1200 cc i WSB
Fra : Jakob

Dato : 16-03-06 14:25

http://www.motorcycledaily.com/14march06_wsbdisplacement.htm

Lad os tage penge fra udvilklingsafdelingen og give dem til
lobby-afdelingen - De har jo imodsætning til udviklingsafdelingen haft
gode resultater gennem årene... *suk*

--
Jakob, 748SP+749S

Fra : MKS - 74

Dato : 16-03-06 14:40

On Thu, 16 Mar 2006 14:24:37 +0100, Jakob <usenet@gertz.net> wrote:

> [...]
>
>Lad os tage penge fra udvilklingsafdelingen og give dem til
>lobby-afdelingen - De har jo imodsætning til udviklingsafdelingen haft

*LOL* - buuuhuuu, giv dem da lige en tudekiks og et glas mælk hva',
hvorfor ikke bare sige de andre skal køre med bremsen trukket -
tsk-tsk-tsk.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Hekto

Dato : 16-03-06 15:05

Jakob explained :
> [...]
> - De har jo imodsætning til udviklingsafdelingen haft gode resultater gennem

Jamen alt skal da forsøges!

Der skal jo ikke meget til at lave en 1200cc ud fra de eksisterende
stumper. http://www.moto-one.com.au/performance/duccapacities.html

- men jeg vil give dig ret ... nu må de ta' sig sammen!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : N/A

Dato : 18-03-06 10:24

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-06 10:24

Jacob Larsen skrev i meddelelsen
<441b4915$0$15793$14726298@news.sunsite.dk>...
>"Jakob" <usenet@gertz.net> wrote in message

>Hehe, de kan da også bare lave nogle ordentlige motorer. Reglerne er ens
for
>alle: lav en mc, der ikke har flere ccm end XXX og kom først over stregen.

Tjae, nu har man jo alverdens "underlige" handicap i GP serien, det er vel
dem som at Ducati har fået øje på :-/

>Hvis man vælger en forkert løsning, må man jo tilbage til tegnebordet. Ikke
>forlange handikap!

Nemlig, mon Honda lige skulle vise V2 flaget igen

>Utroligt at de kan få sig til det.

nemlig ja.

mvh
Orla

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 19-03-06 00:34

Jakob wrote:

> [...]

> Lad os tage penge fra udvilklingsafdelingen og give dem til
> lobby-afdelingen - De har jo imodsætning til udviklingsafdelingen haft

Tjaee, det er den forkerte løsning.... En R4 på 1000ccm er IKKE en
superbike, det stopper sgu' ved 750ccm med en 4benet motor. Og
undskyldningen med at Ducati dominerede er noget vrøvl, se bare på VTR1000
SP1/2, de kunne godt tage kampen om. Så det er japanerne der skal tage sig
sammen.
Hvad nu hvis japanerne piver over at 749 er for hurtig, skal der så gives
lov til at køre med en 4 benet 750'er i supersport klassen?? NEJ!!!!!!
Lad os få de rigtige superbikes frem igen. Et firben på 750ccm giver det
rigtige kompromis mellem håndterlighed og effekt, og det udbud mangle,
hvilket er grunden til 600ccm maskinerne får større motore, da de har fået
endnu et marked at dække...

/
Jesper

Fra : MKS - 74

Dato : 19-03-06 01:00

On Sat, 18 Mar 2006 23:33:56 +0000 (UTC), tiperfjern@tiscali.dk
(Jesper Pedersen) wrote:

>Tjaee, det er den forkerte løsning.... En R4 på 1000ccm er IKKE en
>superbike, det stopper sgu' ved 750ccm med en 4benet motor.

Sikke noget vrøvl - Hvem idag laver 750cc R4 idag andet end Suzuki, de
fleste fabrikanter har deres "Superbikes" i 1000 cc-klassen.

> Og undskyldningen med at Ducati dominerede er noget vrøvl, se bare på VTR1000
>SP1/2, de kunne godt tage kampen om. Så det er japanerne der skal tage sig
>sammen.

