/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Går dette under frynsegoder, eller ... ?
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 24-03-06 23:35

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/03/24/222843.htm
Hjørring Politi advarede internt om fartkontroller.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



 
 
Jasper Norman Ahrens~ (24-03-2006)
Kommentar
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 24-03-06 23:57

> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/03/24/222843.htm
> Hjørring Politi advarede internt om fartkontroller.

Bor selv i Hjørring....mon man kan komme på deres mail-liste?

/Jasper



Finn Guldmann (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-03-06 11:22

Jasper Norman Ahrensbach skrev:
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/03/24/222843.htm
>> Hjørring Politi advarede internt om fartkontroller.
> Bor selv i Hjørring....mon man kan komme på deres mail-liste?
>
Det var også min første tanke.

Men for det første er det ikke så meget jeg kommer på de kanter.

For det andet ville det nok ikke hjælpe så meget selvom de gjorde det
muligt for alle at modtage den information.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

C. Caspersen (25-03-2006)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 25-03-06 00:11

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:yu_Uf.3211$1t1.1867@news.get2net.dk...
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/03/24/222843.htm
> Hjørring Politi advarede internt om fartkontroller.

Ja, uha en nyhed !

Her kan alle se hvor de står:

http://www.politi.dk/da/borgerservice/faerdsel/hastighedskontrol_ATK/hastighedsmaalinger/

Her kan man blive advaret:

www.razzia.dk

...ligesom taxaselskaber, busselskaber spreder budskabet over radioen

+ 90% af alle bilister der blinker til hinanden, når der er kontrol.

/Caspersen





C. Caspersen (25-03-2006)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 25-03-06 00:19

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
news:44247c8e$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja, uha en nyhed !

Iøvrigt kunne man i "Nordjyske" læse i sidste uge, at politimesteren i
Hjørring selv var blevet blitzet med ca. 60 km/t.

De famøse emails har åbenbart ikke den store effekt...

/Caspersen



Aragorn Elessar (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 25-03-06 00:24


"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote in message
news:44247e48$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
> "C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> news:44247c8e$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Ja, uha en nyhed !
>
> Iøvrigt kunne man i "Nordjyske" læse i sidste uge, at politimesteren i
> Hjørring selv var blevet blitzet med ca. 60 km/t.
>
> De famøse emails har åbenbart ikke den store effekt...
>
> /Caspersen

Nej det tror fanden, hvis man kender det interne mailsystem!!!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



Jan W Nielsen (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 25-03-06 07:45

>> Hjørring Politi advarede internt om fartkontroller.

> Ja, uha en nyhed !
> Her kan alle se hvor de står:
> http://www.politi.dk/da/borgerservice/faerdsel/hastighedskontrol_ATK/hastighedsmaalinger/

Nej - der kan man se, hvor de KAN stå - der er forskel.

Hjørring politi er i øvrigt taget i flere pinlige episoder gennem tiden. Mon
ikke de har problemer med deres lederskab deropppe..?


--
/Jan W Nielsen



Per Beer Hansen (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 26-03-06 12:36

C. Caspersen wrote:
>
> Ja, uha en nyhed !
>
> Her kan alle se hvor de står:
>
> http://www.politi.dk/da/borgerservice/faerdsel/hastighedskontrol_ATK/hastighedsmaalinger/
>
> Her kan man blive advaret:
>
> www.razzia.dk
>
> ..ligesom taxaselskaber, busselskaber spreder budskabet over radioen
>
> + 90% af alle bilister der blinker til hinanden, når der er kontrol.

Nu er alle andre bilister jo så ikke sta til, at passe på at ingen
overtræder færdselsloven.
Det er jo netop Politiet der er det og det er netop dér, at forskellen
ligger IMHO.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



C. Caspersen (26-03-2006)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 26-03-06 13:34

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:z2vVf.60$Yg.40@news.get2net.dk...

> Nu er alle andre bilister jo så ikke sta til, at passe på at ingen
> overtræder færdselsloven.
> Det er jo netop Politiet der er det og det er netop dér, at forskellen
> ligger IMHO.

Ja, og politifolk er robotter, der ikke kan komme til at køre 6 km/t for
stærkt, så der er selvfølgelig ingen grund til at advare dem.

Iøvrigt er det som jeg tidligere skrev naivt at tro, at det ikke finder sted
i enhver politikreds i DK.

Caspersen



Per Beer Hansen (27-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 27-03-06 17:13

C. Caspersen wrote:
>
> Ja, og politifolk er robotter, der ikke kan komme til at køre 6 km/t
> for stærkt, så der er selvfølgelig ingen grund til at advare dem.

Jamen skal de ligefrem advares bedre, end dem de selv er sat til at passe på
?
De (Politiet), om nogen, burde da netop kende reglerne.

>
> Iøvrigt er det som jeg tidligere skrev naivt at tro, at det ikke
> finder sted i enhver politikreds i DK.

Om der er mange eller ej (der gør det), det rykker da ikke ved, at det er
forkert.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Thomas H. (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 25-03-06 07:49


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:yu_Uf.3211$1t1.1867@news.get2net.dk...

> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/03/24/222843.htm
> Hjørring Politi advarede internt om fartkontroller.

Det kan jeg virkelig ikke få ondt i røven over, det er sgu da meget normalt
at kollegaer hjælper hinanden i en virksomhed?
....men ok, grunden til at folk kan flippe ud over det er vel, at man i
gennem de sidste 10 år, har fået bildt folk ind at det er en voldsom
forbrydelse at køre 7-8 km/t for hurtigt, og derfor må man ikke snyde da det
jo kan koste utallige menneskeliv! Jeg betragter det som en ligegyldig
bagatel, som nogle politikere åbenbart at fast besluttet på at gøre til en
dødssynd, derfor er det da fedt nok at slippe for en fartafgift, når nu
nogle ligefrem ved hvor de står og indkræver dem.



