Dinovo wrote:
> Hej i gruppen,
>
> Hvad kræves der helt præcist for at en bil kan blive godkendt som
> varevogn (i dette tilfælde en Volvo V70)?
>
> Dette er de ting som jeg ihvertfald selv ved kræves:
> 1. Bagsæder pilles ud (dooh)
> 2. Seler bagi afmonteres
> 3. Ruder bagi blokeres så de ikke kan åbnes.
> 4. Evt håndtag over døren afmonteres (dem man kan hive fat i med
> hånden som sidder oppe ved loftet)
> 5. En eller anden form for adskillelse mellem "førerum" og "varerum".
> Dvs en plade af en art bag føresædet (hvad er reglerne omkring
> placering og udførelsen af dette?)
Kan ikke lige huske beskrivelsen, men det kan være glas, metal, træ o. lign.
Og den skal sidde lige bag forsædet - ikke 70 cm bag...
På min Patrol, som jeg hentede i Tyskland, sidder den ca. 15 cm bag og det
gav ingen problemer...
> Så er jeg lidt i tvilv om varerummet skal være plant? Altså skal man
> montere en plade af en slags som går fra slut til start af
> "varerummet" og i dens fulde bredde?
Det skal være plant.
> Jeg vil også meget gerne høre hvis nogle herinde kender til nogle
> firmaer som decideret tilbyder at ombygge til varevogne og hvad en
> sådan ombygning evt kan løbe op i.
Kender ikke nogen, men det er ikke gratis - jeg gjorde det selv - og ville
gøre det igen..
--
Mvh. Morten Fruergaard -
www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler