Elektronik gør folk dumme?
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-03-06 17:25

Da jeg i nat kørte ned fra Oslo til København, kørte jeg sammen med en
del danskere på vej hjem fra skiferie.

En stor del af dem kørte med GPS.

Det er altså også ufatteligt svært at følge nogle store grønne skilte,
hvorpå der står E6.

Hvis man har læst et eller andet i en avis, eller hørt det på radio,
og ønsker at videreformidle dette i f.eks. dette forum, er der straks
vantro der galper op om links til internjetten.

Er vi virkelig kommet så langt (ud), at hvis ikke man har nyere
teknologi til rådighed, så er man fuldstændigt tabt for omverdenen?

Jeg kører selv med GPS, men den bliver da kun brugt hvis jeg skal
finde et eller andet sted, hvor jeg ikke har været før.

Jeg bruger også internjetten, men læser også aviser og hører seriøs
radio. Det kan anbefales.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Preben Andersen

Dato : 12-03-06 17:39

> [...]
> finde et eller andet sted, hvor jeg ikke har været før.
>
> Jeg bruger også internjetten, men læser også aviser og hører seriøs

Nu er det jo faktisk ikke forbudt at bruge GPS, selv ikke på motorveje.
Det er heller ikke en forudsætning, at man ikke kender vejen. Så når man
ikke generer andre, kan jeg ikke se, hvorfor man ikke skal have lov til
at lege med sit dyrt indkøbte legetøj. Jeg tror bare du er misundelig,
og din påstand om at du selv kører med GPS er det rene løgn

mvh
Preben

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-03-06 17:42

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Er vi virkelig kommet så langt (ud), at hvis ikke man har nyere
>teknologi til rådighed, så er man fuldstændigt tabt for omverdenen?

Jeg er svært bange for det ;)

Efter fruen har fået GPS er hendes indre sjællandskort pist væk ....

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : hanzen

Dato : 12-03-06 17:55

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Jeg er svært bange for det ;)
>
> Efter fruen har fået GPS er hendes indre sjællandskort pist væk ....

Nu er kvinders stedsans heller ikke noget at prale af.
De kan kun finde rundt i storcentre - altså inde i dem . de kan skutte
engang finde udgangen.
--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-03-06 19:37

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev :

>Nu er kvinders stedsans heller ikke noget at prale af.

Århh - jeg ved nu ikke - i hine tider endte hun altid på Højbro plads
;)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-03-06 19:35

On Sun, 12 Mar 2006 17:42:11 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Jeg er svært bange for det ;)
>
>Efter fruen har fået GPS er hendes indre sjællandskort pist væk ....

>--

Det kunne du godt bilde mig ind.

Jeg har altid brugt den med bagerekspeditricerne. Da lommeregner og
kasseapparater med ditto funktion kom til, gik det helt galt med
hovedregningen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 13-03-06 00:03

Folmer Rasmussen skrev:

> Jeg har altid brugt den med bagerekspeditricerne. Da lommeregner og
> kasseapparater med ditto funktion kom til, gik det helt galt med
> hovedregningen.

For minder frem om tiden før GPS. Bagernavigation. Er man kørt helt gal
går man ind til bageren og køber to basser. På bagsiden af posen kan man
se hvor man er.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-03-06 00:11

On Mon, 13 Mar 2006 00:02:50 +0100, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

>For minder frem om tiden før GPS. Bagernavigation. Er man kørt helt gal
>går man ind til bageren og køber to basser. På bagsiden af posen kan man
>se hvor man er.

>--

Nu skal du ikke grine din r*v i frynser, men det trick har jeg s'gu
måttet bruge nogen gange.

Når man kører ud ad motorstien kommer der et tidspunkt hvor man skal
sove.

Jeg bruger så vidt det er muligt altid en plads med minimum en tank
tilknyttet.

Når man så kommer trillende i nattens mulm og mørke, er det ikke altid
man lige er klar over de geografiske detaljer.

Når man så er vågnet og skal udfylde diagramark, er det så man af og
til må gå den tunge gang ind til tankpasseren for at få rede på hvad
man skal skrive som startsted.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henning

Dato : 12-03-06 17:49

> [...]
>
>Jeg kører selv med GPS, men den bliver da kun brugt hvis jeg skal
>finde et eller andet sted, hvor jeg ikke har været før.

Jeg bruger min konstant og hele tiden. Selv når jeg ned til bageren på
hjørnet, så er den lagt ind under favoritter
Svarer det ikke lidt til din mobiltelefon? For 10 år siden kunne man
sagtens gå en hel dag uden dine venner og børn kunne få fat på dig - i
dag ser du ikke en kasseassistent eller taxachauffør uden sms-fingre
mellem kunderne!

Fra : kjeldsen

Dato : 12-03-06 18:01

> [...]
> finde et eller andet sted, hvor jeg ikke har været før.
>
> Jeg bruger også internjetten, men læser også aviser og hører seriøs

min nabo,som aldrig kommer udenfor bygrænsen,bruger sin tomtom700 når han
skal ned i byen for at handle.forresten,han har boet i byen i 54 år,men sæt
nu der er noget som er lavet om!

Fra : tb

Dato : 12-03-06 20:25

> min nabo,som aldrig kommer udenfor bygrænsen,bruger sin tomtom700 når han
> skal ned i byen for at handle.forresten,han har boet i byen i 54 år,men
> sæt nu der er noget som er lavet om!