C. Caspersen (25-03-2006)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 25-03-06 10:53

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4424e7e2$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Det kan jeg virkelig ikke få ondt i røven over, det er sgu da meget
normalt
> at kollegaer hjælper hinanden i en virksomhed?

Ja. Det ville da også være naivt, hvis man tror sådanne ting ikke finder
sted...Om ikke på mail, så ved mønstringen til den kommende vagt.

/Caspersen



Jan W Nielsen (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 25-03-06 11:40

> Ja. Det ville da også være naivt, hvis man tror sådanne ting ikke finder
> sted...Om ikke på mail, så ved mønstringen til den kommende vagt.

Jeg er hel enig.

Jeg er til gengæld også enig i, at det er et meget, meget dårligt signal at
sende til befolkningen, når politiet (der jo udsteder bøder) sender den
slags mails rundt.

De pågældende mails burde opfordre de ansatte til at køre ordentligt - ikke
oplyse om, hvordan man "omgår" det system, som politiet selv forsvarer, og
som de får skattekroner til at forvalte.

--
/Jan W Nielsen



Møller (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 25-03-06 12:07


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
news:44251d08$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Ja. Det ville da også være naivt, hvis man tror sådanne ting ikke finder
> > sted...Om ikke på mail, så ved mønstringen til den kommende vagt.
>
> Jeg er hel enig.
>
> Jeg er til gengæld også enig i, at det er et meget, meget dårligt signal
at
> sende til befolkningen, når politiet (der jo udsteder bøder) sender den
> slags mails rundt.
>
> De pågældende mails burde opfordre de ansatte til at køre ordentligt -
ikke
> oplyse om, hvordan man "omgår" det system, som politiet selv forsvarer, og
> som de får skattekroner til at forvalte.

Kunne de ikke lære lidt af f.eks. Shell: o-tolerance, efter hvad de selv
siger, både for ansatte og andre vognmænd:
0-mobil, 0-hastighedsoverskridelse, 0-taxagult: 0-arbejde ;-(

Møller



BJ (25-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 25-03-06 12:09


"Møller" <em@g2.n.dk> skrev i en meddelelse
news:44252435$0$84029$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

> Kunne de ikke lære lidt af f.eks. Shell: o-tolerance, efter hvad de selv
> siger, både for ansatte og andre vognmænd:
> 0-mobil, 0-hastighedsoverskridelse, 0-taxagult: 0-arbejde ;-(

.... og 0 ansatte.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jan W Nielsen (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 25-03-06 12:14

> Kunne de ikke lære lidt af f.eks. Shell: o-tolerance, efter hvad de selv
> siger, både for ansatte og andre vognmænd:
> 0-mobil, 0-hastighedsoverskridelse, 0-taxagult: 0-arbejde ;-(

Det betyder, at de bliver fyret - eller hvad..?

--
/Jan W Nielsen



Henrik Stidsen (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 25-03-06 12:18

After serious thinking Jan W Nielsen wrote :
>> Kunne de ikke lære lidt af f.eks. Shell: o-tolerance, efter hvad de selv
>> siger, både for ansatte og andre vognmænd:
>> 0-mobil, 0-hastighedsoverskridelse, 0-taxagult: 0-arbejde ;-(

> Det betyder, at de bliver fyret - eller hvad..?

Efter sigende risikerer de det hvis de bliver opdaget i at overtræde
færdselsloven.

Hvilket egentlig bringer mig til spørgsmålet: er der nogen der har
prøvet at klage til et firma over at deres medarbejdere kører råddent ?
og hvad resultat har det i så fald givet ?

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Age is something that doesn't matter, unless you are a cheese."
- Luis Bunuel



BJ (25-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 25-03-06 12:21


"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.cae17d638dabcb01.34878@news.hs235.dk...

KLIP

> Hvilket egentlig bringer mig til spørgsmålet: er der nogen der har prøvet
> at klage til et firma over at deres medarbejdere kører råddent ?

Ikke direkte, men jeg har da i tidernes morgen været ansat i en, hvor der
jævnlig kom klager.

> og hvad resultat har det i så fald givet ?

Hver den ansatte eller klager fik balloner, lagkage eller anden festivitas.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Finn Guldmann (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-03-06 12:44

Henrik Stidsen skrev:
> Hvilket egentlig bringer mig til spørgsmålet: er der nogen der har
> prøvet at klage til et firma over at deres medarbejdere kører råddent ?
> og hvad resultat har det i så fald givet ?
>
Er en enkelt gang blevet ringet op om noget hvor en ringede til firmaet
og klagede over mig.

Disponenten blev bedt om at få et navn og et telefonnummer på
vedkommende, for hvis han kørte i den og den bil havde jeg også et par
ting at snakke med ham om. Så var der ikke mere.

Havde også engang en omgang med tysk politi hvor jeg var blevet meldt
for at køre sådan og sådan. Da han så blev bedt om at forklare hvordan
han kunne komme til at ville overhale en lastbil der kørte 82 km/t hvor
han selv kun måtte køre 80 km/t, så var der ikke mere.

Så min personlige erfaring, når alene det handler om at køre "rådent",
er at den der melder nok ikke selv har rent mel i posen i situationen.

