Valg af indenbordsmotor til speedbåd
Fra : Søren Jensen

Dato : 31-05-06 00:00

Hej

Jeg overvejer at købe en brugt speedbåd omkring 18-19 fod til cruise og lidt
vandski. Hvilken motor størrelse vil I anbefale? Jeg overvejer en Mercruiser
med enten 135 HK eller en 4,3liter med ca 190 HK.

Hvilken er mest driftstabil og mest benzinøkonomisk?

Tak for hjælpen

Søren

Fra : Per Christiansen

Dato : 01-06-06 14:34

"Søren Jensen" <anthonypoulsen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mercruiser
> med enten 135 HK eller en 4,3liter med ca 190 HK.
>
> Hvilken er mest driftstabil og mest benzinøkonomisk?

Du bliver mest glad for en v6 4,3liter til den størelse
båd.
Økonomien er ca. den samme .

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 01-06-06 23:57

> Du bliver mest glad for en v6 4,3liter til den størelse
> båd.
> Økonomien er ca. den samme .

Det kan jeg tilslutte mig og skulle den gå helt kaput og kræve en
renovering, så er motordele hyldevare, da motoren er samme som der ligger i
en Chevrolet Astro (van).
Dele kan feks fåes hos Lynegård i Køge, USA-Autodele i Odense mm...

Mvh
Leon