Afgift (Yadadada.....)
Fra : Junior

Dato : 14-06-01 22:09

Min kæreste har erhvervet en Gix 7½, uden afgift, og vil beholde den.
Hu har betalt depositum, og afventer nu (stadig efter et par måndeder) på
den endelige afgørelse.
MEN hun vil gerne skrue/forbedre cyklen, men jeg mener at det vil hun blive
straffet for, når de "flinke" "mennesker" skal se den (engang....).
Hvad er folks mening?
Hun vil beholde alle kviteringer på alt hun har lavet/fået lavet, men jeg
siger stadig, at det ikke går, og de vil lade den endelige afgift blive
forhøjet med det hun har forbedret cyklen med.
Andre meninger anyone?

--
-Junior Gix 7/11.

Fra : Armand

Dato : 14-06-01 22:45

Junior <Lone___Wolf@Hotmail.Com> skrev i en
> [...]
blive
> forhøjet med det hun har forbedret cyklen med.

I princippet kan man blive efteropkrævet afgift af værdien af
fastmonterede sager der bliver monteret umiddelbart efter
indregistrering af et helt nyt køretøj; men dette er kun i princippet,
eftersom at der endnu ikke er bilejere der har fået efterregning p.g.a.
et dyrt stereoanlæg og/eller vilde fælge :-/

Til gengæld sætter det jo sagen på spidsen i tilfælde af at
fruentimmeret ikke kan styre sin ejerglæde og begynder at shine up, samt
eftermontere!

Kan i forøvrigt ikke bare køre efter den vurdering (ring til T&S og hør
hvor de næste par vurderinger bliver afholdt!), istedet for at vente på
at "bjerget kommer til Muhammed" ?

--
Armand.

Fra : Carsten Howard Steff~

Dato : 14-06-01 23:18

> siger stadig, at det ikke går, og de vil lade den endelige afgift blive
> forhøjet med det hun har forbedret cyklen med.
> Andre meninger anyone?

Efter velunderrettet kilde (toldvæsenet) har du ret. Vent endelig med at
lave noget som helst, det eneste krav der er fra toldvæsenet er at køretøjet
skal fremvises i synsklar stand dvs. blinklys mm. heller ikke behøver at
være der. Kort sagt skal den være så grim som muligt, toldvæsenet går i
meget små sko, så er vi andre jo også nødt til det.
Held og lykke med projektet
Carsten gsxr 7,5

Fra : Morten Christensen

Dato : 14-06-01 23:26

"Junior" <Lone___Wolf@Hotmail.Com> wrote in message
> [...]
> siger stadig, at det ikke går, og de vil lade den endelige afgift blive
> forhøjet med det hun har forbedret cyklen med.

Så må jeg vist hellere komme ud af starthullerne, og øse af min erfaring på
dette område.

Jeg har jo selv lige importeret min gixer, betalt afgift og sager - og kører
smukt rundt på gader og stræder

Man skal SELV kontakte vurderingsmyndigheden, for at få aftalt tiden til at
få sin nyerhvervelse vurderet!
Her i Københavnstrup-området foregår det ved at man ringer til Told-skat på
tlf 4358 7308.
Selve vurderingen foregår på tirsdage og på torsdage. Normalt siger de, at
der er mindst 3 ugers ventetid (det sagde de hos T*S, Frederiksberg, da jeg
betalte afgiften), men jeg ringede for at bestille tiden i dag - og jeg skal
til vurdering næste torsdag, dvs. d. 21/6

Og lad nu være med at skru på dyret, før de har kigget den! Det er vitterlig
ris til egen r*v, især hvis tegnedrengen også gemmer sig der!
Med fuld overlæg lader jeg min ligne et ikke-færdigkørt uheld, indtil den er
blevet vurderet.
Desværre er jeg nu nød til i morgen at køre ud og skifte bagdækket - da det
faktsik er så "nyt", at der næsten "ingen ridser" er i det..... *ehem**S*

Selv er jeg måske optimist, og håber/forventer, at jeg får ca. 5-7 kilo
tilbage af de 30.691, der blev lagt i depositum.

Så mit råd til jer: Skynd jer at få ringet til vurderingsmyndigheden - det
kan kun gå for langsom, når i er så skrue-liderlige

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Søren Johansen

Dato : 15-06-01 09:23

"Junior" skrev:
> [...]
blive
> straffet for, når de "flinke" "mennesker" skal se den (engang....).

Hvis hun er rimelig tilfreds med størrelsen på det depositum hun har lagt,
er der vel ingen grund til at køre til vurdering?

Jeg indregistrerede min Ducati 888 sidste år på følgende måde:

Jeg indsendte papirer, fremviste cyklen for en toldassistent (der checkede
stelnr. og skrev lidt om cyklens stand) og fik oplyst størrelsen på
despositum et par uger senere.
Jeg deponerede pengene og indregistrerede. Man skal dog være opmærksom på,
at der kommer en endelig afregning. Hvis den endelige afregning er på et
højere beløb end det oprindelige depositum og man har indregistreret, så
SKAL pengene falde. Hvis man ikke har indregistreret, så kan man enten
droppe det eller forlange en vurdering når den endelige afregning kommer.

Jeg fik at vide, at de nu sætter depositum så højt at man ofte får penge
tilbage (til forskel fra før i tiden, hvor "efterregninger" ikke var
ualmindelige ved den endelige afregning). Jeg fik således mere end 10% af
depositum tilbage ved den endelige afregning efter ca. 3 mdr.

Mvh,
Søren
888

Fra : Albert

Dato : 15-06-01 17:28

> [...]
> Min kæreste har erhvervet en Gix 7½, uden afgift, og vil beholde den.
> Hu har betalt depositum, og afventer nu (stadig efter et par måndeder) på

har i tilmeldt jer en vurdering eller lader i bare dem bestemme uden at de
har set den !?!

> MEN hun vil gerne skrue/forbedre cyklen, men jeg mener at det vil hun
blive
> straffet for, når de "flinke" "mennesker" skal se den (engang....).
> Hvad er folks mening?

Da jeg var oppe ved de højere herrer i maj var det eneste de kigge på
kåbe, sæde og stelnr.
De gad ikke høre den, de gav ikke tjekke sliddele etc, men fokuserede
KUN på ydre fremtoning, så der er det ihvertilfælde ikke en ide
at gøre for meget ud af det

mvh Albert
CBR1000