Tuning til Jan W.
Fra : Henrik B.

Dato : 17-03-06 23:58

Halleløjsa Jan.

Når nu du skal have mere skud under hjelmen på Vectra'en så er hér et godt
bud:
http://www.nordicuhr.se/main.php?tuning=opel_vectra_c

Læg specielt mærke til denne sætning:
* Fabriksgaranti

))

Knald & Luffe - Dét rykker!

Fra : BJ

Dato : 18-03-06 00:00

KLIP

> Når nu du skal have mere skud under hjelmen på Vectra'en så er hér et godt
> [...]

Så kan han jo også begynde at følge med, hvis jeg napper konens potte..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 18-03-06 00:13

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Så kan han jo også begynde at følge med, hvis jeg napper konens potte..

Den kan vist hverken følge helt eller halvt med - den kone-potte. Den hiver
jo efter vejret. )

Knald & Luffe - Dét rykker!

Fra : BJ

Dato : 18-03-06 00:15

KLIP

> Den kan vist hverken følge helt eller halvt med - den kone-potte. Den
> hiver jo efter vejret. )

Njaeee .... den er kun et helt (1) sekund hurtigere en Jans kommende
lungeautomat fra 0 til 100 km/t...)))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 18-03-06 00:19

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Njaeee .... den er kun et helt (1) sekund hurtigere en Jans kommende
> lungeautomat fra 0 til 100 km/t...)))

Ja, fatter heller ikke min bekendte, som kører i sådan en æske, ikke vil
have sin "opgraderet" fra en 2,4 til en 2,4i.....!

Knald & Luffe - Dét rykker!

Fra : BJ

Dato : 18-03-06 00:21

KLIP

> Ja, fatter heller ikke min bekendte, som kører i sådan en æske, ikke vil
> have sin "opgraderet" fra en 2,4 til en 2,4i.....!

Kan kun give dig ret og med BSR´s box, kan han skifte mellem 140 og 170 Hk
med et tastetryk.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 18-03-06 03:23

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Kan kun give dig ret og med BSR´s box, kan han skifte mellem 140 og 170 Hk
> med et tastetryk.

Hvorfor dog det? - hvad skule være årsagen til,
at man skulle ændre hestekræfterne. Brændstof-
økonomien ændres jo ikke af dén grund...

Fra : BJ

Dato : 18-03-06 03:27

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvorfor dog det? - hvad skule være årsagen til,
> at man skulle ændre hestekræfterne. Brændstof-
> økonomien ændres jo ikke af dén grund...

Det har du principielt ret i, men nogen vil gerne have muligheden for at gå
tilbage til en neddroslet 2.4i med 140 Hk.

Har du Volvo´s egen software ilagt motorstyringen, ser jeg heller ingen
grund til at "sætte en prop" i hullet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens Dam

Dato : 18-03-06 16:16

> Njaeee .... den er kun et helt (1) sekund hurtigere en Jans kommende
> lungeautomat fra 0 til 100 km/t...)))

Min vurdering er, at Vectra' en er ekstremt konservativt sat i sin
0-100-opgivelse.

Men det kan man jo hurtigt finde ud af G-teck samt Vandel flyveplads med
fotoceller er her nyttig instrumenter.

(Min gamle Vectra var klart hurtigere, end Opel havde opgivet den til)

Sammenlign evt med en Saab 9-3 med samme vægt, med samme motor, med omtrent
samme undervon - men med længere spring mellem gearerne, hvilket alt andet
lige gør den langsommere i acceleration. Saab´en står til at være
hurtigeremen det er det ikke, tror jeg.

En af mine gode venner har lige bestilt en 9-3 Sportcombi med samme motor.
Ham og jeg skal lige ud at se, om der er hold i opgivelserne, har vi aftalt.
Han får sin om 14 dage - jeg får min om 4-6 uger.

Desuden følger Vectra C Opels tradition for flot moment og meget høj
topspeed i forhold til effekten

(Med sin 6-trins gearkasse og ekstremt højre gearing i sjette gear mangler
den heller ikke omdrejninger, når den formentlig når omkring 245 ÆGTE km/t
med chip.)

du kommer bare med Volvo´en..

(Den lille altså.. he-he..)

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens Dam

Dato : 18-03-06 16:32

> Men det kan man jo hurtigt finde ud af G-teck

....mente G-tech...

