Q:VW polo
Fra : Morten Holst

Dato : 26-03-06 01:35

Hej jeg leder efter en polo fra midt/sidst i 80´erne og det skal helst være
en 5 gears.

Hvordan ser man ud fra annoncen om den er 4 eller 5 gears? Har det noget med
årg. at gøre eller model?

Morten

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-06 11:52

SNIP

> Hej jeg leder efter en polo fra midt/sidst i 80´erne og det skal helst
> være en 5 gears.

> Hvordan ser man ud fra annoncen om den er 4 eller 5 gears? Har det noget
> med årg. at gøre eller model?

Mig bekendt er der ikke standard lavet nogen 5 gears fra 80'erne (polo 2).
Du skal op i årgangene fra 90-94 (polo 3) for at finde en med 5 gear. Jeg
tror ikke der er en entydig måde at afgøre om det er en 4/5 gear ud fra
model. Der er dog nogen som har monteret en 5 gears gearkasse i de gamle
polo 2 (mig selv inklusiv) så det kan være du kan være heldig at finde sådan
en.

Mvh. Ulrich

Fra : Michael Kristensen

Dato : 26-03-06 15:52

> og det skal helst være en 5 gears.

Hvorfor?

mvh
Michael K (Polo 1.3 1985, 4 gear)

Fra : Morten Holst

Dato : 26-03-06 21:36

jeg synes at en 4 gears går med meget høje omdrejninger bare ved
landevejskørsel.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-03-06 07:26

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor?

Jeg ved med forskellen med Golf I Diesel 4 og 5-trins.

De 4 første gear var magen til hinanden - undtagen 4.- gearet, som endog fik
bilen til at køre med lidt lave omdrejninger end 4-trinsversionen. Når man
så kom i 5. gear faldt omdrejningstallet 25% i forhold til når man kørte med
4-trins gearkasse.

Besparelse 10% brændstof når man kørte efter hastighedsbegrænsningerne. Og
bilen blev rigtig behagelig at køre i :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-03-06 18:13

Den Sun, 26 Mar 2006 03:35:00 +0200, skrev Morten Holst :

> Hej jeg leder efter en polo fra midt/sidst i 80´erne og det skal helst være
> en 5 gears.

Polo II havde kun 5 gear som standard i G40 modellen. På resten af
modellerne var det ekstraudstyr og kun på de senere årgange. GT
modellerne havde muligvis også 5 gear som standard.

Med andre ord: Polo II og 5 gear er så sjældent at en sælger nok skal
gøre opmærksom på detaljen.

--
Kent Oldhøj

Fra : Jesper Haaber Gyllin~