navigation
Fra : bj

Dato : 18-03-06 22:10

HVad skal man købe af navigation il bilen? Der er mange bud på markedet, men
jeg har ikke rigtigt forsatnd på det og søger hjælp her i gruppen.

krav: skal kunne fungere som håndfri telefon via bluetooth. norden + europa
skal være med som kort. vejvisning til gadenr.

Er der andre ting man kan få med i pakken til navigation?

Hvad skal jeg kigge efter og hvor kan jeg finde priser/tilkbud?

mvh.

bj

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-03-06 22:21

bj skriver:

> krav: skal kunne fungere som håndfri telefon via bluetooth. norden + europa
> skal være med som kort. vejvisning til gadenr.

TomTom Go

> Hvad skal jeg kigge efter og hvor kan jeg finde priser/tilkbud?

Edbpriser.dk

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-03-06 11:26

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> bj skriver:

> TomTom Go

Er der telefon i den ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : solvang

Dato : 19-03-06 11:55

> [...]
prøv en Nokia 7710, den er med tomtom.....

Fra : Kim Persson

Dato : 18-03-06 22:23

> [...]
> men jeg har ikke rigtigt forsatnd på det og søger hjælp her i gruppen.

> Hvad skal jeg kigge efter og hvor kan jeg finde priser/tilkbud?

Først skal du starte med at kigge i den rigtige gruppe, som er
dk.teknik.satellit.navigation
Her er de også meget hjælpsomme(mens læs lidt i den gruppe først,
spørgsmålet stilles stort hver anden dag!)
Ses der

//Kim

Fra : Mogens...

Dato : 18-03-06 22:36

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse

> HVad skal man købe af navigation il bilen?

Hér er en ny test af forskellige modeller:
www.taenk.dk/upl/docs/newpdfd/008-011-6206web.pdf

Fra : Thomas J.

Dato : 19-03-06 11:09

Den Sat, 18 Mar 2006 22:09:50 +0100 sendte "bj"
<b_hoejgaard75@mail.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>
>Er der andre ting man kan få med i pakken til navigation?
>
>Hvad skal jeg kigge efter og hvor kan jeg finde priser/tilkbud?

Elgiganten har en TomTom Go 700 til 4399,- i den kommende uge.
Det er ca. 200 kr. under mindsteprisen på www.edbpriser.dk

Bare du er klar over at TMC (hvis du ønsker at benytte denne feature)
er en bekostelig affære i.f.m. TomTom.

Mio A201 anvender "rigtig" TMC via FM-signalerne (ekstra antenne
kræves). Der er ingen harddisk som i TTGo 700, men med kapaciteten på
SD-kortene i dag er der ingen problemer i den retning.
Der er ligeledes BlueTooth.

Oveni det får du PDA'ens fordele og størrelse. Prøv at mokke en TTGo
ned i en brystlomme...
A201 kan købes til under 4000 kr. men om det kun er med
Skandinavien-kort, kan jeg ikke huske.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Deaster

Dato : 19-03-06 11:24

Thomas J. skrev:
> [...]
> Det er ca. 200 kr. under mindsteprisen på www.edbpriser.dk
>
> Bare du er klar over at TMC (hvis du ønsker at benytte denne feature)

Svjv. har TomTom slet ikke TMC på den model, men noget egetopfundet som
fungerer via Bluetooth, gprs og mobiltelefon og som slet ikke fungerer i
Danmark.
De nye X10 skulle vist have TMC mulighed.

Jesper

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-03-06 11:30

bj wrote:
> [...]
>
> Er der andre ting man kan få med i pakken til navigation?
>
> Hvad skal jeg kigge efter og hvor kan jeg finde priser/tilkbud?

Jeg har en Qtek 2020.
Det er en PDA med indbygget mobiltelefon og BT + meget mere.
For mig er det en god løsning, da jeg kun skal slæbe én dims med, når jeg
skal ud af døren.
Jeg tror ikke at modellen kan købes mere (udgået på grund af alder), men mon
ikke de laver et tilsvarende produkt, bare af nyere dato ?
Jeg købte min brugt, var ca. 6 mdr. gammelt, og fik selve PDA'en, TT5,
BlueTooth GPS antenne, cradle + ekstra batteri, holder/lader til bilen,
headset og diverse andet. Jeg gav kr. 3000,- for det hele sidste sommer og
det virker fint for mig.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : TDN

Dato : 19-03-06 11:53

> [...]
>
> Er der andre ting man kan få med i pakken til navigation?
>
> Hvad skal jeg kigge efter og hvor kan jeg finde priser/tilkbud?

Hvis det må være en PDA kna jeg foreslå en iPAQ 6515 med telefon, bluetooth,
kamera indbygget GPS antenne m.v. Der er præinstalleret TOMTOM dog kun en
skrabet udgave med et Citymap, men du kan tilkøbe en TOMTOM 5 upgrade pakke.

Der er tilbud ved TDC (2.499 + moms), hvis du tegner et telefon abb. eller
lægger et eksiterende TDC abb. på oprettelsen.

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/sm/WF05a/21115-21117-21117-21117-297267-12158174.html

http://salg.tdc.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/TDCBusiness-Erhverv-Site/da_DK/-/DKK/ViewOfferDetail-Start;pgid=ckK8MKAWbeKCNhZTRDfrj1iw0000;sid=w6EExAbgjJoEwUL99PXEbE_C7mtfRJf-HuhVUqXgatRXxCjOoImKYxvg7Y9n7Jf-Hug=?ProductUUID=65UKamdMZhEAAAEHpQwmeeCB&CatalogCategoryID=hB0KamdM8GoAAAD_41hDZdAF&JumpTo=BrowseStandardCatalog&dogtag=tdc_e_mobil_y_pda_ipaq&CategoryName=tdc_e_mobil_y_pda_ipaq&CategoryDomainName=TDC-BusinessCatalog&PageTitleSuffix=%20-%20Mobilitet%20-%20Håndholdt%20%28PDA%29%20-%20iPAQ%20-%20HP%20iPAQ%20H6515

Jeg har fået sådan en for en uge siden er godt tilfreds med den.

Mvh
Thomas

Fra : Rasmus \(2600\)

Dato : 19-03-06 17:54

En Becker 7945.

Det er en radio med cd, navi og bluetooth håndfri.

Mvh Rasmus