Inregistrering på tid i april
Fra : Kasperkk_nielsen@hot~

Dato : 12-03-06 17:41

Hej til Jer

Scenariet er som følger...
Jeg har en R1 stående i Danmark uden afgift. Jeg kommer hjem til
Danmark 3 uger i april og jeg havde egentlig tænkt mig at køre nogle
ture på prøveplade i dette tidsrums. Men hvis nu jeg kan haste den
igennem systemet på en eller anden måde og få en rigtig plade til
svinet vil det jo være at foretrække. Jeg ved jo godt hvordan man
kigger på prøveplade kørsel osv og vil egentlig helst have den
inregistreret for det er planen under alle omstændigheder når jeg
engang kommer hjem i august.

Så hvad siger i. Kan man gøre det på 2 uger eller derunder alt
inklusive? Jeg har fri alle dage og rig mulighed for at stille alle
mulige steder til syn osv!

Venter på svar
Kasperkk

Fra : MKS - 74

Dato : 12-03-06 18:06

On 12 Mar 2006 08:41:07 -0800, Kasperkk_nielsen@hotmail.com wrote:

>Så hvad siger i. Kan man gøre det på 2 uger eller derunder alt
>inklusive? Jeg har fri alle dage og rig mulighed for at stille alle
>mulige steder til syn osv!

Det er lidt meget at stille absolutte garantier når der er offentlige
myndigheder involveret, men det _burde_ du sagtens kunne. Proceduren
ved skat er i øjeblikket ved at blive omlagt, det burde betyde
hurtigere sagsgang, og med en R1 hvor de bør kende prisen ret godt
skulle det ikke være et problem at få den endelige vurdering meget
hurtigt for ikke at sige med det samme, og told+reg.syn,forsikring og
plade skulle kunne gøres samme dag, så i teorien kan alt gøres på 1
dag. Dog med forbehold for flaskehalsen Skat, muligvis er de ikke helt
up-to-speed på den nye fremgangsmåde med endelig vurdering ved 1.
henvendelse eller skal bruge lang tid på at finde prisen på R1'eren
(man ved aldrig) - Det kan du dog hurtigt finde ud af ved at gribe
knoglen og ringe til Skat-Odense.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Thomas Jensen

Dato : 12-03-06 19:34

> Så hvad siger i. Kan man gøre det på 2 uger eller derunder alt
> inklusive? Jeg har fri alle dage og rig mulighed for at stille alle
> [...]

davs du

er der ikke betalt afgift af din R1ér, for hvis det "bare" er syn så
skulle det ikke blive et problem, i hvert ikke i Odense.
Der har de private synshaller gjort det nemmere og der er ikke så meget
ventetid mere, så hvis du har fri skulel det ikke give problemer.

ellers stiller du den jo bare hos mig, som jeg har foreslået :)

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Morten dahl

Dato : 13-03-06 10:11

<Kasperkk_nielsen@hotmail.com> wrote in message
Hej til Jer

Så hvad siger i. Kan man gøre det på 2 uger eller derunder alt
inklusive? Jeg har fri alle dage og rig mulighed for at stille alle
mulige steder til syn osv!

Det skulle være muligt..
Scenariet var så godtnok i 2004 men alligevel..
Har en kammerat der hentede en cykel tirsdag eftermiddag / nat. og onsdag
morgen var den til syn (på chancen, kan lade sig gøre selv med toldsyn)

Direkte fra synshallen, og ned og fedte for TS (som det hed dengang) fik en
forhåndsvudering, betalte depositum kontant, og kørte ned til politiet og
hentede plader..

Nu var deposit alt for højt på den givne cykel, og han bad om at komme til
vudering, så at hente pladerne var jo lidt en chance.. men han fik skam
penge retur efter vudering (cirka 45%)..

For dit vedkomne har du jo allerede cyklen, så ville da få indsent papirerne
til SKAT med det samme.. man kunne jo forvente at tingene tager lidt mere
tid, nu op til "det store systemskifte"

-
Morten Dahl

Fra : Kasperkk_nielsen@hot~

Dato : 13-03-06 13:29

Hej Morten

ja nu er det bare det problem jeg sidder i Irak og har ikke lige
overskud og mulighed for at finde formularer osv til SKAT. Jeg
fornemmer dog på stemningen af det ikke skulle være helt umuligt at
få den presset igennem hurtigt og det er godt. Det skal gerne gå
stærkt hvis det skal kunne betale sig

Kasperkk

Fra : Morten dahl

Dato : 13-03-06 13:37

[...]

Hmm. jeg vil ikke tilbyde at ligge pengene ud for dig

Men hvis du kontakter mig på email, skal jeg da gerne udfylde papirerne for
dig og sende dem til SKAT..

Det er der sku ikke meget arbejde ved...

--

Morten Dahl

Fra : Kasperkk_nielsen@hot~

Dato : 14-03-06 11:33

Hej Morten
Det lyder sku kanon. Kan jeg ikke få dig til at sende mig en mail
istedet. Jeg kan af en eller anden grund ikke få din emailadresse frem
på den her computer.

Hvilke oplysninger skal du bruge på svinet for at lave sådan en
anmodning?

Min mail er Kasperkk_nielsen@XXXhotmail.com<---fjernXXX

Kasperkk