Rensning af bremsekalibre/stempler?
Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-06-01 12:32

Hej
Min forbremse kunne være en hel del bedre, og jeg tror det er fordi
kalibre/stempler trænger til at blive renset lidt (det var ihvertfald hvad
Jon Larsen fandt ud af på hans mikrogixxer). Men hvordan med pakninger
etc., er det noget der skal skiftes i samme omgang, eller kan man bare
klaske det sammen igen uden problemer?
Jeg kan jo lige så godt ordne noget på den, når jeg alligevel ikke har fået
min motor tilbage fra rep. (den skulle vist være færdig på mandag
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Armand

Dato : 15-06-01 15:31

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> Min forbremse kunne være en hel del bedre.... kalibre/stempler trænger
til at > > blive renset lidt...........................Men hvordan med
pakninger
> etc., er det noget der skal skiftes i samme omgang, eller kan man bare
> klaske det sammen igen uden problemer?

For det tilfælde at der skulle ryge en pakning under arbejdet ville det
jo nok være rart at have mindst ét sæt (læg lige mærke til om der er
forskellige stempelstørrelser => mindst et sæt af hver!) liggende i
reserve - Ikke sandt?

Prøv lige at undesøge ved din pusher om det er samme bremse og derved,
pakninger som på min "Pepsi" -RGV (firestemplede calibre med forskellige
stempelstørrelser)!
I tilfælde af, har jeg et par sæt som du kunne låne i reserve mens
arbejdet står på => kun udgift til 2 X brevporto og måske en cola ved
lejlighed!
Du bor vist endda her i østjylland - Ikke?

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-06-01 18:00

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev:

> [...]
> jo nok være rart at have mindst ét sæt (læg lige mærke til om der er
> forskellige stempelstørrelser => mindst et sæt af hver!) liggende i

Joh, men nu er jeg næsten færdig med projektet. Jeg mangler kun lige at
skrue kaliberne fast og lufte ud

> [...]
> I tilfælde af, har jeg et par sæt som du kunne låne i reserve mens
> arbejdet står på => kun udgift til 2 X brevporto og måske en cola ved

Alle stemplerne har samme størrelse, så det er nok ikke samme kalibre som på
din sodavandsknallert Men tak for tilbuddet

> Du bor vist endda her i østjylland - Ikke?

Joeh, jeg bor oppe ved Nr.Snede egnen, så der er da alligevel stykke til
Fredericia. Det lod til at alle pakninger overlevede, selvom nogle af dem
virkede lidt kvæstede af at iret bag dem havde presset dem ret hårdt ud mod
stemplerne. Men nu er det altså samlet igen, og så bliver det jo spændende
at se om skidtet slutter tæt Operationen var vist meget tiltrængt, for
nogle af stemplerne var groet totalt fast :-/
Nåmen, jeg tror jeg vil ud og blive færdig
Tak for hjælpen
--
mvh Jes Vestervang