www.bikez.dk Lidt reklame :-)
Fra : Esben

Dato : 14-03-06 21:40

Hej alle mcister.

Jeg har sammen et par venner fået opbygget en lille side med
Motorcykel data.
Siden er godt nok ikke helt færdig men det går fremad.
Mangler blandt andet avanceret søg og bruger upload og rette mulighed
af info.
men det skal nok komme.

Men siden sæsonen er gået i gang mente jeg det var ved at være på
tide af offentliggøre siden.

Så tag et kig ind på

WWW.BIKEZ.DK

Jeg vil meget gerne høre kommentarer og ideer fra jer. Ris og Ros osv.
Der et stort projekt som jo nok kommer til at strække sig mange
sæsoner frem i tiden
og der skulle gerne komme mange flere gode funktioner senere med
men indtil videre må i nøjes med den skrabede version.

Hilsen Esben, Odense

Fra : MLN

Dato : 14-03-06 22:01

Kanon initiativ og foreløbigt flot arbejde, jeg vil glæde mig til at følge
udviklingen af BikeZ ...

/Yours
Martin Lynge

Fra : Richard

Dato : 14-03-06 22:17

Esben wrote:
> Jeg vil meget gerne høre kommentarer og ideer fra jer. Ris og Ros osv.

Det er et stort arbejde, imponerende at I orker, al ære værd. Men fx
model/årgangsoversigten kan I komme lettere ved, hvis I nøjes med at
angive de år, hvor den enkelte model blev produceret, ikke blot solgt
fra et restparti. Det er også det mest retvisende og interessant ud fra
et brugerperspektiv IMHO

Et hurtigt opslag giver flere Honda V4-modeller, der er listet i år, de
ikke længere er produceret. Fx VF750S, der stoppede med '85-modellen, og
hvor '84-modellen kun blev produceret til CAN Oplysningerne findes i
reservedelsfiche og for de klassiske Honda V4 bl.a. på honda-v4.com
under V4-DATA mm.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Esben

Dato : 14-03-06 22:39

Hej Richart....

Ja du har fat i noget der...
Vi regner med senere at kunne lave så brugere på siden kan både
rette og oprette motorcykler..
Både for at gøre arbejdet for os mindre og for nemmere at få rette
fejl som disse.

Hilsen Esben

Fra : Richard

Dato : 14-03-06 22:57

Esben wrote:
> [...]
> rette og oprette motorcykler..
> Både for at gøre arbejdet for os mindre og for nemmere at få rette

Sikkert en god idé, men sørg da for at lave en ordentlig beskrivelse af,
hvilke cykler I vil have med - ifht. solgt herhjemme eller ej - og
hvilke data der skal bruges - fx om vægten er tør, tør med olie og vand
eller våd/fuld tank - for sammenligningens skyld. Det er svært,
fabrikkernes egne angivelser svinger ofte, men det er med til at afgøre,
om folk gider bruge oplysningerne eller ej

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-03-06 22:40

"Esben" <ebo@oncable.dk> writes:

> Jeg har sammen et par venner fået opbygget en lille side med
> Motorcykel data. Siden er godt nok ikke helt færdig men det går
> fremad.

Der er jo også noget lignende igang på dfmc.dk hvor alle registrerede
brugere kan indtaste data. Det ser dog ud til at I allerede er kommet
rigtigt langt og det ser jo ganske brugbart og velorganiseret ud.

Det største problem med sådanne fine projekter er jo at folk løber tør
for tid til at vedligeholde sitet, hvorfor det går i sig selv med alle
de værdifulde oplysninger det indeholder. Overvej derfor at lave
mulighed for download af databasen eller måske hele sitet for sikre
dets overlevelse.

Havde jeg selv skullet lave noget lignende ville jeg nok bare have
brugt mediawiki (kendt fra <http://www.wikipedia.org>), selvom det nok
ville koste nogle søgemuligheder. På en måde ville det åbenlyse nok
egentlig bare være at indtaste oplysningerne direkte i wikipedia.org,
som her:
<http://en.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_KLR650>
Så er der også plads til anmeldelser etc.

Der er jo også en dansk afdeling af wikipedia, hvor der dog ikke ser
ud til at være noget om specifikke mc'er endnu:
<http://da.wikipedia.org/wiki/Motorcykel>
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-03-06 21:49

Jes Vestervang wrote:

> Havde jeg selv skullet lave noget lignende ville jeg nok bare have
> brugt mediawiki

wiki er gud [ligesom øl]

--
Mvh Henrik.

Fra : Hekto

Dato : 15-03-06 00:01

> [...]
> og der skulle gerne komme mange flere gode funktioner senere med
> men indtil videre må i nøjes med den skrabede version.

Der er fejl i!

Ducati Pantah 500SL blev ikke produceret efter '82 (da blev den til
500SL)

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Hekto

Dato : 15-03-06 00:07

> (da blev den til 500SL)

Dér er også fel i!!!! .... 600SL

Fra : Hekto

Dato : 15-03-06 00:14

> Dér er også fel i!!!! .... 600SL

SUK! - Stave ka' jeg heller ikke! <:o/

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 15-03-06 08:01

Jeg har sammen et par venner fået opbygget en lille side med
Motorcykel data.

Hej Esben

Flot arbejde. Bare ærgeligt at alle fejlene fra MC-revyen bliver trukket
lige over i jeres database. En ZZR 600 har en tørvægt på 195KG. De 217 er
fuldtanket og køreklar. En Thundercat har stålstel. En VFR fra 1994 har 5"
bagfælg.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og Suzuki DR 600 '85

Fra : FooBar

Dato : 16-03-06 12:06

"Esben" <ebo@oncable.dk> wrote in news:1142368809.603325.3650
@i39g2000cwa.googlegroups.com:

> Så tag et kig ind på

Som alle de andre vil jeg da skynde mig at rose initiativet; det er en
fornøjelse at bruge siden og dejligt at se den slags på dansk også!
Meeen...

1) Når nu I er igang med det kæmpe arbejde, kunne I så ikke tilføje
motorcyklens nypris til informationerne? Det er jo noget som folk hyppigt
spørger efter ifb. med forsikring...

2) Hvor i alverden kommer data (eller hedder det "dataene"?) fra? Nogle af
dem er så misvisende at de nærmer sig det mytologiske!

/claus (der altså *er* imponeret over arbejdet - og som naturligvis nok
skal sende en mail om de spottede fejl via siden!