|
| Afgift på MC? Fra : Lars |
Dato : 14-03-06 11:24 |
|
Hej i gruppen.
Jeg overvejer at købe en mc i tyskland, men er kommet i tvivl om skat.dk'
beregninger.
Jeg skal indtaste Afgiftspligtig værdi? hvordan ved jeg hvad det er? er det
den pris jeg selv har givet for svinet eller hva'
vh Lars
| |
Ukendt (14-03-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-03-06 11:43 |
|
> Hej i gruppen.
> Jeg overvejer at købe en mc i tyskland, men er kommet i tvivl om skat.dk'
> beregninger.
> Jeg skal indtaste Afgiftspligtig værdi? hvordan ved jeg hvad det er? er
> det den pris jeg selv har givet for svinet eller hva'
> vh Lars
Det er den pris som de bestemmer den er værd uden afgift, de er ligeglade
med hvad du har givet for den..
Læs tilbage i denne og DFB gruppen der er 1mia spørgsmål om samme emne, brug
evt google groups !
/Juel
| |
Torben Scheel (14-03-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 14-03-06 11:53 |
|
Lars wrote:
> Hej i gruppen.
> Jeg overvejer at købe en mc i tyskland, men er kommet i tvivl om skat.dk'
> beregninger.
> Jeg skal indtaste Afgiftspligtig værdi? hvordan ved jeg hvad det er? er det
> den pris jeg selv har givet for svinet eller hva'
Nyt eller brugt svin?
--
vh
Torben
| |
Lars (14-03-2006)
| Kommentar Fra : Lars |
Dato : 14-03-06 11:57 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
news:4416a0ab$0$60783$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Nyt eller brugt svin?
Et gammelt svin... nok en '05 men hvordan finder jeg så en nogenlunde afgift
på en den cykel jeg regner med at købe?
vh Lars
| |
Ukendt (14-03-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-03-06 12:38 |
|
> Et gammelt svin... nok en '05 men hvordan finder jeg så en nogenlunde
> afgift på en den cykel jeg regner med at købe?
> vh Lars
inde på skat.dk !
igen læs tilbage i gruppen..
Mvh
Morten
| |
Torben Scheel (14-03-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 14-03-06 12:48 |
|
Lars wrote:
>
> Et gammelt svin... nok en '05 men hvordan finder jeg så en nogenlunde afgift
> på en den cykel jeg regner med at købe?
> vh Lars
>
>
Gå ind under motor - vorderinger og vælg dit "svin" - så kan du se hvad
andre har betalt i afgift for samme, hvis der er importeret nok af dem.
Din indkøbspris + istansættelse, syn, transport, mangel på garanti skal
være under 33% af den danske forhandlerpris for at det kan betale sig
som tommelfingerregel.
--
vh
Torben - med 4 importhistorier i bagagen.
| |
Lars (14-03-2006)
| Kommentar Fra : Lars |
Dato : 14-03-06 15:53 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
news:4416ad73$0$60785$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Lars wrote:
> Gå ind under motor - vorderinger og vælg dit "svin" - så kan du se hvad
> andre har betalt i afgift for samme, hvis der er importeret nok af dem.
> Din indkøbspris + istansættelse, syn, transport, mangel på garanti skal
> være under 33% af den danske forhandlerpris for at det kan betale sig som
> tommelfingerregel.
Sorry min post forvirring.
Jeg troede jeg havde slettet "Skat og import"
den cykel det drejer sig om er en ducati 999 årgang 05/06 altså 140 hk
modellen.
Når jeg kigger i deres tidligere vurderinger findes der ikke nogen der
passer, hvis jeg forsøger at bruge deres afgift urdegner, skal jeg indtaste
afgiftpligtig værdi, og det er jeg ikke klar over hvad er???
vh Lars
| |
MKS - 74 (14-03-2006)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 14-03-06 16:19 |
|
On Tue, 14 Mar 2006 15:52:36 +0100, "Lars" <Sorry@No.email> wrote:
>den cykel det drejer sig om er en ducati 999 årgang 05/06 altså 140 hk
>modellen.
