Sum log kabel knækket?
Fra : Lars Holst

Dato : 04-04-06 18:48

Hvis kablet til min VDO sum-log er knækket i propellen, er det så
nødvendigt at adskille propellen og hvis det er, hvilken størrelse nøgle er
det lige man skal slibe tynd for at kunne adskille den?

Hvis adskillelse ikke er nødvendig, kan man så skubbe det knækkede ud fra
indersiden på en eller anden smart måde - måske ved at skubbe med det
nye kabel vendt modsat montereingsretningen - eller skal man have fat i
en ultra tynd spidstang/pincet anordning for at fjerne det udefra?

Gode råd modtages med kyshånd.
Det skulle helst ordnes inden søsætning.......

--
Lars Holst

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-04-06 12:40

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev

> [...]
> er
> det lige man skal slibe tynd for at kunne adskille den?

Det er to seperate dele. Den yderste "skal" er monteret fast, og den
inderste wire er løs og blot sat i oppe fra instrumentet. Du løsner bare ved
instrumentet, og trækker så inderkablet ud. Det er ens i begge ender.

Men vær opmærksom på, om yderkappen er slidt. Man kan skifte inderkabel 3-5
gange, derefter skal hele kablet skiftes. Det afhænger bl.a. af bukninger
osv. Yderkablet burde være lige til at skrue af - akkurat som på
instrumentet.

Claus

Fra : Lars Holst

Dato : 05-04-06 22:48

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> said in

> [...]
> inderkabel 3-5 gange, derefter skal hele kablet skiftes. Det afhænger
> bl.a. af bukninger osv. Yderkablet burde være lige til at skrue af -

Jo men inderkablet er knækket og har efterladt rester som sidder i
propellen/føleren og måske længere oppe i kabelgangen.
Jeg har hevet både inderkabel og yderkappe af og købt nyt.

Men det er resterne i propellen/føleren jeg spørger til hvorledes man får
ud. Skal man afmontere propel/føler?

Det nye kabel er så ikke firkantet i instrumentenden, som det er i køl-
enden, før man monterer firkanten som følger med kablet i løs vægt.

--
Lars Holst