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 18-03-06 16:39

"Mogens Dam" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

Mogens Dam.????????

> ...mente G-tech...

Du kan komme med, hvad du vil, du har ikke en chance mod en S40i ...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens Dam

Dato : 18-03-06 17:14

> Du kan komme med, hvad du vil, du har ikke en chance mod en S40i ...

Chance for hvad..?

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 18-03-06 17:16

"Mogens Dam" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Chance for hvad..?

....for at komme om ved mig (Mogens Dam).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-06 17:22

> ...for at komme om ved mig (Mogens Dam).

Hvordan "om ved dig"..?

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.165.189.145)

Fra : BJ

Dato : 18-03-06 17:26

<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvordan "om ved dig"..?

Både i acceleration og topfart.

Lad os endelig prøve, når du har fået potten.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-06 17:32

> Både i acceleration og topfart.
> Lad os endelig prøve, når du har fået potten.

Mener du seriøst, at en S40 2,4i er hurtigere end Vectra 2,0 Turbo i både
acceleration og topspeed...?

Hvor meget vil du sætte på det..?

Fra : BJ

Dato : 18-03-06 17:38

<Jan W Nlelsen> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mener du seriøst, at en S40 2,4i er hurtigere end Vectra 2,0 Turbo i både
> acceleration og topspeed...?

Ja.

> Hvor meget vil du sætte på det..?

Kaffe og kage.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-06 17:41

> Ja.

Hvor henter du den tro - udover i opgivelsen af 0-100-tiden fra fabrikken..?

> Kaffe og kage.

Det er en deal.

Fra : Mogens...

Dato : 18-03-06 17:50

> Det er en deal.

Du har tabt - jeg ved det :)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-03-06 09:06

> Du har tabt - jeg ved det :)

Tabt i hvad..?

Acceleration, hvilken acceleration, topspeed - eller hvad..?

Som sagt gider jeg ikke ret meget "polymik".

Jeg vil hellere bare køre bilerne ud på en strækning - så er der ikke så
meget at snakke om.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 19-03-06 21:25

> [...]
> Som sagt gider jeg ikke ret meget "polymik".
> Jeg vil hellere bare køre bilerne ud på en strækning - så er der ikke så

Du ved godt, hvad der tales om - vi har jo gjort øvelsen tidligere

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-03-06 07:19

> Du ved godt, hvad der tales om - vi har jo gjort øvelsen tidligere

Lige netop..

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 18-03-06 17:56

<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvor henter du den tro - udover i opgivelsen af 0-100-tiden fra
> fabrikken..?

En bedre CW-værdi samt lavere vægt.

> Det er en deal.

Oki Doki.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 18-03-06 18:52

> En bedre CW-værdi samt lavere vægt.

Jeg kan se på nettet, at jeg ordner jer begge

Fra : BJ

Dato : 18-03-06 18:55

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg kan se på nettet, at jeg ordner jer begge

Jow, jow men vi kan jo prøve med S80..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 18-03-06 18:59

> Jow, jow men vi kan jo prøve med S80

Jow jow - min kommentar skulle blot ses ift. motortypen,
hvor du jo ikke er meget for min "slags"

Fra : BJ

Dato : 18-03-06 19:01

KLIP

> Jow jow - min kommentar skulle blot ses ift. motortypen,

O.k.

> hvor du jo ikke er meget for min "slags"

...det er nu så meget sagt, men jeg foretrækker stadig benzin, men skal jo
aldrig sige aldrig..

Man har vel et standpunkt, til man tager et nyt..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 18-03-06 19:15

> O.k.

:)

> ..det er nu så meget sagt, men jeg foretrækker stadig benzin, men skal jo
> aldrig sige aldrig..

He he - 535d

> Man har vel et standpunkt, til man tager et nyt

Hallo ! - som selvstændig erhvervsdrivende - og dermed "residerende"
langt over mellemindkomstniveauet - har du sgu ikke lov til at indtage
den slags socialdemokratiske holdninger til tilværelsen

Fra : BJ

Dato : 18-03-06 19:20

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hallo ! - som selvstændig erhvervsdrivende - og dermed "residerende"
> langt over mellemindkomstniveauet - har du sgu ikke lov til at indtage
> den slags socialdemokratiske holdninger til tilværelsen

Man kan vel få dispensation..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-03-06 09:10

> En bedre CW-værdi samt lavere vægt.