Kondolerer
>Når jeg kigger i deres tidligere vurderinger findes der ikke nogen der
>passer, hvis jeg forsøger at bruge deres afgift urdegner, skal jeg indtaste
>afgiftpligtig værdi, og det er jeg ikke klar over hvad er??
Det ligger ligesom i ordet afgiftspligtig værdi , det er den værdi
af hvilken der skal betales afgift (= værdien uden afgift) og den kan
du ikke sådan lige selv finde. Det har nemlig ikke noget at gøre med
hvad du selv har givet uden afgift, men derimod en værdi som SKAT
fastlægger ved vurdering. Hvis ikke der er foretaget en sådan
værdifastsættelse på andre lign. cykler kan du ikke rigtig vide med
nogen grad af sikkerhed hvad de vurderer den til og det bliver lidt et
lotteri, men at du ikke kan finde den på SKAT's HP er _ikke_
nødvendigvis ensbetydende med at de ikke har den i deres system (har
vurderet tilsvarende cykler), så start med at ringe til dem og høre
nærmere.
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/salg/
| |
Lars (14-03-2006)
| Kommentar Fra : Lars |
Dato : 14-03-06 16:53 |
|
"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> wrote in message
news:g8nd1258gt94e7ne4fu64ago62n2a7r17c@4ax.com...
> On Tue, 14 Mar 2006 15:52:36 +0100, "Lars" <Sorry@No.email> wrote:
så start med at ringe til dem og høre
Okay Tak.
Det vil jeg prøve... Jeg hentede selv en bil fra tyskland i sommer, det var
sørme noget lettere. vha Bilpriser.dk kunne man selv taste sig frem til alle
info og derved på en afgift... jeg fik oplyst 355.000 kr men skulle "kun"
betale 350.000 kr så det var jo utrolig lækkert - altså ikke at betale, men
at vide hvad med skulle betale inden man købet bilen. En skam der ikke
findes noget tilsvarende til mc'er - ellers kender jeg den bare ikke.
vh Las
| |
MKS - 74 (14-03-2006)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 14-03-06 17:18 |
|
On Tue, 14 Mar 2006 16:52:52 +0100, "Lars" <Sorry@No.email> wrote:
>En skam der ikke
>findes noget tilsvarende til mc'er - ellers kender jeg den bare ikke.
Det gør der ikke, for nogle modeller findes der en ret fast pris fordi
de er så ofte importeret at den foreløbige vurdering kan findes på en
liste, de såkaldte værdilister, den cykel du er interesseret i er så
ny og "sjælden" i DK at det næppe er tilfældet og den afgiftspligtige
værdi bliver derfor fastlagt som individuelt estimat ved vurdering af
SKAT, baseret på hvad de anser for at være den alm. handelspris i DK
for den type cykel. Du skal iøvrigt ikke importere en cykel der er
yngre end 6 mdr. eller har kørt mindre end 6.000 km idet den så regnes
for ny og du skal betale moms i brugerlandet!
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/salg/
| |
Richard (14-03-2006)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 14-03-06 21:55 |
|
Lars wrote:
> En skam der ikke
> findes noget tilsvarende til mc'er - ellers kender jeg den bare ikke.
Det gør der da, og det behøver du ikke en webservice for at udregne:
Regn blot med en afgift på ca. 65pct. af forhandlernes salgspris for en
tilsvarende brugt cykel. Er den kun et par år gammmel, kan du regne med
samme afgift som en tilsvarende solgt som ny herhjemme - de gi'r ikke
gerne rabat på nye cykler. Så regn med samme afgift som en, der står hos
Duc-forhandlerne lige nu
Dette, samt hvordan du kan udregne afgiftens andel af salgsprisen, burde
du have fundet frem til, hvis du havde søgt i ældre indlæg, som du blev
rådet til i eftermiddags...
Hvorfor gøre det sværere end nødvendigt for dig selv ?-)
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
MKS - 74 (14-03-2006)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 14-03-06 22:28 |
|
On Tue, 14 Mar 2006 21:54:49 +0100, Richard
<richardpunktumpade@Se-Epost.dk> wrote:
>Det gør der da
Næh....
