Skift af bil, hvad siger I
Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 22-03-06 18:24

Hej Gruppe,

Har fået brev fra en Ford-forhandler hvor jeg bor i Gøteborg.

Lige nu kan jeg få en face-lifted helt ny Mondeo Titanium 2.0 med
Sony-anlæg, mp3 afspiller, to-zonet klima, alcantara/læder og el-stol til
174000 SEK. Den normale pris er 251000 SEK.

Jeg kan vel få 140000 SEK for min gamle 01 Volvo S60.

Tanken om en ny bil med garanti og ingen tidligere ejere tiltaler mig...
Rabatten er jo til at tage og føle på. Hvad synes I - skal jeg prøve en tur?
Og kan jeg klare at køre Ford efter Volvo (og mindre hk).

VH Esben

Fra : Troels - around 9000

Dato : 22-03-06 18:31

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
Emne: "
Skift af bil, hvad siger I"

Set fra en i Danmark boende persons syn: SVIN ;)

Idéen med en ny bil er ganske glimrende, specielt garantien som du selv
nævner. Men IMO bliver Ford Mondeo, aldrig en Volvo S60.

// Troels

Fra : BJ

Dato : 22-03-06 19:52

"Troels - around 9000" <notavailable@nohost.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Idéen med en ny bil er ganske glimrende, specielt garantien som du selv
> nævner. Men IMO bliver Ford Mondeo, aldrig en Volvo S60.

Jeg kan ikke hitte ud af førpriser, nupriser og tilbudspriser i Sverige:

http://www.ford.se/ie/mondeo/mdo_prices/mdo_pricelist/-/-/-/-#

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 22-03-06 19:36

> [...]

> Sony-anlæg, mp3 afspiller, to-zonet klima, alcantara/læder og el-stol til
> 174000 SEK. Den normale pris er 251000 SEK.

Det afhænger vel af om udsalget varsler ankomst af ny model, for så får den
nok et tryk mere ned i brugtvognspris.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 22-03-06 19:37

> [...]
> tur?
> Og kan jeg klare at køre Ford efter Volvo (og mindre hk).

Jeg ville til en hver tid vælge en ny Ford fremfor en brugt Volvo. Men du
kan jo opklare det hurtigt. Prøv bilen og føl efter :c)

Michael

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 22-03-06 19:56

> Jeg ville til en hver tid vælge en ny Ford fremfor en brugt Volvo. Men du
> kan jo opklare det hurtigt. Prøv bilen og føl efter :c)

Ja - jeg vil prøve det i nærmeste fremtid. Jeg har lige kørt 4000 km i en
helt ny Toyota Avensis - og der er bestemt mange ting (især mekaniske) som
fornemmes lidt bedre i detaljerne - men - og det gælder faktisk langt de
fleste modeller under 500000 jeg har prøvet - så er der godt nok stor
forskel på materialekvaliteten og finishen til stor fordel for Volvoen.

Plus så synes jeg altid der findes skønhedsfejl på biler. En fartpilot der
driver lidt hastighed - ikke noget der er træls til hverdag - men som bliver
irriterende på langfart på motorvej, rystelser i rat, en knap der går trægt,
dårligt rettet kabinelys, dårlig rækkevidde på centrallås, slør i
koblingspedal osv. osv. osv.

Jeg ved ikke om jeg har været heldig - men det er virkelig småting jeg har
på min bil.

Om man så kan lide mere tidssvarende designs på helt nye biler osv. er jo så
en smagssag.

VH Esben

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 22-03-06 19:59

> [...]
> trægt,
> dårligt rettet kabinelys, dårlig rækkevidde på centrallås, slør i

Det er korrekt, men jeg syntes at man få mere bil for pengene ved at holde
sig fra de dyreste prestigemærker.
Det er dog bare min holdning, men jeg forstår sammenligningen

Michael

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 22-03-06 20:11

> Det er korrekt, men jeg syntes at man få mere bil for pengene ved at holde
> sig fra de dyreste prestigemærker.
> Det er dog bare min holdning, men jeg forstår sammenligningen
>
> Michael

Jeg er tilbøjelig til at give dig fuldstændig ret. Forskellen er at du ser
med "danske" briller. En Volvo anses absolut ikke at være noget
prestigemærke i Sverige. Mest bare en stor driftsikker bil der er
velkonstrueret og bygget af dine egne landsmænd.