Hvad er din Volvo tunet til af effekt..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 19-03-06 11:37

KLIP

> Hvad er din Volvo tunet til af effekt..?

Tunet til..??

Det er en original og uforfalsket Volvo model 2.4i med 170 Hk / 230 Nm
(fabriksopgivelser) uden brug af lungeautomat.

Denne motor ligger stort set i samtlige modeller i Volvos program.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-03-06 19:45

> Det er en original og uforfalsket Volvo model 2.4i med 170 Hk / 230 Nm
> (fabriksopgivelser) uden brug af lungeautomat.
> Denne motor ligger stort set i samtlige modeller i Volvos program.

Ok - jeg troede, Volvo havde trimmet den, da det var deres bil..

Men ok - lad nu snak være snak - så kan vi se, når tiden er inde.

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 19-03-06 20:07

KLIP

> Ok - jeg troede, Volvo havde trimmet den, da det var deres bil..

Det kan jeg næppe forestille mig, men en original masseproduceret software
som samtlige 2.4i´ere har, det er jeg sikker på, den har.

> Men ok - lad nu snak være snak - så kan vi se, når tiden er inde.

Oki Doki..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-04-06 15:21

>>> Ja.

> En bedre CW-værdi [...]

Har Bilmagasinet forkerte oplysninger, når de skriver, at CW-værdien er 0.31
for S40 2,4i og 0,29 for Vectra 2,0 Turbo Sport..?

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=4931

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=4598

Jeg er godt klar over, at Vectra´en generelt er lidt større end Volvo'en,
men den har stadig mindre samlet vindmodstand.....og med udgangspunkt i
fabriksopgivelserne vil jeg stadig mene, der er ret langt fra 220 km/t til
230 km/t i topspeed. Specielt når man runder 200, tror jeg, der vil være
forskel.

De fleste biler tager lang tid om de sidste 10 km/t.

--
/Jan W Nielsen

Fra : MK

Dato : 08-04-06 15:29

> Har Bilmagasinet forkerte oplysninger, når de skriver, at CW-værdien er
> 0.31 for S40 2,4i og 0,29 for Vectra 2,0 Turbo Sport..?

Bilrevyen 2006 skriver:
Volvo'en = 0,31
Vectra = 0,29 for sedan og 0,32 for st. car

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 15:42

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Bilrevyen 2006 skriver:
> Volvo'en = 0,31
> Vectra = 0,29 for sedan og 0,32 for st. car

Jan´s nye er da vel ikke med grisekasse..?..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 08-04-06 15:45

> Jan´s nye er da vel ikke med grisekasse..?..

Gule plader måske? - ROFL

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 15:48

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Gule plader måske? - ROFL

Så sparer han også traileren og kan rejse på ferie for disse penge..))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 08-04-06 15:50

> Så sparer han også traileren og kan rejse på ferie for disse penge..))

ROFLMAO

Citat:
"Da jeg har fået et ekstremt godt firmabilbud (meget lav beskatning),
overvejer jeg at skifte min gamle Vectra 2,0i fra 1990 ud med denne nyere
Vectra 2,0 Turbo Sport Wagon"

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 15:55

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> "Da jeg har fået et ekstremt godt firmabilbud (meget lav beskatning),
> overvejer jeg at skifte min gamle Vectra 2,0i fra 1990 ud med denne nyere
> Vectra 2,0 Turbo Sport Wagon"

LOL, når jeg så har fået klistret den lille fine T5-spoiler på:

http://www.volvocars.dk/Showroom/newS40/Specifications/OptionsAccessories/

.... så har han da slet ingen chance..))))

PS: Den er i øvrigt købt i S, til ingen penge og er nu til maler..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-04-06 16:26

> Jan´s nye er da vel ikke med grisekasse..?..

Nej - en liftback/GTS Sport.

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 15:45

> Har Bilmagasinet forkerte oplysninger, når de skriver, at CW-værdien er
> 0.31 for S40 2,4i og 0,29 for Vectra 2,0 Turbo Sport..?

Jeg er ved at montere en T5-spoiler på S40.

Så er den forskel vel klaret ellers må jeg nøjes med at køre fra
grisekassemodellen..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-04-06 16:27

> Så er den forskel vel klaret ellers må jeg nøjes med at køre fra
> grisekassemodellen..

Mogens info er ikke opdateret - det er tale om en 5-dørs model.

