Startproblemer Mercury 50 Hk
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 29-05-06 22:02

Hejsa bådfolk

Først en tilståelse; jeg har INGEN forstand på påhængsmotor, så bær lige
over med mig!

Jeg har en Microplus 670 med en Mercury 45 Hk. Den plejer at være nem at
starte, men forleden holdt den elektroniske choker op med at virke.

Når jeg drejer nøglen og samtidig trykker den indad plejer jeg at kunne høre
chokeren blive aktiveret hvorefter motoren starter.
Lyden kommer ikke og motoren starter ikke - surt sjow.
Kan det være en sikring? Nogle bud?

Mvh. Bo Jørgensen
(Julsø, Midtjylland)

Fra : varly jespersen

Dato : 30-05-06 17:56

Hej, der er 2 muligheder, endten ligger fejlen i selve tændingslåsen eller i
chokerpumpe, Med en ganske alm. polsøger kan du let konstatere om der kommer
strøm til pumpe, når du trykker nøglen ind, gør der det og stelforbindelse
er i orden, er det pumpen det er galt med, forøvrigt kan du manuelt prime
ved at presse på på en "knap" placered på undersiden af chokerpumpen.

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 31-05-06 18:08

> [...]
> stelforbindelse er i orden, er det pumpen det er galt med, forøvrigt kan
> du manuelt prime ved at presse på på en "knap" placered på undersiden af

jeg vil give Varly ret, tage et multimeter og "bip" (gennemgangstest)
forbindelsen. Jeg ville dog gætte på irede stik...

Mvh
Leon

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 31-05-06 22:19

> jeg vil give Varly ret, tage et multimeter og "bip" (gennemgangstest)
> forbindelsen. Jeg ville dog gætte på irede stik...

Tak - et par gode bud - det må tjekkes i weekenden. Hvad med sikringer - er
der sådan nogle ?

Mvh. Bo