Anløbe tyskland ?
Fra : Bjarke Christensen

Dato : 25-05-06 14:46

Hej,

Jeg sejler båden til Tyskland til den nye ejer på lørdag. Jeg er blevet lidt
i tvivl om hvad den korrekte "procedure" er nu om dage når man anløber
Tyskland? Da jeg jo skal efterlade båden til den nye ejer, vil jeg helst
sikre mig alt går 100% efter bogen (men selvfølgelig også uden unødig
bureaukrati).

Det er i Neustadt (bunden af Lübeck bugt), som jo er en meget stor
lystbådehavn.

--
Bjarke M. Christensen
http://www.MAXImalt.dk

Fra : Steffen Skov

Dato : 25-05-06 17:34

Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig være
med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
> [...]
> unødig bureaukrati).
>
> Det er i Neustadt (bunden af Lübeck bugt), som jo er en meget stor

Hej Bjarke
Gæsteflag i styrbord salling og forsikringspapirene i orden - så er der
intet der hindrer din anduvning.
God tur!
Hilsen ham der gerne ville med på den tur
Steffen
--
"Havet bringer hvert menneske nyt håb, som
søvnen bringer drømme."

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 25-05-06 18:38

Tak. Jeg var lidt i tvivl om der stadig var regler for anmeldelse til
fortoldning/kontrol, men det er kun fint hvis det ikke findes mere.

Ja, nu har de desværre lige ændret søndags udsigten fra wnw 8 til vest 8, så
jeg kan nok ikke holde den oppe fra gedser til neustadt. Til gengæld ser det
ud til at jeg får en solrig tur fra køgebugt og ned forbi møn på en
halvvind. Nå, det kan jo nå at ændre sig ...

Bjarke

Fra : Egon Stich

Dato : 25-05-06 20:18

> [...]
> bureaukrati).
>
> Det er i Neustadt (bunden af Lübeck bugt), som jo er en meget stor

Tyskland betragter sin nordkyst som ydre EU grænse.
Det vil sige, at vi, som danskere, i princippet anløber EU-havn som
udefrakommende.
(Virker åndsvagt, men sådan er det bare.)
Dette betyder, at vi faktisk SKAL anmelde, indklarere, når vi anløber første
tyske havn.
Told eller Wasser osv. politi.
Findes disse ikke i havnen, da havnefogeden.

Så vil man være sikker på at undgå bøvl, følger man denne procedure.
Vandpolitiet har en station i Neustadt.
Så mon ikke, det vil være en god ide, at dreje ind om dem?

Man kan finde reglerne på nettet.
Start har:
http://www.bundespolizeiamt-see.de

Det kan være lidt bøvlet, at finde reglerne, men man må jo søge

MVH
Egon

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 25-05-06 23:05

OK, det læser jeg lidt på.

Åhh jeg ville ønske de ville skrive på engelsk ....

Bjarke

snip