Det er skam meget seriøst. Efter jeg fik opgraderet min garmin til nyeste
verion 8 kort, foreslog den pludseligt en ny vej til arbejde, og det var
ikke helt dumt (jeg har 100km med mange små veje, da jeg skal "skråne" ind
over landet)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-03-06 17:58

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
> finde et eller andet sted, hvor jeg ikke har været før.
>
> Jeg bruger også internjetten, men læser også aviser og hører seriøs

Har du et link, som understøtter dine synspunkter ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-03-06 19:37

Jeg skal se om jeg kan finde ét. *LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-06 18:55

> [...]
>
> Jeg kører selv med GPS, men den bliver da kun brugt hvis jeg skal
> finde et eller andet sted, hvor jeg ikke har været før.

Jeg tager altid min GPS med når jeg skal ud på veje jeg ikke har været på
mindst 30 gange før. Jeg er total orienterings-mongol og kan ganske simpelt
ikke klare mig uden......tjo det vil sige jeg KAN godt, men der skal så
køres "en del" ekstra Km
Jeg kan heller ikke finde ud af at følge store grønne skilte som man kan se
på 2 Km afstand.....er utallige gange røget fra KBH til Roskilde når det
skulle have været mod storebælt....og jeg har kørt på dette stykke motorvej
så mange gange at jeg skulle have et los bagi, men det går alligevel galt
uden GPS

--
Tom

Fra : Preben Andersen

Dato : 12-03-06 19:10

> [...]
> Roskilde når det skulle have været mod storebælt....og jeg har kørt på
> dette stykke motorvej så mange gange at jeg skulle have et los bagi,

Nu synes jeg lige pludselig, at navnet TomTom giver mening

mvh
Preben

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-03-06 19:14

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev :

>Nu synes jeg lige pludselig, at navnet TomTom giver mening

Haha !!

Og den gamle sang : Tom tom turn around ...............

<< fnis.wav >>

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-06 19:49

> Haha !!
>
> Og den gamle sang : Tom tom turn around ...............
>
> << fnis.wav >>

Jep, rekorden er stadig at køre forkert omkring Berlin og så havne næsten
helt oppe ved Rostok....der er ederm¤"1 noget af en fejl retning )

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-03-06 19:58

Preben Andersen skriver:

> Nu synes jeg lige pludselig, at navnet TomTom giver mening

ROFL

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Møller

Dato : 12-03-06 21:22

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote in message

> Nu synes jeg lige pludselig, at navnet TomTom giver mening

??
Du mener helt tom eller bare ½-tom
Møller

Fra : Preben Andersen

Dato : 12-03-06 22:05

"Møller" <em@g2.n.dk> skrev i en meddelelse

> Du mener helt tom eller bare ½-tom
> Møller

Nej, jeg mener tom Tom

mvh
Preben

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-03-06 19:30

Tom skrev:
> [...]
> så mange gange at jeg skulle have et los bagi, men det går alligevel galt

Du kan så bryste dig med at du har en fordel frem for en hel del andre;
Du vil godt indrømme det.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-03-06 19:57

Tom skriver:

> [...]
> så mange gange at jeg skulle have et los bagi, men det går alligevel galt

Har du overvejet en kønskifteoperation ?

Evt kombineret med lyst hår ?

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Mogens...

Dato : 12-03-06 19:11

> [...]
> del danskere på vej hjem fra skiferie. En stor del af dem kørte med GPS.
> Det er altså også ufatteligt svært at følge nogle store grønne skilte,

Næh, men i BMW'en tænder den jo pr automatik, så det... :)

Desuden bruger vi systemet til at se, hvilke serværdigheder og
lignende, vi passerer på vor vej. Det sker af og til, at vi gør en
afstikker til det ene og andet - og den automatiske ruteudpeg-
ning gør det nemt og overskueligt at holde kursen...

> Er vi virkelig kommet så langt (ud), at hvis ikke man har nyere
> teknologi til rådighed, så er man fuldstændigt tabt for omverdenen?

Som en anden skribent nævner: En del af udstyret...

> Jeg kører selv med GPS, men den bliver da kun brugt hvis jeg skal
> finde et eller andet sted, hvor jeg ikke har været før.

Det er så din måde at udnytte det dyrekøbte ydstyr på....

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-03-06 19:31

On Sun, 12 Mar 2006 18:10:56 GMT, "Mogens..."
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>Næh, men i BMW'en tænder den jo pr automatik, så det... :)

>--

Jaja, nu glemte jeg selvfølgelig at sige, at bortset fra én Volvo, så
var resten monteret med sugekopper i forruden.

> [...]

>afstikker til det ene og andet - og den automatiske ruteudpeg-
>ning gør det nemt og overskueligt at holde kursen...

Det er den slags argumenter jeg ka' li'.

Tæskende trætte familier på vej hjem fra skiferie. Har udnyttet hele
dagen i løjperne, og bruger natten til at køre hjem.

Selvfølgelig leder de efter seværdigheder. Det kunne jeg jo sige mig
selv. *LOL*

>--

>Som en anden skribent nævner: En del af udstyret...

>--

Er du ikke snart færdig med at prale af den BMW?. *LOL*

>--

>Det er så din måde at udnytte det dyrekøbte ydstyr på....

>--

Jeg ville sateme godt nok føle mig til grin, hvis jeg skulle blive
grebet i at køre ind på pladsen med GPS'en kørende. Og med god grund,
synes jeg.

Men jeg køber argumentet med at nyt legetøj skal da udnyttes.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 12-03-06 20:49

> Jaja, nu glemte jeg selvfølgelig at sige, at bortset fra én Volvo, så
> var resten monteret med sugekopper i forruden.

OK...