Har, fra min taxitid, bedre erfaring med at konfrontere kollegerne med
det når andre kolleger hører på det.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Møller (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 25-03-06 13:19


"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> wrote in message
news:mn.cae17d638dabcb01.34878@news.hs235.dk...
> After serious thinking Jan W Nielsen wrote :
> >> Kunne de ikke lære lidt af f.eks. Shell: o-tolerance, efter hvad de
selv
> >> siger, både for ansatte og andre vognmænd:
> >> 0-mobil, 0-hastighedsoverskridelse, 0-taxagult: 0-arbejde ;-(
>
> > Det betyder, at de bliver fyret - eller hvad..?
>
> Efter sigende risikerer de det hvis de bliver opdaget i at overtræde
> færdselsloven.
>
> Hvilket egentlig bringer mig til spørgsmålet: er der nogen der har
> prøvet at klage til et firma over at deres medarbejdere kører råddent ?
> og hvad resultat har det i så fald givet ?

Ja.
Der blev takket mange gange, for når de kørte rundt med reklamer på bilen,
så gælder Simons leveregel ikke: dårlig omtale er bedre end ingen omtale.

Han blev lagerarbejder, i hvert fald for en periode.

Der er jo også firmaer der direkte skriver på deres biler, at de gerne vil
have oplysninger om dårlig / god kørsel.

Jeg har sortlistet firmaer i en periode p.g.a. dårlige oplevelser (Taxa)
gjaldt ikke kun mig men hele firmaet: receptionen bestilte i en periode ikke
biler hos dem, de var advaret. Det hjalp.

Et biludlejningsfirma blev ligeledes sortlistet, da de prøvede at tørre en
større skade af på mig, jeg havde ikke fået en kvittering ved aflevering i
sydtyskland, en ansat havde beskadiget bilen "pænt". Men jeg ville jo nå det
fly, vente 12 timer i en lufthavn er ensbetydende med et hotelophold. For
side i en lufthavn er sgu tortur, så jeg stillede den i modtagerkøen,
hvorfra den af en servicemedarbejder skulle køres til vask, optankning og i
garage, men der kom en omvej på. jeg havde noteret kilometerstanden, ikke
fordi det holder i byretten, men det og så benzinpåfyldningen er jo
indikatorer, Når der er større firmaer der lejer, så regner
udlejningsfirmaernes medarbejder somme tider med, at lejer nok ikke ser
fakturaen, den betales nok automatisk i økonomiafdelingen
Større firmaer udstyrer ofte medarbejdere med plastkort til
biludlejningsfirmaer, så går den så går den. Og det gjorde den så ikke, da
der kom en skade i vejen, benzinforbruget havde jeg nok ikke lagt mærke til.

En henvendelse til den danske direktør, udløste blomster og vin.
Hvad de gjorde i Tyskland ved jeg ikke.

Men det er der jo også nogle her der har prøvet med egen biler på
værksteder, det er jo forbavsende så lange prøveture der skal til ved skift
af udstødning eller lignende.

Møller



BJ (25-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 25-03-06 13:34


"Møller" <em@g2.n.dk> skrev i en meddelelse
news:44253521$0$84033$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

> Et biludlejningsfirma blev ligeledes sortlistet, da de prøvede at tørre en
> større skade af på mig,

Det er jo også forsøg på svindel og ikke en eller anden åndsvag
automobilfører, der lige har fået en skideballe af chefen/konen og ellers i
al almindelighed føler sig forfulgt.

Jeg kan så udmærket forstå, du fik blomster mv. for din indsats.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Thomas H. (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 25-03-06 14:01


"Møller" <em@g2.n.dk> skrev i en meddelelse
news:44253521$0$84033$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...


> Jeg har sortlistet firmaer i en periode p.g.a. dårlige oplevelser (Taxa)
> gjaldt ikke kun mig men hele firmaet: receptionen bestilte i en periode
> ikke
> biler hos dem, de var advaret. Det hjalp.

....jeg ville nok nærmere sortliste firmaer, der går i SÅ små sko.
At fyre folk fordi de kører 6 km/t for hurtigt?



Henrik Stidsen (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 25-03-06 14:27

Thomas H. explained :
> At fyre folk fordi de kører 6 km/t for hurtigt?

Nej, at fyre folk for ikke at overholde deres ansættelseskontrakt.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball



BJ (25-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 25-03-06 15:16


"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.cb637d63c1a43d98.34878@news.hs235.dk...

KLIP

>> At fyre folk fordi de kører 6 km/t for hurtigt?
>
> Nej, at fyre folk for ikke at overholde deres ansættelseskontrakt.

Man også fyre dem, der raner A4-blokke, kuglepenne, clips, linealer,
viskelæder osv. osv. af firmaets kontorartikler.

Så ville der blive enorm god plads på samtlige kontorer, da de indsatte også
skal overholde deres ansættelseskontrakt som garanteret ikke tillader ran.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik Stidsen (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 25-03-06 16:46

BJ formulated on lørdag :
>>> At fyre folk fordi de kører 6 km/t for hurtigt?

>> Nej, at fyre folk for ikke at overholde deres ansættelseskontrakt.

> Man også fyre dem, der raner A4-blokke, kuglepenne, clips, linealer,
> viskelæder osv. osv. af firmaets kontorartikler.

For min skyld gerne, hvis man ikke kan overlade småting til en
medarbejder hvad så med de store ting ?

Man kan selvfølgelig også bare indregne svindet som en drifts og/eller
lønomkostning og så lade stå til. Men helt principielt så er der intet
i vejen for at fyre en medarbejder der stjæler fra sin arbejdsplads -
om det er toiletpapir eller industrimaskiner er sådan set ligegyldigt.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Advertising is the art of convincing people to spend money they don't
have for something they don't need." - Will Rogers



BJ (25-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 25-03-06 17:06


"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.cbe37d6353e9b030.34878@news.hs235.dk...

