/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvad ville I købe? (400.000 kr.)
Fra : Ukendt


Dato : 24-03-06 12:03

Hvis I stod og skulle købe ny bil med aut.gear for omkring 400.000 kr., hvad
ville I så vælge og hvorfor?

Og hvis valget stod mellem en ny Audi A3 Sportback 2,0 FSI Tiptronic og en 3
år gammel Mercedes C180 Kompressor med ca. 60.000 km på tælleren
(privatkørt)?

Og ja BJ, jeg har stadig Volvo S40 2,4 aut. i kikkerten.

MVH Peter



 
 
BJ (24-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-03-06 12:08


"Peter S." <-> skrev i en meddelelse
news:4423d1e4$0$11660$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

KLIP

> Og ja BJ, jeg har stadig Volvo S40 2,4 aut. i kikkerten.

LOL.

Det er jo et voldsom bredt spørgsmål.

Går man ind på http://www.bilbasen.dk og sætter kriterier op for pris (fra
300.000 til 400.000 kr.) og automatgear, vælter det jo frem med forslag på
standardpriser indeholdende standard udstyr.

Jeg ville have svært ved at finde en, hvis ikke lige jeg havde 1 eller 2
præferencer i mærke..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Thomas J. (24-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas J.


Dato : 24-03-06 13:15

Den Fri, 24 Mar 2006 12:02:55 +0100 sendte "Peter S." <-> følgende
røgsignaler:

>Hvis I stod og skulle købe ny bil med aut.gear for omkring 400.000 kr., hvad
>ville I så vælge og hvorfor?

Skoda Octavia RS.
Fordi.....øhhh....fordi øhh....Årh, for fa'n da osse, så vælger jeg en
Hyundai Sonata 3,3 V6 i stedet.

Fordi at så er der stadig penge til overs til navigation og andre
småting...

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox RR '04
Sony KDL-S40A11E '06

Klaus G. (24-03-2006)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 24-03-06 17:07

> Fordi.....øhhh....fordi øhh....Årh, for fa'n da osse, så vælger jeg en
> Hyundai Sonata 3,3 V6 i stedet.
>
Er det ikke Hyundai der ruster som bare faen?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



BJ (24-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-03-06 17:10


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44241934$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Er det ikke Hyundai der ruster som bare faen?

Jep, fuldt på højde med tilsvarende årgange af VW (Golf, Polo, Passat osv.).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Brian (24-03-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 24-03-06 17:34

BJ wrote:

> Jep, fuldt på højde med tilsvarende årgange af VW (Golf, Polo, Passat
> osv.).

Så skal du vist en del år tilbage.

I den sidste undersøgelse som Motor havde med (biler fra 98'-01') lå
Hyundai sidst, hvor VAG bilerne lå i den øverste tredjedel.

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/D6B42A85-44E1-4FE7-AEC9-62D262A171C9/0/1417.pdf

/Brian



Klaus G. (24-03-2006)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 24-03-06 18:12

> Så skal du vist en del år tilbage.
>
> I den sidste undersøgelse som Motor havde med (biler fra 98'-01') lå
> Hyundai sidst, hvor VAG bilerne lå i den øverste tredjedel.
>
>
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/D6B42A85-44E1-4FE7-AEC9-62D262A171C9/0/1417.pdf
>
Også den artikel jeg tænkte på...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



BJ (24-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-03-06 18:26


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44242842$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Også den artikel jeg tænkte på...

Den almindelige bondefilosofi siger så også:"Biler der er 6 til 8 år gamle
modeller, sætter naturligvis standarden for sprit nye udgaver".

Man må virkelig i branchen være bange for Koreanerne!

Den samme bondefilosofi siger så også:"Passat, Bora og alle de andre
versioner fra VW må være noget skrammel, for de er ikke fundet værdige til
optagelse i viste tabel".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Brian (24-03-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 24-03-06 19:17

BJ wrote:

> Den almindelige bondefilosofi siger så også:"Biler der er 6 til 8 år
> gamle modeller, sætter naturligvis standarden for sprit nye udgaver".

Nææ, men du snakkede ikke noget om spritnye modeller.
At kommentere på "de nye" Hyundai's ruststyrke, er vel lige
tidligt nok ?

> Man må virkelig i branchen være bange for Koreanerne!