>, og det behøver du ikke en webservice for at udregne:
>Regn blot med en afgift på ca. 65pct. af forhandlernes salgspris for en
>tilsvarende brugt cykel.
Næh det kan man nu ikke bare regne med generelt for brugte cykler,
nogle gange passer det andre bestemt ikke...og desuden hvilken
forhandler for priserne svinger meget, også blandt for forhandlere -
kig f.eks på de lige postede værdilister og du vil opdage at man så
langt fra altid kan regne med forhandlerpriser som udgangspunkt for
afgiftsberegning ved import.
>Er den kun et par år gammmel, kan du regne med
>samme afgift som en tilsvarende solgt som ny herhjemme - de gi'r ikke
>gerne rabat på nye cykler. Så regn med samme afgift som en, der står hos
>Duc-forhandlerne lige nu
Der findes faktisk nogle regler for næsten nye cykler, men det er nok
rigtigt at der ikke vil være meget at hente på så nye cykler.
>Hvorfor gøre det sværere end nødvendigt for dig selv ?
Måske fordi det _er_ ganske vanskeligt at kunne alle regler på området
og kende praksis? .
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/salg/
| |
Lars (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Lars |
Dato : 15-03-06 05:51 |
|
"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> wrote in message
> Måske fordi det _er_ ganske vanskeligt at kunne alle regler på området
> og kende praksis? .
Det tør jeg sige, men mange tak for jeres hjælp, jeg har bestemt fået noget
at tænke over.
vh Lars
| |
Richard (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 15-03-06 19:52 |
|
MKS - 74 wrote:
>>Det gør der da
>
> Næh....
<snip> En udmærket udredning om at regne afgiften mere nøjagtigt ud, uden at
gennemføre en vurderingssag...
>>Hvorfor gøre det sværere end nødvendigt for dig selv ?
>
> Måske fordi det _er_ ganske vanskeligt at kunne alle regler på området
> og kende praksis? .
...men til et hurtigt overslag for at afgøre, om der kunne være økonomi i
at hjemtage en brugt krikke, er de 65 pct af handelsprisen vel god nok. Og
det var vel, hvad Lars var på jagt efter?
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
MKS - 74 (15-03-2006)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 15-03-06 20:29 |
|
On Wed, 15 Mar 2006 18:51:46 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
(Richard) wrote:
>..men til et hurtigt overslag for at afgøre, om der kunne være økonomi i
>at hjemtage en brugt krikke, er de 65 pct af handelsprisen vel god nok.
Hvad _er_ handelsprisen, der findes ingen lister over hvad
handelsprisen er, loven opererer med den alm. handelspris, og T&S
havde også en udlægning i et dokument der kaldte det (tolkede det som)
forhandlerpris, men ser man på de gennemførte vurderinger og ikke
mindst værdilister så er der ofte særdeles stor diskrepans mellem den
samlede pris (afgift+udgift til tyskerkøbet) og en typisk annonceret
forhandlerpris, der ikke kan tilægges stand. Regner man derfor
generelt med de 65% af en typisk forhandlerpris i afgift indskrænker
man sine muligheder helt enormt, selvom det i konkrete tilfælde kan
være nøjagtigt, derfor er det IMO ikke et godt råd at angive en
procentssats som tommelfingerregel, det er ganske enkelt for
unøjagtigt til at kunne bruges helt generelt, selvom det er ofte
fremført.
>Og det var vel, hvad Lars var på jagt efter?
Hvis man virkelig importerer en næsten ny cykel, så vil der under alle
omstændigheder ikke være så meget at hente, med mindre man kan
dokumentere særlige forhold såsom usædvanligt højt km-tal, eller
skader, noget kan der dog være idet afgiften aldrig må overstige hvad
den var da cyklen var ny og ikke helt sjældent kan der i D. være
ganske pæne besparelser på selv cykler der kun er ½-1 år gamle, jo
dyrere jo mere i absolutte beløb.
