Engelsk ullykkesstatistik
Fra : Ulvir

Dato : 14-03-06 11:13

Hej gruppe-

Da jeg var i UK forleden på familiebesøg læste jeg noget som chokerede mig
ikke så lidt.
I grevskabet Cornwall (Amt) med en befolkningstal på lige godt 500.000 var
der i 2004 blandt motorcykelfolket 13 dødsfald og 42 svært tilskadekomne.
Det ville svare til ca. 130 dødsfald og 420 svært tilskadekomne i DK. På et
år.
Nu ved jeg ikke hvor mange der kommer galt afsted her i landet, men jeg
synes at tallene er sindsygt høje..
Min kilde var 'The West Briton'.

Mvh- Ulvir.

Fra : Dun@ant

Dato : 14-03-06 11:29

Hmm

Det er godt nok mange.
Mener vi ligger omkring de 20 omkomne/år. Statistikken siger 69dræbte
i 2004, men dette inbefateer også ØV'erter.

Men der er også andre forhold i Cornwall, deres sæsson er jo året
rundt,(som jeg husker det ligger Cornwall helt i det varme palme
omsuste syd-England) så hvis der fantes pålidelige målinger på
"dødsfald pr. person-kilometer" var sammenligningsgrundlaget givet
bedre.

Fra : vmx

Dato : 14-03-06 11:27

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nu ved jeg ikke hvor mange der kommer galt afsted her i landet, men jeg
> synes at tallene er sindsygt høje..

Prøv at se her:

http://www.statistikbanken.dk/statbank5a/selecttable/omrade0.asp?SubjectCode=12&PLanguage=0&ShowNews=OFF

Samt her:

http://www.statistikbanken.dk/statbank5a/SelectVarVal/Define.asp?Maintable=UHELD1&PLanguage=0

og så må man ellers selv vælge indhold og præsentation

Lækkert vejr ellers......

Fra : Dun@ant

Dato : 14-03-06 11:41

altså som jeg skrev --> ca 20 (24 i 2004),

Fra : tb

Dato : 14-03-06 13:31

> [...]
> Det ville svare til ca. 130 dødsfald og 420 svært tilskadekomne i DK. På

Nu har jeg været i england mange gange pga venner derovre, og jeg må sige :
det undrer ikke
For det første er den mest solgte maskine derovre Fireblades (efterfulgt af
R1 og lign)
For det andet har de nogle smale kringlede veje nærmest over alt
For det tredje så jeg rigtigt mange motorcyklister der virkeligt troede de
var udødelige og kunne slippe afsted med alt.