I øvrigt meget sjovt, du sådan tror, du og din bil kan hekse..

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 16:30

KLIP

> Mogens info er ikke opdateret - det er tale om en 5-dørs model.
>
> I øvrigt meget sjovt, du sådan tror, du og din bil kan hekse..

_Jeg_ tror ikke, min bil kan hekse .... det lader jeg andre om at tro med
deres..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-04-06 16:34

> _Jeg_ tror ikke, min bil kan hekse .... det lader jeg andre om at tro med
> deres..

Hvem -. mener du at dem der skrivr opgivelser hekser..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 16:42

KLIP

> Hvem -. mener du at dem der skrivr opgivelser hekser..?

Jan, fundamentalt set er jeg da revnende lige glad med din firmabetalte
potte og dennes ydelse/opgivelser,

Min kone har købt og betalt en potte (S40) for hendes egne surt tjente penge
og jeg lever lykkelig med min S80 betalt af mine surt tjente penge..

At vi kan hygge os med lidt venskabelig drilleri, _det_ sætter jeg pris på,
trods det faktum, nogen ikke altid kan styre temperamentet samt ærekærheden.

PS: Der findes et hav af andre biler/mærker, der kan sætte en hvilken som
helst Volvo til vægs. Det lever jeg lykkelig med..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-04-06 16:53

> At vi kan hygge os med lidt venskabelig drilleri, _det_ sætter jeg pris
> på, trods det faktum, nogen ikke altid kan styre temperamentet samt
> ærekærheden.

Jeg forbløffes bare over, at du går ud med den slags udtalelser - det ser
man kun sjældent herinde.

Jeg ville ikke selv gøre det - og slet ikke når bøgerne sagde noget andet -
jeg ville frygte at blive sat i bås med Olesen.

P.S: Er det ærekærheden, der trykker, da..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 16:56

KLIP

> Jeg forbløffes bare over, at du går ud med den slags udtalelser - det ser
> man kun sjældent herinde.

Jan, lad os som tidligere afprøve tingene i virkeligheden og så glemme alt
om diverse autojournalisters evedelige skriblerier, så de kan tjene til
føden.

> Jeg ville ikke selv gøre det - og slet ikke når bøgerne sagde noget
> andet -

Jeg er praktikker og ikke teoretikker.

> jeg ville frygte at blive sat i bås med Olesen.

Jeg lever lykkelig med hvilken som helst bås, jeg skulle blive sat i på
usenet..))

> P.S: Er det ærekærheden, der trykker, da..?

Næehhh, trykker din misundelse da..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-04-06 22:47

> Næehhh, trykker din misundelse da..?

Jeg er et heldigt menneske - jeg ejer næsten ikke den følelse - selvom dette
formentlig er usædvanligt.

Det er muligt, jeg er blind - men hvad skulle jeg i øvrigt være misundelig
på..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 22:49

KLIP

> Det er muligt, jeg er blind - men hvad skulle jeg i øvrigt være misundelig
> på..?

Drop det Jan. Jeg har droppet ærekærheden.

Så lad os derfor glæde os over, det går forrygende for os begge.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-04-06 22:53

> Drop det Jan.

Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal droppe.

Du snakker om ærekærhed, jeg spørger tilbage.

Du snakker om misundelse, jeg spørger tilbage.

Jeg er hægtet af på dénne "motorvej", tror jeg.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-04-06 16:33

>>> Ja.

AutoBild kan åbenbart ikke få en 170 hk S40 længere ned end 8,9 sekund - det
er 0,7 sekund langsommere, end Volvo lover.

http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=6210&artikel_seite=2

Apropos fabrikkernes løfter i forbindelse med 0-100 km/t:

Baseret på flere tests, kan jeg sige, at Opel plejer at være ret beskedne,
når de opgiver bilernes præstationer. For eksempel bragte AutoBild en sjov
historie i år 2000, hvor de sammenlignede en Opel Vectra B 1,8 med 125 hk og
Hyundai Elentra 2,0 med 138 hk.

Vectra B 1,8 kun var 0,1 sekund langsommere fra 0-100 km/t, selv den ifølge
fabriksopgivelserne skulle være 1,5 sekund langsommere. (Elantra skulle køre
fra 0-100 km/t på 9,0 sek, og Vectra skulle køre på 10,5 sek) Samtidig havde
Vectra 1,8 en højere topspeed.

