forbi København i sidste uge - kunne man ikke starte med at
bruge det spor der er længst til højre - det så ud til at være
forbeholdt nogle enkelte lastbiler.

Knus
Regnar

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-03-06 16:55

Regnar Bang Lyngsø skrev:
> Nu var jeg forbi København i sidste uge - kunne man ikke starte med at
> bruge det spor der er længst til højre - det så ud til at være
> forbeholdt nogle enkelte lastbiler.

Giv dem nu ikke gode ideer.

Holder de sig væk fra det har vi jo en chance for at komme frem uden de
store forsinkelser.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Peter T.

Dato : 29-03-06 09:06

Jørgen M. Rasmussen udviste en rettidig omhu og skrev:

> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article185191.ece
>
> Men det kommer til at gøre ondt, før det bliver godt :(.

Det er ikke en hemmelighed, at flere og større veje genererer mere trafik.
Et fjerde spor på køgebugtmotorvejen vil afhjælpe trafikken for en kort
tid. Men nogle år efter vil man se det samme scenarie igen.
Okay. Nogle motorveje i jylland er helt sikkert unødvendige og det vil
klart hjælpe, at man smed landmændene på kørekursus en gang om året, så de
kunne indse fornuften i at holde ind til siden, når de har lavet en bilkø
på 4-5 biler bagved. For fanden jeg har bandet mange gange over de
landmænd, når jeg har siddet og knurret i en traktorkø på 15-30 biler over
en strækning på flere kilometer i midtjylland! :(

--
Mvh. Peter T.

Fra : BJ

Dato : 29-03-06 10:26

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er ikke en hemmelighed, at flere og større veje genererer mere trafik.

Øresundsprojektet er dog en undtagelse.

> Et fjerde spor på køgebugtmotorvejen vil afhjælpe trafikken for en kort
> tid. Men nogle år efter vil man se det samme scenarie igen.

Vi vil gerne bytte Vejle Fjord broen med den over Pløresund.

> [...]
> landmænd, når jeg har siddet og knurret i en traktorkø på 15-30 biler over
> en strækning på flere kilometer i midtjylland! :(

Jeg har det på samme måde hele ugen med Kjøvenhavnere. De kører bare ikke
langsomt, men knalder op i alt og alle og derved skaber kilometerlange
køer...;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-03-06 19:09

BJ wrote :

> Vi vil gerne bytte Vejle Fjord broen med den over Pløresund.

Ja tak, der går jo nærmest ikke en dag uden uheld på den bro. Hvis man
kigger på trafikken.dk's "trim kort" så er det næsten altid grønt (=
ingen forsinkelse) på hele strækningen omkring Vejle - undtagen lige
broen der markeres med forsinkelse på et par minutter...

"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-03-06 09:35

Henrik Stidsen skrev:

> [...]
>
> Næ, lad os få Odense - Esbjerg - Holstebro - Aalborg. Ringbanen på
> ekstrabevilingen kan så passende tage turen ned fra Aalborg og til

Lidt mere seriøst, kan vi ikke få schweizerne til at klare vores
offentlige transport? Jeg er dybt imponeret, tog til tiden, god
service, rent, pænt og sikkert. Og med solide rabatter til folk der
bruger der ofte nok. F.eks. får man halv pris på alle billetter for
700kr for et år.

Det hjælper nok at byerne er mere kompakte, og at det er både dyrt og
besværligt at parkere mange steder.

/Martin

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-03-06 19:06

Martin Sørensen formulated the question :
> [...]
> service, rent, pænt og sikkert. Og med solide rabatter til folk der
> bruger der ofte nok. F.eks. får man halv pris på alle billetter for

Jo tak gerne - her i Esbjerg koster et 10 turs kort ca. 50% pr tur i
forhold til enkeltbiletter - se det er rabat man kan forstå! Til
gengæld kører de aldrig når man skal bruge dem og de kører med min. 30
minutter interval...

> Det hjælper nok at byerne er mere kompakte, og at det er både dyrt og
> besværligt at parkere mange steder.

Det gør det nok lidt nemmere at overtale folk til at tage toget.

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-04-06 14:25

On 29 Mar 2006 00:35:19 -0800, "Martin Sørensen"
<santana.sorensen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>700kr for et år.
>
>Det hjælper nok at byerne er mere kompakte, og at det er både dyrt og

Og så kan deres tog på forunderlig vis også køre om vinteren.

--

Venlig hilsen
Folmer