> Det er den slags argumenter jeg ka' li'.
> Selvfølgelig leder de efter seværdigheder. Det kunne jeg jo sige mig
> selv. *LOL*

OK

> Er du ikke snart færdig med at prale af den BMW?. *LOL*

Jeg glemte disse "" ifm. udtsyret

> Jeg ville sateme godt nok føle mig til grin, hvis jeg skulle blive
> grebet i at køre ind på pladsen med GPS'en kørende. Og med god grund,
> synes jeg.

Jamen det er så DIN holdnnig.

> Men jeg køber argumentet med at nyt legetøj skal da udnyttes.

Af hjertet tak !

Fra : Mogens...

Dato : 12-03-06 23:13

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen det er så DIN holdnnig.

Iøvrigt viser GPS'en den forventede ankomsttid, men du er jo nok
udenfor den pædagogiske rækkevidde på nuværende tidspunkt :)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-03-06 23:56

On Sun, 12 Mar 2006 22:12:47 GMT, "Mogens..."
> [...]

>Iøvrigt viser GPS'en den forventede ankomsttid, men du er jo nok
>udenfor den pædagogiske rækkevidde på nuværende tidspunkt :)

Nej, det synes jeg bestemt ikke selv at jeg er.

Jamen det gør den da. Den viser for den sags skyld også din højde over
havet.

Det er da heller ikke så tosset med TMC osv., men at få folk til at
indrømme at der er lidt modedille i det, det er umuligt.

Læg iøvrigt mærke til, at "folk" ikke har noget at indvende mod at
navi som alt andet fjerner koncentrationen fra kørslen.

Det er jo fuldstændigt ude af proportioner, når man den ene gang efter
den anden får tudet ørerne fulde om, at bare det at nyde en kop kaffe
(ikke lave den), er den sikre død for alt levende indenfor en radius
af flere kilometer.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 13-03-06 06:22

> Det er da heller ikke så tosset med TMC osv., men at få folk til at
> indrømme at der er lidt modedille i det, det er umuligt.

Jeg ved ikke helt, hva du mener med modedille, men jeg tror,
navigationsanlæggene er kommet for at blive - og hvis modediller er noget,
der hurtigt går over igen, så tror jeg ikke, det er en modedille.

(I øvrigt - hvis en modedille er forbigående - hvad er så en modediller?)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-03-06 10:08

On Mon, 13 Mar 2006 06:21:32 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

> [...]
>navigationsanlæggene er kommet for at blive - og hvis modediller er noget,
>der hurtigt går over igen, så tror jeg ikke, det er en modedille.

Tror du det vil blive standardudstyr på alle biler en dag?

>--

>(I øvrigt - hvis en modedille er forbigående - hvad er så en modediller?)
>

>--

Nu har du stillet et af livets svære spørgsmål.

Modediller?! (tænke.waw)

Kunne det muligvis være sådan en fætter med ring i "næsen"?

Det er svært at sige.

Vi har jo i forvejen Bildillen!

Iflg. din terminologi har vi dermed også en bildiller!

Nårh. Det skaffer os jo ud af OT-situationen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Eliasen

Dato : 12-03-06 19:13

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> del danskere på vej hjem fra skiferie.
>
> En stor del af dem kørte med GPS.
>
> Det er altså også ufatteligt svært at følge nogle store grønne skilte,

Det kan også være det er bilister, der samtidig mener det er rart at få en
indikation af ankomsttiden eller modtage trafikmeldinger med deraf følgende
genberegning af ruten. Der er såmænd muligheder og argumenter nok.

--
Eliasen
www.tomtom-user.dk - Europas største TomTom-forum.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-03-06 19:32

On Sun, 12 Mar 2006 19:13:21 +0100, "Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>indikation af ankomsttiden eller modtage trafikmeldinger med deraf følgende
>genberegning af ruten. Der er såmænd muligheder og argumenter nok.

Det véd jeg godt, men som en generel betragtning synes jeg det er på
kanten af "for meget".

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Eliasen

Dato : 12-03-06 20:56

> Det véd jeg godt, men som en generel betragtning synes jeg det er på
> kanten af "for meget".

Vi kan da ikke blive uenige om, at der er grænser for galskaben. En tur ad
E6 kan være uoverskuelig for mange, mens den ikke er det for en der kører
turen 20 gange om året. Har man "brug for" navigationen til en tur til
bageren, er det fordi det er et legetøj - og fred være med det...! :) Kigger
jeg mig omkring i bilen er der masser af legetøj, ligesom det er tilfældet
her på kontoret.

Fra : OZ7PUS

Dato : 12-03-06 23:09

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> www.tomtom-user.dk - Europas største TomTom-forum.
> Flere end 17.000 har allerede valgt at blive medlem - GRATIS!

Det er netop hvad vi bruger den til i taxa nemlig at fortælle hvornår vi er
fremme
Men bruger den også til når vi kører med udenlandske kunder til/fra
lufthavnen .. Det er nemlig deres sikkerhed for at vi ikke kører omveje ...
Dog snyder GPSen af og til

OZ3BTO

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-03-06 19:16

> En stor del af dem kørte med GPS.
>
> Det er altså også ufatteligt svært at følge nogle store grønne skilte,
> hvorpå der står E6.

Hvis du har TCM bliver du omdirigeret automatisk, i tilfælde af kø, probs.,
det kan jeg godt se noget smart i ;).

Fra : Eliasen

Dato : 12-03-06 21:01

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message

> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du har TCM bliver du omdirigeret automatisk, i tilfælde af kø,
> probs., det kan jeg godt se noget smart i ;).

Og så kan man samtidig se film fra 60'erne.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-03-06 19:45

> Er vi virkelig kommet så langt (ud), at hvis ikke man har nyere
> teknologi til rådighed, så er man fuldstændigt tabt for omverdenen?