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/salg/
| |
Anders Majland (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 15-03-06 21:11 |
|
> noget kan der dog være idet afgiften aldrig må overstige hvad
> den var da cyklen var ny og ikke helt sjældent kan der i D. være
> ganske pæne besparelser på selv cykler der kun er ½-1 år gamle, jo
> dyrere jo mere i absolutte beløb.
Det gamle skatteområde viborg har bildt mig at ind at afgiften på en brugt
kan være så høj som "oprindelig pris med afgift".
Jeg har ikke lige gravet lovteksten frem - men hun var temmelig sikker i sig
sag og citerede en eller ande bekendtgørelse...
| |
MKS - 74 (15-03-2006)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 15-03-06 21:33 |
|
On Wed, 15 Mar 2006 21:10:36 +0100, "Anders Majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:
>Det gamle skatteområde viborg har bildt mig at ind at afgiften på en brugt
>kan være så høj som "oprindelig pris med afgift".
Arrhhhh, kan det nu også passe?
>
>Jeg har ikke lige gravet lovteksten frem - men hun var temmelig sikker i sig
>sag og citerede en eller ande bekendtgørelse...
Du finder det lige, hvis du kan:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/A20020097729-REGL
De regler for nyere køretøjer jeg omtalte:
Stk. 12 .3) For brugte personbiler og motorcykler med en alder under 1
år, jf. stk. 10, fastsættes afgiften til den afgift, der ville have
været gældende ved bilens eller motorcyklens afgiftsberigtigelse som
ny, jf. § 9, stk. 2, med fradrag af 1 pct. pr. 1.000 km, som køretøjet
har tilbagelagt efter registreringen eller ibrugtagningstidspunktet.
Fradraget kan dog højst udgøre 2 pct. pr. afsluttet måned efter
registrerings- eller ibrugtagningstidspunktet i de første 3 måneder og
højst 1 pct. pr. afsluttet måned efter registrerings- eller
ibrugtagningstidspunktet for de efterfølgende måneder.
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/salg/
| |
Richard (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 15-03-06 21:46 |
|
MKS - 74 wrote:
>>Det gamle skatteområde viborg har bildt mig at ind at afgiften på en brugt
>>kan være så høj som "oprindelig pris med afgift".
> Arrhhhh, kan det nu også passe?
Jaeh, en her i gruppen indimellem frekventerende ejer af en
aldrig-indregistreret SVk3 fik sidste forår at vide, at afgiften skam
ville være den samme nu som i 2003 - uanset at netop den model var på
udsalg sidste forår...
...og bortset fra måske lige netop sådan et eksempel er det egentlig ikke
urimeligt, vel?
Nævner det også her som endnu et argument for at regne med ny afgift for
en ret ny cykel - og så glæde sig over et evt. nedslag - i stedet for at
dykke ned i paragrafferne og regne i detaljer, når det gælder et overslag
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
MKS - 74 (15-03-2006)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 15-03-06 22:00 |
|
On Wed, 15 Mar 2006 20:45:43 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
(Richard) wrote:
>MKS - 74 wrote:
>
>>>Det gamle skatteområde viborg har bildt mig at ind at afgiften på en brugt
>>>kan være så høj som "oprindelig pris med afgift".
>
>> Arrhhhh, kan det nu også passe?
>
>Jaeh, en her i gruppen indimellem frekventerende ejer af en
>aldrig-indregistreret SVk3 fik sidste forår at vide, at afgiften skam
>ville være den samme nu som i 2003 - uanset at netop den model var på
>udsalg sidste forår...
Læs det hele igen, afgiften kan ikke være lige så høj som oprindelig
pris _med_ afgift (det ville da være urimeligt), men den kan være
ligeså høj som den (afgiften) var da køretøjet var nyt, men ikke
højere om jeg også skrev. (teoretisk på meget gamle cykler kan den
muligvis p.g.a ændrede afgiftssatser, paragraf 10 stk. 1, men så skal
man vist langt tilbage .
