Bil solgt (3. uger til at forsikre bilen)
Fra : newsgroup@dragic.com

Dato : 14-03-06 20:02

Hejsa igen

Nu er bilen solgt og den skal afleveres på fredag.
Hvad skal køber have af forsikringspapir?
Han har bedt om de 3 uger som han har krav på til at ordne
forsikringen.

Skal han kun have police nummeret som står i slutseddel eller skal han
have det grøne/røde kort med?

En anden ting er, modtager min forsikring data fra
motorkørtøjsregisteret om at bilen er solgt eller skal jeg ringe til
dem og fortælle dem det?

På forhånd tak
Nenad

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-03-06 20:08

"newsgroup@dragic.com" <newsgroup@dragic.com> skrev :

>Han har bedt om de 3 uger som han har krav på til at ordne
>forsikringen.

Krav på ? Han har sgutte krav på noget ;)

Du kan være flink og give ham 3 uger til at få¨det ordnet, eller
ganske enkelt bede ham medbringe et forsikringsbevis samt 380 kroner

Så henter du en omregistrerignsblanket på et motorkontor - i udfylder
blankettten og du klarer omregistreringen for ham

Alternativt kan han jo få bilen uden plader på.

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-06 21:23

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> blankettten og du klarer omregistreringen for ham
>
> Alternativt kan han jo få bilen uden plader på.

Hvis du lader manden køre i din forsikring, så er det dig der betaler
vægtafgift og forsikring indtil han lader den omregistrere.
Når folk råder dig til at i omregistrerer sammen, så er det fordi nogen bare
kører videre i sælgers forsikring. Så skal du ned til politiet og forklare
og melde og på et eller andet tidspunkt bliver du fri for at betale, men der
kan gå laaang tid. Og hvis han laver en skade, så er det dit
forsikringsforhold der belastes.
Mvh Tommy

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-03-06 21:31

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> skrev :

>Og hvis han laver en skade, så er det dit
>forsikringsforhold der belastes.

*det* er så en udbredt misforståelse.

Fra : Brian

Dato : 14-03-06 21:36

jan@stevns.net wrote:

> *det* er så en udbredt misforståelse.

Hvem betaler så, efter de 3 uger er passeret ?

/Brian

Fra : C. Caspersen

Dato : 14-03-06 23:17

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

> Hvem betaler så, efter de 3 uger er passeret ?

Så skulle den jo gerne være omregistreret og den nye ejer skal betale.

Hvis ikke han gør det, er der ingen til at betale. Så klipper polisen
pladerne.

/Caspersen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-03-06 23:24

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse

> Så skulle den jo gerne være omregistreret og den nye ejer skal betale.
>
> Hvis ikke han gør det, er der ingen til at betale. Så klipper polisen
> pladerne.

Der er bare et lille 'Aber-da-bei'
Bilen skal jo findes, før pladerne kan klippes.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene

Fra : C. Caspersen

Dato : 14-03-06 23:28

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der er bare et lille 'Aber-da-bei'
> Bilen skal jo findes, før pladerne kan klippes.

Sælger kan på motorkontoret underskrive en erklæring om at bilen er solgt.
Så hænger han ikke på den.

/Caspersen

Fra : Brian

Dato : 15-03-06 19:00

C. Caspersen wrote:

> Så skulle den jo gerne være omregistreret og den nye ejer skal betale.
>
> Hvis ikke han gør det, er der ingen til at betale. Så klipper polisen
> pladerne.

Nogen må da hænge på regningen, hvis personen f.eks laver en
parkeringsskade, og én eller anden noterer nummerpladen ?

/Brian

Fra : C. Caspersen

Dato : 15-03-06 19:22

> Nogen må da hænge på regningen, hvis personen f.eks laver en
> parkeringsskade, og én eller anden noterer nummerpladen ?

ja, føreren eller din egen kasko, hvis føreren ikke kan findes.

caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-06 21:39

> *det* er så en udbredt misforståelse.

Okay, er det måske forskelligt ved de forskellige selskaber? Jeg mener helæt
bestemt at Codan sagde det forholdt sig sådan da jeg var kunde der...?!

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-03-06 23:17

TBJ skrev:
> [...]
> og melde og på et eller andet tidspunkt bliver du fri for at betale, men der
> kan gå laaang tid. Og hvis han laver en skade, så er det dit

Og hvis man meddeler sit forsikringsselskab at man ikke ejer bilen mere
holder de øje med om den bliver omregistreret i tide. Det gjorde mit
allerfald.

Men har man ikke tillid til om køber kan administrere denne "frihed" er
man jo i sin gode ret til at forlange omregistrering straks.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : John Sahl

Dato : 14-03-06 20:11

newsgroup@dragic.com wrote:
> Nu er bilen solgt og den skal afleveres på fredag.
> Hvad skal køber have af forsikringspapir?

Forsikringsbefvis fra sit forsikringsselskab.

> Han har bedt om de 3 uger som han har krav på til at ordne
> forsikringen.

Krav på? Nix du, han har ikke krav på det overhovedet. Han har PLIGT
til at omregistrere indenfor 3 uger.. Tag med ned og omregistrer sammen
med ham, det lugter af ugler det der!

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-03-06 23:14

John Sahl skrev:
> [...]
> Krav på? Nix du, han har ikke krav på det overhovedet. Han har PLIGT
> til at omregistrere indenfor 3 uger.. Tag med ned og omregistrer sammen

Ikke nødvendigvis.

Hvis køber har planer om hurtig videresalg kunne han godt være
interesseret i at undgå den ene om registrering.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-03-06 20:30

<newsgroup@dragic.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hvis du lader ham sejle af i bilen - så vær sikker på at notere dig nummeret
på den bil han kommer kørende i og også gerne navn og kørekortnummer...

--
Per, Esbjerg

Fra : Anders Majland

Dato : 14-03-06 21:46

> Hvis du lader ham sejle af i bilen - så vær sikker på at notere dig
> nummeret på den bil han kommer kørende i og også gerne navn og
> kørekortnummer...

Ja som minimum - jeg har prøvet at sælge min bil til en der var fræk nok til
at vise mig et stjålet sygesikringskort. Det gav mig en masse bøvl at slippe
af med mit navn på den bil. Den nåede vist at blive handlet en del gange
inden en tilsidst pillede pladerne af den....

Så næste gang jeg skal sælge noget gammel lort bliver det enten uden plader
eller mod en aflevering af en forsikrinslap og en underskrift på en
registreringsblanket . Så skal jeg såmend nok være flink at køre omkring
motorkontoret....

Fra : newsgroup@dragic.com

Dato : 14-03-06 20:31

Hejsa

Der står i slutseddelen fra FDM:
"Sælgers forsikring dækker køber indtil 3 uger efter ejerskifte,
medmindre køber forinden har tagnet anden forsikring, eller bilen er
afmeldt."
Dette vil vel sige at han har 3 uger til at ordne papirne.

Mvh
Nenad