Korea bilerne tiltaler et helt andet segment, end dem der køber
VAG biler.

> Den samme bondefilosofi siger så også:"Passat, Bora og alle de andre
> versioner fra VW må være noget skrammel, for de er ikke fundet
> værdige til optagelse i viste tabel".

Den bondefilosofi må så være din egen....

/Brian



BJ (24-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-03-06 19:20


"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:44243782$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Korea bilerne tiltaler et helt andet segment, end dem der køber
> VAG biler.

De æder sig stødt og rolig ind i samtlige mærkers kundemasse.

Hvis ikke man var bange, ville man ikke afskedige i tusindvis af
medarbejdere i Europa.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



KASO (27-03-2006)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 27-03-06 14:43


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44241a26$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:44241934$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
>> Er det ikke Hyundai der ruster som bare faen?
>
> Jep, fuldt på højde med tilsvarende årgange af VW (Golf, Polo, Passat
> osv.).

Hmm - det mener svenskerne vist ikke:
http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp

Citat: "Thomas Widström, Rostskyddsmetoder, är kritisk till det svaga
rostskyddet och bedömningen är mycket nära ett bottenbetyg" (nyeste
Sonata) - den får 2 ud af 5 - nyere VW får 4 ud af 5 ( og nyere Renault får
5 ud af 5 for lige at sætte overliggeren ).



BJ (27-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-03-06 14:47


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:4427ebd7$0$38733$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> Citat: "Thomas Widström, Rostskyddsmetoder, är kritisk till det svaga
> rostskyddet och bedömningen är mycket nära ett bottenbetyg" (nyeste
> Sonata) - den får 2 ud af 5 - nyere VW får 4 ud af 5 ( og nyere Renault
> får 5 ud af 5 for lige at sætte overliggeren ).

Så er det jo bare at ofre en ca. 3.000 kr. på en gennemgribende behandling
og bære resten af pengene ned i banken..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



KASO (27-03-2006)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 27-03-06 15:09


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4427ed0f$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:4427ebd7$0$38733$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>> Citat: "Thomas Widström, Rostskyddsmetoder, är kritisk till det svaga
>> rostskyddet och bedömningen är mycket nära ett bottenbetyg" (nyeste
>> Sonata) - den får 2 ud af 5 - nyere VW får 4 ud af 5 ( og nyere Renault
>> får 5 ud af 5 for lige at sætte overliggeren ).
>
> Så er det jo bare at ofre en ca. 3.000 kr. på en gennemgribende behandling
> og bære resten af pengene ned i banken..

Joohh - det trækker da "pinen" lidt ud, men jeg vil nu foretrække en bil,
der er ordentligt beskyttet ab fabrik - og det sætter jo din påstand om at
den er "fuldt på højde med tilsvarende årgange af VW" lidt i perspektiv....

Desuden har vi som bekendt fortsat tilgode at se en Hyundai få en "hæderlig"
crashtest (4 stjerner - med god margin - eller mere)...
Men måske Sonata'en bliver den første.... (selv Fiat ser jo ud til at have
lært det - og Hyundai virker da "lærenem"....)



BJ (27-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-03-06 16:09


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:4427f1f2$0$38640$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> Men måske Sonata'en bliver den første.... (selv Fiat ser jo ud til at have
> lært det - og Hyundai virker da "lærenem"....)

Koreanerne vil frem i verden, så jeg tror det.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Thomas J. (24-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas J.


Dato : 24-03-06 17:27

Den Fri, 24 Mar 2006 17:07:16 +0100 sendte "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> følgende røgsignaler:

>> Fordi.....øhhh....fordi øhh....Årh, for fa'n da osse, så vælger jeg en
>> Hyundai Sonata 3,3 V6 i stedet.
>>
>Er det ikke Hyundai der ruster som bare faen?

Nok ikke mere end MB's nyere årgange.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox RR '04
Sony KDL-S40A11E '06

BJ (24-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-03-06 18:27


"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news7822l77jk3np34frg0omanfl14d1hdsb@4ax.com...

KLIP

>>Er det ikke Hyundai der ruster som bare faen?
>
> Nok ikke mere end MB's nyere årgange.