Når det gælder Opels almindelige 2,2, så gør den det kun 0,1 sekund
langsommere i AutoBilds test, end Fabrikken lover.

Jeg har ikke kunnet finde nogen tests af 2,0 turbo's acceleration fra 0-100,
men baseret på Saab's opgivelser, tror jeg også opgivelsen på 9,1 er ret
beskeden.

Med andre ord - hvis din Volvo er SÅ meget langsommere fra 0-100, som testen
i AutoBild antyder, og Opel som de plejer er beskedne, så er der lagt op til
meget close race i acceleration - og når vi kommer op i fart, så falder
Volvo'en såmænd nok af alligevel..

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 16:42

KLIP

> [...]
> lagt op til meget close race i acceleration - og når vi kommer op i fart,
> så falder Volvo'en såmænd nok af alligevel..

Når bare _du_ tror på det, så er jeg glad..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-04-06 22:51

> når vi kommer op i fart, så falder Volvo'en såmænd nok af alligevel..

> Når bare _du_ tror på det, så er jeg glad..;)

Det er ikke mig, der tror det, Bjørn.

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 23:00

KLIP

> Det er ikke mig, der tror det, Bjørn.

En ting er jeg (næsten) overbevist om. S40 2.4i kan ikke følge en Vectra V6
Turbo.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-04-06 23:05

> En ting er jeg (næsten) overbevist om. S40 2.4i kan ikke følge en Vectra
> V6 Turbo.

Det er godt - man skal ikke sådan lade sig rokke i sin tro - uanset hvad
folk går rundt og siger.

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 23:06

KLIP

> Det er godt - man skal ikke sådan lade sig rokke i sin tro - uanset hvad
> folk går rundt og siger.

Nemlig, for ellers skulle konen jo have købt en T5 i stedet..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 08-04-06 16:46

9,1 sek. -> www.autobild.de/aktuell/meldungen/artikel.php?artikel_id=3540

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-04-06 22:51

> 9,1 sek. -> www.autobild.de/aktuell/meldungen/artikel.php?artikel_id=3540

Er det ikke bare opgivelsen..?

Nu tester de åbenbart 2,4i til 8,9 sek fra 0-100.

Derfor tænkte jeg, det kunne være sjovt at se, hvad de mon tester 2,0 turbo
til.

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 08-04-06 22:58

KLIP

> Derfor tænkte jeg, det kunne være sjovt at se, hvad de mon tester 2,0
> turbo til.

Her er en anden turbo-Vectra-test:

http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=10339&artikel_seite=1

Jeg ser også frem til test af din version.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 09-04-06 07:14

> Jeg ser også frem til test af din version.

Jeg finder det absurd, at vi i alle mulige andre sammenhænge anvender
opgivelser fra diverse blade og web-steder, men ikke kan gøre dette i
denne sammenhæng. Det er sgu for langt ude, IMO.

Her er trods det en 7-siders test af en 2006 Opel Vectra turbo 5-dørs.
Den kan sikkert ikke anvendes, fordi den heller ikke angiver en målt tid,
der ligger nanosekunder under 9,1.
www.lycos.de/startseite/auto/news_service/show_test.html,,i_1085/einen-gang-zugelegt-opel-vectra-20-turbo-im-test.html

Iøvrigt har jeg kørt een vogn med den motor - så jeg kender oplevelsen.
Uden stopur...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-04-06 07:52

Jeg kan kun se Mogens indlæg fra den 08. klokken 17:46. Jeg kan ikke se mit
eget svar, og jeg kan ikke´se, hvad Bjørn har skrevet. (/M¨ske er der andre
indlæg, jeg heller ikke kan se, og som jeg derfor heller ikke har svaret
på - meget belastende.)

Er der en, der gider lige poste "BJ" (Bjørns) indlæg igen..?

> Jeg finder det absurd, at vi i alle mulige andre sammenhænge anvender
> opgivelser fra diverse blade og web-steder, men ikke kan gøre dette i
> denne sammenhæng. Det er sgu for langt ude, IMO.

Det kan vi såmænd sagtens.

> Her er trods det en 7-siders test af en 2006 Opel Vectra turbo 5-dørs.
> Den kan sikkert ikke anvendes, fordi den heller ikke angiver en målt tid,
> der ligger nanosekunder under 9,1.