Sikke noget vrøvl , Honda lavede SP1/SP2 for netop at bevise den
pointe at reglementet favoriserede V2'erne, hvilket de hævdede i mange
år (V4 var deres projekt) - Ducatis std. svar, at de da bare kunne
lave en V2'er selv, hvilket de så (uden stor begejstring) gjorde og
vandt i 1. sæson, så var det ligesom sat på plads, men V2 har aldrig
været noget stort projekt i Hondas bevidsthed. Men serien var for
nedadgående, da ingen af de andre rigtig gad involvere sig i
Ducati-cuppen med det daværende reglement og de blev simpelthen nød
til at tilpasse det hvis den skulle overleve. Det skete så og nu
kommer de så og flæber ynkeligt, man fristes næsten til at
sige.....wake up and smell the coffee, lav en selv hvis i mener
R4-1000 har en fordel

>Lad os få de rigtige superbikes frem igen.

Rigtige superbikes - hvad er det, det flertallet mener det er, eller
det et mindretal mener det er?? .

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 20-03-06 00:10

MKS - 74 wrote:

> Sikke noget vrøvl - Hvem idag laver 750cc R4 idag andet end Suzuki, de
> fleste fabrikanter har deres "Superbikes" i 1000 cc-klassen.

Jeg er bare på trods af mine 26 år lidt gammeldags (old-school), OW1,
ZXR750, RC30/45 og Gixxer750 er i mine øjne superbikes

> [...]

> kommer de så og flæber ynkeligt, man fristes næsten til at
> sige.....wake up and smell the coffee, lav en selv hvis i mener

Det der er sket er at køberne vil have en 1000ccm, og derfor er det der
udviklingen har været for japanerne. For hvorfor skulle de forbedre deres
750'ere når befolkningen alligevel køber 1000 ccm...
Hvis japanerne tog sig sammen kunne de sagtens lave en 750'er der kan
hamle op med 999. Under Honda's testkørsler på Losail Circuit kørte
Sébastian Charpentier tider på sin 138hestes CBR600rr der hed 2.01,8 som
den hurtigste. Muggeridge Kørte 2.00,09 og Toseland 2.00,8, de 2 sidste
kører CBR1000rr med 240Hk
Så hvad kan en CBR600rr med en 750ccm motor så ikke klare den på....

/
Jesper

Fra : MKS - 74

Dato : 20-03-06 00:42

On Sun, 19 Mar 2006 23:09:46 +0000 (UTC), tiperfjern@tiscali.dk
(Jesper Pedersen) wrote:

>Jeg er bare på trods af mine 26 år lidt gammeldags (old-school), OW1,
>ZXR750, RC30/45 og Gixxer750 er i mine øjne superbikes

De var, er ikke længere....i gamle dage var 1000 cc vældige
bulkcarriers i dag er det jo kun små færger .

>Det der er sket er at køberne vil have en 1000ccm, og derfor er det der
>udviklingen har været for japanerne.

Det er vel ikke så mærkeligt, grunden var vel også at forskellen fra
600 cc klassen og til 750 ganske enkelt blev for lille efterhånden.

> For hvorfor skulle de forbedre deres
>750'ere når befolkningen alligevel køber 1000 ccm...

Eller 600 - ja netop. Heldigvis IMHO synes der at være en vis
bevægelse væk fra 1000 cc'erne, personligt synes jeg at de 180 hk de
efterhånden er nået op på som produktionsbikes er totalt ubrugeligt på
gaden.

>Hvis japanerne tog sig sammen kunne de sagtens lave en 750'er der kan
>hamle op med 999.

Tjah, historien taler noget imod det selvom det da lykkedes for
RC45'eren en enkelt gang og den lavede mere topeffekt end Duc'en så
var den stadig for hysterisk til at give et brugbart drive ud af
kurverne, om de kunne eller ej idag er i og for sig også ligegyldigt
IMO, sagen er at 750 cc R4-klassen i øjeblikket er en død sild. SBK
skal afspejle produktionscykler og når klassen ingen interesse har for
køberne giver det heller ingen mening at race med dem i SBK, derfor
var der også bydende nødvendigt at klassen fik reglementsændring så
den afspejlede de aktuelle forhold istedet for den anakronisme den
havde udviklet sig til.

> [...]
>kører CBR1000rr med 240Hk
>Så hvad kan en CBR600rr med en 750ccm motor så ikke klare den på....

Så ville det jo nok være en CBR750RR , men iøvrigt ser jeg ikke
helt hvordan det skulle kunne være et argument for 750 R4 er mere
"rigtig" som superbike. Iøvrigt vil forskellen i tid på forskellige
baner for forskellige klasse cykler jo afhænge rimeligt meget af
baneudlægningen.