Jeg har kun hovedrysten tilbage for overnævnte rustudtalelse.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Michael Kirkegaard (24-03-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 24-03-06 14:12


"Peter S." <-> skrev i en meddelelse
news:4423d1e4$0$11660$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hvis I stod og skulle købe ny bil med aut.gear for omkring 400.000 kr.,
> hvad ville I så vælge og hvorfor?
>
> Og hvis valget stod mellem en ny Audi A3 Sportback 2,0 FSI Tiptronic og en
> 3 år gammel Mercedes C180 Kompressor med ca. 60.000 km på tælleren
> (privatkørt)?
>
> Og ja BJ, jeg har stadig Volvo S40 2,4 aut. i kikkerten.
>
> MVH Peter

Jeg tror at jeg ville vælge Audi'en. De sidste modeller er blevet, om
muligt, endnu mere lækre end før.

Michael



Jacob Buus Smidt (24-03-2006)
Kommentar
Fra : Jacob Buus Smidt


Dato : 24-03-06 14:42

>>
>> Og hvis valget stod mellem en ny Audi A3 Sportback 2,0 FSI Tiptronic og
>> en 3 år gammel Mercedes C180 Kompressor med ca. 60.000 km på tælleren
>> (privatkørt)?
>>
>
> Jeg tror at jeg ville vælge Audi'en. De sidste modeller er blevet, om
> muligt, endnu mere lækre end før.
>

Jeg er enig. I sammenligning synes jeg, at C-klassen er gået hen og blevet
lidt for sløv i designet - og så ligner det jo en taxa

Derudover ville jeg personligt lide under den begrænsning, at den 3 år gamle
bil ikke kan belånes over så mange år...

--
Jacob



Martin Kiefer (24-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 24-03-06 16:06


"Jacob Buus Smidt" <nospam_j@nddata.dk> skrev i en meddelelse
news:4423f748$0$99993$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Jeg er enig. I sammenligning synes jeg, at C-klassen er gået hen og blevet
> lidt for sløv i designet - og så ligner det jo en taxa
>
>

Jeg kan ikke være mere uenig. Efter de fandt på det stunt med at sætte den
abnormt store kølergrill på bilerne er de godt nok ikke meget blevet kønnere
efter min mening. Og hvad mener du med at den er blevet for sløv i designet?

--
Mvh
Martin Kiefer
www.kiefer.dk/m/



Jacob Buus Smidt (24-03-2006)
Kommentar
Fra : Jacob Buus Smidt


Dato : 24-03-06 16:53

>>
>> Jeg er enig. I sammenligning synes jeg, at C-klassen er gået hen og
>> blevet lidt for sløv i designet - og så ligner det jo en taxa
>>
>>
>
> Jeg kan ikke være mere uenig. Efter de fandt på det stunt med at sætte den
> abnormt store kølergrill på bilerne er de godt nok ikke meget blevet
> kønnere efter min mening. Og hvad mener du med at den er blevet for sløv i
> designet?
>

Tja, det er jo heldigvis en smagssag Jeg synes Audis kølergrill har et
lidt aggressivt udtryk og det synes jeg de er sluppet rigtig heldigt fra.
Den er måske lidt vovet, men til gengæld skiller de sig på den måde ud fra
andre mærker.

Ang. MB's design ved jeg ikke, om jeg måske er blevet lidt for påvirket af
det virvar at taxier, der flintrer rundt her i København, sjældent nyvaskede
og generelt ikke særligt pænt behandlet. Jeg kan ikke helt sætte en finger
på noget konkret ved designet...MB laver rigtig flotte biler, men de
appellerer ikke til mig på samme måde som nyere Audier og BMW'er - beklager


God weekend

--
Jacob



Martin Kiefer (24-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 24-03-06 16:05


"Peter S." <-> skrev i en meddelelse
news:4423d1e4$0$11660$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hvis I stod og skulle købe ny bil med aut.gear for omkring 400.000 kr.,
> hvad ville I så vælge og hvorfor?

Det har min hustru næsten lige gjort. Og det blev altså en Mercedes. Blev
godt nok en anelse dyrere end 400.000
Selv kører jeg rundt i en Mercedes C180 kompressor sedan fra 2005 dog med
manuelt gearskifte. Den er jeg skam vældig glad for.