Jeg bruger den - selv på vej til arbejde - og jeg aflæser utroligt nok
aldrig min hastighed på speedo mere - kun på GPS'en. Det sker helt ubevidst.

Årsagen er også, at maskinens harddisk bedst kan lide, at den ikke tumler
rundt i handskerummet. Eller at jeg synes, det er fint at se alternative
ruter og i øvrigt at se, hvor mange kilometer, der er til det ene og det
andet.

(Praktisk at slå væk fra 3D-grafik og over på oversigtskort, når trafikken
er gået i stå på grund af myldretid eller sne. Så er det ind på nogle mindre
parallelle veje - og hu-hej, hvor det går.)

Det sker også, at jeg skal finde et apotek, en bager, en Føtex eller noget
andet i et lokalområde, jeg ikke kender i forvejen.

Grundlæggende er det for mig bare blevet en naturlig del af bilen.

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-03-06 20:40

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Grundlæggende er det for mig bare blevet en naturlig del af bilen.

Det har vel også fordoblet værdien af den ;)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-03-06 20:50

> Det har vel også fordoblet værdien af den ;)

Jeg har foræret min gamle bil væk.

Indtil jeg får min nye bil, kører jeg rundt i en sølvgrå metallic model som
denne:

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=4443

--
/Jan W Nielsen - nu i lejebil....

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-03-06 21:06

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

Nogen der har noget der kan gøre usynligt blæk synligt ?

Fra : Brian

Dato : 12-03-06 21:12

jan@stevns.net wrote:
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :
>
> Nogen der har noget der kan gøre usynligt blæk synligt ?

Da jeg gik til spejder, brugte vi et lys under papiret og vupti - vi kunne
læse hvad der stod med usynligt blæk

Udover det, skrev han:

Jeg har foræret min gamle bil væk.

Indtil jeg får min nye bil, kører jeg rundt i en sølvgrå metallic model som
denne:

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=4443

/Brian

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-03-06 20:53

> Det har vel også fordoblet værdien af den ;)

Mærkeligt - jeg kan ikke se mit eget indlæg, som du svarer på, Jan.

Jeg kan heller ikke se, om der er andre, der har svaret.

Er der det..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Brian

Dato : 12-03-06 20:59

Jan W Nielsen wrote:

> Mærkeligt - jeg kan ikke se mit eget indlæg, som du svarer på, Jan.
>
> Jeg kan heller ikke se, om der er andre, der har svaret.
>
> Er der det..?

Nej nej, tag det bare roligt - hvis du altså kan se mit svar

/Brian

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-03-06 21:07

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

Hmmm..... Jan ! Jaaaan ! Skift lige skrifttype hva'

hvis skrift på hvid baggrund dur sgu'tte

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-03-06 20:46

> En stor del af dem kørte med GPS.

Hvad er GPS?

<dukkermigforflyvendegenstande.avi>

Har selv en GPS-mus til den bærbare.
Den har vist kun været tilsluttet, for at se om dyret nu også virkede

NB. Solen står op i øst.
Ved middagstis er den i syd og så går den ned i vest.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-03-06 20:49

Uffe Bærentsen wrote:

> NB. Solen står op i øst.

Hvad er solen ?

> Ved middagstis er den i syd og så går den ned i vest.

Middagstis ?
Hmm, er det nu også blevet skemalagt ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-03-06 21:12

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Hmm, er det nu også blevet skemalagt ?

Tænk - har de fået indernet på plejehjemmene i Esbjerg ?

(Så gammel troede jeg nu heller ikke Uffe var )

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-03-06 22:09

> Middagstis ?
> Hmm, er det nu også blevet skemalagt ?

Dette er en købs annonce:
Ny staveplade ønskes

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-03-06 22:37

Uffe Bærentsen skrev:
> Dette er en købs annonce:
> Ny staveplade ønskes

Jeg har entil salg menden vil du nokikkekøbe.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-03-06 21:11

"Uffe Bærentsen" skriver:

> NB. Solen står op i øst.

Som regel

> Ved middagstis

Ned nattetis, hvor er den da henne ?

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-03-06 21:19

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Som regel

hva' så syd for ækvator ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-03-06 22:45

jan@stevns.net skriver:

> hva' så syd for ækvator ?

Hmmm, tænk over det...... drejer jorden den anden vej syd for ækvator ?

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-03-06 23:01

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Hmmm, tænk over det...... drejer jorden den anden vej syd for ækvator ?

Vandet i lokummerne løber den anden vej rundt - ved jeg - og hvis ikke
jeg husker meget forkert, talte brormanden om at solen gik den gale
vej rundt

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-03-06 23:08

> Vandet i lokummerne løber den anden vej rundt - ved jeg - og hvis ikke
> jeg husker meget forkert, talte brormanden om at solen gik den gale
> vej rundt

Solen står stadig op i øst.
Ved middagstiD står den i nord.
Den går så ned i vest senere på dagen.

og så er der vist tæsket langhalm nok på de lokumer og det tis

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-03-06 23:09

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>og så er der vist tæsket langhalm nok på de lokumer og det tis

Tror du selv på det ? <grin>

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-03-06 23:12

jan@stevns.net skriver:

> Vandet i lokummerne løber den anden vej rundt - ved jeg - og hvis ikke
> jeg husker meget forkert, talte brormanden om at solen gik den gale
> vej rundt

Det var nok nærmere retningen hen over middag (nord/syd).

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-03-06 22:10

> Ned nattetis, hvor er den da henne ?

Væk.