KLIP

>>>> At fyre folk fordi de kører 6 km/t for hurtigt?
>
>>> Nej, at fyre folk for ikke at overholde deres ansættelseskontrakt.
>
>> Man også fyre dem, der raner A4-blokke, kuglepenne, clips, linealer,
>> viskelæder osv. osv. af firmaets kontorartikler.
>
> For min skyld gerne, hvis man ikke kan overlade småting til en medarbejder
> hvad så med de store ting ?

Der mangler også ofte værktøj også det dyre.

> Man kan selvfølgelig også bare indregne svindet som en drifts og/eller
> lønomkostning og så lade stå til.

Hvorfor i alverden det, medarbejderne bøder bliver heller ikke indregnet som
svind/eller kompenseres.

> Men helt principielt så er der intet i vejen for at fyre en medarbejder
> der stjæler fra sin arbejdsplads - om det er toiletpapir eller
> industrimaskiner er sådan set ligegyldigt.

Nemlig, det skal bare håndhæves og vi kan jo opfordre folk til at tage
billeder, når de besøger hinanden/eller låner værktøj, med mobiltelefonen.

Så kan det hurtig sendes til arbejdsgiveren som vedhæftet fil eller
MMS......

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik Stidsen (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 25-03-06 17:42

BJ has brought this to us :
>>> Man også fyre dem, der raner A4-blokke, kuglepenne, clips, linealer,
>>> viskelæder osv. osv. af firmaets kontorartikler.

>> For min skyld gerne, hvis man ikke kan overlade småting til en medarbejder
>> hvad så med de store ting ?

> Der mangler også ofte værktøj også det dyre.

Og hvor mon det er blevet af ?

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball



BJ (25-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 25-03-06 17:44


"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.cc267d63a2b30367.34878@news.hs235.dk...

KLIP

>>>> Man også fyre dem, der raner A4-blokke, kuglepenne, clips, linealer,
>>>> viskelæder osv. osv. af firmaets kontorartikler.
>
>>> For min skyld gerne, hvis man ikke kan overlade småting til en
>>> medarbejder hvad så med de store ting ?
>
>> Der mangler også ofte værktøj også det dyre.
>
> Og hvor mon det er blevet af ?

Det er forsvundet op i den blå luft.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Thomas H. (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 25-03-06 15:21


"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.cb637d63c1a43d98.34878@news.hs235.dk...

> Nej, at fyre folk for ikke at overholde deres ansættelseskontrakt.

Det er da stadig en fluekneppermentalitet!







BJ (25-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 25-03-06 16:00


"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:442551d9$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

KLIP

>> Nej, at fyre folk for ikke at overholde deres ansættelseskontrakt.
>
> Det er da stadig en fluekneppermentalitet!

Folk har fået alt for meget fritid og den skal jo gå med noget.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Folmer Rasmussen (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 25-03-06 16:14

On Sat, 25 Mar 2006 15:59:36 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>
>"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
>news:442551d9$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>KLIP
>
>>> Nej, at fyre folk for ikke at overholde deres ansættelseskontrakt.
>>
>> Det er da stadig en fluekneppermentalitet!
>
>Folk har fået alt for meget fritid og den skal jo gå med noget.

>--

Jeg går ud fra, at dette udsagn ikke er gældende for mindre
selvstændigt næringsdrivende?

Derimod har jeg folk der kører på gule plader i privat øjeméd mistænkt
for, på uretsmæssig vis at have tilegnet sig denne fritid.

Jeg går ud fra, at du er enig med mig i ovenstående?

--

Venlig hilsen
Folmer


BJ (25-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 25-03-06 17:08


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:rbna22tankmm4argomgtv51k3o4l91tvml@4ax.com...

KLIP

>>>> Nej, at fyre folk for ikke at overholde deres ansættelseskontrakt.
>>>
>>> Det er da stadig en fluekneppermentalitet!
>>
>>Folk har fået alt for meget fritid og den skal jo gå med noget.
>
>>--
>
> Jeg går ud fra, at dette udsagn ikke er gældende for mindre
> selvstændigt næringsdrivende?

Jeg er alt for træt til at argumentere omkring dette.

Jeg har lige flyttet 2 x 2,4 ton varer ind på lageret..

> Derimod har jeg folk der kører på gule plader i privat øjeméd mistænkt
> for, på uretsmæssig vis at have tilegnet sig denne fritid.

Dem er der garanteret mange af og de er endda så "kloge", de kører på
fyldpladsen med haveaffald i weekenderne..;)

> Jeg går ud fra, at du er enig med mig i ovenstående?

I allerhøjeste grad.!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Folmer Rasmussen (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 25-03-06 17:16

On Sat, 25 Mar 2006 17:08:23 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:rbna22tankmm4argomgtv51k3o4l91tvml@4ax.com...
>
>KLIP
>
>>>>> Nej, at fyre folk for ikke at overholde deres ansættelseskontrakt.
>>>>
>>>> Det er da stadig en fluekneppermentalitet!
>>>
>>>Folk har fået alt for meget fritid og den skal jo gå med noget.
>>
>>>--
>>
>> Jeg går ud fra, at dette udsagn ikke er gældende for mindre
>> selvstændigt næringsdrivende?
>
>Jeg er alt for træt til at argumentere omkring dette.
>
>Jeg har lige flyttet 2 x 2,4 ton varer ind på lageret..

>--

Jeg formoder at du nu sidder og venter på, at jeg skal sige hvor synd
det er for dig.

