Erstatning for at ryge i et hul.
Fra : BJ

Dato : 26-03-06 22:48

Husk at søge erstatning fra kommunen, hvis du ryger i et hul i vejen:

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3640942/

At det er besværligt og næsten håbløst, kommer vel ikke bag på nogen.

Nej vel, men havde det været private veje, så skulle i bare se løjer........

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 27-03-06 00:33

BJ skriblede:
> Husk at søge erstatning fra kommunen, hvis du ryger i et hul i vejen:

Ku aldrig falde mig ind at ryge i et hul
i vejen, det er sku alt for farligt, man
risikerer sku at blive kørt over.

--
Lars Fragstrup

Fra : Niels Pein

Dato : 27-03-06 00:51

Men det er vel snart det eneste sted du må ryge...

Fra : Niels Pein

Dato : 27-03-06 00:53

"BJ" skrev ...

> At det er besværligt og næsten håbløst, kommer vel ikke bag på nogen.

I Tjele kommune går det meget let.
Så det gør det nok også et par andre steder.
--
Mvh. Niels

Fra : Klaus G.

Dato : 27-03-06 05:39

> I Tjele kommune går det meget let.
> Så det gør det nok også et par andre steder.
Ja, men de kan heller ikke sige til en avis, "hvis i køre i et hul, så
kommer i bare ned på kommunen, så betaler vi det hele, no problemos" :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : NS

Dato : 27-03-06 11:58

BJ skrev:
> [...]
>
> Nej vel, men havde det været private veje, så skulle i bare se løjer........

Sikke noget fis at man kan det. Det er amerikanske
tilstande med individets ret til at afskrive sig
ansvaret for sine egne fejl. Hvis man kører i et
hul er det fordi man ikke har haft sin
opmærksomhed rettet mod vej og trafik eller fordi
man kører for stærkt.

NS

Fra : BJ

Dato : 27-03-06 12:00

"NS" <123@123.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> kører i et hul er det fordi man ikke har haft sin opmærksomhed rettet mod
> vej og trafik eller fordi man kører for stærkt.

Tjaee ..hvis man skal have kompensation for at toget er forsinket er dette
da yderst rimelig.

De offentlige ansatte må lære at leve op til kravene og indrette økonomien
derefter.

Det hjælper ikke at ansætte 500 flere ledere.......................

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-03-06 14:49

> [...]

> kører i et hul er det fordi man ikke har haft sin opmærksomhed rettet mod
> vej og trafik eller fordi man kører for stærkt.

Hvem kører foran dig med en sneskraber?

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 27-03-06 15:53

> [...]
> nogen.
>
> Nej vel, men havde det været private veje, så skulle i bare se

Jeg røg i et hul for 3 år siden lørdag aften (altså efter jeg var holdt med
at ryge).

Hullets udstrækning 39 cm på langs 37 cm på trværs af kørselsretningen og 18
cm dyb, behørigt dokumenteret med foto.

Mandag morgen henvendte jeg mig på matrielgården, med min bil med knækket
fjeder.

Derefter på værksted (eneste gang jeg har haft værksted til at skifte
fjeder) for fjederskift.

Dagen efter blev jeg ringet op af matrielgårdsforvalteren og meddelt min
opmåling ikke helt passede, det var nu ca. 45x45cm og 25 cm. dybt, og at jeg
blot skulle bede værkstedet sende regningen til ham.

MVH Hans

Fra : BJ

Dato : 27-03-06 16:08

"Hans L. Jørgensen" <spam@fighter.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Dagen efter blev jeg ringet op af matrielgårdsforvalteren og meddelt min
> opmåling ikke helt passede, det var nu ca. 45x45cm og 25 cm. dybt, og at
> jeg blot skulle bede værkstedet sende regningen til ham.

Se det er borgerservice.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 27-03-06 17:55

Hans L. Jørgensen skriblede:

> Dagen efter blev jeg ringet op af matrielgårdsforvalteren og meddelt
> min opmåling ikke helt passede, det var nu ca. 45x45cm og 25 cm.
> dybt, og at jeg blot skulle bede værkstedet sende regningen til ham.

