Mc-afgift på Eurosport
Fra : Brian Lænø

Dato : 16-06-01 12:34

Hej

Kommentatorne på Eurosport tog afgift spørgsmålet på mc op i programmet ca.
kl. 13.20
De kom med et eksempel : 1 mc til ca. 160.000 ville koste ca. 135.000 med
bil afgifter.
Godt gået Eurosport !!!

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 16-06-01 12:49

"Brian Lænø" <brianla@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kl. 13.20
> De kom med et eksempel : 1 mc til ca. 160.000 ville koste ca. 135.000 med

Nu så jeg ikke indslaget, men kunne det tænkes at det skulle forstås som: at
en MC til 160.000 (incl MC-afgifter) kun ville koste 135.000, hvis der blev
pålagt afgifter efter samme regler som biler !!!

--
M.v.h.
Thore Jensen

Fra : Brian Lænø

Dato : 16-06-01 13:32

"SmaRTrxxv" skrev
> [...]
blev
> pålagt afgifter efter samme regler som biler !!!

Det var det jeg mente.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Morten Juel

Dato : 16-06-01 13:35

> Det var det jeg mente.
bare rolig jeg forstod dig godt )

Mvh
Morten

Fra : Anders Majland

Dato : 16-06-01 14:42

> De kom med et eksempel : 1 mc til ca. 160.000 ville koste ca. 135.000 med
> bil afgifter.
> Godt gået Eurosport !!!

Yep - dog en lille korektion...

Hvis den hypotetiske mc hverken har abs eller airbag ville den koste 149kkr
som bil.
Med ABS kommer "bilen" ned på 141kkr.
Med fuld sikkerhedspakke er den nede på 119kkr, men hvor skulle man placere
4 airbags på en mc

Alle tal under forudsætning af at den overholder miljø kravene fra 1999

Mvh
Anders Majland

Fra : Armand

Dato : 16-06-01 23:43

Anders Majland <Anders.Majland@jyde.dk> skrev i en

> [...]
> som bil.
> Med ABS kommer "bilen" ned på 141kkr.
> Med fuld sikkerhedspakke er den nede på 119kkr,

Heey!
Fremskreden tankegang der beviser dit engagement i sagen!
Hva' mæ' at praje Anders Rasmussen på hans @Eurosport -adresse med denne
smøre! Måske han kunne få den med allerede i morgen?

> men hvor skulle man placere 4 airbags på en mc

Tankegangen er virkelig langsom indenfor lovgivningen!
Selv da BMW lancerede ABS på motorcykler, måtte man begynde at
argumentere med at der i modsætning til for bilerne, afgiftsmæssigt ikke
var taget højde for sådanne på motorcykler - Og det var ikke bare lige
sådan at gøre opmærksom på uligheden, der skulle virkelig køres på med
hele skytset!!

--
Armand.

Fra : Brian Lænø

Dato : 17-06-01 08:29

"Anders Majland" skrev
> [...]
placere
> 4 airbags på en mc
>
> Alle tal under forudsætning af at den overholder miljø kravene fra 1999

Man kan godt få airbag til mc.
Den bliver placeret i styrkåben, og skal forhindre at føren flyver henover
mc'en ved frontal sammenstød.
Den koster nok omkring 10.000 kr.
Jeg læste om den i en engelsk avis (the sun), for nogle år siden.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Anders Majland

Dato : 17-06-01 10:44

> Man kan godt få airbag til mc.
> Den bliver placeret i styrkåben, og skal forhindre at føren flyver henover
> mc'en ved frontal sammenstød.

Man kan også få en "airbag jakke" der pustes op hvis man står af. Største
ulempe er at den udløses af en wire son høgtes på maskinen. Så hvis man lige
glemmer den når man parkerer . så puuuust og man ligner en michelin mand ...

/A

Fra : H@ns Erik :)

Dato : 16-06-01 22:40

...hvem sender en 'bådet kopi' til Frode & Co. i Banantinget?
(ikke at jeg tror det hjælper - men det er nok tvivlsomt om vores kære
(eneste positive
ting ved Frode = han er fra Sønderborg , ser Eurosport, som diskuterer
danske afgifter...?

AROS Hilsen
H@ns Erik :)

www.amck.dk