Fra : Møller

Dato : 12-03-06 21:19

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> Da jeg i nat kørte ned fra Oslo til København, kørte jeg sammen med en
> del danskere på vej hjem fra skiferie.
>
> En stor del af dem kørte med GPS.

Ja og så havde de vel ikke skruet ned for lysstyrken og den sad vel midt i
bilen oppe i vinduet, så nattesynet røg sig en tur, eller kom bare aldrig
frem.
Ud af synsfeldt med den og helst slukket. Jeg har oplevet at en GPS-kører
kom over i forkert vejbane i et sving, fordi han var mere optaget af at se
på GPS'en dend på vejen, jeg bad ham om at slukke lordet og lade mig
navigere os frem Det gjorde han så, men så havde han jo ikke
gennemsnitshastigheden og estimeret ankomsttid. Hovedregning er vist på
tilbagetog

> Jeg bruger også internjetten, men læser også aviser og hører seriøs
> radio. Det kan anbefales.

Hvad f.... er man blevet interlekruel?
Satatens til tASTatyr.

Møller

Fra : alexbo

Dato : 12-03-06 21:15

"Folmer Rasmussen" skrev

> Det er altså også ufatteligt svært at følge nogle store grønne skilte,
> hvorpå der står E6.

Man skal ikke underkende elektronikken.
Jeg bor i Solrød lidt syd for København, og skulle til Middelfart, det burde
jeg jo nok kunne finde, men lod dog alligvel ViaMichelin finde en rute til
mig, den sendte mig over den nye lillebæltsbro og tilbage af den gamle for
at komme til kongebrovej.
Det var en snedig og hurtig vej som jeg ikke selv ville have fundet på.
Jeg havde jo nok drejet fra motorvejen ved Middelfartafkørslen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-03-06 22:02

alexbo skrev:
> [...]
> Det var en snedig og hurtig vej som jeg ikke selv ville have fundet på.
> Jeg havde jo nok drejet fra motorvejen ved Middelfartafkørslen.

Og du var et moderne menneske og gjorde som maskinen sagde?

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : alexbo

Dato : 12-03-06 22:42

"Finn Guldmann" skrev

> Og du var et moderne menneske og gjorde som maskinen sagde?

Det gjorde jeg faktisk.
På vejen hjem her i dag kl 17 passerede jeg en 5-10 km lang kø i det
vestgående spor omkring Brennerup,
her kunne en GPS havde gavnet nogle af de bilister der endte i denne kø til
at køre en anden vej.

Jeg har ikke nogen selv, jeg kan ikke rigtigt bestemme mig til hvad det skal
være, samtidig med at prisen falder og kvaliteten stiger, så man ved jo at
hvis man lige venter et par mdr. med at købe, så får man noget bedre.

mvh
Alex Christensen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-03-06 22:50

On Sun, 12 Mar 2006 22:42:28 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>være, samtidig med at prisen falder og kvaliteten stiger, så man ved jo at
>hvis man lige venter et par mdr. med at købe, så får man noget bedre.

Det argument kan du jo anvende til evig tid.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 12-03-06 23:30

"Folmer Rasmussen" skrev

> Det argument kan du jo anvende til evig tid.

Ja.

mvh
Alex Christensen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 12-03-06 23:22

Finn Guldmann wrote:

> Og du var et moderne menneske og gjorde som maskinen sagde?

Jeg fik lige lyst til at citere et indlæg som "Mugges POWER" engang skrev
her i gruppen:

"Jeg har lige læst denne på www.tomtom-user.dk og synes, I - der ikke
følger med dér - liiige skal ha' den serveret. Forhistorien er dén, at
en del brugere har klaget over manglende aktualitet vedr.
kortmaterialet - at kortene i TT2 kke altid er/var helt up to date...

Erik skriver:
Jeg bliver nødt til at dele denne oplevelse med jer andre her i
forummet.

Med den nye TomTom 3 installeret, kørte min familie og jeg glad afsted
fra Ringkøbing til Århus for at besøge datteren. Med den nye TT3 er
det sidste stykke motorvej kommet med, så det glædede jeg mig til.

Fordi datteren bor i det sydlige Århus, guider TT3 mig ned ad E45,
hvorefter planen er at få mig på Århus Syd motorvejen ind mod centrum.

Da jeg kører sydpå ad E45, beder TT3 mig om at dreje fra og køre på en
anden motorvej. Der var ingen striber på afkørslen, og der manglede
vist også skilte, men pyt - hvis TT3 siger jeg skal dreje af, så
drejer jeg af.

Jeg kommer så op på den anden motorvej. Den ser fin ud. Splinterny
asfalt og lækker at køre på. Der er dog stadig ingen striber, men hvad
gør det.

Jeg kører lidt - fuld fart - 130 km/t - lækker asfalt.... så
forsvinder den modsatte kørebane pludselig. Nå, tænker jeg, den ligger
bare lidt væk.

Lidt længere henne passerer jeg nu en afkørsel, hvor der ikke er
asfalteret - der er kun grus og sand. Nu begynder jeg at blive en
smule mistænksom...

Pludselig kører jeg ned af en stor kant, og jeg kører nu ikke længere
på asfalt men på stabilgrus istedet. What? Og for ligesom at sætte
kronen på værket, så ligger der en enorm bunke jord midt på kørebanen
lidt længere henne med en gravko på toppen. Nu kunne jeg ikke komme
videre.

Her er det så, at familien i bilen vågner fra middagsluren, og spørger
mig, om vi snart er fremme, og hvor vi i øvrigt befinder os lige nu.
Hvad er det så lige man svarer?

Jeg gør selvfølgelig nu det, jeg skulle have gjort for længe siden:
Vender om og kører hele vejen tilbage igen til, hvor det begyndte at
gå galt.