Testen kan sagtens bruges - og tak for den - jeg havde ikke læst den før -
men den opgivne tid er 9,1 alle steder.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-04-06 08:02

Jan W Nielsen skriver:

> Er der en, der gider lige poste "BJ" (Bjørns) indlæg igen..?

Du bruger i øjeblikket news.tele.dk som newsserver. Drop den og brug
dtext.news.tele.dk, den indeholder tekstgrupperne og har ikke problmer
med forsvundne indlæg.

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-04-06 08:14

> Du bruger i øjeblikket news.tele.dk som newsserver. Drop den og brug
> dtext.news.tele.dk, den indeholder tekstgrupperne

Undskyld min uvidenhed - men hvån begynder jeg at bruge den..??

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 08:51

> Undskyld min uvidenhed - men hvån begynder jeg at bruge den..??

Lav en ny account. OE kan faktisk køre med flere newsservere samtidig

Jeg har heller ikke problemer med dtext mens den anden altid smider indlæg
væk

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-04-06 08:57

Jan W Nielsen skriver:

> Undskyld min uvidenhed - men hvån begynder jeg at bruge den..??

På samme måde som du begyndte at bruge news.tele.dk. Du skal bare vælge
servernavnet dtext.news.tele.dk...

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-04-06 13:11

> På samme måde som du begyndte at bruge news.tele.dk. Du skal bare vælge
> servernavnet dtext.news.tele.dk...

Tak, Tom og Klaus.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-04-06 21:51

Jan W Nielsen skriver:

> Tak, Tom og Klaus.

Velbekom da...

Klaus
--
Yeee-haaa tilbage på dtext, sonofonos er slut

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-04-06 13:31

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Undskyld min uvidenhed - men hvån begynder jeg at bruge den..??

Du har aldrig overvejet Agent ??

http://www.forteinc.com/agent/index.php

--
jan@stevns.net

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-04-06 13:53

> Du har aldrig overvejet Agent ??

Jo, kiggede meget kortvarigt på den for et par år siden - og bestemte mig på
OE.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-04-06 08:12

> Jeg finder det absurd, at vi i alle mulige andre sammenhænge anvender
> opgivelser fra diverse blade og web-steder, men ikke kan gøre dette i
> denne sammenhæng. Det er sgu for langt ude, IMO.

Husk i øvrigt, at jeg ikke et eneste sted har skrevet noget, der ikke
fremgår af skriftlige kilder.

Jeg forlader mig på opgivne data - og stiller derudover kun spørgsmål, som
jeg synes er interessante.

Udsagn der strider mod "opgivelser fra diverse blade og web-steder" lader
jeg Olesen og Bjørn om..

))

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 11:31

KLIP

> Udsagn der strider mod "opgivelser fra diverse blade og web-steder" lader
> jeg Olesen og Bjørn om..
>
> ))

Ha, du er virkelig "´bange" for din nye firmapotte ikke kan "klare" en skide
Volvo uden turbo..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-04-06 13:12

> Ha, du er virkelig "´bange" for din nye firmapotte ikke kan "klare" en
> skide Volvo uden turbo..)

Kan du nævne mig een god grund til, at din forestilling skulle have hold i
virkeligheden, Olesen..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 13:13

KLIP

> Kan du nævne mig een god grund til, at din forestilling skulle have hold i
> virkeligheden, Olesen..?

ROTFLMAO

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-04-06 13:27

> ROTFLMAO

Godt - så snakker vi ikke mere om den sag.

;-.)

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 11:34

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg finder det absurd, at vi i alle mulige andre sammenhænge anvender
> opgivelser fra diverse blade og web-steder, men ikke kan gøre dette i
> denne sammenhæng. Det er sgu for langt ude, IMO.

Tjaeee .... jeg har hele tiden gået ud fra diverse blade og
(fabriks-)web-steder, men jeg er også kun lægmand og ikke
autojournalist..

Det viser sig nu, Jan har bestilt en Hatchback og ikke en Wagon. Denne har
en bedre CW-værdi en S40, men stadig ikke hurtigere 0-100 Km/T opgivelse.
Jeg stiller mig stadig skeptisk overfor en evt. forskel i tophastighed.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 09-04-06 15:27

> [...]

> en bedre CW-værdi en S40, men stadig ikke hurtigere 0-100 Km/T opgivelse.
> Jeg stiller mig stadig skeptisk overfor en evt. forskel i tophastighed.

På papiret er Volvo'en noget hurtigere end en Vectra turbo.
I topfart gør det modsatte sig gældende - derom ingen tvivl.
På papiret...

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 15:32

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> På papiret er Volvo'en noget hurtigere end en Vectra turbo.
> I topfart gør det modsatte sig gældende - derom ingen tvivl.
> På papiret...

Derfor henviste jeg også til den nederlandske test med en Opel Vectra 2.0T
og en Renault Stationcar 2.0T.

På papiret er Renaulten hurtige i optræk og 10 km/t langsommere i topfart
.... på papiret.

Morsomt at læse testen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 09-04-06 15:51

> [...]
> og en Renault Stationcar 2.0T. På papiret er Renaulten hurtige i optræk og
> 10 km/t langsommere i topfart ... på papiret. Morsomt at læse testen.

Det er iøvrigt meget morsomt at se, hvor lidt alle disse "store" forskelle
betyder i praksis på motorvej og andet. Kører man sydpå, er det kun
en konstant høj topfart, der virkelig rykker. Alle mellemspurterne er
morsomme, men ikke en pind værd i den sammenhæng.

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 16:20

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> en konstant høj topfart, der virkelig rykker. Alle mellemspurterne er
> morsomme, men ikke en pind værd i den sammenhæng.

Helt enig, men vi jo ikke andet at gå op i her til lands .... endnu ...
inden vi alle skal transformeres ned i Getz/Fox (af hensyn til
Klaus)-størrelse...;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 09-04-06 16:28

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> inden vi alle skal transformeres ned i Getz/Fox (af hensyn til
> Klaus)-størrelse

Hellere en brugt stor vogn end en ny lille udgave, IMO
http://affiliatewiz.bilbasen.dk/aw.asp?B=6&A=11&Task=Click&Advanced=True&TargetURL=http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=238604920%26partner=bm

Urimelig dyr:
http://affiliatewiz.bilbasen.dk/aw.asp?B=6&A=11&Task=Click&Advanced=True&TargetURL=http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=386300172%26partner=bm

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 16:30

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hellere en brugt stor vogn end en ny lille udgave, IMO

Hvorfor er den gamle 740 V8 blevet så fantastisk billig..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 09-04-06 17:13

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er den gamle 740 V8 blevet så fantastisk billig..?

Ligesom Audi V8/A8/S8 koster den det hvide ud af øjnene
i benzin, forsikring OG reparation. Derfor :)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-04-06 16:47

> Derfor henviste jeg også til den nederlandske test med en Opel Vectra 2.0T
> og en Renault Stationcar 2.0T. På papiret er Renaulten hurtige i optræk og
> 10 km/t langsommere i topfart ... på papiret.

Har du testen - jeg vil gerne læse den.

> Morsomt at læse testen.

Hvorfor..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 16:50

KLIP

> Har du testen - jeg vil gerne læse den.

Nej, _jeg_ vil ikke betale for den.

> Hvorfor..?

Fordi de på papiret er meget ens bortset fra acceleration og topfart.

Desuden finder jeg Renaulten betragtelig pænere i karrossen end Opelen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-04-06 17:12

> Desuden finder jeg Renaulten betragtelig pænere i karrossen end Opelen.

Det var da dejligt.

Ved du hvad, Bjørn - nu skal du høre her:

Først kommer du på banen med, at min kommende bil ikke har en chance mod din
nye bil. (I sig selv en mærkelig kommentar). Dernæst kører du på overfor mig
med "grisekasse", at min bil er firmabetalt, du og konen selv har købt jeres
bil, og at I da bare kunne have købt en T5. Du kører også på med, at "nogen"
har problemer med temperamentet, og at jeg er ærekær og misundelig.

Alt i alt et nærmest uhørt lavt niveau herinde, IMO. Det eneste jeé gør er
at stille spørgsmålstegn ved din indledende postulater.

Lad dig give dig min version: Det er kun ganske få år siden, jeg
færdiggjorde min uddannelse, min årsløn tælles i 7 cifre, jeg er ung, jeg er
i god fysisk form, jeg har en smuk, veluddannet og sød kæreste, jeg har gode
venner gennem mange år, jeg har gode kolleger, og jeg har snart en
almindelige familiebil i den gode ende - oven i købet med gratis benzin, da
den stilles til rådighed af min arbejdsplads.

Jeg er ikke misundelig - men jeg er både skuffet og forbløffet over din
opførsel.