Sidste år blev der solgt over 30000 Volvo V70 i Sverige :)

VH Esben

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 22-03-06 20:20

">
> [...]
> velkonstrueret og bygget af dine egne landsmænd.
>
> Sidste år blev der solgt over 30000 Volvo V70 i Sverige :)

Jeg fik lige set at det er en T5, du har....
Ja...der skal Mondeo nok ligge lidt bagefter.
Det er klart at jeg er farvet af danske forhold, hvor en ny Alto er et
skridt opad :c)
Men stadig, 5 år gammel bil går som regel mere i stykker end en sprit ny.

Michael

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 22-03-06 20:51

> [...]
> skridt opad :c)
> Men stadig, 5 år gammel bil går som regel mere i stykker end en sprit ny.

Sidste sætning er jo præcis det jeg tænker.

Iøvrigt så er mit behov slet ikke til den bil jeg har. Så jeg tænkte også at
jeg kunne skylde lidt mindre samtidig med jeg får en langt billigere
forsikring plus at jeg ikke har bøvl med "bil" de næste 3 år hvor garantien
dækker!

Jeg er også af den opfattelse at rabatter på biler er ved at være så store
at holdninger til et bestemt mærke ikke må være afgørende (og den kommer jo
iøvrigt fra samme firma som ejer Volvo)...

VH Esben

Fra : BJ

Dato : 22-03-06 20:54

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> jo
> iøvrigt fra samme firma som ejer Volvo)...

Nu er Mondeoen ved at være en gammel svend, så jeg ville sætte større lid
til den nye:

http://www.worldcarfans.com/spyphotos.cfm/spyphotoID/6060303.001/pageview/photo/photo/Mini8/page/1/country/acf/ford/-all-new-ford-mondeo-first-spy-photos

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 22-03-06 21:12

> [...]
oto/photo/Mini8/page/1/country/acf/ford/-all-new-ford-mondeo-first-spy-photo

Tak for info - den ser fin fin ud.

Jeg ville dog aldrig købe en helt ny model - faktisk lige modsat. De første
gange en ny bil er til service kan du eddermame tro der bliver uploadet
software til diverse kontrolmoduler i bilen.

Jeg oplevede det senest i sidste uge efter min svigerfar havde fået en fejl
på hans spritnye bil. Værkstedets svar var at de kendte til problemet og at
det under alle omstændigheder ville blive rettet ved første service.

Derefter skreg min svigerfar at eftersom kasserollen ikke engang kunne koge
ris - kunne de sende hele lortet tilbage til Japan :)))))

Hvorfor? - Den ultimative test af en bil i en ordentlig målestok kan kun
gøres af.... gæt engang...

VH Esben

Fra : Brian

Dato : 22-03-06 21:55

Esben Juul Sørensen wrote:

> Hvorfor? - Den ultimative test af en bil i en ordentlig målestok kan
> kun gøres af.... gæt engang...

Din svigerfar ?

Hvad vinder jeg, hvis det er rigtigt ?

/Brian

Fra : BJ

Dato : 22-03-06 21:58

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tak for info - den ser fin fin ud.

Jeg synes i hvert fald den tegner godt, udseendesmæssigt.

> [...]
> gange en ny bil er til service kan du eddermame tro der bliver uploadet
> software til diverse kontrolmoduler i bilen.

Det kender jeg jo og det bliver ikke bedre i fremtiden, hvor alt er på bus
og prossesorstyret.

Hvis det skal ungås, skal vi back to basics.

> [...]
> at
> det under alle omstændigheder ville blive rettet ved første service.

Det er stort set standard og holder aldrig op. Der kommer jo løbende
opdateringer eller udskiftes komponenter/dele som kræver ny/ændret
applikation.

> Derefter skreg min svigerfar at eftersom kasserollen ikke engang kunne
> koge
> ris - kunne de sende hele lortet tilbage til Japan :)))))

Ha, her koger de i microbløgeovn..

> Hvorfor? - Den ultimative test af en bil i en ordentlig målestok kan kun
> gøres af.... gæt engang...

...naturligvis af kunderne and the story never ends...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 22-03-06 22:34

> Det kender jeg jo og det bliver ikke bedre i fremtiden, hvor alt er på bus
> og prossesorstyret.

ja - det er fuldstændig korrekt. Man snakker iøvrigt om nye standarder hvor
man lægger meget mere vægt på pålidelighed og mere effektiv
fejldiagnose/adaptiv fejlretning.

Det er muligt - og nødvendigt med alle de "ekstra" ting som bilkøbere
tilbydes - og forventer deres bil skal kunne.

> Hvis det skal ungås, skal vi back to basics.

Ja - det gider jeg heller ikke :)

> ..naturligvis af kunderne and the story never ends...

Hehe - nej den ender sgu aldrig - godt hjulpet af forbrugerlovgivning og
stadigt mere kritiske kunder. Måske er det endda en positiv udvikling...

VH Esben

Fra : BJ

Dato : 22-03-06 22:42

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er muligt - og nødvendigt med alle de "ekstra" ting som bilkøbere
> tilbydes - og forventer deres bil skal kunne.

Apropos ovennævnte, har du erfaring med eller kender nogen som kan svare mig
på om diverse ting kan eftermonteres..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 22-03-06 22:49

> Apropos ovennævnte, har du erfaring med eller kender nogen som kan svare
mig
> på om diverse ting kan eftermonteres..?

Ja - det kan de da. Du skal bare kende signalspecifikationer osv. En bagatel
som din lokale forhandler kan hjælpe dig med til en yderst rimelig pris - og
så er komponenterne endda originale.

Beklager ;) (der er stor forskel på at "designe" og "bygge" biler - jeg gør
i hvert fald ikke det sidste...)

Der findes sikkert mange internetsider om emnet hvor man har "prøvet" sig
frem.

VH Esben

Fra : BJ

Dato : 22-03-06 22:53

> [...]

> bagatel
> som din lokale forhandler kan hjælpe dig med til en yderst rimelig pris -

Her er problemet. Der er ingen som kan svare eller rettere, de er bestem
ikke glade for at sige noget af frygt for bussen. Jeg havde samme "problem"
med S80 og måtte til selv at læse værkstedsbogen igennem..

Jeg er således aftgaer af 1 stk. kompelt bog over S40N 2.4i..

> Der findes sikkert mange internetsider om emnet hvor man har "prøvet" sig
> frem.

Nope, potten er for ny og alt for softwarestyret.

Måske jeg skulle ringe til Bilia i Malmö. Jeg mangler Park
Assist front og back samt fuldt elektrisk førerstol med memory. Så er potten
fyldt op..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 22-03-06 23:10

> [...]
>
> Måske jeg skulle ringe til Bilia i Malmö. Jeg mangler Park
> Assist front og back samt fuldt elektrisk førerstol med memory. Så er

Du kan prøve her:

https://www.volvocars.se/_Tier3/ContactUs/default.htm

Jeg havde en kundeklage for noget tid siden og henvendte mig her. Der gik
ikke mere end 5 minutter før jeg blev ringet op af den øverst ansvarlige for
garantireparationer af Volvo-biler.

Skriv at folkene i DK ikke kan finde ud af det. Din forespørgsel går til
organisation i Gøteborg og de har lidt mere styr på tingene og kontakt til
fabrikken.

Om det kan lade sig gøre for en dansker ved jeg ikke - men du skal i så fald
til Gøteborg med bilen - og så kan du iøvrigt sagtens skrive på engelsk
hvilket jeg nok vil anbefale. Smør godt på og nævn dine øvrige
Volvo-ejerskaber.

VH Esben

Fra : BJ

Dato : 22-03-06 23:15

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du kan prøve her:
>
> https://www.volvocars.se/_Tier3/ContactUs/default.htm

Perfekt ... det prøver jeg.

> [...]
> ikke mere end 5 minutter før jeg blev ringet op af den øverst ansvarlige

Det har jeg aldrig oplevet i Danmark og jeg har ellers klaget med meget
store bogstaver, dengang gearkassen (GearTronic) røg sig en tur.

> Skriv at folkene i DK ikke kan finde ud af det. Din forespørgsel går til
> organisation i Gøteborg og de har lidt mere styr på tingene og kontakt til
> fabrikken.

Lyder lidt drastisk, men o.k. er det det, der skal til, må jeg jo krype til
korset..

> [...]
> til Gøteborg med bilen - og så kan du iøvrigt sagtens skrive på engelsk
> hvilket jeg nok vil anbefale. Smør godt på og nævn dine øvrige

O.k. og Göteborg er intet problem. Reservedelene er alligevel til ½ pris i
Sverige (jvnf. prislisterne), så det kan gøres til en familietur.

Foreløbig tusind tak og jeg vender tilbage med resultatet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 13:04

KLIP

> Foreløbig tusind tak og jeg vender tilbage med resultatet.

Så er der endelig kommet svar tilbage fra Volvocars.

Svaret kom ikke fra Volvocars i Sverige (som forventet), men fra Volvocars i
Danmark i form af en telefonopringning.

Gutten der ringede var mildest talt uhøflig grænsende til det uforskammede
at jeg sådan kunne finde på at spørge i Sverige.

Dernæst kunne intet lade sig gøre af de ønskede ting, da der manglede både
ledningsnet og andet.......

Da jeg gik ham på klingen, spurgte ham mig, hvor jeg dog vidste alt det fra,
da jeg kunne imødegå hans indvendinger........

På et tidspunkt kunne jeg ikke nære mig og spurgte direkte om der ellers var
noget, jeg kunne fortælle ham......

Han mente i øvrigt, han kunne bruge sin tid til andet end sætte sig ind i
Volvos forskellige muligheder......

Enden blev, jeg kontakter den tidligere ejer af bilen, hvis jeg da ikke
kører til Sverige......

PS: Det er nu synd for reservedelsfolkene, da jeg er sikker på, de vældig
gerne vil lave after sales på alt _rigtig_ tilbehør og ikke kun på fælge,
rullegardiner, kopholdere, og cigartændere osv. .......

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 11-04-06 22:10

> Gutten der ringede var mildest talt uhøflig grænsende til det uforskammede
> at jeg sådan kunne finde på at spørge i Sverige.

Sådan en forbandet idiot. Har lige haft samme oplevelse med Toyota Danmark.

Det er da utroligt hvad man kan udsætte sine egne kunder for!

VH Esben

Fra : BJ

Dato : 11-04-06 22:35

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er da utroligt hvad man kan udsætte sine egne kunder for!

Jeg forstår det heller ikke.

Volvocars DK da ejet 100% af Volvocars koncernen, så hut jeg visker, så
egentlig burde man blot brokke sig til hovedkontoret.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 11-04-06 22:51

Tja' - de fleste vil sikkert være taknemmelig for at få et svar på deres
eget sprog?

> Jeg forstår det heller ikke. Volvocars DK da ejet 100% af Volvocars
> koncernen, så hut jeg visker, så egentlig burde man blot brokke sig til
> hovedkontoret.

Jeg arbejder som teknisk chef i en multinational virksomhed. De danske
henvendelser, der tilflyder hovedkontoret (München), sendes til mig, hvor-
efter jeg tager fat i kunden. Det være sig forespørgsler, reklamationer, you
name it.

På den måde får kunden den bedste nationale service og på eget sprog,
forudsat at man altså kan svare kompetent desangående. Ellers må mna
nødvendigvis indhente viden ineden .

Fra : BJ

Dato : 11-04-06 22:57

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tja' - de fleste vil sikkert være taknemmelig for at få et svar på deres
> eget sprog?

Naturligvis.

> [...]
> efter jeg tager fat i kunden. Det være sig forespørgsler, reklamationer,

Der kunne lige så godt sidde en dansk dansker i München og svare på
reklamationer.

> På den måde får kunden den bedste nationale service og på eget sprog,
> forudsat at man altså kan svare kompetent desangående. Ellers må mna
> nødvendigvis indhente viden ineden .

Der kunne lige så godt sidde en dansk dansker i München og svare kompetent
på spørgsmål.

PC´en er jo opfundet..

Når servicemedarbejderen alligevel ingen fysisk kontakt har med kunden, er
placeringen lige gyldig og telefonnummeret kan stadig være dansk.

IT-folkene benytter det meget..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 11-04-06 23:11

> Der kunne lige så godt sidde en dansk dansker i München og svare på
> reklamationer.

Det vil da være skørt, når man har en afdeling i landet

> Der kunne lige så godt sidde en dansk dansker i München og svare kompetent
> på spørgsmål.

Nope

> PC´en er jo opfundet

Præcis - derfor konstruktionen jeg nævner

> Når servicemedarbejderen alligevel ingen fysisk kontakt har med kunden, er
> placeringen lige gyldig og telefonnummeret kan stadig være dansk.

Ja

> IT-folkene benytter det meget

Det ved jeg - og vi har det i en anden gren af virksomheden også
(call-center)

Fra : Christian

Dato : 22-03-06 20:00

Nu kan jeg jo huske at det er en T5'er du har. Personligt kunne jeg ikke gå
fra 250HK til 130-150 eller hva' sådan en Mondeo har! Jeg prøvede en ny
Mondeo i forbindelse med mit bilkøb som netop endte med en S60 fra '03, så
du ved jo nok godt, hvad jeg synes.......... Men kan jo sagtens se fornuften
i ny bil frem for brugt, men i mine øjne er det 2 forskellige klasser

Mvh. Christian
S60 D5

Fra : BJ

Dato : 22-03-06 20:09

"Christian" <no.sp@m.for.me> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men kan jo sagtens se fornuften i ny bil frem for brugt, men i mine øjne
> er det 2 forskellige klasser

Det må man vist svært antyde.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 22-03-06 20:55

"Christian" <no.sp@m.for.me> wrote in message
> [...]

fornuften
> i ny bil frem for brugt, men i mine øjne er det 2 forskellige klasser

Ja, det er da fuldstændig rigtigt. Og når man cruiser på autobahn så er det
da svært ikke at være fornøjet med bilen. Men fakta er at jeg mest kører til
og fra arbejde og så lidt kørsel i jobbet når jeg ikke tar firmabil. Når det
går højt for sig kører jeg lidt i vestdanmark i forbindelse med
familiebesøg - og sjældent på jobrelaterede rejser i Europa (plejer at flyve
men prioriterer ind imellem en bilrejse :)

Selvom jeg glæder mig til hver køretur må jeg indrømme at der sniger sig en
flig af dårlig samvittighed ind hver gang jeg river den kolde motor igang.
Jeg har jo dybest set ikke behovet - og det har de færreste mennesker ;)

Jeg håber din D5 stadigvæk kører godt!

VH Esben

Fra : Christian

Dato : 27-03-06 16:01

> Selvom jeg glæder mig til hver køretur må jeg indrømme at der sniger sig
> en
> flig af dårlig samvittighed ind hver gang jeg river den kolde motor igang.

Ford'en er jo også kold - godt nok er der ikke turbo i den, men alligevel!
Du kan jo tænke på at investere i et fyr til Volvo'en. Jeg har i min,
originalt. Det bliver styret af boardcomputeren. Sætter timeren til kl
08.00 - og kl. 08:00 er bilen dejlig varm

> Jeg har jo dybest set ikke behovet - og det har de færreste mennesker ;)

Hvorfor så købe en ny???

> Jeg håber din D5 stadigvæk kører godt!

Jeps, men bilia dk er desværre ikke blevet bedre siden jeg kørte min s40 til
aut. service. De småting der har været, har de taget på garantien, men før
omtalte fyr gik istykker og der måtte jeg op med bilen til dem 3 gange før
det virkede i mere en 10 min.... og så kostede sidste service-eftersyn 5000
kr uden der blev stiftet andet end filtre, olie og lidt pærer - ingen ting
der var i stykker!

Men bilen er jeg super glad for, den kører som en drøm. Brændstofs økonomien
er også god. Jeg kører ikke så meget som jeg havde regnet med og så er der
en del motorringvej 3 kø-kørsel, men alligevel kører jeg omkring 15,5-16 i
snit og omkring 20 hvis jeg besøger familien vestpå og overholder
fartgrænserne

> VH Esben

Mvh. Christian

Fra : OZ7PUS

Dato : 22-03-06 20:11

> [...]
> tur?
> Og kan jeg klare at køre Ford efter Volvo (og mindre hk).

Ville jo nærmest være som at gå fra en mercer til en skoda :P

Har kørt en volvo V40 samt V70 .. Mondeo kan end ikke måle sig med V40 ..
og da slet ikke V70

OZ3BTO

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 22-03-06 20:17

> Ville jo nærmest være som at gå fra en mercer til en skoda :P
>
> Har kørt en volvo V40 samt V70 .. Mondeo kan end ikke måle sig med V40 ..
> og da slet ikke V70

Jeg vil give dig ret i at V70 og Mondeo er svære at sammenligne. V/S40
derimod er, ifølge min mening, et gennemsnitsprodukt fra Volvo, som ikke
fortjener dens relativt høje pris og status.

Michael

Fra : BJ

Dato : 22-03-06 20:24

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg vil give dig ret i at V70 og Mondeo er svære at sammenligne. V/S40
> derimod er, ifølge min mening, et gennemsnitsprodukt fra Volvo, som ikke
> fortjener dens relativt høje pris og status.

Du ved ganske simpel ikke, hvad du taler om.

Har du overhovedet prøvet den nye S/V40..?

Vi har ejet ret så mange Ford-potter og også den seneste Mondeo i 2.0
version.

Det er en rummeligere potte, men så er alt også sagt.

Stod jeg og skulle vælge mellem en basis Mondeo 1.8 og en Hyundai Sonata,
tog jeg Sonataen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 22-03-06 21:09

> "Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Du ved ganske simpel ikke, hvad du taler om.
>
> Har du overhovedet prøvet den nye S/V40..?

Godt. Jeg ved ikke hvad jeg taler om. Fint Bjørn. Kravl så af mig.
Jeg har prøvet den nye V40, og en ældre S60 2.4 og en S80 hvor motoren stod
af på prøveturen.
Du aner ikke hvad jeg taler om. Venligst styr dig selv udenom mine indlæg,
så usenet også kan være en behagelig oplevelse for mig.

Michael

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 22-03-06 21:18

> [...]
> Du aner ikke hvad jeg taler om. Venligst styr dig selv udenom mine indlæg,
> så usenet også kan være en behagelig oplevelse for mig.

Hehe - uheldige oplevelser du har haft med Volvo - og med Bjørn...

Jeg har kørt i følgende:
05 S40 1.8
05 V50 T5 awd
04 S60 2.5T
01 S60 T5
05 V70 2.4 awd
03 V70 2.4 (140 Hk)
03 XC70 2.4T
00 S80 2.4T
05 XC90 D5

V50 T5 var overbevisende men pladsen er for dårlig.

VH Esben

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 22-03-06 21:48

> stod
>
> Hehe - uheldige oplevelser du har haft med Volvo - og med Bjørn...
>
> Jeg har kørt i følgende:
> 05 S40 1.8
> 05 V50 T5 awd
> 04 S60 2.5T
> 01 S60 T5
> 05 V70 2.4 awd
> 03 V70 2.4 (140 Hk)
> 03 XC70 2.4T
> 00 S80 2.4T
> 05 XC90 D5
>
> V50 T5 var overbevisende men pladsen er for dårlig.

Trods de par uheldige oplevelser syntes jeg da stadig at Volvo er en lækker
bil, lige med undtagelse af V/S 40!

Fra : BJ

Dato : 22-03-06 22:00

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Trods de par uheldige oplevelser syntes jeg da stadig at Volvo er en
> lækker bil, lige med undtagelse af V/S 40!

Det er også en spand som kan sammenlignes med en Sierra.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 22-03-06 22:31

> Det er også en spand som kan sammenlignes med en Sierra.

Enig - den nye platform er derimod en helt anden oplevelse...

VH Esben

Fra : BJ

Dato : 22-03-06 22:35

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Enig - den nye platform er derimod en helt anden oplevelse...

... og så hedder stationcarmodellen i øvrigt V50 og sedan S40(N) i den
modeltype..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 22-03-06 22:03

> Du ved ganske simpel ikke, hvad du taler om.

Det er nu ikke første gamg, jeg hører dårlig omtale af S40eren... Så helt
ude i skoven er det nok ikke.

\Mandal

Fra : BJ

Dato : 22-03-06 22:07

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@edbFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er nu ikke første gamg, jeg hører dårlig omtale af S40eren... Så helt
> ude i skoven er det nok ikke.

Vi skal lige have på plads om det er S40 eller S40n, vi taler om.

Hvilken en hentyder du til..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 22-03-06 22:31

> Vi skal lige have på plads om det er S40 eller S40n, vi taler om.
> Hvilken en hentyder du til..?

Den "gamle" S40/V40 (samme som Michael refererer til). Dine kommentarer
omhandler måske den nye?

\Mandal

Fra : BJ

Dato : 22-03-06 22:38

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@edbFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den "gamle" S40/V40 (samme som Michael refererer til). Dine kommentarer
> omhandler måske den nye?

Michaels refereren er et syndigt rod og ja, mine kommentarer omhandler S40N
og den gamle S40 er noget skrammel.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 22-03-06 23:27

> Michaels refereren er et syndigt rod og ja, mine kommentarer omhandler
> S40N og den gamle S40 er noget skrammel.

Så er vi jo enige :D

\Mandal

Fra : BJ

Dato : 22-03-06 23:31

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@edbFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så er vi jo enige :D

Har vi det ikke herligt..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 23-03-06 19:19

> [...]
>
> Michaels refereren er et syndigt rod og ja, mine kommentarer omhandler
> S40N og den gamle S40 er noget skrammel.

Det er vel på sin plads at kalde S40'eren, den nye, for bil der er kommet
videre siden skidtfisken, den gamle.
At jeg tilsyneladende roder V50 og S40 eller whatever sammen må skyldes min
ringe interesse i Volvo's
"discount" segment. S40 (N, for de åbenbart indviede) syntes jeg er grim og
for lille og alt alt for dyr i forhold til hvad man får for pengene.
Jeg mener ikke at den på nogen måde giver de 100000+ kr billigere japanere
og lign. baghjul. Det er udelukkende mærkesnobberi. Dyrt vel at mærke.

Michael

Fra : Henning

Dato : 22-03-06 21:06

On Wed, 22 Mar 2006 17:24:16 GMT, "Esben Juul Sørensen"
<crap@hellhole.com> wrote:

> [...]
>Sony-anlæg, mp3 afspiller, to-zonet klima, alcantara/læder og el-stol til
>174000 SEK. Den normale pris er 251000 SEK.

Tja, til 174.000 svenske lire kan man jo bare smide den ud hvis du
ikke gider den

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 26-03-06 21:52

> [...]
tur?
> Og kan jeg klare at køre Ford efter Volvo (og mindre hk).

Eftersom jeg ikke har den store forhåbning at motoren er "bedre" end min
nuværende nøjedes jeg med at kigge ind i kabinen. Absolut ikke min smag og
for mange plastdetaljer og kanter.

Der var iøvrigt kun et par stykker tilbage så jeg skulle være ganske hurtig.

Det bliver altså ikke til noget :)

VH Esben