Det gør jeg ikke, fordi du har selv fortalt mig, hvor meget nemmere
alting er, når også lagerchefen og hans assistent har initialerne BJ.
)

>--

>> Derimod har jeg folk der kører på gule plader i privat øjeméd mistænkt
>> for, på uretsmæssig vis at have tilegnet sig denne fritid.
>
>Dem er der garanteret mange af og de er endda så "kloge", de kører på
>fyldpladsen med haveaffald i weekenderne..;)

>--

Der er masser af mennesker, hvis travleste stunder er, når de har fri
fra arbejde.

>--

>> Jeg går ud fra, at du er enig med mig i ovenstående?
>
>I allerhøjeste grad.!

>--

Go' dreng.

--

Venlig hilsen
Folmer


BJ (25-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 25-03-06 17:19


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:btqa22hnh3ll18or761r6sbejkc60jb9ld@4ax.com...

KLIP

>>>>>> Nej, at fyre folk for ikke at overholde deres ansættelseskontrakt.
>>>>>
>>>>> Det er da stadig en fluekneppermentalitet!
>>>>
>>>>Folk har fået alt for meget fritid og den skal jo gå med noget.
>>>
>>>>--
>>>
>>> Jeg går ud fra, at dette udsagn ikke er gældende for mindre
>>> selvstændigt næringsdrivende?
>>
>>Jeg er alt for træt til at argumentere omkring dette.
>>
>>Jeg har lige flyttet 2 x 2,4 ton varer ind på lageret..
>
>>--
>
> Jeg formoder at du nu sidder og venter på, at jeg skal sige hvor synd
> det er for dig.

Slet ikke, jeg elsker det for jeg kender resultatet, når de igen forlader
lageret (ad samme vej og metode) og bliver omsat til fakturaer.

Så alt i alt giver varerne varmen mindst 3 gange..

> Det gør jeg ikke, fordi du har selv fortalt mig, hvor meget nemmere
> alting er, når også lagerchefen og hans assistent har initialerne BJ.
> )

Nemmerlig, dog er jeg ved at være bange for lagerassistenten. Hans overarme
bliver større og større..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



jan@stevns.net (25-03-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 25-03-06 17:47

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev :

>Nemmerlig, dog er jeg ved at være bange for lagerassistenten. Hans overarme
>bliver større og større..

Er du da ved at gå i "polle_mode" ?
--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside


BJ (25-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 25-03-06 17:50


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:svsa22tmepomcvvq6kvaf8jcovun7uehmj@dtext.news.tele.dk...

KLIP

>>Nemmerlig, dog er jeg ved at være bange for lagerassistenten. Hans
>>overarme
>>bliver større og større..
>
> Er du da ved at gå i "polle_mode" ?

Det har jeg været i årevis nu og Polle taler jo i den dialekt englene synger
i, i kirken om søndagen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Thomas H. (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 26-03-06 09:24


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44255b1e$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Folk har fået alt for meget fritid og den skal jo gå med noget.

Ja jeg synes sgu det er pinligt...men vi kan jo takke alle hyklerne for 10
års intensiv hjernevask



BJ (26-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-03-06 13:27


"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:44264fcc$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

KLIP

>> Folk har fået alt for meget fritid og den skal jo gå med noget.
>
> Ja jeg synes sgu det er pinligt...men vi kan jo takke alle hyklerne for 10
> års intensiv hjernevask

Havde du så skrevet mere end 40 år, så kunne jeg forstå dig.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Møller (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 25-03-06 16:20


"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in message
news:442551d9$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> news:mn.cb637d63c1a43d98.34878@news.hs235.dk...
>
> > Nej, at fyre folk for ikke at overholde deres ansættelseskontrakt.
>
> Det er da stadig en fluekneppermentalitet!

Hvem andre end dig har sagt 6 km/t
Der hvor jeg griber ind, er grove overtrædelser, som kunne havde
afstedkommet alvorlige ulykker.

Det var grovere. Så hold du dig bare til insekters sexliv, for det er jo kun
påstand fra din side om hvor grænsen er

Så knep du bare dine fluer, vi andre holder det til det væsentlige

Eller skal du have genopfrisket nobelpristagerens konversation med borddamen
genopfrisket? om det var Albert eller Niels kan jeg desværre ikke huske.
Så vil du forstå hvad der er væsentligt og uvæsentlig, måske

Møller



Thomas H. (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 26-03-06 09:24


"Møller" <em@g2.n.dk> skrev i en meddelelse
news:44255feb$0$84017$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvem andre end dig har sagt 6 km/t

Blev der ikke nævnt firmaer, som fyrede folk hvis de fik en fartbøde?




Leif Neland (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 26-03-06 14:57

>
> Eller skal du have genopfrisket nobelpristagerens konversation med
borddamen
> genopfrisket? om det var Albert eller Niels kan jeg desværre ikke huske.
>

Ja tak.

Leif




jan@stevns.net (25-03-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 25-03-06 13:59

Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> skrev :

>Hvilket egentlig bringer mig til spørgsmålet: er der nogen der har
>prøvet at klage til et firma over at deres medarbejdere kører råddent ?
>og hvad resultat har det i så fald givet ?

Ork ja .... De fleste mindre håndværksfirmaet etc. er nu glade for
at høre noget om "reklameværdien"

Jeg kommer hos mange mindre firmaer qua min beskæftigelse, men plejer
for det meste at sige det direkte til personen, næste gang jeg møder
ham
--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside


BJ (25-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 25-03-06 14:04


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:nhfa22tvcdli7ibb6rovb9jcbi6cqp03vs@dtext.news.tele.dk...