>Nævner det også her som endnu et argument for at regne med ny afgift for
>en ret ny cykel - og så glæde sig over et evt. nedslag - i stedet for at
>dykke ned i paragrafferne og regne i detaljer, når det gælder et overslag
>
Tjah, man må jo selv om man vil gøre det ordentligt eller ej...det er
kun en selv man snyder ved ikke sætte sig ind i mulighederne.
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/salg/
| |
Richard (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 15-03-06 22:38 |
|
MKS - 74 wrote:
>>Jaeh, en her i gruppen indimellem frekventerende ejer af en
>>aldrig-indregistreret SVk3 fik sidste forår at vide, at afgiften skam
>>ville være den samme nu som i 2003 - uanset at netop den model var på
>>udsalg sidste forår...
> Læs det hele igen, afgiften kan ikke være lige så høj som oprindelig
> pris _med_ afgift (det ville da være urimeligt), <snip>
Ikke desto mindre fik vor brave ven efter eget udsagn oplyst en afgift,
der var som fra ny 2 år tidligere. Det kan naturligvis have været en fejl,
men hvorfor egentlig - helt urimeligt er princippet i det vel ikke,
bortset fra at cyklens nypris i mellemtiden var faldet ganske meget IMHO
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
MKS - 74 (15-03-2006)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 15-03-06 22:41 |
|
On Wed, 15 Mar 2006 21:37:55 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
(Richard) wrote:
>Ikke desto mindre fik vor brave ven efter eget udsagn oplyst en afgift,
>der var som fra ny 2 år tidligere. Det kan naturligvis have været en fejl,
>men hvorfor egentlig - helt urimeligt er princippet i det vel ikke,
>bortset fra at cyklens nypris i mellemtiden var faldet ganske meget IMHO
>
Antagelig fordi den var årgangsfastsat til den pågældende år, og så er
der såmænd ikke noget mærkeligt i det...
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/salg/
| |
Armand (16-03-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-03-06 00:50 |
|
MKS - 74 wrote:
> On Wed, 15 Mar 2006 20:45:43 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
> (Richard) wrote:
>>Jaeh, en her i gruppen indimellem frekventerende ejer af en
>>aldrig-indregistreret SVk3 fik sidste forår at vide, at afgiften skam
>>ville være den samme nu som i 2003 - uanset at netop den model var på
>>udsalg sidste forår...
> Læs det hele igen, afgiften kan ikke være lige så høj som oprindelig
> pris _med_ afgift (det ville da være urimeligt), men den kan være
> ligeså høj som den (afgiften) var da køretøjet var nyt,
Det hár været ude i uretfærdigheden før reglerne blev præciseret som nu:
Da Lupo 3L blev lanceret blev den "revet af hylderbe" og grundet det store
køberpotentiale løb brugtprisen op over nyprisen, hvorved det blev en
lukrativ forretning at brugt-importere dem. Der var blot én hage derved:
T&S satte afgiften efter den opståede højere brugtpris, hvilket en del
(forhandler)protester således fik sat skik på.
På den anden side: Vár det en uretfærdighed at T&S ville have sin bid af
kagen når folkets købekløe (tm by JJB) hæver brugtprislejet så grelt??
--
Armand.
| |
MKS - 74 (15-03-2006)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 15-03-06 21:58 |
|
On Wed, 15 Mar 2006 21:32:33 +0100, MKS - 74 <mks74temp@gmail.com>
wrote:
>On Wed, 15 Mar 2006 21:10:36 +0100, "Anders Majland"
><anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:
>
>>Det gamle skatteområde viborg har bildt mig at ind at afgiften på en brugt
>>kan være så høj som "oprindelig pris med afgift".
>
>Arrhhhh, kan det nu også passe?
Jeg tror at enten du eller hun har misforstået noget - se paragraf 10
stk. 1
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/salg/
| |
Anders Majland (16-03-2006)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 16-03-06 11:13 |
|
>>Det gamle skatteområde viborg har bildt mig at ind at afgiften på en brugt
>>kan være så høj som "oprindelig pris med afgift".
>
> Arrhhhh, kan det nu også passe?
Jeg syntes også det lød urimeligt.
> De regler for nyere køretøjer jeg omtalte:
> Stk. 12 .3) For brugte personbiler og motorcykler med en alder under 1
> år, jf. stk. 10
Det var for "ældre" motorcykler det var relevant for mig. Dvs på godt dansk:
gammelt lort der holder en urimelig høj brugtpris her i landet ...
§ 10. For brugte køretøjer fastsættes den afgiftspligtige værdi ved
vurdering. Ved vurderingen ansættes køretøjets almindelige pris, indbefattet
merværdiafgift, men uden afgift efter denne lov, ved salg til bruger her i
landet i den stand, hvori det skal registreres. Den afgiftspligtige værdi
kan dog ikke overstige køretøjets oprindelige pris som nyt.
Så skulle den vist være på plads ....
| |
MKS - 74 (16-03-2006)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 16-03-06 11:39 |
|
On Thu, 16 Mar 2006 11:13:20 +0100, "Anders Majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:
>Jeg syntes også det lød urimeligt.
Der må (trods alt) være en kant
>§ 10. For brugte køretøjer fastsættes den afgiftspligtige værdi ved
>vurdering. Ved vurderingen ansættes køretøjets almindelige pris, indbefattet
>merværdiafgift, men uden afgift efter denne lov, ved salg til bruger her i
>landet i den stand, hvori det skal registreres. Den afgiftspligtige værdi
>kan dog ikke overstige køretøjets oprindelige pris som nyt.
>
>Så skulle den vist være på plads ....
Jepper jeg tror også at det er det hun på en eller anden måde må have
fået galt i halsen.
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/salg/
| |
Richard (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 15-03-06 21:53 |
|
MKS - 74 wrote:
>>..men til et hurtigt overslag for at afgøre, om der kunne være økonomi i
>>at hjemtage en brugt krikke, er de 65 pct af handelsprisen vel god nok.
> Hvad _er_ handelsprisen, der findes ingen lister over hvad
> handelsprisen er, loven opererer med den alm. handelspris,
Til et overslag... - og forhandlerpriserne skal man jo alligevel indsamle
for at have belæg for en anke, så hvorfor ikke starte der frem for at
grave efter gamle eller ikke-eksisterende vurderinger...
En brugtimportør må jo nu og her handle ud fra, at den præcise, den
endelige vurdering først foreligger langt ud i fremtiden, og derfor lægge
noget sikkerhed ind. Det er vel det, man bruger overslag til IMHO
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
MKS - 74 (15-03-2006)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 15-03-06 22:12 |
|
On Wed, 15 Mar 2006 20:53:07 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
(Richard) wrote:
>Til et overslag... - og forhandlerpriserne skal man jo alligevel indsamle
>for at have belæg for en anke, så hvorfor ikke starte der frem for at
>grave efter gamle eller ikke-eksisterende vurderinger...
Og så er det jeg siger at det overslag holder i mange tilfælde langt
fra og bruger man det helt ukritisk generelt så snyder man sig selv.
Men lad os da tage et enkelt eks. for at anskueliggøre sagen. Jakob's
kæreste Line har lige købt en CBR6 årg. 91, den kan hun uden videre få
igennem med 16.000 i AV svarende til 26.656 i afgift, samlet ca.
42.656 kr. ( i virkeligheden kan det gøres endnu billigere). Den
typiske annoncerede forhandlerpris ligger +60 kkr og dit forslag til
afgiftsestimat giver 39.000, en temmlig stor difference såvel relativ
som absolut og der er masser af den slags eksempler....
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/salg/
| |
Richard (15-03-2006)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 15-03-06 22:43 |
|
MKS - 74 wrote:
>>Til et overslag... - og forhandlerpriserne skal man jo alligevel indsamle
>>for at have belæg for en anke, så hvorfor ikke starte der frem for at
>>grave efter gamle eller ikke-eksisterende vurderinger...
> Og så er det jeg siger at det overslag holder i mange tilfælde langt
> fra og bruger man det helt ukritisk generelt så snyder man sig selv.
