GPS (er det OT her ) ?
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 11-03-06 09:24

skal en tur til tyskland (ca. 500km nede) ... i den forbindelse, kunne jeg
godt tænke mig at prøve en gps, er der noget der er bedre end andet, f.eks
ville det være smartere at have en bærbar med en gps antenne eller skal det
bare være en alm. håndholdt gps ?

har flere muligheder at låne :
1. bærbar + gps enhed (ikke testet sammen endnu)
2. en Medion håndholdt gps (½ år gammel)
3. HP2110 med tomtom på (mere vides ikke)

- tror det bliver 2 el. 3

jeg er helt ny på dette, så gode råd ønskes ...

(og undskyld hvis det er OT)

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 11-03-06 09:53

Hejsa

Jeg vil helt klart vælge nr 3 Hp2210 med tomtom hvis der er tysklandskort
på.

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-06 09:58

> [...]
> 3. HP2110 med tomtom på (mere vides ikke)
>
> - tror det bliver 2 el. 3
>
> jeg er helt ny på dette, så gode råd ønskes ...

Jeg har prøvet 1 og 3.

1. var det første jeg prøvede inden jeg fik fat i en tomtom, og dengang
krævede det at passageren sad og holdt øje, og sagde højre og vestre, det
ved jeg godt ikke er nødvedigt idag, + at den er alt for stor og klumset...

3. Var den første rigtige navigerende GPS jeg havde, og det virker rigtigt
godt, dog er Ipaq 2210 lige sløv nok mht cpu kraft, men det virker bestemt.
Og her generere den selv vejen, og laver en ny rute, hvis du skulle dreje
forkert eller ligende.

2. ville jeg ikke røre med en ildtang, alt hvad jeg har set fra medion har
været noget billigt bras, der ikke har virket ordenligt, jeg har seriøst
ikke set et godt produkt fra deres side, men har set en MASSE der er gået i
stykker gang på gang.. og deres service er ELENDIG !

Jeg ville helt klart vælge valgmulighed 3 !!!

Jeg har selv en Ipaq HX4700 (stor rigtig god skærm og 600mhz cpu) og en
cf/usb GPS Haicom 303MMF (rigtig hurtig til at opdatere !) og tomtom 5.

Mvh
Morten

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 11-03-06 10:27

har måske en 4. mulighed (men skal lige undersøges) ... det er en HP55xx med
noget navigon på (tror jeg nok) ...

er det noget der virker ?

er der navi prg. der er bedre end andre ?
- tænkte om navigon er bedre end tomtom ?

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-06 11:19

> [...]
>
> er det noget der virker ?
>
> er der navi prg. der er bedre end andre ?
> - tænkte om navigon er bedre end tomtom ?

Der må jeg være dig svar skyldig, det har jeg ikke prøvet, jeg har kun
prøvet autoroute (pc) og tomtom 3 og 5 til pocket pc...

Men det ville jo være en god mulighed at teste dem imod hinanden

Mvh
Morten

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-03-06 16:39

"Johnny B [2000]" <KAGEN_I_DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> wrote in

> [...]
>
> er det noget der virker ?
>
> er der navi prg. der er bedre end andre ?
> - tænkte om navigon er bedre end tomtom ?

Kort og godt.. du skal holde dig fra ALT hvad der ligner PDA med GPS... det
er det værste lort man kan bruge i forhold til en rigtig GPS, fx. en TomTom
eller Garmin.

Det er kun et godt råd ... prisforskellen er ikke ret stor, men glæden ved
brug er 10 gange større.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : Eliasen

Dato : 11-03-06 16:58

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in message

> [...]
> det
> er det værste lort man kan bruge i forhold til en rigtig GPS, fx. en

Undskyld mig, men sikke da en gang vrøvl. Der er adskillige PDA-løsninger
med navigation der arbejder både hurtigere og mere effektivt end PNA'ere
eller PND'ere. Og i øvrigt kan de være væsentligt billigere. Hvor mange
enheder har du haft at sammenligne med?

Jeg tillader mig at udtale mig lidt mere skråsikkert efter at have anvendt
flere end 25 forskellige PDA'er til navigation med alt lige fra Destinator,
Navigon, Route66 til TomTom.

--
Eliasen
www.tomtom-user.dk - Europas største TomTom-forum.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-03-06 17:14

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> wrote in

> Undskyld mig, men sikke da en gang vrøvl.

Nej det er ikke

> [...]
> effektivt end PNA'ere eller PND'ere. Og i øvrigt kan de være
> væsentligt billigere. Hvor mange enheder har du haft at sammenligne

Jeg har set nok og hørt nok til, at PDA-lommeløsningerne skal man holde sig
fra.

Det er en switser-kniv som ikke kan skære ordentlig... Så hellere en rigtig
køkkenkniv!

Synes det er direkte SYND at mange folk bliver overtalt til at købe sådan
en løsning. Den er sørgelig :(

> Jeg tillader mig at udtale mig lidt mere skråsikkert efter at have
> anvendt flere end 25 forskellige PDA'er til navigation med alt lige
> fra Destinator, Navigon, Route66 til TomTom.

Det skal du da også have lov til ;)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 11-03-06 17:17

Eliasen fik sine fingre den 11 mar 2006 til at fremtrylle følgende i
dk.fritid.bil:

> [...]
> anvendt flere end 25 forskellige PDA'er til navigation med alt
> lige fra Destinator, Navigon, Route66 til TomTom.

Jep jep Eliasen, kan kun sige du har ret, nu har jeg snart også
prøvet alt, og det er lige fra fastinstalleret GPSsystemmer op til en
bærbar pc med Mapmonkey med destinator 3 kort, og indtil videre må
jeg sige at jeg sværger til min bærbare pc, som jeg alligevel har
installeret i bilen, da ordre kommer via email. Og samtidig kan jeg
også se tegninger på de hårde hvidevare jeg servicere. Jeg må da
indrømme at nu skal jeg kører som forsøgskanin med en Garmin C320 de
næste 14 dage fra på mandag af, og det glæder jeg mig lidt til, håber
dog at kortet er bedre end i tomtom5 og Destinator 3. Men det burde
vi jo diskutere ovre i dk.teknik.satellit.navigation.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-03-06 17:25

apollo14 aka Kenneth Rugaard <apollo14dk@gmail.com> wrote in

> Jep jep Eliasen, kan kun sige du har ret,

Nej han har ikke, men det må I selv om :)

I've been around the block og intet slår en rigtig navi som fx. TomTom Go-
serien eller Garmin's C-serie.

Som du selv siger, så er det ikke her vi skal diskutere videre... fut gerne
i så fald :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-03-06 17:30

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev :

>I've been around the block og intet slår en rigtig navi som fx. TomTom Go-
>serien eller Garmin's C-serie.

Haha... en rigtig navi ??

Jeg er ved at knække af grin hvergang vor (*1) TOmTom go vil have os
til at køre venstre om i en rundkørsel ;)

1) Altså fruens - jeg kører med MioMap

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Brian

Dato : 11-03-06 18:01

Martin Johansen [6000] wrote:

> I've been around the block og intet slår en rigtig navi som fx.
> TomTom Go- serien eller Garmin's C-serie.

Jow da, et fabriksmonteret, eller et eftermonteret af de rigitg
_rigtige_ (f.eks Becker,) er de små legetøjsdimser overlegen...

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-03-06 11:50

"Brian" <ellers@tak.du> wrote in news:44130256$0$15785$14726298
@news.sunsite.dk:

> Jow da, et fabriksmonteret, eller et eftermonteret af de rigitg
> _rigtige_ (f.eks Becker,) er de små legetøjsdimser overlegen...

Jeg skrev...: "Som fx.".. Så ja du har da ret ;)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : Brian

Dato : 13-03-06 20:43

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg skrev...: "Som fx.".. Så ja du har da ret ;)

Nu skal du ikke blive for smart

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-03-06 09:02

"Brian" <ellers@tak.du> wrote in news:4415cb53$0$15787$14726298
@news.sunsite.dk:

> Nu skal du ikke blive for smart

Det går da meget godt ;)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : Eliasen

Dato : 11-03-06 17:55

"apollo14 aka Kenneth Rugaard" <apollo14dk@gmail.com> wrote in message
> [...]
> dog at kortet er bedre end i tomtom5 og Destinator 3. Men det burde
> vi jo diskutere ovre i dk.teknik.satellit.navigation.

Meget enig i at den ikke hører til her, men det skal da ikke stå uimodsagt
hen, når PDA-løsningen tilfredsstiller så stor en målgruppe som det er
tilfældet. At PND'er har sin berettigelse kan der ikke herske tvivl om.
Brugere der "blot" ønsker en enhed, der kan guide dem fra A->B kan
ligesågodt vælge f.eks. en GO, men eftersom kortmateriale og software er den
samme, skal det ikke være det der er argumentet.

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 11-03-06 21:50

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> www.tomtom-user.dk - Europas største TomTom-forum.
> Flere end 17.000 har allerede valgt at blive medlem - GRATIS!

Enig med Eliasen.... Jeg har kun været tilfreds med min mio168 pda
navigator..

Jeg ville føle mig en lillebitte smule dum ved at betale dobbelt så meget
for en såkaldt "ægte" navigator, der ikke kan en ski. andet end at
navigere...

/Keld

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-03-06 17:39

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Kort og godt.. du skal holde dig fra ALT hvad der ligner PDA med GPS... det
> er det værste lort man kan bruge i forhold til en rigtig GPS, fx. en TomTom
> eller Garmin.

Hørt !

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-06 22:13

> [...]
> det
> er det værste lort man kan bruge i forhold til en rigtig GPS, fx. en

Sikke noget fis at lukke ud !

/Juel

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-03-06 10:16

"Johnny B [2000]" skriver:

> (og undskyld hvis det er OT)

Er du i tvivl om, hvilke grupper der er til hvad, så prøv usenet.dk. Her
kan du eksempelvis finde denne side:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.teknik.satellit.navigation

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Niels

Dato : 11-03-06 10:21

> [...]
> ville det være smartere at have en bærbar med en gps antenne eller skal

Hej

Du får nok bedre svar i dk.teknik.satellit.navigation.

Mvh Niels

Fra : KS

Dato : 11-03-06 10:47

"Niels" <niels.kj@FJERNemail.dk> skrev i en meddelelse

> "Johnny B [2000]" <KAGEN_I_DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> skrev i en
meddelelse

Jeg har selv hp2210 og tt5, det kører altså perfekt :)

/Ken

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-06 11:17

> Jeg har selv hp2210 og tt5, det kører altså perfekt :)

Hehe det siger du kun fordi du ikke har prøvet det på en hx4700

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-06 15:36

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe det siger du kun fordi du ikke har prøvet det på en hx4700

og, du fordi du ikke har prøvet navigationen i en porsche 911

--
Tom

Fra : Basil Fawlty

Dato : 11-03-06 10:44

Johnny B [2000] skrev d. 11-03-2006 i meddelelse
> [...]

> 3. HP2110 med tomtom på (mere vides ikke)

> - tror det bliver 2 el. 3

> jeg er helt ny på dette, så gode råd ønskes ...

Jeg ved at prisen er langt over hvad du (og jeg) vil give, men kig på
denne her: http://www.bilpc.dk/
Kai

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 11-03-06 17:25

Johnny B [2000] fik sine fingre den 11 mar 2006 til at fremtrylle
følgende i dk.fritid.bil:

> [...]
> ?
>
> har flere muligheder at låne :
> 1. bærbar + gps enhed (ikke testet sammen endnu)

Kører jeg selv med til dagligt på arbejdet, og det kører perfekt, dog
er der en lille anke, og det er at det ikke rigtig arbejder sammen
med en kundedatabase.

> 2. en Medion håndholdt gps (½ år gammel)

Har jeg prøvet, dog en ældre model. Duede ikke da SDkortet ikke kan
lide at sidde for godt fast, og derfor nogle gange hoppede ud af
holderen.

> 3. HP2110 med tomtom på (mere vides ikke)

Har jeg prøvet meget bedre end medion både i kvalitet og kvantitet.
Meget bedre skærm og tale end på medion.

> - tror det bliver 2 el. 3

Som mit system ser ud i firmabilen.:
Dell Laptop inspiron 6000
GPsprogram Mapmonkey som bruger Destinator 3
Diverse programmer til at måle hvor meget jeg har kørt og hvor længe.
Bluetooth GPS dongle Royaltek
12-230V konverter
SE W800I
Reserver hvis det andet knalder ud
Qtek S100 pdatelefon med tomtom5

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 21-03-06 01:26

den lånte Medion 240T var jeg meget glad for, det eneste der var irreterende
var at der skulle skiftes kort da vi nåede tyskland (og retur), men
derudover var den fin
- lidt kraftigt lys om natten måske ( ja den var sat i "måne/nat"
indstilling og lavest i lysstyrke.