>
> Og hvis valget stod mellem en ny Audi A3 Sportback 2,0 FSI Tiptronic og en
> 3 år gammel Mercedes C180 Kompressor med ca. 60.000 km på tælleren
> (privatkørt)?
>

Er det ikke lidt at sammenligne æbler og pærer. Du har en helt ny Audi op
imod en 3 år gammel Mercedes. Hvis du går efter audien kan du jo
formodentlig selv vælge hvilket udstyr der skal puttes i bilen, hvor du i en
brugt Mercedes må forlede dig på hvad andre har valgt for dig.

Er det en sportscoupe den Mercedes du har kig på?

Man kan godt finde en 3 år gammel sedan udgave af en Mercedes C-klasse til
omkring de 400.000. Feks. den her:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=597302597&page=1

Så får du jo også en bil der er en smule større en Audien. Men igen den er
brugt...

Husk at kigge efter rust hvis du skulle vælge en Mercedes. De har haft lidt
småproblemer med lidt rust i kanterne.

> Og ja BJ, jeg har stadig Volvo S40 2,4 aut. i kikkerten.
>

Ja det kan jo nemt udvikle sig til en religionskrig

--
Mvh
Martin Kiefer
www.kiefer.dk/m/



BJ (24-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-03-06 16:08


"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse
news:44240a97$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Det har min hustru næsten lige gjort. Og det blev altså en Mercedes. Blev
> godt nok en anelse dyrere end 400.000
> Selv kører jeg rundt i en Mercedes C180 kompressor sedan fra 2005 dog med
> manuelt gearskifte. Den er jeg skam vældig glad for.
>
>>
>> Og hvis valget stod mellem en ny Audi A3 Sportback 2,0 FSI Tiptronic og
>> en 3 år gammel Mercedes C180 Kompressor med ca. 60.000 km på tælleren
>> (privatkørt)?
>>
>
> Er det ikke lidt at sammenligne æbler og pærer. Du har en helt ny Audi op
> imod en 3 år gammel Mercedes. Hvis du går efter audien kan du jo
> formodentlig selv vælge hvilket udstyr der skal puttes i bilen, hvor du i
> en brugt Mercedes må forlede dig på hvad andre har valgt for dig.
>
> Er det en sportscoupe den Mercedes du har kig på?
>
> Man kan godt finde en 3 år gammel sedan udgave af en Mercedes C-klasse til
> omkring de 400.000. Feks. den her:
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=597302597&page=1
>
> Så får du jo også en bil der er en smule større en Audien. Men igen den er
> brugt...
>
> Husk at kigge efter rust hvis du skulle vælge en Mercedes. De har haft
> lidt småproblemer med lidt rust i kanterne.
>
>> Og ja BJ, jeg har stadig Volvo S40 2,4 aut. i kikkerten.
>>
>
> Ja det kan jo nemt udvikle sig til en religionskrig

.... og det er i grunden, det der er det morsomme..

Hvis jeg ellers "turde" købte jeg en MB, men signalværdien er alt for høj i
vores andedam..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ole Gaarde Kristense~ (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 25-03-06 16:23

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44240b89$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Hvis jeg ellers "turde" købte jeg en MB, men signalværdien er alt for høj
i
> vores andedam..
>
Ja det er egentligt utroligt at det stadig er sådan - ænder er nu en sær
størrelse
En brugt Mercedes til 150.000 kr er nogen steder "ikke acceptabelt", mens
naboen i hans ny Mazda/Passat/Opel/Volvo/Indsæt selv - der sikkert har
betalt mere for bilen - sagten kan få naboerne over og sparke dæk. Ja man
undres

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved



BJ (25-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 25-03-06 17:15


"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44256047$0$38734$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

>> Hvis jeg ellers "turde" købte jeg en MB, men signalværdien er alt for høj
> i
>> vores andedam..
>>
> Ja det er egentligt utroligt at det stadig er sådan - ænder er nu en sær
> størrelse
> En brugt Mercedes til 150.000 kr er nogen steder "ikke acceptabelt", mens
> naboen i hans ny Mazda/Passat/Opel/Volvo/Indsæt selv - der sikkert har
> betalt mere for bilen - sagten kan få naboerne over og sparke dæk. Ja man
> undres

Det har jeg gjort i mange år.

I tidernes morgen kørte jeg i en Nissan Silvia 2.0i DOHC Hatchback med
klaplygter og som kunne karakteriseres som en sportsvogn.

Den kostede ca. 250.000 kr. i hine tider og jeg blev bebrejdet det af mange
kunder.

