Turbo diesel - tuning
Fra : Niels Bengaard

Dato : 21-03-06 16:13

Tjek lige hvad der sker når man voldtrimmer en turbodiesel, dem der påstår
det ikke soder skal vist have pudset brillerne.
http://www.teamrwd.com/dieselboost/videos/dslboost05.wmv
Den sorte yder god 400 hk.

Niels

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 21-03-06 20:04

ak ja... og disse gamle MB'er kan jo ikke engang chip tunes, de kan vel kun
skrues lige som en gammel golf 2 TD, og bliver de så derefter "voldtaget" så
kommer der altså sort røg, det kan på ingen måde sammen lignes med moderne
tuning af dieselbiler.

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Niels Bengaard

Dato : 21-03-06 20:24

Så er den heller ikke ældre, motoren er en 10 år gammel 300TD-24V.
Prøv at tune din til over 400 hk og se hvad der sker. En chip der giver
20-40% kan på ingen måde sammenlignes med dette.

Niels

Fra : Troels - around 9000

Dato : 22-03-06 19:01

> http://www.teamrwd.com/dieselboost/videos/dslboost05.wmv
> Den sorte yder god 400 hk.

Jow jow. De lyder nu til at tage vanvittigt mange omdrejninger af Dieseler
at være?

Hvad mon en dansk synsmand ville sige til dem..

// Troels

Fra : Jan Vennike

Dato : 22-03-06 19:45

"Troels - around 9000" <notavailable@nohost.dk> skrev i en meddelelse

> Jow jow. De lyder nu til at tage vanvittigt mange omdrejninger af Dieseler
> at være?
>
> Hvad mon en dansk synsmand ville sige til dem..
>
> // Troels

Mit gæt: Han vil hoste ganske kraftigt

/Jan

Fra : Troels - around 9000

Dato : 22-03-06 19:46

> Mit gæt: Han vil hoste ganske kraftigt

Det vil alt på vej til og fra synshallen sguda også ;)

// Troels

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-03-06 19:51

"Troels - around 9000" <notavailable@nohost.dk> skrev i en meddelelse

> Jow jow. De lyder nu til at tage vanvittigt mange omdrejninger af Dieseler
> at være?

Jeg synes også at de larmer meget ... hvert fald i forhold til det jeg er
vant til :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Troels - around 9000

Dato : 22-03-06 21:24

> Jeg synes også at de larmer meget ... hvert fald i forhold til det jeg er
> vant til :)

De lyder godt.. Sex-cylindrede motorer :D

Men du er nok heller ikke vant til 400 diesel-hk i en personbil ;)

// Troels

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 22-03-06 21:48

> Jow jow. De lyder nu til at tage vanvittigt mange omdrejninger af Dieseler
> at være?

Jep - så stor effekt kræver en meget stor mængde diesel :)

Men uden pis - dieselforbrændingen er så langsom at man med den effekt vil
ha enorm meget uforbrændt diesel tilbage i cylinderen når stemplet når
bunden - dermed bliver resten skudt ud - og resultatet er professionelt
miljøsvineri som man ser på filmen i form af sort dieselrøg.

Men de har det sikkert sjovt spaderne.

VH Esben

Fra : Troels - around 9000

Dato : 22-03-06 21:54

> Jep - så stor effekt kræver en meget stor mængde diesel :)

Det tør siges!

> [...]
> bunden - dermed bliver resten skudt ud - og resultatet er professionelt
> miljøsvineri som man ser på filmen i form af sort dieselrøg.

Tjah. Vellydt miljøsvineri ;)

> Men de har det sikkert sjovt spaderne.

Det ser ikke kedeligt ud, ihvertfald.

// Troels

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 22-03-06 22:38

> Det ser ikke kedeligt ud, ihvertfald.

Bestemt ikke - men på et eller andet tidspunkt kammer det over for mig.

Jeg synes grænsen mellem "fascination af teknik" og dens "ydeevne" meget let
går over i simpel mishandling og destruktion. I det her tilfælde går det
endda ud over miljøet :)

Lidt som når vi i Beredskabsstyrelsen klippede i gamle biler for at lære
personredning i bilulykker. Det blev også altid hat og briller. Af en eller
anden grund blev alle lygter og ruder altid knaldet før så meget som saksen
var startet op :)

VH Esben

Fra : Troels - around 9000

Dato : 22-03-06 22:51

> Jeg synes grænsen mellem "fascination af teknik" og dens "ydeevne" meget
> let
> går over i simpel mishandling og destruktion. I det her tilfælde går det
> endda ud over miljøet :)

Dér er jeg fascineret af Japanerne. Jeg har set 1.8 Honda VTEC-motorer
monteret med enorme turboer blive rullet til så meget som 802 hk. Det er
noget af en litereffekt - Ja, jeg ved godt at de gamle BMW-F1-motorer havde
en større litereffekt, men denne Honda kan bruges på gaden. Dét er sygt.

// Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-03-06 00:22

Troels - around 9000 skriver:

> [...]
> en større litereffekt, men denne Honda kan bruges på gaden. Dét er sygt.

Nissan Skyline kan uden de vilde problemer tunes til 1000+HK.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Troels - around 9000

Dato : 23-03-06 00:32

> Nissan Skyline kan uden de vilde problemer tunes til 1000+HK.

Ja, men det er også en stor 6-cylindret klump.

Den motor jeg snakker om er en 1.8'er.

// Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-03-06 00:32

Troels - around 9000 skriver:

> Ja, men det er også en stor 6-cylindret klump.

3 liters svjh.

> Den motor jeg snakker om er en 1.8'er.

Jeps, hvor længe holder de til det ?

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Troels - around 9000

Dato : 23-03-06 00:37

> Jeps, hvor længe holder de til det ?

Indtil videre 6000 km uden at bruge olie eller at have været skilt ad?

// Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-03-06 06:59

Troels - around 9000 skriver:

> Indtil videre 6000 km uden at bruge olie eller at have været skilt ad?

Jeg har et 50Mbyte videoklip med Jeremy Clarkson, der kører i en
1000HP's Nissan Skyline. Der har været tunet til den effekt i 5 år, helt
uden problemer.

Lækre citater han har undervejs:
"Ant theeese things here is the turbochargers", "It's like semptex with
a steeringwheel"

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Troels - around 9000

Dato : 23-03-06 09:25

> [...]
> uden problemer.
>
> Lækre citater han har undervejs:
> "Ant theeese things here is the turbochargers", "It's like semptex with

Send! Gør noget?! :D

// Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-03-06 06:18

Troels - around 9000 skriver:

> Send! Gør noget?! :D

Hvor skal jeg sende det hen ???

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Troels - around 9000

Dato : 24-03-06 10:59

> Hvor skal jeg sende det hen ???

Fandt det. I binær-gruppen. DOH mig.

// Troels

Fra : Troels - around 9000

Dato : 23-03-06 09:46

Jeg kom til at tænke på om den sorte ikke bare er en alm. 6'er, med et
blacksmoke-kit på? :)

// Troels

Fra : Kim

Dato : 24-03-06 20:20

> [...]
> Tjek lige hvad der sker når man voldtrimmer en turbodiesel, dem der påstår
> det ikke soder skal vist have pudset brillerne.

Ja ja jow da ..... og fred være med de små pussenusseting

Der er griseri ..... og så er der griseri ..... Men et eller andet sted så
er det jo dem der syntes at det er smart at man altid kan se når man nærmer
sig en MacD.

Og se nu disse 2 videoer .... fornuftige mennesker .... jeg kunne ikke
spotte en eneste der ryger

http://video.google.com/videoplay?docid=-804486257563054720
http://video.google.com/videoplay?docid=-738731599712873948

Kim
som nok selv ville overveje åndedrætsværn