Forsikring af 4x4?
Fra : Kim

Dato : 22-03-06 18:15

Forsikring af 4x4?

Jævnfør tidligere tråd "Hvilken 4x4" er jeg nu nået lidt længere i processen

Med lettere nedbøjet nakke må jeg blankt erkende at der ikke just er tale
om "golf priser" men alt i alt nok heller ikke værre end at det skulle være
til at leve med.

Har fået kikket lidt nærmere på en Patrol 2.8 TD'er, og er da ikke helt
vildt skræmt.

Km/l regnskabet er nok ikke værd at regne så meget på ... vel en ca. 3000
kr. mere på årsbasis.

Årgang på den rigtige side af misundelses afgift

Vægtafgift kan jeg ikke finde de aktuelle tal på, men et gæt på omkring de
4500/år kan jeg "leve med" (det er åbenbart prisen for en sofa på hjul)

Men så er det at jeg løb ind i en "ikke så tilfreds med" ting;

FORSIKRING er de da binde gale?!?!

Her runder man snart de 40 (ikke noget jeg ellers vil indrømme) og har været
elitebilist i mange år. Men ikke des tro mindre gav en hurtig forespørgsel
ved mit nuværende forsikringsselskab (Tryg) en pris på 11.335 kr./år med
kasko ... meeeeeen?!? ... Er det bare mig der er nærig eller ???

Nu er det jo mildt sagt ikke ligefrem den hurtigste raket på
parkeringspladsen, så umiddelbart syntes jeg at forsikringsprisen er noget
voldsom.

Så hvor har andre med biler af den type forsikret, og til hvilke priser?
Hvis det altså er noget man "tør" at tale højt om

M.v.h.

Kim

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-03-06 19:23

Kim wrote:
> Forsikring af 4x4?
> Vægtafgift kan jeg ikke finde de aktuelle tal på, men et gæt på
> omkring de 4500/år kan jeg "leve med" (det er åbenbart prisen for en
> sofa på hjul)

Tja. Omkring 4.500 +/- meget lidt passer...

> FORSIKRING er de da binde gale?!?!

Næ, men de skal jo tjene deres mange mio. kr. et sted...

> [...]
> hurtig forespørgsel ved mit nuværende forsikringsselskab (Tryg) en
> pris på 11.335 kr./år med kasko ... meeeeeen?!? ... Er det bare mig

Skift selskab.

> Så hvor har andre med biler af den type forsikret, og til hvilke
> priser? Hvis det altså er noget man "tør" at tale højt om

Jeg giver ca. 5.000 kr. for min Patrol, ca. 5.000 kr. for min Pajero og ca.
8.000 kr. for min Jeep Grand Cherokee...
Den er lidt dyere, da nyprisen overstiger 500.000 kr...

Fra : Kim

Dato : 22-03-06 20:06

meddelelse news:44219609$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...

> Tja. Omkring 4.500 +/- meget lidt passer...

> Næ, men de skal jo tjene deres mange mio. kr. et sted...

> Skift selskab.

> Jeg giver ca. 5.000 kr. for min Patrol, ca. 5.000 kr. for min Pajero og
ca.
> 8.000 kr. for min Jeep Grand Cherokee...
> Den er lidt dyere, da nyprisen overstiger 500.000 kr...
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
> Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
> Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
> [...]

Ja, det lyder unægteligt som nogle lidt mere spiselige forsikringspriser du
har der.
Så det kunne nemt ende med et skifte her. Men kunne du evt. oplyse selskab
da det vil spare mig for en masse ringen rundt
Måske det egentligt sådan mere generelt er ved at være tid til at få checket
lidt op på samtlige forsikringer i det lille hjem ved samme lejlighed.

M.v.h.
Kim

Nope, jeg er ikke nærrig ...... bare JYDE

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-03-06 20:15

Kim wrote:
> Ja, det lyder unægteligt som nogle lidt mere spiselige
> forsikringspriser du har der.
> Så det kunne nemt ende med et skifte her. Men kunne du evt. oplyse
> selskab da det vil spare mig for en masse ringen rundt

2 x FDM forsikring og 1 x GF.

> Måske det egentligt sådan mere generelt er ved at være tid til at få
> checket lidt op på samtlige forsikringer i det lille hjem ved samme
> lejlighed.

> Nope, jeg er ikke nærrig ...... bare JYDE

Hvor meget jyde?

Jeg er lige flyttet fra Vestjylland, hvor jeg havde Vestjylland forsikring -
de havde gode priser...
(på nogle biler)

Fra : Kim

Dato : 23-03-06 12:00

meddelelse news:4421a237$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
> Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort

hmmm.... nok er jeg da jyde, men da alligevel ikke nok åbenbart
Godt nok tilbringes mange weekender årligt på de westjydske/nordjydske
(afhængigt af vindstyrke/retning) strande grundet min hobby (parakarting).
Men det er stadigvæk weekend pendling fra Århus der er tale om (endnu da).

M.v.h.
Kim

Som egentligt ikke har forstået pointen i 4x4 ..... når man har konen til at
skubbe

Fra : Jasper Norman

Dato : 22-03-06 23:35

> ca.

Jeg véd ikke hvilken Patrol Morten har, men GF´s officielle pris på en bil
som din, hedder mindst: 7.806,- afhængeligt af hvor du bor, med en selvrisko
på 6.797,- eller 7.692,- (kommer an på årgang) Og så kan de vel at mærke
ikke tilbyde "fastpræmie", men derimod blot en bonusreguleret forsikring på
denne bil.

Jeg ved ikke lige hvilken årgang du tænker på at købe.

Næh, skriv / ring du hellere til mig, og få et rigtigt godt tilbud

Mvh

Jasper (25606511)

ahrensbach@FJERNESpc.dk

(fjern "FJERNES")

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-03-06 05:47

Jasper Norman wrote:
> Jeg véd ikke hvilken Patrol Morten har,

Patrol GR 2,8 TD

> [...]
> med en selvrisko på 6.797,- eller 7.692,- (kommer an på årgang) Og så
> kan de vel at mærke ikke tilbyde "fastpræmie", men derimod blot en

Det er min Pajero jeg har der. Og så vidt jeg husker er det med fastpræmie..

> Næh, skriv / ring du hellere til mig, og få et rigtigt godt tilbud

Nå, så det er dér katten ligger...

Fra : Kim

Dato : 22-03-06 20:10

> [...]
> Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
> Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort

Jeg burde måske lige have tilføjet at jeg idag var en kort tur forbi
"Autoteam Friis"
Og du havde ganske ret i at hans import biler ser ganske fornuftige ud.

Kim

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-03-06 20:16

Kim wrote:
> Jeg burde måske lige have tilføjet at jeg idag var en kort tur forbi
> "Autoteam Friis"
> Og du havde ganske ret i at hans import biler ser ganske fornuftige
> ud.

Jep. Bare sørg for, at det ER en tysker - han har også danskere holdende.
Bed evt. om at få oplyst, hvad de har lavet for at få den tyske bil synet -
om den bare var flot eller de har lavet rust...
Hvis de har lavet bremser o. lign, så er det godt, hvis de har lavet rust,
så er det knap så godt, som hvis det slet ikke havde været nødvendigt...

Fra : OZ7PUS

Dato : 22-03-06 19:53

"Kim" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vildt skræmt.
>
> Km/l regnskabet er nok ikke værd at regne så meget på ... vel en ca. 3000

Det skal jo nærmest opgøres i meter pr. liter ;)
Firma vognen (3.3TD Patrol sjover) kan sniges op på 10km/l (Med en knapt
70årig bag rattet)
Normalen var 7-8km/l ved blandet kørsel .. En del på motorvej ... Iøvrigt
under 6km/l med autotrailer+bil bagefter.

> [...]
> ved mit nuværende forsikringsselskab (Tryg) en pris på 11.335 kr./år med
> kasko ... meeeeeen?!? ... Er det bare mig der er nærig eller ???

Jae de fleste forsikringer betegner 4x4 som "legetøj" og derfra prisen

Men ok 40 år og vel elitebillist ??
Burde kunne gøres billigere

Af hvad jeg kender til tryg er de ikke ligefrem de billigste .. Jeg skulle
bløde 30.000+ for kasko på en nissan sunny diesel på gule plader... Ved Alka
blev det til 12000 incl. falck og 0 i selvrisiko som 1. gangs.
Det kan betale sig at bruge en ½ time på at ringe lidt rundt.

> [...]
>
> Så hvor har andre med biler af den type forsikret, og til hvilke priser?
> Hvis det altså er noget man "tør" at tale højt om

Har du prøvet en 3.3TDer patrol .. Hvis det er den lille korte så skal jeg
lige hilse og sige at den ved godt hvad vej der er fremad ... ihvertfald
indtil den rammer 100kmt.

Og så kan den lave ret så meget ravage hvis den rammer en anden bil, Har
set sådan en patrol køre op bag i en kadett. Selve kængurufangeren rørte ved
bagsædet på kadetten og hastigheden var ~50-60kmt.
Patrolen havde fået lidt skrammer på nummerplade, kofanger og kængurugitter.
Det var bare at bakke tilbage rette nummerpladen også var den kørende igen.
Kadetten var færdig og knapt ½ meter kortere

OZ3BTO

Fra : Jørgen L.

Dato : 23-03-06 00:59

> [...]
> ved mit nuværende forsikringsselskab (Tryg) en pris på 11.335 kr./år med
> kasko ... meeeeeen?!? ... Er det bare mig der er nærig eller ???

Jeg betaler omkring 7600 om året med 5000 i selvrisiko, på nær på forruden,
der er der 1500 kr. i selvrisiko og der ryger der ikke nogen klasser ved
skade.

Laver jeg en skade ryger jeg 3 klasser ned, men fra 18 (hvor jeg er nu) til
15 stiger premien ikke og efter 3 år er man oppe på gruppe 18 igen, så jeg
kan lave en skade pr 3 år gratis.

Det er hos If

bilen er en Landcruiser 3,0 D-4D fra 2003

Hilsen Jørgen

Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 23-03-06 21:00

Kim <no@spam.dk> skrev i
> [...]
> med
> kasko ... meeeeeen?!? ... Er det bare mig der er nærig eller ???

Det er dig, der har det forkerte forsikringsselskab!

> Så hvor har andre med biler af den type forsikret, og til hvilke
> priser?
> Hvis det altså er noget man "tør" at tale højt om

Selvfølgelig! Jeg har lige fået en ny Mercedes ML 280, som jeg har fået
forsikret hos LB (Lærerstandens Brandforsikring). Det giver jeg ~
8.500,- om året for ansvar + kasko ved en selvrisiko på omkring 2.300,-.
Mit tidligere forsikringsselskab - Himmerland - var for mig de
næstbilligste på markedet, men de forlangte 14.500,- og en selvrisiko på
omkring 7.500,-. Og det var efter jeg havde pruttet prisen ned fra
16.500,-

--
Venlig hilsen
Ida M. Kiefer