Uheldigvis totalskadede jeg potten og skulle have noget nyt.

Jeg købte en kongeblå Mazda 929 3.0i GLX mit alles drum und dran og 192 Hk.

Da jeg kom anstigende i den, udbrød de selv samme kunder:"Nå da, det er nok
gået tilbage for dig, når du må nøjes med en Mazda personpotte".

Mazdaen kostede +100.000 kr. mere end Silviaen, men sådan er der så
meget..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ukendt (24-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-03-06 22:34

Martin Kiefer wrote:
> Er det ikke lidt at sammenligne æbler og pærer. Du har en helt ny
> Audi op imod en 3 år gammel Mercedes. Hvis du går efter audien kan du
> jo formodentlig selv vælge hvilket udstyr der skal puttes i bilen,
> hvor du i en brugt Mercedes må forlede dig på hvad andre har valgt
> for dig.

Jeg sammenligner dem, fordi de kan erhverves til ca. samme pris. Og en 3 år
gammel privatkørt Mercedes med 60.000 km burde jo ikke fejle noget som
helst.
Det er rigtigt at man selv kan vælge udstyr på en ny A3, men den har til
gengæld heller intet udstyr som standard (ud over a/c). Selv en udendørs
temp.måler koster 2400 kr.! Fartpilot = 7400 kr. Varme i forsæder = 7700 kr.
Miderarmlæn i bag = 3800 kr. Metallak = 15.000 kr. Tågeforlygter = 3800 kr.
Ja selv en kopholder koster 400 kr.!
Mercedes har jo alt det udstyr som standard selv i Classic-versionen.

> Er det en sportscoupe den Mercedes du har kig på?

Nej, en sedan.

> Man kan godt finde en 3 år gammel sedan udgave af en Mercedes
> C-klasse til omkring de 400.000. Feks. den her:
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=597302597&page=1

Netop. Og hos Starmark har de mange som er 3 år gamle og kørt 60.000 km pga.
tidligere leasingforhold.

> Så får du jo også en bil der er en smule større en Audien. Men igen
> den er brugt...

Ja, ydre mål er lidt større end A3 Sportback (5-dørs). Indvendigt føles
Audi'en stor, og Mercedes trang hehe
Men jeg synes bare at en Mercedes har "et-eller-andet" over sig. Måske er de
bare dyre. Men de er fandens flotte og kan lave et aut.gear som det bør
være! Som et af de få firmaer i verden.

/Peter



Flemming Kanstrup (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Flemming Kanstrup


Dato : 25-03-06 14:11


"Peter S." <-> wrote in message
news:4423d1e4$0$11660$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hvis I stod og skulle købe ny bil med aut.gear for omkring 400.000 kr.,
> hvad ville I så vælge og hvorfor?
>

En 530d Steptronic E39 - så ny som du kan få den for de penge. Hvorfor?
Fordi det er den bedste bil i det prisleje IMO.

Hvis ikke det skal/må være diesel, er en 528i et godt bud. 530i fås vel også
i de nyere modeller, men så ved jeg ikke om prisen er for høj.

Lars her fra gruppen har en E39 530d aut - det kan være han vil spæde
til....selvom har bor i Sverige pt.

- F.









> Og hvis valget stod mellem en ny Audi A3 Sportback 2,0 FSI Tiptronic og en
> 3 år gammel Mercedes C180 Kompressor med ca. 60.000 km på tælleren
> (privatkørt)?
>
> Og ja BJ, jeg har stadig Volvo S40 2,4 aut. i kikkerten.
>
> MVH Peter
>



Mogens... (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 26-03-06 20:24


"Flemming Kanstrup" <nej@tak.dk> skrev i en meddelelse
news:44254141$0$926$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> En 530d Steptronic E39 - så ny som du kan få den for de penge. Hvorfor?
> Fordi det er den bedste bil i det prisleje IMO.
> Lars her fra gruppen har en E39 530d aut - det kan være han vil spæde
> til....selvom har bor i Sverige pt.

Jeg kører i en '03 BMW 530d touring steptronic, som desværre ikke
fåa til de 400.000 kr. Det er en fantastisk bil, fordi motor, undervogn
og indretning iøvrigt hænger så forbandet godt sammen.

Nu kører jeg >90% motorvej, og dér er den helt i kongeklassen, som
en Opel Omega 3000 24V er det...




