Vaske bil?
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-03-06 17:02

Undskyld, men jeg er ny her, og har et par spørgsmål ang. bilvask.

Jeg har lagt et billede ind i den binære gruppe, for at I kan få et
indtryk af problemet.

Er det i det hele taget nødvendigt at vaske bilen, eller kan det godt
vente en uges tid?

Som det ses på billedet, så er det stadig vinter i området. Skal jeg
tape nøglehullerne før jeg vasker?

Kan i anbefale en god shampoo til opgaven.

Hvis jeg vælger at maskinvaske, tror I så der kommer ridser i lakken?

Skal det i så fald være med eller uden undervognsskyl?

Som sagt er jeg ny her, så alle gode råd modtages med tak.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 16-03-06 17:06

KLIP

> Hvis jeg vælger at maskinvaske, tror I så der kommer ridser i lakken?

Som jeg umiddelbart ser det, er dit største problem nok at få pottetoget ind
i vaskemaskinen.

Den kan ikke klare mere end højest 7,5 kg.

> Skal det i så fald være med eller uden undervognsskyl?

Du kan da altid holde haveslangen under maskinen, mens du kogevasker.

> Som sagt er jeg ny her, så alle gode råd modtages med tak.

Der er altid plads til en til..))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Bagmanden

Dato : 16-03-06 17:21

Folmer Rasmussen wrote:
> Undskyld, men jeg er ny her, og har et par spørgsmål ang.
> bilvask.

Kig tilbage i gruppen!

> Jeg har lagt et billede ind i den binære gruppe, for at I kan
> få et indtryk af problemet.

vafforn et problem?

> Er det i det hele taget nødvendigt at vaske bilen, eller kan
> det godt vente en uges tid?

Kig tilbage i gruppen!

> Som det ses på billedet, så er det stadig vinter i området.
> Skal jeg tape nøglehullerne før jeg vasker?

Kig tilbage i gruppen!

> Kan i anbefale en god shampoo til opgaven.

Kig tilbage i gruppen! Hvis det er et spørgsmål så har du glemt
spørgsmålstegnet og "i" er med stort "I"

> Hvis jeg vælger at maskinvaske, tror I så der kommer ridser i
> lakken?

Kig tilbage i gruppen!

> Skal det i så fald være med eller uden undervognsskyl?

Kig tilbage i gruppen!

> Som sagt er jeg ny her, så alle gode råd modtages med tak.

Man skulle tro du kørte Citroen!

--
F.B.

Fra : BJ

Dato : 16-03-06 17:22

"Bagmanden" <zillyink@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
>>
> Kig tilbage i gruppen!

> Kig tilbage i gruppen! Hvis det er et spørgsmål så har du glemt
> spørgsmålstegnet og "i" er med stort "I"

Nej, nej ,nej ... min stakkels mave..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-03-06 17:29

On Thu, 16 Mar 2006 17:20:33 +0100, "Bagmanden" <zillyink@hotmail.com>
wrote:

>Kig tilbage i gruppen!

>--

Hold i nakken!

>--

>vafforn et problem?

>Kig tilbage i gruppen!

>--

Holdet breder sig ud i skuldrene!

>--

>Kig tilbage i gruppen!

>--

Og ned gennem ryggen.

>--

>Kig tilbage i gruppen! Hvis det er et spørgsmål så har du glemt
>spørgsmålstegnet og "i" er med stort "I"

>--

Sårn lissom i vafforn?

>--

>Kig tilbage i gruppen!

>--

Av, mine myoser! Det begynder at blive plagsomt.

>--

>Kig tilbage i gruppen!

>--

Du gør det ikke nemt for en ældre herre.

>--

>Man skulle tro du kørte Citroen!

>--

Må jeg være fri! *LOL*

>--

Du smiler, men du har vel også været ny engang?.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hanne

Dato : 16-03-06 17:50

Folmer Rasmussen skrev:
> Undskyld, men jeg er ny her, og har et par spørgsmål ang. bilvask.
>
> Jeg har lagt et billede ind i den binære gruppe, for at I kan få et
> indtryk af problemet.

Hvad hedder den gruppe??

Hanne Bülow
Opel Astra 1,6i NZ 3D '93
Ankommer i April =)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-03-06 18:09

Hanne skrev:

> Hvad hedder den gruppe??

News:dk.binaer.motor

Du skal bruge en news-reader der kan "se" binaer - fx. news.tele.dk modsat
dtext.news.tele.dk
Hans
*Camplet til salg*
http://kortlink.dk/2gyd

Fra : Thomas J.

Dato : 16-03-06 20:52

Den Thu, 16 Mar 2006 18:09:14 +0100 sendte "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> følgende røgsignaler:

>News:dk.binaer.motor
>
>Du skal bruge en news-reader der kan "se" binaer - fx. news.tele.dk modsat
>dtext.news.tele.dk

Du mener naturligvis en anden newsserver....

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-03-06 22:47

Thomas J. skrev:

> Du mener naturligvis en anden newsserver....

Of course!
Hans
*Camplet til salg*
http://kortlink.dk/2gyd

Fra : hanzen

Dato : 16-03-06 18:03

> [...]
> indtryk af problemet.
>
> Er det i det hele taget nødvendigt at vaske bilen, eller kan det godt

2 gange om året må være nok.
Men så *SKAL* den også vaskes uanset den trænger eller ej.

Hvad laver du forresten i Kabul? Eller er det bare noget der ligner?
--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-03-06 20:10

On Thu, 16 Mar 2006 18:02:56 +0100, "hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk>
wrote:

>2 gange om året må være nok.
>Men så *SKAL* den også vaskes uanset den trænger eller ej.
>
>Hvad laver du forresten i Kabul? Eller er det bare noget der ligner?

>--

Det er ikke Kabul, men en hovedvej i Tyrkiet.

Jeg har desværre ikke selv været involveret i disse transporter, men
der er udgivet en meget interessant bog om sagen. - Bandar Abbas
Express.

I al korthed gik det ud på at skaffe reservedele osv. frem til
supertankerne under Suez-krisen. De måtte jo nedenom i en længere
periode.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 17-03-06 19:11

Folmer Rasmussen skrev:

> [...]
>
> I al korthed gik det ud på at skaffe reservedele osv. frem til
> supertankerne under Suez-krisen. De måtte jo nedenom i en længere

Min gode ven og vognmand kørte en masse af de ture i '70. Der var mange
sjove og mange farlige oplevelser. Det var ikke for tøsedrenge.
Kørekortet var ikke engang tørt da han første gang drog mod Teheran. Han
har kørt overalt dernede fra Sverige. Også mange gange på de veje der
ses på billedet. Nogen gange havde de to tandemtrækkere med snekæder for
at komme over bjergene. Nogen togter tog 3 måneder. Den ene gang drog de
ud med to helt nye Scania 141 tandem. De var lige til skrot da de kom
hjem nogle måneder senere. Den ene på ladet af den anden. Det sidste der
skete med den var en for lav bro som de passerede ved Nykøbing F. Begge
chauffører led af dysenteri og var måske ikke så opmærksomme. Så der røg
den aircon der var monteret på taget. Hans billedealbum er ikke
uspændende. Nogen gange kørte de gennem Tyrkiet med seks-syv trailere.
15-20 punkteringer var ikke usædvanligt på en tur gennem Tyrkiet på den
varme asfalt. Røg de ind i en sandstorm blev ruderne som sandblæst.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 16-03-06 18:28

Folmer Rasmussen fik sine fingre den 16 mar 2006 til at fremtrylle
følgende i dk.fritid.bil:

-klipper i noget som kun lastbilchafusser ville skrive-

Så gør som din kollega her, og husk vinterdæk. Og det er meget vigtigt
at holde til højre.
http://www.toprun.ch/truck/Shop/Abbas_inside.jpg

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-06 09:49

> Undskyld, men jeg er ny her, og har et par spørgsmål ang. bilvask.
>
> Jeg har lagt et billede ind i den binære gruppe, for at I kan få et
> indtryk af problemet.

Problem?, den skal have Metax's guldvask, renser mens det ridser ;).