> Men lad os da tage et enkelt eks. for at anskueliggøre sagen. Jakob's
> kæreste Line har lige købt en CBR6 årg. 91, den kan hun uden videre få
> igennem med 16.000 i AV svarende til 26.656 i afgift, samlet ca.
> 42.656 kr. ( i virkeligheden kan det gøres endnu billigere). Den
> typiske annoncerede forhandlerpris ligger +60 kkr og dit forslag til
> afgiftsestimat giver 39.000, en temmlig stor difference såvel relativ
> som absolut og der er masser af den slags eksempler....
For sidste gang: Du har helt ret i, at T&S ofte sætter en afgiftpligtig
værdi, der modsvarer mindre end den gængse forhandlerpris. Men hvis det så
ikke lige bliver tilfældet på den nævnte Duc, og den er indkøbt efter det,
har vor ven Lars et problem, ikke sandt
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
MKS - 74 (15-03-2006)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 15-03-06 22:58 |
|
On Wed, 15 Mar 2006 21:42:46 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
(Richard) wrote:
>For sidste gang: Du har helt ret i, at T&S ofte sætter en afgiftpligtig
>værdi, der modsvarer mindre end den gængse forhandlerpris. Men hvis det så
>ikke lige bliver tilfældet på den nævnte Duc, og den er indkøbt efter det,
>har vor ven Lars et problem, ikke sandt
Det har jeg heller aldrig sagt at han skal, derimod at han skal
kontakte SKAT for at få de tilgængelige oplysninger på den model og er
der ingen så bliver det lidt et lotteri, hvor man dog ikke skal lade
sige nøje med mindre end det man har et lovkrav på. Man kan
naturligvis vælge at ikke sætte sig ind i sagerne og bevidst
overestimere, i så fald er det nok ikke lige import man skal
beskæftige sig med. Jeg valgte at reagere på netop dit indlæg, på
grund af den fremførte tommelfingerregel baseret på forhandlerpriser,
som vi ofte ser nævnt her til import helt generelt, og pointen var og
er at bruger man den helt ukritisk vil man i en lang række tilfælde
snyde sig selv for nogle muligheder. Som jeg også skrev tidligere, så
skal man ikke regne med det helt store på så ny en cykel fra SKAT's
side og "fidusen" vil primært ligge på indkøbssiden i D., derfor kan
man IMO nu stadig godt sætte sig ind i de (her begrænsede) muligheder
der er....
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/salg/
| |
Armand (16-03-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-03-06 00:52 |
|
Richard wrote:
> MKS - 74 wrote:
>>>..men til et hurtigt overslag for at afgøre, om der kunne være økonomi i
>>>at hjemtage en brugt krikke, er de 65 pct af handelsprisen vel god nok.
>> Hvad _er_ handelsprisen, der findes ingen lister over hvad
>> handelsprisen er, loven opererer med den alm. handelspris,
> Til et overslag... - og forhandlerpriserne skal man jo alligevel indsamle
> for at have belæg for en anke, så hvorfor ikke starte der frem for at
> grave efter gamle eller ikke-eksisterende vurderinger...
> En brugtimportør må jo nu og her handle ud fra, at den præcise, den
> endelige vurdering først foreligger langt ud i fremtiden, og derfor lægge
> noget sikkerhed ind. Det er vel det, man bruger overslag til IMHO
| |
Matthias H Matthiess~ (14-03-2006)
| Kommentar Fra : Matthias H Matthiess~ |
Dato : 14-03-06 16:09 |
|
"Lars" <Sorry@No.email> skrev i en meddelelse
news:dv65kp$1odk$1@newsbin.cybercity.dk...
> Hej i gruppen.
> Jeg overvejer at købe en mc i tyskland, men er kommet i tvivl om skat.dk'
> beregninger.
> Jeg skal indtaste Afgiftspligtig værdi? hvordan ved jeg hvad det er? er
> det den pris jeg selv har givet for svinet eller hva'
> vh Lars
>
Der er ingen afgift på svin. Men på motorcykler.
Hilsen Matthias
| |
|
|