Jeg tror, jeg melder mig ud af denne tråd - men når jeg har tid, skal jeg
nok komme forbi og køre med dig.

Så kan du selv beslutte, om det er fordi, du ikke kan køre bil, eller om der
er andre ting galt, når du ikke vinder fra A-Z, som du mener, du vil gøre.

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 17:18

KLIP

> Jeg tror, jeg melder mig ud af denne tråd - men når jeg har tid, skal jeg
> nok komme forbi og køre med dig.

Jan, jeg har lært, du ikke kan tage venskabelige drillerier og det skal jeg
nok afholde mig fra overfor dig.

Jeg vil også stoppe med at anvende smiley over for dig også, da du ikke
forstår dem.

Vi har åbenbart et meget forskelligt "lag på brystet af hår", når det kommer
til humor og venskabelige drillerier.

PS: Du er stadig yderst velkommen til at komme forbi og jorder du konens
potte, så skal jeg nok dunke dig i ryggen og rose dig/den.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-04-06 17:27

> Jan, jeg har lært, du ikke kan tage venskabelige drillerier og det skal
> jeg nok afholde mig fra overfor dig.

Lad mig i disse praleritider nævne, at min IQ har det ret meget bedre end de
flestes.

Lad mig også nævne, at jeg mener, jeg klart er i stand til at skelne
"venskabelige drillerier" fra slet skjult selvhævdelse.

Vi stopper her, Bjørn.

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 17:28

KLIP

> Vi stopper her, Bjørn.

Fint med mig, der skal jo være en vinder, Jan.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-03-06 18:16

"Jan W Nielsen" skriver:

> Det er en deal.

Så må i rykke ud med tid og sted........

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 11:45

KLIP

> Så må i rykke ud med tid og sted........

Det må vi bestræbe os på.

I mellemtiden kan én eller anden betale for adgang til denne test:

http://www.autoweek.nl/magazineorder.php?ID=9037

Det kunne være morsomt at kende udkommet, men da jeg hverken kører i Opel
eller Renault mere, ser jeg ingen grund til at ofre noget på den..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 18-03-06 16:35

> Min vurdering er, at Vectra' en er ekstremt konservativt sat i sin
> 0-100-opgivelse.

Gik forbi en ny udgave af Vectra 2.0 turbo (i vinrød farve) idag
Får du zenon?

Fra : Mogens Dam

Dato : 18-03-06 17:13

> Gik forbi en ny udgave af Vectra 2.0 turbo (i vinrød farve) idag
> Får du zenon?

Desværre ikke.

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 18-03-06 17:34

"Mogens Dam" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Desværre ikke.

OK - burde der lige ha' været valgt. Over en periode er
merudgiften jo næppe at øjne (leasing)

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-06 17:40

> OK - burde der lige ha' været valgt. Over en periode er
> merudgiften jo næppe at øjne (leasing)

Så skule jeg have valgt en Passat 2,0 TDi 16V - i så fald havde der været masser
af "luft" til ekstraudstyr.

Nu blev det en Vectra - vi må se, hvad det blivr næste gang.

Fra : Henrik B.

Dato : 20-03-06 22:47

> [...]

> omtrent samme undervon - men med længere spring mellem gearerne, hvilket
> alt andet lige gør den langsommere i acceleration. Saab´en står til at

Som vi snakkede om til Biler i Bella, så har Saab'en en fordel på 0 - 100
km/t, i og med den "kun" har 5 gear. For i Vectra'en skal der ét ekstra
gearskifte til, for at runde de 100 km/t. Saab gør det i 2. gear, hvor
Vcetra'en lige skal sniffe til 3. gear = ekstra tid ved skiftet.

Knald & Luffe - Dét rykker!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-03-06 23:06

> [...]
> gearskifte til, for at runde de 100 km/t. Saab gør det i 2. gear, hvor
> Vcetra'en lige skal sniffe til 3. gear = ekstra tid ved skiftet.

Jeg kan umiddelbart ikke få det til at passe - for på modellen med 210 hk er
bilerne lige hurtige - uanset om de har fem eller seks trin i kassen..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-06 17:19

> Når nu du skal have mere skud under hjelmen på Vectra'en så er hér et godt
> bud:
> http://www.nordicuhr.se/main.php?tuning=opel_vectra_c

Det skal jeg nu ikke - men det er ikke den samme smarte slags system om PPC fra
BSR, er det...?