Heldig at du kørte, for hvis du havde været
til fods, for du måtte nødvendigvis krumme
tæer hvis du skulle have en sko ned i det
bette hul :)

--
Lars Fragstrup

Fra : Karsten Andersen

Dato : 27-03-06 18:34

Mon, 27 Mar 2006 18:54:57 +0200, skrev Lars Fragstrup, på 17 linier, i
<442818bc$0$2905$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com>, :

>Hans L. Jørgensen skriblede:

>Heldig at du kørte, for hvis du havde været
>til fods, for du måtte nødvendigvis krumme
>tæer hvis du skulle have en sko ned i det
>bette hul :)

Det er ikke alle som dig der bruger str 88 i sko.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Anders Majland

Dato : 27-03-06 18:25

FDM i tv2.dk

Dybde over 5cm for at de er en chanc for erstatning (men ellers efter en
vurdering mhs størelse og farlighed)

Fra : Martin Petersen

Dato : 27-03-06 20:27

> Husk at søge erstatning fra kommunen, hvis du ryger i et hul i vejen:
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3640942/
>
> At det er besværligt og næsten håbløst, kommer vel ikke bag på nogen.

Har lige fået erstattet stabilisatorarm, bremseslange, fordæk og en sporing.

Røg i et hul der ikke var afmærket efter vejarbejde. Kørte i skumringen og
da vores veje ligner en svejtserost er det svært at se forskel på lapper og
huller. Efter at være blevet dirigeret rundt til diverse personer på
kommunen, var der endelig en der kunne fortælle mig hvilket
entreprenørselskab, der havde arbejdet på vejen. Jeg skulle bare sende et
hændelsesforløb og regningen til dem. De betalte uden bøvl.

Jeg bor i Nakskov.

- Martin Petersen

Fra : BJ

Dato : 27-03-06 22:12

"Martin Petersen" <usenet@[fjern]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg skulle bare sende et hændelsesforløb og regningen til dem. De betalte
> uden bøvl.
>
> Jeg bor i Nakskov.

Jeg bukker mig dybt i støvet.

Så kan det altså lade sig gøre.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Petersen

Dato : 28-03-06 09:48

> "Martin Petersen" <usenet@[fjern]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Jeg bukker mig dybt i støvet.
>
> Så kan det altså lade sig gøre.

Ja, jeg var også meget glad for at slippe for den regning.

Men det kunne have gået grueligt galt. Da det skete sad min 4½ mdr gamle søn
bagi sammen med min kæreste. Umiddelbart var der ikke noget at mærke på
bilen, så vi kørte nogen ærinder. Dagen efter da jeg skulle på arbejde, gik
bremsepedalen i bund midt i en opbremsning for rødt (der var
bremsevæskebeholderen blevet tømt). Det var jo så indikation nok for mig om
at noget var grueligt galt. ;) Stabilisatorarmen var knækket og havde revet
bremseslangen over. Dækket tabte luft fandt jeg senere ud af, og sporingen
var generelt helt i skoven.

> Bjørn J.

- Martin

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 27-03-06 22:21

Martin Petersen skriblede:

> Jeg bor i Nakskov.

Er der ikke kun markveje :)

--
Lars Fragstrup

Fra : Martin Petersen

Dato : 28-03-06 09:49

"Lars Fragstrup" <not@dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Martin Petersen skriblede:

> Er der ikke kun markveje :)

Det ville være en forbedring... ;)

> --
> Lars Fragstrup

- Martin Petersen

Fra : Morten

Dato : 28-03-06 08:23

Det er for dumt... lad os dog diskutere ordentligt...
Men det er korrekt... der er helt klare regler for hvordan og hvor
meget der skal skiltes ved vejarbejder. Derfor, omend det nok er lidt
besværligt, bør man rette henv. til kommunen hvis man ex. kører i et
hul (fordybning i vejen - for nu at imødekomme diskusioner om
definitioen af et hul) ifm. et vej arbejde.
Det koster som regel mindst en punktering med ødelagt dæk.