KLIP

> Ork ja .... De fleste mindre håndværksfirmaet etc. er nu glade for
> at høre noget om "reklameværdien"

Så er det jo godt, man er en enmandsvirksomhed. Så kan man klare
"paragrafferne" på stedet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Møller (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 25-03-06 16:23


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message
news:44253fde$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> news:nhfa22tvcdli7ibb6rovb9jcbi6cqp03vs@dtext.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> > Ork ja .... De fleste mindre håndværksfirmaet etc. er nu glade for
> > at høre noget om "reklameværdien"
>
> Så er det jo godt, man er en enmandsvirksomhed. Så kan man klare
> "paragrafferne" på stedet.
>
Taxachaufføren på Vibenshus runddel jeg spurgte om han havde fundet sit
kørekort i en Cornflakespakke, havde sgu ikke humor Det blev grønt, og
han skulle dreje tv, så jeg slap af med ham

Møller



BJ (25-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 25-03-06 17:10


"Møller" <em@g2.n.dk> skrev i en meddelelse
news:4425601d$0$84017$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

>> > Ork ja .... De fleste mindre håndværksfirmaet etc. er nu glade for
>> > at høre noget om "reklameværdien"
>>
>> Så er det jo godt, man er en enmandsvirksomhed. Så kan man klare
>> "paragrafferne" på stedet.
>>
> Taxachaufføren på Vibenshus runddel jeg spurgte om han havde fundet sit
> kørekort i en Cornflakespakke, havde sgu ikke humor Det blev grønt, og
> han skulle dreje tv, så jeg slap af med ham

Du kunne da bare snuppe hans mobilos og trampe på den/smide den ud på
"marken".

Så kunne han sku lære det..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Møller (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 25-03-06 20:31


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message
news:44256bab$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Møller" <em@g2.n.dk> skrev i en meddelelse
> news:4425601d$0$84017$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> >> > Ork ja .... De fleste mindre håndværksfirmaet etc. er nu glade for
> >> > at høre noget om "reklameværdien"
> >>
> >> Så er det jo godt, man er en enmandsvirksomhed. Så kan man klare
> >> "paragrafferne" på stedet.
> >>
> > Taxachaufføren på Vibenshus runddel jeg spurgte om han havde fundet sit
> > kørekort i en Cornflakespakke, havde sgu ikke humor Det blev grønt,
og
> > han skulle dreje tv, så jeg slap af med ham
>
> Du kunne da bare snuppe hans mobilos og trampe på den/smide den ud på
> "marken".
>
> Så kunne han sku lære det..
>

Eller prøve at fjerne "mågeklatten" på hans overarm (thansen)

Møller




Henrik Stidsen (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 25-03-06 14:29

It happens that jan@stevns.net formulated :

> Jeg kommer hos mange mindre firmaer qua min beskæftigelse, men plejer
> for det meste at sige det direkte til personen, næste gang jeg møder
> ham

Det er bare ikke altid man har den mulighed - bl.a. fordi det er
nærmest umuligt at se hvem det er der kører bilen når man sidder i sin
personbil og bliver presset af en varevogn der insisterer på at der
altså stod 160km/t på det sidste fartgrænseskilt...

Men ellers er det IMHO også den mest fair ting at gøre - er ingen grund
til at involvere chefmaskineriet hvis man kan klare det "mand til
mand".

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report



jan@stevns.net (25-03-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 25-03-06 14:45

Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> skrev :

>Det er bare ikke altid man har den mulighed - bl.a. fordi det er
>nærmest umuligt at se hvem det er der kører bilen når man sidder i sin
>personbil og bliver presset af en varevogn der insisterer på at der
>altså stod 160km/t på det sidste fartgrænseskilt...

Nåehhh det ;)

Åbne soltaget, holde godt fast i det kamera man lige rækker i vejret
medens man knipser !

Det er temmeligt effektivt, skal jeg hilse :)

(bør nok ikke anvendes ved nattetide)

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside


Henrik Stidsen (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 25-03-06 14:49

jan@stevns.net pretended :
>> Det er bare ikke altid man har den mulighed - bl.a. fordi det er
>> nærmest umuligt at se hvem det er der kører bilen når man sidder i sin
>> personbil og bliver presset af en varevogn der insisterer på at der
>> altså stod 160km/t på det sidste fartgrænseskilt...

> Nåehhh det ;)

> Åbne soltaget, holde godt fast i det kamera man lige rækker i vejret
> medens man knipser !

Bare ærgeligt når man ikke har et soltag ;) Og nej, jeg gider ikke til
at igang med stiksaven...

> Det er temmeligt effektivt, skal jeg hilse :)

Tror jeg gerne.

> (bør nok ikke anvendes ved nattetide)

Pjat ;)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.



Hans L. Jørgensen (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 25-03-06 17:55


"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvilket egentlig bringer mig til spørgsmålet: er der nogen der har prøvet
> at klage til et firma over at deres medarbejdere kører råddent ? og hvad
> resultat har det i så fald givet ?
>

For ca. et år siden mailede jeg til landevejstransportansvarlig ved Billund
lufthavn.

I mailen gjorde jeg opmærksom på at deres vognmænd/chaufører, for det frste
blæser på hastighedgrænserne for busser og generelt kører 100 km/t, for det
andet ikke overholder overhalingsforbud på de motorvejstrækninger de dagligt
kører på mellem Billund og Århus.

Havde nok ikke forventet respons på min henvendelse, heri tog jeg gruelig
fejl allerede 1? time efter afsendelse af første mail kom tilbagemelding fra
manden som styrer kontakten og kontrakter med busvognmændene.

Han takkede for min henvendelse, og fortalte at han ellerede næste dag
skulle have møde med vognmændene, han ville tage fat i problematikken på
dette møde, lufthavnen ville ikke være med til den slags unoder.

Næste dag kom der endnu en mail fra ham, hvori han opfordrede mig til at
maile ham hvis jeg observerede at disse "unoder" ikke stoppede.

Kan så sige de er stoppet.

For ca. 14 dage siden observerede jeg et lastvognstog med sættevogn som var
parkeret i en forgængerovergang der var ca. 1 meter fri af
fodgængerovergangen bag lastvognstoget.

Jeg var så heldig at jeg havde kameraet med mig, da jeg ville tage billeder
af den flotte parkering kom en gammel dame med rollator og skulle over
fodgængerfeltet, det blev satme nogle fine skud.

Hjem og lede efter vognmanden og hans mailadrss.

Tre flotte billeder vedhæftes sammen med relevante data om tid og sted.

Igen havde jeg ikke den store tillid til at der ville ske mere, næste
formiddag ringer vognmanden, også han udtrykte sig i klare vendinger om hvad
han mente om den slags opførsel. Han havde fra morgenstunden haft en
"venskabelig" snak, ikke bare med den ene chauffør men samtlige i firmaet,
og han havde sagt at den næste der gav anledning til at han blev præsenteret
for den slags, kunne forberede sig på at være "fortid" i firmaet.


MVH Hans



Thomas H. (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 26-03-06 09:30


"Hans L. Jørgensen" <spam@fighter.dk> skrev i en meddelelse
news:xBeVf.80$6P4.75@news.get2net.dk...

> For ca. 14 dage siden observerede jeg et lastvognstog med sættevogn som
> var parkeret i en forgængerovergang der var ca. 1 meter fri af
> fodgængerovergangen bag lastvognstoget.

Er 1 meter ikke nok til at komme forbi?

>
> Jeg var så heldig at jeg havde kameraet med mig, da jeg ville tage
> billeder af den flotte parkering kom en gammel dame med rollator og skulle
> over fodgængerfeltet, det blev satme nogle fine skud.
>
> Hjem og lede efter vognmanden og hans mailadrss.
>
> Tre flotte billeder vedhæftes sammen med relevante data om tid og sted.


...folk må virkelig have for meget fritid.
Ikke nok med at det er ved at blive det totale overvågningssamfund fra
statens side, skal vi også have privatpersoner rendende rundt og tage
billeder af folk og lege små politibetjente? I skolen var du blevet kaldt
en sladrehank og havde sikkert fået tæsk eller buksevand i frikvarteret!!



Hans L. Jørgensen (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 26-03-06 10:21


"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:44265133$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> ..folk må virkelig have for meget fritid.

Ja - kan da se at det har du.

> Ikke nok med at det er ved at blive det totale overvågningssamfund fra
> statens side, skal vi også have privatpersoner rendende rundt og tage
> billeder af folk og lege små politibetjente?

Har udmærket med det du kalder at "lege små politibetjente". I tilfældet her
betragter jeg det af forebyggende art, har selv børn som dagligt bruger
omtalte fodgængerovergang.

Hvis jeg skulle opleve at nogen af mine børn blev ramt af en bil p.g.a.
sådan en klaphat der parkerer sit vogntog i en fodgængerovergang, for at
spare 30 skridt til forretningsdøren.

Skal jeg ud og samle en person, egne eller andre, kunne det meget vel tænkes
at chaufutten ville opleve en kraftig "ommøblering" tænder ect.. Det er så
her jeg tænker lidt forbyggende, hvorfor skal jeg løbe ind i en voldsdom
fordi en anden ikke kan overholde loven.

Til din orientering, jeg har ligeledes ingen betænkelighed ved at anmelde
eller stoppe en spritbillist

> I skolen var du blevet kaldt en sladrehank og havde sikkert fået tæsk
> eller buksevand i frikvarteret!!

Havde nogen kaldt mig en sladrehank, hvad "nogen" har, har "nogen" kun gjort
det en gang.

Desværre er samfundet i dag ændret, for mig at se i en meget uheldig
retning, selv børn må ikke mand til mand klare/afklare egne konflikter.

Straks skriges der vold, vold politianmeldes, helt sikkert noget der giver
børn rygrad, vorherre bevares, alle andre (læs samfundet) skal klare vore
konflikter.

Samfundet i dag er ikke ansvarlig for egne gerninger, det gælder helt ned
ned i skolegården, mobning, happy slapping, nederdrægtigheder via mobil,
m.m..

På landevejen er det ikke nødvendigt at jeg viser "hensyn" (er ellers nævnt
i loven), bare _jeg_ kan komme frem, så ski.. være med alle andre, betænk
lige her Thomas, det ser og lærer børnene af.

Uheldigvis er den holdning du her fremturer med Thomas ikke enkeltstående -
tværtimod, men derfor ikke i mine øjne mere korrekt.

MVH Hans



Henrik Stidsen (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 26-03-06 17:35

Thomas H. brought next idea :
> Ikke nok med at det er ved at blive det totale overvågningssamfund fra
> statens side, skal vi også have privatpersoner rendende rundt og tage
> billeder af folk og lege små politibetjente? I skolen var du blevet kaldt en
> sladrehank og havde sikkert fået tæsk eller buksevand i frikvarteret!!

Der er en meget meget simpel løsning på det problem du ser - lad være
med at parkere ulovligt eller på anden måde bryde loven. Hvis alle
overholdt lovgivningen ville der ikke være behov for "sladrehanke" - så
det er bare at komme igang.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Is this now?" - Agatha, The Minority Report



Folmer Rasmussen (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 25-03-06 14:48

On Sat, 25 Mar 2006 12:14:29 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>> Kunne de ikke lære lidt af f.eks. Shell: o-tolerance, efter hvad de selv
>> siger, både for ansatte og andre vognmænd:
>> 0-mobil, 0-hastighedsoverskridelse, 0-taxagult: 0-arbejde ;-(
>
>Det betyder, at de bliver fyret - eller hvad..?

>--

Det véd jeg ikke, meni Tyskland er det noget de går forskrækkeligt
højt op i.

Læg mærke til tankbilerne dernede.

De kører aldrig mere end 60/80, og de fleste af firmaerne skilter oven
i købet med det bag på bilerne

Ligeledes med sikkerhedsseler.

Flere bensinselskaber har haft følere ude hos lastvognsfabrikanterne
for at få dem til at levere orange-farvede seler, så det er nemmere at
kontrollere om de anvendes.

--

Venlig hilsen
Folmer


Henrik Stidsen (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 25-03-06 14:52

Folmer Rasmussen has brought this to us :
> Flere bensinselskaber har haft følere ude hos lastvognsfabrikanterne
> for at få dem til at levere orange-farvede seler, så det er nemmere at
> kontrollere om de anvendes.

Det burde da ikke være noget problem at installere farvede seler - og
hvis et selskab bestiller 8 km sikkerhedssele burde det være en formsag
at lave dem i en anden farve...

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"To be or not to be. That's not really a question." - Jean-Luc Godard



Folmer Rasmussen (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 25-03-06 14:57

On Sat, 25 Mar 2006 14:52:10 +0100, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

>Folmer Rasmussen has brought this to us :
>> Flere bensinselskaber har haft følere ude hos lastvognsfabrikanterne
>> for at få dem til at levere orange-farvede seler, så det er nemmere at
>> kontrollere om de anvendes.
>
>Det burde da ikke være noget problem at installere farvede seler - og
>hvis et selskab bestiller 8 km sikkerhedssele burde det være en formsag
>at lave dem i en anden farve...

>--

Jeg så selv resultatet af undersøgelsen, og ud af de adspurgte (de
mest kendte producenter), kunne én ikke levere, og alle de andre
forlangte en merpris.

Dyreste bud var faktisk 10.000 kr. ekstra for 2 specialfarvede seler.

--

Venlig hilsen
Folmer


Henrik Stidsen (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 25-03-06 16:44

Folmer Rasmussen used his keyboard to write :
> Jeg så selv resultatet af undersøgelsen, og ud af de adspurgte (de
> mest kendte producenter), kunne én ikke levere, og alle de andre
> forlangte en merpris.

Mærkeligt...

> Dyreste bud var faktisk 10.000 kr. ekstra for 2 specialfarvede seler.

Gad vide om det så ikke er billigere at afmontere selerne, farve dem og
montere dem igen ?

Den anden dag så jeg iøvrigt en personbil med røde seler, det så pænt
kikset ud, men det viser da at nogen godt kan lave specialfarvede
seler.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Age is something that doesn't matter, unless you are a cheese."
- Luis Bunuel



Brian (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 25-03-06 18:49

Henrik Stidsen wrote:

> Den anden dag så jeg iøvrigt en personbil med røde seler, det så pænt
> kikset ud, men det viser da at nogen godt kan lave specialfarvede
> seler.

Min dytbil har faktisk røde seler ab fabrik, og sort kohud på sæderne.
Det står rigtig godt til hinanden, og giver en del kommentarer fra
passagerer

/Brian



Per Beer Hansen (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 26-03-06 12:34

Jan W Nielsen wrote:
>> Ja. Det ville da også være naivt, hvis man tror sådanne ting ikke
>> finder sted...Om ikke på mail, så ved mønstringen til den kommende
>> vagt.
>
> Jeg er hel enig.

Det er jeg til dels også enig i, bortset fra at de (Politiet) burde gå for,
med et godt eksempel.
Det er jo trods alt dem, som er sat til at sørge for at vi andre opfører os
pænt.
Derfor synes jeg, at det er temmeligt uheldigt når den slags kommer frem.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Folmer Rasmussen (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 26-03-06 13:07

On Sun, 26 Mar 2006 13:33:59 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Jan W Nielsen wrote:
>>> Ja. Det ville da også være naivt, hvis man tror sådanne ting ikke
>>> finder sted...Om ikke på mail, så ved mønstringen til den kommende
>>> vagt.
>>
>> Jeg er hel enig.
>
>Det er jeg til dels også enig i, bortset fra at de (Politiet) burde gå for,
>med et godt eksempel.
>Det er jo trods alt dem, som er sat til at sørge for at vi andre opfører os
>pænt.
>Derfor synes jeg, at det er temmeligt uheldigt når den slags kommer frem.

>--

Det sidste er jeg enig i.

At det finder sted, er det kun de mest naive der ikke regner med.

--

Venlig hilsen
Folmer


Jan W Nielsen (27-03-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 27-03-06 18:17

> At det finder sted, er det kun de mest naive der ikke regner med.

Enig - det samme gælder regelmæssige drab i den københavnske underverden.
Det er dog ikke det samme, som at det er "et godt signal at sende".



--
/Jan W Nielsen



Kent Oldhøj (27-03-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 27-03-06 14:09

Den Sat, 25 Mar 2006 07:48:58 +0100, skrev Thomas H. :

> men ok, grunden til at folk kan flippe ud over det er vel, at man i
> gennem de sidste 10 år, har fået bildt folk ind at det er en voldsom
> forbrydelse at køre 7-8 km/t for hurtigt,

Som jeg ofte før har fremført: Hvis du i en 50 km/t zone, kører 60 km/t,
så vil din bil ved en katastrofeopbremsning stadig køre 44 km/t når
billisten der kun kører 50 km/t, holder stille.

Så i byen kan de 10 km/t for meget nemt være forskellen på slet ikke at
blive ramt som fodgænger, og at blive dræbt på stedet.

--
Kent Oldhøj

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste