Muslinger på skroget
Fra : KalleKnas

Dato : 31-05-06 11:55

Hej gruppe
Min fiskekammerat har købt en brugt jolle, som jeg jo nok kommer til at
hjælpe med at sætte i stand. Den er overbegroet med nogle skarpe
muslinge-skaller. Er der en god måde at fjerne dem på?
På forhånd tak.
Karsten - Brande

Fra : ThomasB

Dato : 31-05-06 12:10

"KalleKnas" <brydsoee@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjælpe med at sætte i stand. Den er overbegroet med nogle skarpe
> muslinge-skaller. Er der en god måde at fjerne dem på?

En spartel er god

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 31-05-06 12:43

For lige at fjerne den sidste rest af rurernes fastgørelsesplade
så dup med en 5% saltsyreopløsning. Skyl efter med rigelig vand.
Når bunden er tør kan bundmalingen smøres på.

Mvh/Harding

Fra : ThomasB

Dato : 31-05-06 18:03

"Harding E. Larsen (slet WDGTR)" <harding@WDGTRlarsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:11490760220.975032246125739@dtext.news.tele.dk...
> For lige at fjerne den sidste rest af rurernes fastgørelsesplade
> så dup med en 5% saltsyreopløsning. Skyl efter med rigelig vand.
> Når bunden er tør kan bundmalingen smøres på.

Jeg bruger en "vådslibesvamp" - en svamp med vådslibepapir på i forskellige
kornstørrelser.

PS. Vil du ikke stoppe med at topposte?

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 31-05-06 19:46

Hej Harding

Jeg håber ikke du stopper med at topposte. Selv har jeg ikke tid til at
"scrolle" ned i hver eneste posting.......

mvh
/Børge

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 31-05-06 20:38

Enig. Jeg tror det skyldes at 2% af deltagerne herinde bruger nogle
ejendommelige men sikkert meget checkede værktøjer til at læse
nyhedsgrupperne med.

Alle os andre der bare læser indlæggene i pre-view pane i outlook-express
sætter *stor pris* på folk der topposter.

Bjarke

Fra : Torben Henriksen

Dato : 01-06-06 00:44

Enig
Torben H

Fra : HHH

Dato : 01-06-06 04:34

DITTO her

HHH

Fra : ThomasB

Dato : 03-06-06 12:55

> [...]

> Enig. Jeg tror det skyldes at 2% af deltagerne herinde bruger nogle
> ejendommelige men sikkert meget checkede værktøjer til at læse

Nej, det er noget du har misforstået.

> Alle os andre der bare læser indlæggene i pre-view pane i outlook-express
> sætter *stor pris* på folk der topposter.

Så fordi du ikke gider at bruge en anden usenet-reader end outlook, eller
bruge en anden opsætning, så skal alle andre på usenet generes med
topposting? Så der er af dovenskab at du ikke gider overholde netiketten?

Fra : ThomasB

Dato : 03-06-06 12:23

"Børge Wedel Müller" <boerge@myller_fjern.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Harding
>
> Jeg håber ikke du stopper med at topposte. Selv har jeg ikke tid til at
> "scrolle" ned i hver eneste posting.......

Dit problem kan løses på flere måder.

1. Du stopper med at bruge usenet, når du ikke har tid til at overholde
netiketten. (du kører vel heller ikke over for rødt, fordi du har travlt
vel?)
2. Du får dig en større skærm
3. Du beder andre om at overholde netiketten, så de klipper det unøvendige
væk, så du er fri for at scrolle.

At topposte er at pisse på andre!

Fra : Torben Henriksen

Dato : 03-06-06 19:38

> At topposte er at pisse på andre!

Så så Thomas det heder da at urinere hvis vi skal bruge det sprogbrug
Forresten hvad gør muslinger der sidder fast på skroget
pisser de eller urenere de ---

Mvh Torben H

Ps. Nu er denne tråd vist blevet OT

Fra : ThomasB

Dato : 03-06-06 19:45

> Så så Thomas det heder da at urinere hvis vi skal bruge det sprogbrug

Ja ja, urin og dokumeter (pis og papir) som de siger i nabokommunen.

> Forresten hvad gør muslinger der sidder fast på skroget
> pisser de eller urenere de ---

De kalker

> Ps. Nu er denne tråd vist blevet OT

Njae, lidt :)

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 01-06-06 07:36

Hej Thomas,

At anvende kemi i dette tilfælde til at fjerne en kalkrest er
mere rigtig end at slibe; men det er jo smag og behag hvordan
man på den letteste og behageligste måde vil løse problemet med
fjernelse af kalkresten.

m.h.t. topposte, så er det således at jeg følger usernets
anvisninger som du også selv har henvist til:

den ene teknik (svar ovenover) retter sig mod hele indlægget,
mens den anden (svar nedenunder) sigter mod enkelte dele.

Synes du ikke nu, at dette sidste emne er uddebatteret til fulde?

Fra : Kent Friis

Dato : 02-06-06 22:34

Kent
Mvh

ned, indtil man endelig kommer til toppen?
svar, igen scrolle ned, og så trykke to gange pageup igen og scrolle
ned, for derefter at trykke to gange pageup for at komme til første
at skulle starte cirka en pageup over bunden af indlægget, og scrolle
det hele omvendt, så man kan starte i bunden og læse opad, i stedet for
(tror I det er Jeopardy?), kan I så ikke være konsekvente og skrive
Hvis i absolut skal være bagvente, og skrive svaret før spørgsmålet

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 02-06-06 23:37

Morsomt, men en umulig kamp at kæmpe.

Bjarke

Fra : ThomasB

Dato : 04-06-06 11:02

"Harding E. Larsen (slet 1ODC3)" <harding@1ODC3larsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:11491439980.691987353120787@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> mere rigtig end at slibe; men det er jo smag og behag hvordan
> man på den letteste og behageligste måde vil løse problemet med

Jeg ved ikke om man kan tale om at en metode er mere eller mindre rigtig i
dette tilfælde.

Det er muligt at saltsyremetoden er nemmest.

> [...]
>
> den ene teknik (svar ovenover) retter sig mod hele indlægget,
> mens den anden (svar nedenunder) sigter mod enkelte dele.

Netop, og der står endvidere:
"Sameksistens
Hvis ovenstående grunde ikke er nok, står vi tilbage med konsistens mellem
indlæggene: Det kan godt være det er ligegyldigt, om man kører i venstre
eller højre side af vejen, men det er ret praktisk, at alle gør det samme.

Skift af citateknik inde i en tråd er forvirrende rent visuelt, men også
forståelsesmæssigt, idet den ene teknik (svar ovenover) retter sig mod hele
indlægget, mens den anden (svar nedenunder) sigter mod enkelte dele. "

> Synes du ikke nu, at dette sidste emne er uddebatteret til fulde?

Jo det synes jeg ærligt talt det er, og derfor undrer det mig også at du
stadig bliver ved med at topposte.

Netiketten siger højt og larmende at topposting ikke er acceptabelt på
usenet - du har accepteret din udbyderes regler om, at du til enhver tid
skal overholde netiketten.

Men måske er det alderen? Bliver man stædig med alderen?

Fra : KalleKnas

Dato : 01-06-06 09:44

´Hej gruppe
Nu er emnet vist kørt af sporet, så jeg takker for svarene.
Hej fra Karsten