Nye dæk til en Citroen C3 Diesel
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 24-03-06 13:54

Min C3'er har efterhånden rundet de 41000 km og første sæt fordæk er ved at
være lidt tynde i betrækket. Der er da stadig godt 4 mm mønster, men de skal
skiftes snart.
Det er den almindelige Michelin standard montering, der sidder på bilen nu.
Jeg synes egenligt ikke, de har imponeret voldsomt. Slitagen er vel
nogenlunde ok Køreegenskaberne er ikke ligefrem det vilde, men ok.

Men nu da jeg skal ha nye sko på, overvejer jeg at købe et andet mærke.Jeg
har blik for økkonomien/slitagen og for de almene køreegenskaber - i den
rækkefølge!

JEg skal ikke ha lavprofil super xxx højhastighedsdæk med slickprofiler -
men en standardmontering på stålfælgene.

Kigger jeg på, hvad jeg har kørt med før, så har jeg erfaringer fra min
gamle Suzuki Wagon R+, der oprindeligt kørte på Brigdestone, der holdt i
54.000 km. De blev skiftet ud med 4 Firestone dæk, som jeg nåede at køre
88.000 km med uden at nå at slide dem op. Bagdækkene så stadig ud som nye,
og der var stadig 20.000 km på fordækkene.
Dækkene var vist 165/13/70.

Kan jeg regne med samme egenskaber på dækkene der passer på en C3? (14"
fælge)

Hvad er jeres bud på et fornuftigt dæk til sådan en fransk møgkasse?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger