Ny køler til en sierra
Fra : Dak

Dato : 26-03-06 12:52

Hey

Findes der egentlig en uoriginal køler til min bil? den originale koster jo
ca. 1250kr

Og hvor svært er det at skifte en køler? er det ikke bare nogen skruer og
slanger man skal have af?

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : OZ7PUS

Dato : 26-03-06 13:05

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> slanger man skal have af?
>

> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Mon ikke du finder den billigst ved en hugger ?

På min gamle 85er sierra var det intet problem selv at skifte køler .. bare
lidt skruer og slanger der skulle pilles af

OZ3BTO

Fra : Kim Persson

Dato : 26-03-06 14:17

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> wrote in message

> "Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse

På de fleste biler er det 2 skruer i toppen. og vupti.... men skal nok
vrides ud af rusten hehe.
Jeg pillede min af på 30minutter og satte en ny i på 10minutte- overraskende
let.

Priserne tja volvo ringede jeg aldrig til, men både høyer og thansen sagde
1400dkk for en uoriginal.
Men så skete åbenbaringen. Jeg fandt nordjysk kølerfabrik på
googlenyhedsnettet.
Et par klik, et par emails, og en forudbetaling, 850dkk fattigere.
Derefter ventede jeg i hele 2 dage og så kom posten med en original køler ;)

//Kim

PS: det kan være en fordel at aflæse reservedelsnummeret på køleren og
skrive det i en mail derop til. Min bil var derfor uden køler i 2 dage.