Men... der var ikke afspærring før, men skal jeg love for at der er
nu. Jeg kan simpelthen ikke komme tilbage på normal vej, pga diverse
skilte, reflekser og anden afspærring. Til sidst er jeg nødt til at
standse bilen, stige ud og fjerne en masse afspærring for derved at få
mulighed for at komme tilbage civilisationen.

Pyha!!!

Moralen på denne historie er vel, at selvom man har TomTom med på
farten med de nyeste kort, så skal man lige huske at bruge sin sunde
fornuft. "
--
Mvh. Uffe Ravn
Med Krak

Fra : OZ7PUS

Dato : 12-03-06 23:12

> [...]
> finde et eller andet sted, hvor jeg ikke har været før.
>
> Jeg bruger også internjetten, men læser også aviser og hører seriøs

Har altid GPSen tændt når jeg kører i bilen
Men jeg bruger den så også i forbindelse med min amatør radio til APRS som
nærmest er sattelit overvågning af bilen.
Kan se hvad hastighed bilen bevæger sig med samt se på et kort hvor den
befinder sig hjemme fra PCen :P

kik evt www.oz7afq.dk under hvor er vi

OZ3BTO

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 13-03-06 00:24

Folmer Rasmussen wrote:

> og hører seriøs
> radio. Det kan anbefales.

Jaja, nu har du også et job hvor radiolytning
kan passes sammen med arbejdet.

mvh
Henning

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-03-06 01:15

On Mon, 13 Mar 2006 00:23:53 +0100, "Henning Præstegaard"
<onkelhenning@not.vallid> wrote:

>Jaja, nu har du også et job hvor radiolytning
>kan passes sammen med arbejdet.

>--

Og lydbøger.

Kan lånes gratis i spandevis på biblioteket.

En glimragende ting.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian Binnerup

Dato : 13-03-06 09:45

> En stor del af dem kørte med GPS.

Jeg kører jævnligt med min tændt selvom jeg kender vejen, den har også ret
godt styr på hvornår man er fremme, hvor mange km. der er, osv.

Mvh

Brian

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-03-06 10:12

On Mon, 13 Mar 2006 09:45:08 +0100, "Brian Binnerup"
<ns-brian@binnerup.dk> wrote:

>Jeg kører jævnligt med min tændt selvom jeg kender vejen, den har også ret
>godt styr på hvornår man er fremme, hvor mange km. der er, osv.

>--

Jeg véd ikke om du ikke selv kan høre/læse at det lyder lidt hult?

Du kender vejen, men du vil gerne orienteres elektronisk om køretid og
afstand.

Udnytter du også, som Mogens foreslår, muligheden for at kigge på et
par seværdigheder på vej til/fra arbejde, f.eks?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 13-03-06 18:38

> Udnytter du også, som Mogens foreslår, muligheden for at kigge på et
> par seværdigheder på vej til/fra arbejde, f.eks?

Inden du nu i selvrusen koger helt over, kunne du jo prøve at læse
dine egne skriblerier atter engang. Måske du åp denne måde selv
kunne svare på dit eget indledende rejste spørgsmål:

Dit spørgsmål:
[...]

Dit svar:

Fra : Leonard

Dato : 13-03-06 19:32

> [...]

>dine egne skriblerier atter engang. Måske du åp denne måde selv
>kunne svare på dit eget indledende rejste spørgsmål:

Jeg har det faktisk ligesom Folmer.
Jeg kan godt køre hele vejen ned gennem Tyskland uden at vide andet
end at jeg er på rette vej. Hvad området eller stedet hedder aner jeg
ikke og det er mig fløjtende ligegyldigt, for jeg ved hvornår jeg skal
dreje fra.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Mogens...

Dato : 13-03-06 19:38

> [...]
> end at jeg er på rette vej. Hvad området eller stedet hedder aner jeg
> ikke og det er mig fløjtende ligegyldigt, for jeg ved hvornår jeg skal

Det ændrer jo ikke ved det faktum, at han i princippet
selv har fundet svaret på sine spørgsmål...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-03-06 19:52

On Mon, 13 Mar 2006 17:38:17 GMT, "Mogens..."
> [...]

>dine egne skriblerier atter engang. Måske du åp denne måde selv
>kunne svare på dit eget indledende rejste spørgsmål:

Jeg kan forstå på det hele at du enten er vred på mig, eller skuffet
over mig.

Det er din ret, men jeg forstår ikke helt hvorfor?

Jeg véd heller ikke helt hvad en selvrus er, eller hvordan jeg skulle
være blevet bragt i en slig tilstand.

> [...]

>Når man så er vågnet og skal udfylde diagramark, er det så man af og
>til må gå den tunge gang ind til tankpasseren for at få rede på hvad

Du har ret. Efter at have indkøbt navi, er dét problem løst.

Det forklarer dog stadig ikke brugen af navi på en 500 km. lang
transportstrækning - midt om natten.

Iøvrigt er der en artikel i nyeste nummer af Bilmagasinet, der ikke
giver mig uret. Ganske vist skrevet af en kvinde, men alligevel.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 14-03-06 20:26

> [...]
flere med ham.

Klip og Klip og klip igen.

lettere redigeret, det er jo ind i tiden. en mekaniker bliver til en
dærlig kopi der sætter verden i brand. ;-(

> Jeg kan forstå på det hele at du enten er vred på mig, eller skuffet
> over mig.
>
> Det er din ret, hvad en selvrus angår > >--

der er skrevet af en kvinde, men alligevel. Folmer

Sort snak, men alligevel.

Skal man i BiB?
Bliver det med diner? eller er det ved den hvide restaurant i centerhallen?

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-03-06 21:07

On Tue, 14 Mar 2006 20:26:04 +0100, "Møller" <em@g2.n.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

>Skal man i BiB?
>Bliver det med diner? eller er det ved den hvide restaurant i centerhallen?

>--

Jae, man påtænker da at aflægge en visit, hvis det kan blive om
søndagen.

Om ikke andet, så for at hilse på gamle ansigter, og møde nogle nye.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 14-03-06 21:15

> Jae, man påtænker da at aflægge en visit, hvis det kan blive om
> søndagen.
>
> Om ikke andet, så for at hilse på gamle ansigter, og møde nogle nye.

Måske akulle man overveje det, umiddelbart ser det ikke ud til at der de
store overraskelser blandt køretøjerne.
I Racingsektionen kan man nok ikke komme til at studere teknikken.
Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-03-06 21:23

On Tue, 14 Mar 2006 21:15:27 +0100, "Møller" <em@g2.n.dk> wrote:

> [...]
>store overraskelser blandt køretøjerne.
>I Racingsektionen kan man nok ikke komme til at studere teknikken.

Det sociale samvær skal man ikke negligere.

Det ville jo være perfekt, hvis man kunne mødes et eller andet sted
til noget formiddagskaffe og hilse på alle skribenterne, for derefter
at drage til "Mekka"

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-03-06 21:27

> [...]

>Det ville jo være perfekt, hvis man kunne mødes et eller andet sted
>til noget formiddagskaffe og hilse på alle skribenterne, for derefter

De andre gange har vi holdt mandtal på tanken i Karlslunde om
formiddagen - det gør vi vel igen.

Gu' ved om Jan W er ved at arrangere noget taffel ?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-03-06 22:35

> De andre gange har vi holdt mandtal på tanken i Karlslunde om
> formiddagen - det gør vi vel igen.

Men der var ikke så meget kaffe-halløjsa i Karlslunde - kunne man arrangere
det..?

> Gu' ved om Jan W er ved at arrangere noget taffel ?

Det kan jeg godt - men vi skal lige have styr på antallet af folk - hvor
mange er vi..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-03-06 22:35

On Tue, 14 Mar 2006 22:34:50 +0100, "Jan W Nielsen"

>Men der var ikke så meget kaffe-halløjsa i Karlslunde - kunne man arrangere
>det..?

>--

Hvis det er Texaco-tanken med Monarch-restauranten der tænkes på, så
er der da både adgang til kaffe og basser.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-03-06 22:47

> Hvis det er Texaco-tanken med Monarch-restauranten der tænkes på, så
> er der da både adgang til kaffe og basser.

Så skulle den jo være i vinkel..

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-03-06 22:52

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Men der var ikke så meget kaffe-halløjsa i Karlslunde - kunne man arrangere
>det..?

Det tror jeg da sagten - der er jo et kaffeteria på stedet

>Det kan jeg godt - men vi skal lige have styr på antallet af folk - hvor
>mange er vi..?

Hvis det står til troendes, kan det da ses på tilmeldingen +/- et par
stykker :)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-03-06 22:59

> Hvis det står til troendes, kan det da ses på tilmeldingen +/- et par
> stykker :)

Du har ret - måke skulle vi vente til på fredag morgen med at se, hvor mange
der er...?

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-03-06 23:05

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Du har ret - måke skulle vi vente til på fredag morgen med at se, hvor mange
>der er...?

Det er nok det sikreste ;)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-03-06 08:00

> Det er nok det sikreste ;)

Jeg er ikke i DK igen før i morgen aften - bare til info..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-03-06 22:31

> Det ville jo være perfekt, hvis man kunne mødes et eller andet sted
> til noget formiddagskaffe og hilse på alle skribenterne, for derefter
> at drage til "Mekka"

Enig...

--
/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-03-06 22:31

On Tue, 14 Mar 2006 22:31:12 +0100, "Jan W Nielsen"

Dugodeste!?!?

En dag man vil huske længe.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-03-06 22:53

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>En dag man vil huske længe.

Den har knap en time tilbage - meget kan ske endnu

(Jeg skal lige have fat i krebsen på brormanden)

Fra : Mogens Dam

Dato : 17-03-06 20:24

> Dugodeste!?!?
> En dag man vil huske længe.

Overhovedet ikke - umuligt og ingenlunde - alt andet lige mener jeg ikke,
der er argumenteret logisk, du leverer en klar fejlslutning, det er der ikke
belæg for at konkludere - endsige at tro...!!

And you can take that to the bank.. )

You´re all hat and no cattles - 10-4 rubber duck....!

/Jan "The Man" W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-03-06 20:40

On Fri, 17 Mar 2006 20:23:48 +0100, "Mogens Dam" <ingen@mail.dk>
wrote:

> [...]
>belæg for at konkludere - endsige at tro...!!
>
>And you can take that to the bank.. )
>
>You´re all hat and no cattles - 10-4 rubber duck....!

Jeg véd at du har været udensogns.

Har du haft snudeskaftet stukket ned i noget botanik med euforiserende
effekt?

Eller har den gummiand smittet dig med fugleinfluenza?

Eller har du bare glemt at tage din medicin?

Jeg håber du bliver frisk til på søndag.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-03-06 09:11

> Har du haft snudeskaftet stukket ned i noget botanik med euforiserende
> effekt?
> Eller har den gummiand smittet dig med fugleinfluenza?
> Eller har du bare glemt at tage din medicin?

Det hele..

> Jeg håber du bliver frisk til på søndag.

Absolt..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-03-06 09:10

hanzen skrev:

> Nu er kvinders stedsans heller ikke noget at prale af.
> De kan kun finde rundt i storcentre - altså inde i dem . de kan skutte
> engang finde udgangen.
> --
Skal vi ikke bare sige at det virker på en anden måde? Min bedre
halvdel navigerer efter butikker, det er hende meget imod hvis en butik
flytter.

Er jeg iøvrigt den eneste i forumet her der ikke har GPS?

Jeg har overvejet det (specielt når vi er i Portugal), men tanken om
at bruge X tusind samt at slæbe rundt på mere skrammel er mig noget
imod.

Nu har jeg også engang prøvet at skulle køre hjem fra Geneve, uden
kort. Det svære var at finde Basel, der var ingen skilte der viste den
vej.

mvh

Martin

Fra : Leonard

Dato : 15-03-06 09:45

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> wrote:

>Er jeg iøvrigt den eneste i forumet her der ikke har GPS?

Nej

>Nu har jeg også engang prøvet at skulle køre hjem fra Geneve, uden
>kort. Det svære var at finde Basel, der var ingen skilte der viste den
>vej.

Jeg har også været på omvej i Schweitz, jeg havde kun en liste med
vejnumre, og lige der hvor der skal drejes fra mod nord et sted midt i
det hele, der er der kun bynavne og ingen vejnumre på skiltet.
Og vi måtte ind på 3 tankstationer før vi fandt en der havde et kort.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : hanzen

Dato : 15-03-06 10:45

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

hanzen skrev:

> [...]
Skal vi ikke bare sige at det virker på en anden måde? Min bedre
halvdel navigerer efter butikker, det er hende meget imod hvis en butik

Det udløser omgående panik.

Er jeg iøvrigt den eneste i forumet her der ikke har GPS?

Nej da.

[...]

Man skal da bare mod nord.
Hvor svært kan det være?

Det svære var at finde Basel, der var ingen skilte der viste den
vej.

Der er da heller ingen skilte der viser til Basel her på egnen.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-03-06 11:14

On Wed, 15 Mar 2006 10:45:17 +0100, "hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk>
wrote:

>"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

>Man skal da bare mod nord.
>Hvor svært kan det være?

>--

*LOL*

Nej, det er da en smal sag. Et hurtigt kig i skovkanten for at
konstatere hvor på træstammerne mosset gror.

> [...]

>vej.
>
>Der er da heller ingen skilte der viser til Basel her på egnen.

*LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-03-06 09:09

Martin Sørensen skriver:

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-03-06 09:51

Martin Sørensen wrote:

> [...]
> flytter.
>
> Er jeg iøvrigt den eneste i forumet her der ikke har GPS?

Jeg har heller ikke.
Jeg har indtil nu kunnet klare mig med det velkendte kort.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : BJ

Dato : 15-03-06 09:54

KLIP

> Jeg har heller ikke.

Der sågar nogen, der ingen bil har.

> Jeg har indtil nu kunnet klare mig med det velkendte kort.

Mange klarer sig på gåben eller cykel..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-03-06 10:06

BJ wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Der sågar nogen, der ingen bil har.

> Mange klarer sig på gåben eller cykel..

Jeg har hørt om dem, må være frygteligt
De er dog en sjældenhed ude på det mørke land hvor jeg bor.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : BJ

Dato : 15-03-06 10:20

KLIP

> Jeg har hørt om dem, må være frygteligt

Jep..

> De er dog en sjældenhed ude på det mørke land hvor jeg bor.

Du tilhører en anden generation.

Min svigerfar tog kørekort som 65 årig og fik samtidig en varepotte.

Han er nu 90 år gammel..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-03-06 10:24

BJ wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Jep..

> Du tilhører en anden generation.

Det er helt rigtigt

> Min svigerfar tog kørekort som 65 årig og fik samtidig en varepotte.
>
> Han er nu 90 år gammel..

Sådan !

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : BJ

Dato : 15-03-06 10:30

KLIP

>Det er helt rigtigt

>Sådan !

Han kører stadig .... dog nu med rugbrødsmotor og håndkraft..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-03-06 20:00

> Han kører stadig .... dog nu med rugbrødsmotor og håndkraft..

Det er da mere imponerende, end hvis han blot satte sig ind og startede
'potten'.

Fra : BJ

Dato : 15-03-06 20:04

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er da mere imponerende, end hvis han blot satte sig ind og startede
> 'potten'.

Helt enig, da han nu sidder på den.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-03-06 11:13

hanzen skrev:

> Nu har jeg også engang prøvet at skulle køre hjem fra Geneve, uden
> kort.
>
> Man skal da bare mod nord.
> Hvor svært kan det være?

Nordvest, faktisk. Og når det er mørkt er det ikke så ligetil at
finde ud af hvor den retning er. Så svaret er vel "svært nok".

> Det svære var at finde Basel, der var ingen skilte der viste den
> vej.
>
> Der er da heller ingen skilte der viser til Basel her på egnen.
> --

Problemet var at ingen af os var særligt stive i Schweizisk geografi
*) - vi havde taget toget og skulle køre en udlejningsbil hjem. Og da
plan A var at køre Geneve - Basel - Frankfurt - Hannover - Hamburg -
Warnemünde havde vi ligesom håbet at der ville være skiltet til de
større byer. Det gik nu alligevel

/Martin

*) Vi vidste ikke om det var mest hensigtsmæssigt at køre mod
Neuchatêl eller Fribourg - vi var ikke engang klar over at de begge
var i Schweiz. Det var også tilbage sidst i 80erne, da livet var ungt,
vild og næsten skattefrit...