Ukendt (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-03-06 20:40

Mogens... wrote:
> Nu kører jeg >90% motorvej, og dér er den helt i kongeklassen, som
> en Opel Omega 3000 24V er det...

Hvordan kører 530'eren på dårlig asfalteret motorvej? Bliver det trættende i
længden? (nej, det gør det jo nok ikke når du skriver kongeklasse...). Men
jeg havde indtryk af, at undervognen var ret fast afstemt?

MVH Peter



Mogens... (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 26-03-06 20:47


"Peter S." <-> skrev i en meddelelse
news:4426ee06$0$11660$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Hvordan kører 530'eren på dårlig asfalteret motorvej? Bliver det trættende
> i længden? (nej, det gør det jo nok ikke når du skriver kongeklasse...).
> Men jeg havde indtryk af, at undervognen var ret fast afstemt?

Min 530d har fabriksmonteret sænket M-undervogn med aut. niveauregulering.
Den er perfekt og aldrig trættende. Som jeg skriver, passer det hele sammen.
Ingeniørerne har virkelig tænkt over tingene.

Forleden var vi 3 mand samt en bunke tungt udstyr i bilen på en
Århus - Kbh tur. Bilen kørte ikke spor anderledes, end når jeg
kører alene - hverken komfort eller andet. Turen varede godt 2
timer, og forbruget lå på 11,4 km/l. Det er okay, sjsd...



Ukendt (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-03-06 21:00

Mogens... wrote:
> Min 530d har fabriksmonteret sænket M-undervogn med aut.
> niveauregulering. Den er perfekt og aldrig trættende. Som jeg
> skriver, passer det hele sammen. Ingeniørerne har virkelig tænkt over
> tingene.
> Forleden var vi 3 mand samt en bunke tungt udstyr i bilen på en
> Århus - Kbh tur. Bilen kørte ikke spor anderledes, end når jeg
> kører alene - hverken komfort eller andet. Turen varede godt 2
> timer, og forbruget lå på 11,4 km/l. Det er okay, sjsd...

Lyder lækkert. Men den aut. niveauregulering gør vel, at bilen er udstyret
med en slags aktiv undervogn? Luftaffjedring? Eller mulighed for at justere
dæmpningen? For ellers kan BMW vel næppe trylle med en spiralfjeder og en
olietryksdæmper i forhold til andre... jeg mener, der er vel begrænsede
muligheder for justering af en traditionel undervogn.
Men man læser jo alle steder, at 5-serien er perfekt, så der er vel noget om
snakken. En yderst lækker vogn.
Jeg har forøvrigt lige set nogle interessante priser på BMW privatleasing
for bl.a. 5-serien (520d/163 HK/340 Nm). 5200 kr./md. og 25.000 kr. i
"udbetaling" (engangsydelse) v/ 2år og 60.000 km. Tilsvarende priser for
1-serien var 3200 kr. og 10.000 kr.

MVH Peter



Mogens... (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 26-03-06 21:26


"Peter S." <-> skrev i en meddelelse
news:4426f2c0$0$6849$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Lyder lækkert. Men den aut. niveauregulering gør vel, at bilen er udstyret
> med en slags aktiv undervogn? Luftaffjedring? Eller mulighed for at
> justere dæmpningen?

Alt foregår automatisk - når du læsser vognen, går der et split-sekund,
hvorefter elektronikken finder den korrekte højde. Mener den arbejder
på lufbasis, men er ikke sikker.

Men ellers har den jo ESP, stabilitetskontrol og alt det andet halløj, der
forsøder
tilværelsen. Dynamsik tractions- og bremsekontrol eksempelvis...

> Men man læser jo alle steder, at 5-serien er perfekt, så der er vel noget
> om snakken. En yderst lækker vogn.

Jow jow - den kanvarmt anbefales

> Jeg har forøvrigt lige set nogle interessante priser på BMW privatleasing
> for bl.a. 5-serien (520d/163 HK/340 Nm). 5200 kr./md. og 25.000 kr. i
> "udbetaling" (engangsydelse) v/ 2år og 60.000 km. Tilsvarende priser for
> 1-serien var 3200 kr. og 10.000 kr.

Leasing er vel stadig kun attraktiv for firmarelaterende vogne...



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408602
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste