/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Prisen på den nye Volvo S80 V8 AWD.
Fra : BJ


Dato : 11-03-06 00:00

Så er basisprisen endelig kommet på den nye Volvo S80 V8 AWD.

Den er 420.000,- kr.

Det lyder jo ikke så galt...:

http://www.volvocars.de/NR/rdonlyres/3943385B-3B0F-4C1E-842E-56F18F79ED2A/0/S80_MY07.pdf

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



 
 
Jan W Nielsen (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 11-03-06 07:20

> Så er basisprisen endelig kommet på den nye Volvo S80 V8 AWD.
> Den er 420.000,- kr.

Hvad mon den koster i Danmark - men alt ekstraudstyr..

(Listen er lang - på med det hele, tak)

---
/Jan W Nielsen



Henrik B. (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 11-03-06 08:38

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:44126b42$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Så er basisprisen endelig kommet på den nye Volvo S80 V8 AWD.
>> Den er 420.000,- kr.
>
> Hvad mon den koster i Danmark - men alt ekstraudstyr..

Det kan være at man kan få den på søndag.

Men mon ikke at den havner på den forkerte side af millen....!

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



BJ (11-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-03-06 11:48


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:44127e48$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

>>> Så er basisprisen endelig kommet på den nye Volvo S80 V8 AWD.
>>> Den er 420.000,- kr.
>>
>> Hvad mon den koster i Danmark - men alt ekstraudstyr..
>
> Det kan være at man kan få den på søndag.
>
> Men mon ikke at den havner på den forkerte side af millen....!

Jeg sad og regnede lidt frem og tilbage på en V8 AWD mit alles drum und
dran.

Det blev omkring 72.000 Euro.

Da vi betaler for 3 biler og tyskerne for 1, kommer den vil til at ligge
mellem 1.3 og 1.5 mill. kr.

Jeg vil tro billigste benziner i grundpris vil ligge på 950.000 kr.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-03-06 17:13


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4412aaca$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det blev omkring 72.000 Euro.

Så er man jo tæt på en Mercedes SL...

> Jeg vil tro billigste benziner i grundpris vil ligge på 950.000 kr.

Køw dig en Sonata istedet



BJ (11-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-03-06 17:51


"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:iGCQf.47916$d5.204436@newsb.telia.net...

KLIP

>> Det blev omkring 72.000 Euro.
>
> Så er man jo tæt på en Mercedes SL...

Sikkert.

>> Jeg vil tro billigste benziner i grundpris vil ligge på 950.000 kr.
>
> Køw dig en Sonata istedet

Nope, en Grandeur..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-03-06 17:54


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44130012$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Sikkert.

Og sån een vil man jo hellere eje

> Nope, en Grandeur..;)

He he...



BJ (11-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-03-06 17:56


"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:LgDQf.47924$d5.204431@newsb.telia.net...

KLIP

> Og sån een vil man jo hellere eje

Njaaeee ... når man ser, hvad man får for de 72.000 Euro í Volvo´en, er jeg
bestemt ikke så sikker.

Jeg kan også godt leve med de kun 6,5 sekund fra 0 til 100 km/t.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-03-06 18:00


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44130135$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Njaaeee ...

Shock !

> når man ser, hvad man får for de 72.000 Euro í Volvo´en, er jeg bestemt
> ikke så sikker.

Jeg ville nok liiige kigge lidt på hele markedet - såvel BMW som
Alpina har jo nogle udgaver, der slår den Volvo med ret mange
længder :)

> Jeg kan også godt leve med de kun 6,5 sekund fra 0 til 100 km/t.

I ores alder - jep



BJ (11-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-03-06 18:04


"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:JmDQf.47925$d5.204375@newsb.telia.net...

KLIP

> Jeg ville nok liiige kigge lidt på hele markedet - såvel BMW som
> Alpina har jo nogle udgaver, der slår den Volvo med ret mange
> længder :)

Hvis ellers de nye Volvoer lever op til den gamle og normalt velkendte
kvalitet/holdbarhed, er jeg faktisk ikke interesseret i noget andet mærke,
det skulle da lige være en CLK AMG til pensionisttilværelsen.

Jeg er utrolig glad for bilerne, de er fantastisk velkørende (i min
verden)..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-03-06 18:08


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:441302e7$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvis ellers de nye Volvoer lever op til den gamle og normalt velkendte
> kvalitet/holdbarhed, er jeg faktisk ikke interesseret i noget andet mærke,

En Volvo følger på det sportslige plan ikke med konkurrenterne
fra das Vaterland

> det skulle da lige være en CLK AMG til pensionisttilværelsen.

Ja - sån en sag er knaldhamrende lækker...
(der står een i "garagen")

> (i min verden)

Ja, men jeg kører udelukkende motorvej, så derfor skal der mere til



BJ (11-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-03-06 18:10


"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:1uDQf.47929$d5.204413@newsb.telia.net...

KLIP

> Ja, men jeg kører udelukkende motorvej, så derfor skal der mere til

Sådan er vi nu så forskellige og jeg er bestemt ikke imponeret over Audi V8,
BMW 5 osv. osv.

Jeg vil hellere køre i min S80 og komme hurtigere og mere sikkert frem..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-03-06 18:16


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44130473$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Sådan er vi nu så forskellige og jeg er bestemt ikke imponeret over Audi
> V8, BMW 5 osv. osv.

Jeg taler om specialmodeller...

> Jeg vil hellere køre i min S80 og komme hurtigere og mere sikkert frem

Hvis du kigger i NCAP, står de andre ikke tilbage for noget ift. Volvo



BJ (11-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-03-06 18:18


"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:TADQf.47931$d5.204468@newsb.telia.net...

KLIP

> Jeg taler om specialmodeller...

O.k., jeg ser nu mere frem til den den kommende specialmodel af S80 ..R AWD
V8 Bi-turbo.

>> Jeg vil hellere køre i min S80 og komme hurtigere og mere sikkert frem
>
> Hvis du kigger i NCAP, står de andre ikke tilbage for noget ift. Volvo

Vi har ikke set den nye S80 der endnu og S40/V50 taler jo sit helt tydelige
sprog. Ingen når dem til sokkeholderne i f.eks. sidekollision.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-03-06 18:28


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4413064f$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> O.k., jeg ser nu mere frem til den den kommende specialmodel af S80 ..R
> AWD V8 Bi-turbo.

Lad dem nu lige komme igang med den 1. S80 V8 - så må man
jo se, om det kan blive tl mere. "Sangen" er hørt før - uden pro-
duktion blev til noget...

> Ingen når dem til sokkeholderne i f.eks. sidekollision.

Så prøv at læse testen igen...



BJ (11-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-03-06 18:36


"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:AMDQf.47932$d5.204305@newsb.telia.net...

KLIP

>> O.k., jeg ser nu mere frem til den den kommende specialmodel af S80 ..R
>> AWD V8 Bi-turbo.
>
> Lad dem nu lige komme igang med den 1. S80 V8 - så må man
> jo se, om det kan blive tl mere. "Sangen" er hørt før - uden pro-
> duktion blev til noget...

Den tid er vist ovre med 60R og 70R samt indførelsen af AWD på samtlige
modeller.

>> Ingen når dem til sokkeholderne i f.eks. sidekollision.
>
> Så prøv at læse testen igen...

"The side impact performance was very impressive. The seat mounted thorax
and pelvis airbag and head curtain airbag worked efficiently; the latter
also protecting those sat in the rear."

Hvad er det jeg ikke forstår her..?

http://videos.volvocars-aktionen.de/side_impact2.wmv

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-03-06 18:40


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44130a82$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvad er det jeg ikke forstår her..?

At konkurrenterne ikke engang når de nævnte Volvo-modeller til
sokkeholderne. Det er denne uges overdrivelse nr.1 og matcher
slet ikke den sindige jydes normale niveau



BJ (11-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-03-06 18:48


"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:NXDQf.47934$d5.204048@newsb.telia.net...

KLIP

>> Hvad er det jeg ikke forstår her..?
>
> At konkurrenterne ikke engang når de nævnte Volvo-modeller til
> sokkeholderne. Det er denne uges overdrivelse nr.1 og matcher
> slet ikke den sindige jydes normale niveau

LOL..

BMW 3: An impressive side impact protection system includes seat mounted
thorax and pelvis airbags and a head curtain airbag, which also protects
rear seated occupants. The 3-series just missed obtaining a maximum score in
this section of the tests.

Her skal man ikke sidde på bagsædet.

Citroen C5: A very impressive side impact protection system includes seat
mounted thorax airbags and a head curtain airbag, the latter also providing
protection for rear seated occupants. The C5 would have achieved maximum
points in the side and pole impact but a rear door opened during testing;
this is under investigation by Citroën.

Her falder man ud af åbne døre.

Alfa omeo 159: Her falder man også ud.

Mazda 6: Her kan man komme til skade.

Peugeot 407: The seat-mounted thorax and pelvis airbag and head curtain
airbag worked efficiently; the curtain also protected those sat in the rear.
However, the 407 was penalised in this section of the tests because forces
transferred in an unrealistic manner to the test dummy's spine, so reducing
the level of forces recorded by instrumentation in its chest

Her kan man komme til skade.

osv. osv..:,-))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-03-06 18:55


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44130d55$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> LOL..

Der er intet (!) at grine af :)

> BMW 3: An impressive side impact protection system includes seat mounted
> thorax and pelvis airbags and a head curtain airbag, which also protects
> rear seated occupants. The 3-series just missed obtaining a maximum score
> in this section of the tests.

> Her skal man ikke sidde på bagsædet.

Hvordan læser du det?

> Alfa omeo 159: Her falder man også ud.

Hvor står det?




BJ (11-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-03-06 19:33


"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:C9EQf.47935$d5.204417@newsb.telia.net...
>
> "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:44130d55$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> LOL..
>
> Der er intet (!) at grine af :)
>
>> BMW 3: An impressive side impact protection system includes seat mounted
>> thorax and pelvis airbags and a head curtain airbag, which also protects
>> rear seated occupants. The 3-series just missed obtaining a maximum score
>> in this section of the tests.
>
>> Her skal man ikke sidde på bagsædet.
>
> Hvordan læser du det?

At 3-serien ikke kunne opnå maksimum på bagsædet.

>> Alfa omeo 159: Her falder man også ud.
>
> Hvor står det?

Døren springer jo op.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-03-06 19:58


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:441317e6$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> At 3-serien ikke kunne opnå maksimum på bagsædet.

og

> Døren springer jo op.

Hele NCAP-konstruktionen er jo sat under kritisk lup - hva' siger Folksam,
mon?



BJ (11-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-03-06 20:07


"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:05FQf.47942$d5.204493@newsb.telia.net...

KLIP

> Hele NCAP-konstruktionen er jo sat under kritisk lup - hva' siger Folksam,
> mon?

Det ved jeg ikke, men jeg fandt lige et par billeder omkring frontalt
sammenstød.

Volvo S40:
http://www.euroncap.com/downloads/media/phase_14/volvo_s40_2004.jpg

VW Golf: http://www.euroncap.com/downloads/media/phase_14/vw_golf_2004.jpg

BMW Z4: http://www.euroncap.com/downloads/media/phase_14/bmw_z4_2004.jpg

BMW 3:
http://www.euroncap.com/downloads/media/phase_16/3series_2005_driver.JPG

BMW 5:
http://www.euroncap.com/downloads/media/phase_15/BMW%205-series/BMW%205-series_front.jpg

Volvo S40 ville jeg helst sidde i..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-03-06 20:17


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44131fe0$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Volvo S40 ville jeg helst sidde i

Ja det ka' jo ikke undre med alt dét udstyr

Rapporten fra Folksam er hér - ucensureret, idet jeg ikke selv
har læst den inden posting !
www.folksam.se/resurser/pdf/sakrabilar2005.pdf



BJ (11-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-03-06 20:22


"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:VmFQf.47943$d5.204443@newsb.telia.net...

KLIP

>> Volvo S40 ville jeg helst sidde i
>
> Ja det ka' jo ikke undre med alt dét udstyr

LOL.

> Rapporten fra Folksam er hér - ucensureret, idet jeg ikke selv
> har læst den inden posting !
> www.folksam.se/resurser/pdf/sakrabilar2005.pdf

Der er ingen af BMW´erne, der har mere end blå i sikkerhed = mindst 15%
højere sikkerhed end middelbilen.

Samtlige nyere/nye Volvo´ere har grøn = mindst 30% højere sikkerhed end
middelbilen.

VW kan lige få 15% ...... med en Caravelle..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik B. (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-03-06 16:36

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4413235e$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Rapporten fra Folksam er hér - ucensureret, idet jeg ikke selv
>> har læst den inden posting !
>> www.folksam.se/resurser/pdf/sakrabilar2005.pdf
>
> Der er ingen af BMW´erne, der har mere end blå i sikkerhed = mindst 15%
> højere sikkerhed end middelbilen.
>
> Samtlige nyere/nye Volvo´ere har grøn = mindst 30% højere sikkerhed end
> middelbilen.

Pokkers! Man skulle have valgt en Saab......... *LOL*

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



BJ (12-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 12-03-06 17:46


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:44143ff2$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Pokkers! Man skulle have valgt en Saab......... *LOL*

De laver ingen biler, der kunne tilfredsstille fruen som arbejdsbil..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik B. (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-03-06 17:58

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:441450a1$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Pokkers! Man skulle have valgt en Saab......... *LOL*
>
> De laver ingen biler, der kunne tilfredsstille fruen som arbejdsbil..

Prøvede hun den nye 9-3 Aero Estate? 2,8 V6 turbo?

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



BJ (12-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 12-03-06 17:58


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:44145301$0$196$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Prøvede hun den nye 9-3 Aero Estate? 2,8 V6 turbo?

Nope, hun nøjes med 170 suge-HK..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik B. (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-03-06 18:56

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4414537a$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Prøvede hun den nye 9-3 Aero Estate? 2,8 V6 turbo?
>
> Nope, hun nøjes med 170 suge-HK..

Og den fangede du så ikke... ...

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



BJ (12-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 12-03-06 19:02


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:441460b1$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

>>> Prøvede hun den nye 9-3 Aero Estate? 2,8 V6 turbo?
>>
>> Nope, hun nøjes med 170 suge-HK..
>
> Og den fangede du så ikke... ...

Det må jeg tilstå..men efter lidt betænkningstid ... nope til
grisekasse..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Klaus D. Mikkelsen (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 11-03-06 18:58

BJ skriver:
>
> "The side impact performance was very impressive. The seat mounted thorax
> and pelvis airbag and head curtain airbag worked efficiently; the latter
> also protecting those sat in the rear."
>
> Hvad er det jeg ikke forstår her..?

At en VW golf får præcis samme tekst ?

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

BJ (11-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-03-06 19:32


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:44130FBF.89215C37@du.kan.finde.den...

KLIP

> At en VW golf får præcis samme tekst ?

Den har ikke sædesystemet, så det kan jo undre.

Måske derfor hele bedømmelsessystemet er under kraftig kritik..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Klaus D. Mikkelsen (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 11-03-06 21:13

BJ skriver:
>
> Den har ikke sædesystemet, så det kan jo undre.

Næh...


Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

BJ (11-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-03-06 21:16


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:44132F43.80A3F1ED@du.kan.finde.den...

KLIP

>> Den har ikke sædesystemet, så det kan jo undre.
>
> Næh...

Joe...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jan W Nielsen (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 11-03-06 20:51

> S40/V50 taler jo sit helt tydelige sprog. Ingen når dem til sokkeholderne
> i f.eks. sidekollision.

En fire år gammel Opel Vetra får samme 18 point (maksimal score) i
sidekollision.

--
/Jan W Nielsen



BJ (11-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-03-06 20:54


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:44132940$0$188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

>> S40/V50 taler jo sit helt tydelige sprog. Ingen når dem til sokkeholderne
>> i f.eks. sidekollision.
>
> En fire år gammel Opel Vetra får samme 18 point (maksimal score) i
> sidekollision.

Det er helt til grin.

I Folksam får den gul = ikke bedre end middelbilen...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-03-06 20:56


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44132ac3$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det er helt til grin.
> I Folksam får den gul = ikke bedre end middelbilen

Og ikke 2 ulykker er ens, hvorfor det hele er ret akademisk



BJ (11-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-03-06 21:02


"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:YWFQf.47948$d5.204496@newsb.telia.net...

KLIP

>> Det er helt til grin.
>> I Folksam får den gul = ikke bedre end middelbilen
>
> Og ikke 2 ulykker er ens, hvorfor det hele er ret akademisk

Så vi kan enten konkludere, alle biler er lige sikre eller usikre..

http://videos.volvocars-aktionen.de/frontal_collision2.wmv

Saab 95/93 er dog over all winner i 2005.

Men husk, det er helt akademisk..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-03-06 21:09


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44132c9b$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Så vi kan enten konkludere, alle biler er lige sikre eller usikre

Dét tror jeg nu ikke - på den side set så.....

> Men husk, det er helt akademisk

Jep - akademisk trosspørgsmål



BJ (11-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-03-06 21:11


"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:P7GQf.47950$d5.204492@newsb.telia.net...

KLIP

>> Men husk, det er helt akademisk
>
> Jep - akademisk trosspørgsmål

ROTFL

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-03-06 21:13


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44132ebd$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> ROTFL

Jeg, jeg hygger mig også gevaldigt
Men min kone "overraskes" ikke så meget mere af de store "udbrud"
efter indførelse af det trådløse netværk i hytten :).



BJ (11-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-03-06 21:19


"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:ubGQf.47951$d5.204399@newsb.telia.net...

KLIP

> Men min kone "overraskes" ikke så meget mere af de store "udbrud"
> efter indførelse af det trådløse netværk i hytten :).

O.k., det har jeg været glad for i mange år nu, men det er mest til om
sommeren, når jeg kan sidde ude i haven og arbejde på den bærbare eller høre
streaming audio på min Qtek 9090. Samtidig er erhvervsgæster glade for at
kunne komme på Internettet og derved spare deres dyre opkald via GSM mv.

Ellers har jeg kabler forbundet til samtlige PC´ere via NT-serveren..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-03-06 21:22


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:441330b1$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> O.k., det har jeg været glad for i mange år nu, men det er mest til om
> sommeren, når jeg kan sidde ude i haven og arbejde på den bærbare eller
> høre streaming audio på min Qtek 9090. Samtidig er erhvervsgæster glade
> for at kunne komme på Internettet og derved spare deres dyre opkald via
> GSM mv. Ellers har jeg kabler forbundet til samtlige PC´ere via
> NT-serveren..

Men BI-len, BIII-len - hvor er dén i den sammenhæng



BJ (11-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-03-06 21:24


"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:vjGQf.47953$d5.204438@newsb.telia.net...

KLIP

>> O.k., det har jeg været glad for i mange år nu, men det er mest til om
>> sommeren, når jeg kan sidde ude i haven og arbejde på den bærbare eller
>> høre streaming audio på min Qtek 9090. Samtidig er erhvervsgæster glade
>> for at kunne komme på Internettet og derved spare deres dyre opkald via
>> GSM mv. Ellers har jeg kabler forbundet til samtlige PC´ere via
>> NT-serveren..
>
> Men BI-len, BIII-len - hvor er dén i den sammenhæng

Min Qtek 9090 ligger i brystlommen (jeg hører jo streaming audio), når jeg
støvsuger og vasker potten..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-03-06 21:27


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:441331e0$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Min Qtek 9090 ligger i brystlommen (jeg hører jo streaming audio), når jeg
> støvsuger og vasker potten

Så der er ingen connection - det må du udvikle



BJ (11-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-03-06 21:31


"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:NoGQf.47954$d5.204469@newsb.telia.net...

KLIP

>> Min Qtek 9090 ligger i brystlommen (jeg hører jo streaming audio), når
>> jeg støvsuger og vasker potten
>
> Så der er ingen connection - det må du udvikle

Øøhh ... jow.

Internet -> NT-Server -> WI-FI -> Qtek 9090 Wi-FI -> ørepropper -> 100FM
Stereo -->

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-03-06 21:41


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44133372$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Øøhh ... jow.

Øh nej :)

> Internet -> NT-Server -> WI-FI -> Qtek 9090 Wi-FI -> ørepropper -> 100FM
> Stereo -->

-> get real



BJ (11-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-03-06 21:44


"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:SBGQf.47955$d5.204420@newsb.telia.net...

KLIP

>> Øøhh ... jow.
>
> Øh nej :)
>
>> Internet -> NT-Server -> WI-FI -> Qtek 9090 Wi-FI -> ørepropper -> 100FM
>> Stereo -->
>
> -> get real

Øøhh...nu må du forklare dig..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-03-06 21:48


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4413367a$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Øøhh...nu må du forklare dig

Dit gear virker kun på adressen

Tag Jonas med S2'eren eksempelvis - han har hele mollevitten
når han kører.Compute indbygget i bilen osv.



BJ (11-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-03-06 21:52


"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:2IGQf.47957$d5.204401@newsb.telia.net...

KLIP

>> Øøhh...nu må du forklare dig
>
> Dit gear virker kun på adressen

Nej.

Det virker så lang tid, jeg har forbindelse til Internettet (Wi-FI eller
GSM).

> Tag Jonas med S2'eren eksempelvis - han har hele mollevitten
> når han kører.Compute indbygget i bilen osv.

Havde jeg modet, tiden kan man altid finde, byggede jeg også en komplet PC
ind i bilerne.

P.t. venter jeg på den nye bluetooth til S40 som er udviklet i et samarbejde
mellem Volvo og Motorola.

Det fungerer i samarbejde med bilens display og indbyggede tastatur.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jan W Nielsen (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 11-03-06 21:04

> I Folksam får den gul = ikke bedre end middelbilen...

I sidekollision..?

Jeg ved i øvrigt ikke, hvor meget, jeg har til overst for Folksams
"undersøgelse".

....men gider ikke den religiøse debat.

--
/Jan W Nielsen



BJ (11-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-03-06 21:03


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:44132c58$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> ...men gider ikke den religiøse debat.

Det er også et rent trosspørgsmål..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik B. (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-03-06 16:39

Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:44132c58$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> I Folksam får den gul = ikke bedre end middelbilen...
>
> I sidekollision..?
>
> Jeg ved i øvrigt ikke, hvor meget, jeg har til overst for Folksams
> "undersøgelse".

Nej, du skal blot være glad for at "svenskerne" har været "ind over" under
udviklingen af din nye firmabil. ))

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



Jan W Nielsen (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 12-03-06 16:48

> Nej, du skal blot være glad for at "svenskerne" har været "ind over" under
> udviklingen af din nye firmabil. ))

Er alle nye biler ikke meget sikre i dag - næsten..?

Jeg har svært ved at forestille mig et "normalt" mærke smide en ny
mellemklasse-bil på gaden i dag, der ikke scorer fem stjerner...

(Anderledes for bare 3-4 år siden, hvor fire stjerner var fint - hvis de fik
dem uden sele-husker og at det andet bullshit. )

--
/Jan W Nielsen



Mogens... (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 12-03-06 17:02


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:441441ee$0$196$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Er alle nye biler ikke meget sikre i dag - næsten..?

Nej - der har lige været en artikel om emnet i Motor.
Småbilerne er noget bras (ikke geenrelt) - f.eks. Kia'en



Jan W Nielsen (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 12-03-06 17:13

>> Er alle nye biler ikke meget sikre i dag - næsten..?

> Nej - der har lige været en artikel om emnet i Motor.
> Småbilerne er noget bras (ikke geenrelt) - f.eks. Kia'en

Nåh, ja, ja - det ved jeg godt.

Det var derfor, jeg slrev "næsten" og i min næste sætning skrev "normale
bilmærker" og "mellemklassebiler".



--
/Jan W Nielsen



Henrik B. (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-03-06 17:08

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:441441ee$0$196$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Er alle nye biler ikke meget sikre i dag - næsten..?

Nope, se den nye Aveo....!

> Jeg har svært ved at forestille mig et "normalt" mærke smide en ny
> mellemklasse-bil på gaden i dag, der ikke scorer fem stjerner...
>
> (Anderledes for bare 3-4 år siden, hvor fire stjerner var fint - hvis de
> fik dem uden sele-husker og at det andet bullshit. )

Du tænker på den gang 4 stjerner var maks.? ))

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



Klaus D. Mikkelsen (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 11-03-06 21:18

BJ skriver:
>
> Det er helt til grin.
>
> I Folksam får den gul = ikke bedre end middelbilen...

I Folksam er Audi A6, Ford Mondeo, Pegout 406, Chrysler Voyager, Toyota
HiAce og VW Caravelle lige så sikker som en S80.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

BJ (11-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-03-06 21:21


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4413305B.CD6E4F9@du.kan.finde.den...

KLIP

>> Det er helt til grin.
>>
>> I Folksam får den gul = ikke bedre end middelbilen...
>
> I Folksam er Audi A6, Ford Mondeo, Pegout 406, Chrysler Voyager, Toyota
> HiAce og VW Caravelle lige så sikker som en S80.

Så må du skifte over til en VW Caravelle...for dine børns skyld.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Klaus D. Mikkelsen (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 11-03-06 21:33

BJ skriver:
>
> Så må du skifte over til en VW Caravelle...for dine børns skyld.

Næh.

For den nye Golf er mere sikker end en 91'er Caravelle.


Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

BJ (11-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-03-06 21:37


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:441333EC.E32D7931@du.kan.finde.den...

KLIP

>> Så må du skifte over til en VW Caravelle...for dine børns skyld.
>
> Næh.
>
> For den nye Golf er mere sikker end en 91'er Caravelle.

Næh.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Klaus D. Mikkelsen (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 11-03-06 21:38

BJ skriver:
>
> Næh.

Det mener du ikke ?

Eller hvem mener det ?


Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

BJ (11-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-03-06 21:43


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:44133523.5B4021C3@du.kan.finde.den...

KLIP

>> Næh.
>
> Det mener du ikke ?

Jeg ved ikke, hvad jeg skal mene.

> Eller hvem mener det ?

Folksam. EuroNCAP har ikke testet den.

Jeg ville ikke vælge andet end Saab eller Volvo, hvis jeg var børnefamilie
(og havde råd).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 11-03-06 21:49


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44133639$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg ville ikke vælge andet end Saab eller Volvo, hvis jeg var børnefamilie
> (og havde råd).

Rolig nu !



BJ (11-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-03-06 21:53


"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:JIGQf.47958$d5.204392@newsb.telia.net...

KLIP

>> Jeg ville ikke vælge andet end Saab eller Volvo, hvis jeg var
>> børnefamilie (og havde råd).
>
> Rolig nu !

O.k. da, så en brugt Saab eller Volvo..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 12-03-06 09:23


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:441338c6$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> O.k. da, så en brugt Saab eller Volvo

En Honda Civic kan i alt fald ikke klare sideimpacts til ren UG.
www.112-aarhus.dk/photogallery.php?photo=4454

Billedet vises fra en ulykke, hvor en Honda Civic kom kørende med 60 km/t.
Chaufføren mistede styringen grundet snevejret og landede i den forkerte
vognbane, hvor en '93 Mitsubishi Galant kom kørende med 40-50 km/t.
www.112-aarhus.dk/photogallery.php?photo=4459



Henrik B. (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-03-06 16:40

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:yTQQf.47979$d5.204434@newsb.telia.net...

>> O.k. da, så en brugt Saab eller Volvo
>
> En Honda Civic kan i alt fald ikke klare sideimpacts til ren UG.
> www.112-aarhus.dk/photogallery.php?photo=4454

Den ser faktisk ganske respektabel ud. En evt. passager i højre side ville
nok have klaret skærene.

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



Mogens... (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 12-03-06 17:03


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:441440e4$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Den ser faktisk ganske respektabel ud. En evt. passager i højre side ville
> nok have klaret skærene.

Billederne snyder - Mitsu'ens ejer er politimand, og han sagde til mig,
at hvis hun havde haft en passager med i Honda'en, ville passageren
være død. Han oplever - kva hans job - en del...



Henrik B. (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-03-06 17:11

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:hDXQf.48016$d5.204437@newsb.telia.net...

> Billederne snyder - Mitsu'ens ejer er politimand, og han sagde til mig,
> at hvis hun havde haft en passager med i Honda'en, ville passageren
> være død. Han oplever - kva hans job - en del...

Ja, men han er ikke uddannet ingeniør med speciale i udvikling af sikkerhed
i biler.

Rent faktisk kan en bil trykkes ret meget, uden af personerne deri mister
livet/lemlæstes - det er meningen.

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



Jan W Nielsen (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 12-03-06 17:22

>> Billederne snyder - Mitsu'ens ejer er politimand, og han sagde til mig,
>> at hvis hun havde haft en passager med i Honda'en, ville passageren
>> være død. Han oplever - kva hans job - en del...

> Ja, men han er ikke uddannet ingeniør med speciale i udvikling af
> sikkerhed i biler.

Nøh - men han har vel sin sunde fornuft.

Det er naturligvis ikke et "bevis", men det er der ikke ret meget, der er -
heller ikke her i gruppen.

--
/Jan W Nielsen



Mogens... (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 12-03-06 17:33


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:441449b0$0$203$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>> Ja, men han er ikke uddannet ingeniør med speciale i udvikling af
>> sikkerhed i biler.

Det er da hamrende ligegyldigt - han kan da blot sammenligne
ulykken med "sidste gang"

> Nøh - men han har vel sin sunde fornuft.

Eksempelvis...

> Det er naturligvis ikke et "bevis", men det er der ikke ret meget, der
> er - heller ikke her i gruppen

Dén vil vi huske -> når du "fører dig frem"



Henrik B. (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-03-06 17:45

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:H2YQf.48019$d5.204399@newsb.telia.net...

>>> Ja, men han er ikke uddannet ingeniør med speciale i udvikling af
>>> sikkerhed i biler.
>
> Det er da hamrende ligegyldigt - han kan da blot sammenligne
> ulykken med "sidste gang"

*ROFL*

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



Jan W Nielsen (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 12-03-06 18:13

> Dén vil vi huske -> når du "fører dig frem"

Gør bare det.. )

Jeg ser flere niveau'er - startende med det mindst "tunge":

Ren holdning.
Rent gætteri ift målbart emne.
Gætteri baseret på et "efter eget udsagn" ligende tilfælde.
Til gruppen mundligt overleveret vurdering af fagmand baseret på eet
lignende tilfælde.
Til gruppen mundligt overleveret vurdering af fagmand baseret på flere
lignende tilfælde.
Mundtligt referat af ekspert (...men har man mon forstået eksperten og
dennes forbehold korrekt..)
Skriftlig dokumentation af udsagns gyldighed fra pålidelig kilde.
Egentligt bevis for spørgsmålets substans fra pålidelig kilde.

Desuden naturligvis logisk udledning - kan bruges i nogle situationer.

Er der noget, jeg har glemt..?

--
/Jan W Nielsen



BJ (12-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 12-03-06 18:10


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:441455b0$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

>> Dén vil vi huske -> når du "fører dig frem"
>
> Gør bare det.. )
>
> Jeg ser flere niveau'er - startende med det mindst "tunge":
>
> Ren holdning.
> Rent gætteri ift målbart emne.
> Gætteri baseret på et "efter eget udsagn" ligende tilfælde.
> Til gruppen mundligt overleveret vurdering af fagmand baseret på eet
> lignende tilfælde.
> Til gruppen mundligt overleveret vurdering af fagmand baseret på flere
> lignende tilfælde.
> Mundtligt referat af ekspert (...men har man mon forstået eksperten og
> dennes forbehold korrekt..)
> Skriftlig dokumentation af udsagns gyldighed fra pålidelig kilde.
> Egentligt bevis for spørgsmålets substans fra pålidelig kilde.
>
> Desuden naturligvis logisk udledning - kan bruges i nogle situationer.
>
> Er der noget, jeg har glemt..?

Jep, hvem er referenten..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jan W Nielsen (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 12-03-06 18:23

>> Mundtligt referat af ekspert (...men har man mon forstået eksperten og
>> dennes forbehold korrekt..)

> Jep, hvem er referenten..

Det kan for eksempel være mig - eller dig.

Nogle har et overordentligt stort kilde-net af eksperter, som de kan trække
på.

Man skal så bare være sikker på, at referanten selv kan forstå, hvad
eksperten siger - det smutter for selv den bedste i ny og næ - og hvis ikke
er det så som så med dokumentationen..

--
/Jan W Nielsen



BJ (12-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 12-03-06 18:24


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4414580f$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Man skal så bare være sikker på, at referanten selv kan forstå, hvad
> eksperten siger - det smutter for selv den bedste i ny og næ - og hvis
> ikke er det så som så med dokumentationen..

Det kan du naturligvis have 112% ret i, men vi har nu kun det sjov, vi selv
laver..

PS: Det er helt utroligt som ens bilvalg kan få blodet til at koge og
sprutte..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jan W Nielsen (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 12-03-06 19:23

> PS: Det er helt utroligt som ens bilvalg kan få blodet til at koge og
> sprutte..

Jep..

Personligt går jeg sjældent agurk over den slags, da jeg tror, jeg har et
mere afslappet forhold til "kareten" end mange andre herinde.

Jeg flipper til gengæld ud, når folk beklikker min faglighed eller mit
arbejde.

--
/Jan W Nielsen



BJ (12-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 12-03-06 19:22


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4414663e$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Jeg flipper til gengæld ud, når folk beklikker min faglighed eller mit
> arbejde.

Det kan jeg da slet ikke forstå.. ... faglig stolthed og ærekærhed er
afskaffet til fordel for samtale i plenum og opnåelse af fuld
konsensus..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jan W Nielsen (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 12-03-06 19:46

> Det kan jeg da slet ikke forstå.. ... faglig stolthed og ærekærhed er
> afskaffet til fordel for samtale i plenum og opnåelse af fuld
> konsensus..)

He-he...

Fagligheden og fornuften er på fremmarch - drømmerne er på retur. )

--
/Jan W Nielsen



BJ (12-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 12-03-06 20:04


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:44146b9c$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

>> Det kan jeg da slet ikke forstå.. ... faglig stolthed og ærekærhed er
>> afskaffet til fordel for samtale i plenum og opnåelse af fuld
>> konsensus..)
>
> He-he...
>
> Fagligheden og fornuften er på fremmarch - drømmerne er på retur. )

Fy fassan ... det lyder godt nok røv kedeligt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Folmer Rasmussen (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 12-03-06 20:05

On Sun, 12 Mar 2006 19:23:20 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>> PS: Det er helt utroligt som ens bilvalg kan få blodet til at koge og
>> sprutte..
>
>Jep..
>
>Personligt går jeg sjældent agurk over den slags, da jeg tror, jeg har et
>mere afslappet forhold til "kareten" end mange andre herinde.
>
>Jeg flipper til gengæld ud, når folk beklikker min faglighed eller mit
>arbejde.

>--

Du har jo været udflippet i et stykke tid, til min store undren.

Her har vi så forklaringen. Af hjertet tak. *LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer


Jan W Nielsen (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 12-03-06 20:44

> Du har jo været udflippet i et stykke tid, til min store undren.
> Her har vi så forklaringen. Af hjertet tak. *LOL*



--
/Jan W Nielsen



Klaus D. Mikkelsen (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 11-03-06 22:59

BJ skriver:
>
> > Eller hvem mener det ?
>
> Folksam. EuroNCAP har ikke testet den.

Har folksam testet en Golf V ?


Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

BJ (11-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-03-06 23:27


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:44134825.689D7425@du.kan.finde.den...
KLIP

>> > Eller hvem mener det ?
>>
>> Folksam. EuroNCAP har ikke testet den.
>
> Har folksam testet en Golf V ?

Det ved jeg ikke, men her er en statistik:

http://wse000412-503-8.hosting.win.pi.se/trafikforskning/db_listan_resultat.asp

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Klaus D. Mikkelsen (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 12-03-06 07:12

BJ skriver:
>
> Det ved jeg ikke, men her er en statistik:
>
> http://wse000412-503-8.hosting.win.pi.se/trafikforskning/db_listan_resultat.asp

Hvor netop Golf V mangler...


Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

Mogens... (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 12-03-06 07:59


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44134e98$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Har folksam testet en Golf V ?

> Det ved jeg ikke...

Hvis jeg huker Henrik "Folksam" B. ret, er den store forskel mellem
NCAP og Folksam, at mens NCAP tester bilerne i et "showroom",
så henter Folksam deres oplysninger på landevejen. Resultaterne er
fra ulykker in real life !



BJ (12-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 12-03-06 11:18


"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:iFPQf.47975$d5.204457@newsb.telia.net...

KLIP

> Folksam deres oplysninger på landevejen. Resultaterne er
> fra ulykker in real life !

Det er jo det som gør Folksam så interessant.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Brian (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 12-03-06 11:53

BJ wrote:
> "Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

>> Folksam deres oplysninger på landevejen. Resultaterne er
>> fra ulykker in real life !
>
> Det er jo det som gør Folksam så interessant.

Kører de så alle modeller af en bil over en kam, eller skeles der til
udstyrsniveau som ved euroncap ?

Jeg ved ikke hvor udtalt det er længere, men i 90'erne kunne der
da være store variationer på sikkerhedsudstyret i de samme
modeller, eller evt. forbedringer i forbindelse med et facelift.

/Brian



BJ (12-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 12-03-06 12:00


"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:4413fdb9$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...
> BJ wrote:
>> "Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
>
>>> Folksam deres oplysninger på landevejen. Resultaterne er
>>> fra ulykker in real life !
>>
>> Det er jo det som gør Folksam så interessant.
>
> Kører de så alle modeller af en bil over en kam, eller skeles der til
> udstyrsniveau som ved euroncap ?
>
> Jeg ved ikke hvor udtalt det er længere, men i 90'erne kunne der
> da være store variationer på sikkerhedsudstyret i de samme
> modeller, eller evt. forbedringer i forbindelse med et facelift.

EuroNCAP er ren teori (hvilket også kan være fint) for alle kan få den samme
bedømmelse (troede vi). At man så kan få godkendt en sedan og senere direkte
overføre samme resultat til en stationcar, har vel intet med snyd og bedrag
at gøre.

Volvo og Saab er mig bekendt, de eneste der indsamler rigtig levende data og
på den baggrund designer bilernes sikkerhed.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jan W Nielsen (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 12-03-06 16:27

> EuroNCAP er ren teori...

Hvad mener du egentlig med "teori"...?

Der udføres da virkelige sammenstød.

--
/Jan W Nielsen



Mogens... (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 12-03-06 16:43


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:44143d04$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hvad mener du egentlig med "teori"...?

Nu har Bjørn jo forladt etablisementet, hvorfor jeg liiiige kommer ind :)
Teori - sikkert fordi man kan please systemet (NCAP) ved forskellige
tricks såsom advarselslamper og lignende, der har INTET med crash'
at gøre...

> Der udføres da virkelige sammenstød.

Jow jow, men stjernerne er ikke kun afhængige af disse IRL-crashtest



Jan W Nielsen (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 12-03-06 16:50

>> Hvad mener du egentlig med "teori"...?

> Nu har Bjørn jo forladt etablisementet, hvorfor jeg liiiige kommer ind :)

Ok..

> Teori - sikkert fordi man kan please systemet (NCAP) ved forskellige
> tricks såsom advarselslamper og lignende, der har INTET med crash'
> at gøre...

Det er fordi, man politisk ønsker at belønne den slags initiativer - og man
kan jo bare nærlæse prøven, hvis man vil se, hvor mange point, den fik i
selve sammenstøddet.

--
/Jan W Nielsen



Henrik B. (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-03-06 16:45

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4413ff4e$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> EuroNCAP er ren teori (hvilket også kan være fint) for alle kan få den
> samme bedømmelse (troede vi). At man så kan få godkendt en sedan og senere
> direkte overføre samme resultat til en stationcar, har vel intet med snyd
> og bedrag at gøre.
>
> Volvo og Saab er mig bekendt, de eneste der indsamler rigtig levende data
> og på den baggrund designer bilernes sikkerhed.

+ MB.

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



Henrik B. (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-03-06 16:45

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:4413fdb9$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...

>> Det er jo det som gør Folksam så interessant.
>
> Kører de så alle modeller af en bil over en kam, eller skeles der til
> udstyrsniveau som ved euroncap ?
>
> Jeg ved ikke hvor udtalt det er længere, men i 90'erne kunne der
> da være store variationer på sikkerhedsudstyret i de samme
> modeller, eller evt. forbedringer i forbindelse med et facelift.

Det er alle modeller over én kam, da det er passiv sikkerhed der testes. Man
kompenserer heller ikke for, om folk har kørt med sele, siddet i barnestol
m.v.

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



Brian (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 12-03-06 18:19

Henrik B. wrote:

> Det er alle modeller over én kam, da det er passiv sikkerhed der
> testes. Man kompenserer heller ikke for, om folk har kørt med sele,
> siddet i barnestol m.v.

Aha, så de tjekker skadere på selve bilen og sammenholder det med
ulykkens art ? Det giver ihvertfald mere mening...

/Brian



Henrik B. (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-03-06 18:59

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:44145809$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...
> Henrik B. wrote:
>
>> Det er alle modeller over én kam, da det er passiv sikkerhed der
>> testes. Man kompenserer heller ikke for, om folk har kørt med sele,
>> siddet i barnestol m.v.
>
> Aha, så de tjekker skadere på selve bilen og sammenholder det med
> ulykkens art ? Det giver ihvertfald mere mening...

Nej, skaderne på menneskene.....

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



Brian (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 12-03-06 19:35

Henrik B. wrote:

>> Aha, så de tjekker skadere på selve bilen og sammenholder det med
>> ulykkens art ? Det giver ihvertfald mere mening...
>
> Nej, skaderne på menneskene.....

Så er det igen ubrueligt for mig, da variationerne i sikkerhedsudstyret
på den samme bil, vil spille ind.

Et eksempel, som jeg selv kender til, er den første Opel Vectra (A)
Fra den blev introduceret til den blev pensioneret, fik den ekstra
sideforstærkning, dobbelt airbag osv... I den slags tilfælde, er Folksam
misvisende.

/Brian



Henrik B. (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-03-06 21:09

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:441469e5$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...

>> Nej, skaderne på menneskene.....
>
> Så er det igen ubrueligt for mig, da variationerne i sikkerhedsudstyret
> på den samme bil, vil spille ind.

Egentlig ikke, når man ved, hvor lidt ekstra f.eks. en airbag egentlig
giver.

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



Brian (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 12-03-06 21:17

Henrik B. wrote:

> Egentlig ikke, når man ved, hvor lidt ekstra f.eks. en airbag egentlig
> giver.

Well, jeg var glad for den da jeg udførte en ufrivillig crashtest - så
havde jeg da ikke en hjernerystelse at tænle på også

Problemet er sikkert heller ikke så stort idag, men som sagt kunne
der være betydelige forskelle i starten af 90'erne og tilbage.

/Brian



Henrik B. (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-03-06 23:48

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:441481e3$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
> Henrik B. wrote:
>
>> Egentlig ikke, når man ved, hvor lidt ekstra f.eks. en airbag egentlig
>> giver.
>
> Well, jeg var glad for den da jeg udførte en ufrivillig crashtest - så
> havde jeg da ikke en hjernerystelse at tænle på også
>
> Problemet er sikkert heller ikke så stort idag, men som sagt kunne
> der være betydelige forskelle i starten af 90'erne og tilbage.

En airbag giver "kun" ca. 5% ekstra sikkerhed.

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



Jan W Nielsen (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 12-03-06 16:26

> Hvis jeg huker Henrik "Folksam" B. ret, er den store forskel mellem
> NCAP og Folksam, at mens NCAP tester bilerne i et "showroom",
> så henter Folksam deres oplysninger på landevejen. Resultaterne er
> fra ulykker in real life !

Det er korrekt.

Det er til gengæld også korrekt, at Folmsams "metode" (egentlig er det vel
bare en registrering og ingen "metode", ikke.?) åbner op for flere faktorer
i forbindelse med uheldet....og dermed "slører" analysen af bilen i sig
selv.

(Jeg tror ikke, man kan sige, at een model er den "rigtige" - men personligt
fortrækker jeg crashtest udført under kontrollerede forhold - altså
Euroncap's - da den med sikkerhed er renset for alle mulige andre faktorer.

--
/Jan W Nielsen



Henrik B. (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-03-06 17:09

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:44143cc4$0$189$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> (Jeg tror ikke, man kan sige, at een model er den "rigtige" - men
> personligt fortrækker jeg crashtest udført under kontrollerede forhold -
> altså Euroncap's - da den med sikkerhed er renset for alle mulige andre
> faktorer.

Og håber så på, at hvis det går galt, at "dit" sammenstød sker efter 100%
samme opskrift? )

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



Jan W Nielsen (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 12-03-06 17:20

> Og håber så på, at hvis det går galt, at "dit" sammenstød sker efter 100%
> samme opskrift? )

Jeg tror, at bilens beskyttelse i de sammenstød, som Euroncap gennemfører,
er en meget repræsentativ for den beskyttelse, som bilen vil yde i et
sammenstød, man typisk vil opleve i virkeligheden.

--
/Jan W Nielsen



Henrik B. (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-03-06 16:44

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:iFPQf.47975$d5.204457@newsb.telia.net...

>>> Har folksam testet en Golf V ?
>
>> Det ved jeg ikke...
>
> Hvis jeg huker Henrik "Folksam" B. ret, er den store forskel mellem

*ROFL*

> NCAP og Folksam, at mens NCAP tester bilerne i et "showroom",
> så henter Folksam deres oplysninger på landevejen. Resultaterne er
> fra ulykker in real life !

Jep. Den seneste undersøgelse fra 2005, omfatter 76.000 ulykker, indenfor de
sidste ca. 15 år.

Grunden til at f.eks. Golf V. ikke er med endnu er, at der ikke har været
nok involveret i ulykker (statistisk grundlag), til at kunne komme med en
konklusion/sammenligning. Den er nok med i 2007-undersøgelsen, som kommer
kort efter nytår.

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



Mogens... (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 12-03-06 17:06


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:441441b4$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jep. Den seneste undersøgelse fra 2005, omfatter 76.000 ulykker, indenfor
> de sidste ca. 15 år.

Hvordan så med en BMW E39? - eller er chufførerne simpelthen
for dygtige således, at der ikke er nok statistisk materiale?

> Grunden til at f.eks. Golf V. ikke er med endnu er, at der ikke har været
> nok involveret i ulykker (statistisk grundlag), til at kunne komme med en
> konklusion/sammenligning.

LOL...



Henrik B. (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-03-06 17:12

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:FFXQf.48017$d5.204393@newsb.telia.net...

>> Jep. Den seneste undersøgelse fra 2005, omfatter 76.000 ulykker, indenfor
>> de sidste ca. 15 år.
>
> Hvordan så med en BMW E39? - eller er chufførerne simpelthen
> for dygtige således, at der ikke er nok statistisk materiale?

Der kører vel kun 2 af dem rundt i Sverige...

>> Grunden til at f.eks. Golf V. ikke er med endnu er, at der ikke har været
>> nok involveret i ulykker (statistisk grundlag), til at kunne komme med en
>> konklusion/sammenligning.
>
> LOL...

Folksam's ord.

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



Mogens... (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 12-03-06 17:36


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4414485c$0$168$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Der kører vel kun 2 af dem rundt i Sverige...

I mit hus er der 11 bostadsrätter - de 5 kører BMW, og 3 af dém er
500-serien.
(E60 og E39). Malmö har desuden Sveiriges største "tæthedsgrad" af BMW...

> Folksam's ord.

Jow jow :)



Folmer Rasmussen (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 12-03-06 19:55

On Sun, 12 Mar 2006 16:35:40 GMT, "Mogens..."
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>
>"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>news:4414485c$0$168$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> Der kører vel kun 2 af dem rundt i Sverige...
>
>I mit hus er der 11 bostadsrätter - de 5 kører BMW, og 3 af dém er
>500-serien.
>(E60 og E39). Malmö har desuden Sveiriges største "tæthedsgrad" af BMW...

>--

Det er da indlysende. Malmö har også en af Sveriges største
tæthedsgrader af grønthandlere af anden etnisk oprindelse end svensk.


--

Venlig hilsen
Folmer


BJ (12-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 12-03-06 17:49


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4414485c$0$168$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> Der kører vel kun 2 af dem rundt i Sverige...

ROTFLMAO

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 12-03-06 17:54


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44145167$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> ROTFLMAO

Dét behver du nu ikke - der kører langt færre S80 !



BJ (12-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 12-03-06 17:59


"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:LmYQf.48022$d5.204226@newsb.telia.net...

KLIP

>> ROTFLMAO
>
> Dét behver du nu ikke - der kører langt færre S80 !

Jow, jow men jeg syntes blot det var en morsom udmelding fra Henrik.

Hverken mere eller mindre.

Der kører sikkert også flere V70 end S80 og BMW til sammen..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik B. (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-03-06 19:01

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:441453ca$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>>> ROTFLMAO
>>
>> Dét behver du nu ikke - der kører langt færre S80 !
>
> Jow, jow men jeg syntes blot det var en morsom udmelding fra Henrik.

Mogens er blot ved at tillægge sig svenske vaner (=ingen humor). ))

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



Mogens... (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 12-03-06 19:03


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:441461df$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Mogens er blot ved at tillægge sig svenske vaner (=ingen humor)

OK :)



BJ (12-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 12-03-06 19:06


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:441461df$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

>>>> ROTFLMAO
>>>
>>> Dét behver du nu ikke - der kører langt færre S80 !
>>
>> Jow, jow men jeg syntes blot det var en morsom udmelding fra Henrik.
>
> Mogens er blot ved at tillægge sig svenske vaner (=ingen humor). ))

Well, well .. vi skal da kunne drille hinanden i al gemytlighed, trods det
faktum vore biler er vort kæreste eje..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik B. (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-03-06 19:20

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44146356$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Mogens er blot ved at tillægge sig svenske vaner (=ingen humor). ))
>
> Well, well .. vi skal da kunne drille hinanden i al gemytlighed, trods det
> faktum vore biler er vort kæreste eje..

Ved konen det? )

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



Henrik B. (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-03-06 19:21

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:snZQf.48031$d5.204226@newsb.telia.net...
>
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:441461df$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Mogens er blot ved at tillægge sig svenske vaner (=ingen humor)
>
> OK :)

Du kommer jo ikke til BiB, så jeg skal ikke stå til regnskab, overfor dine
to-meter-og-ti...

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



BJ (12-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 12-03-06 19:23


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:44146665$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

>>> Mogens er blot ved at tillægge sig svenske vaner (=ingen humor). ))
>>
>> Well, well .. vi skal da kunne drille hinanden i al gemytlighed, trods
>> det faktum vore biler er vort kæreste eje..
>
> Ved konen det? )

No probelmo ... hun har jo gø-dyret..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 12-03-06 20:41


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4414668f$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Du kommer jo ikke til BiB

OK - jeg står ellers på listen...



Henrik B. (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-03-06 21:10

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:GP_Qf.48044$d5.204259@newsb.telia.net...
>
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:4414668f$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Du kommer jo ikke til BiB
>
> OK - jeg står ellers på listen...

POKKERS! *LOL*

Vel ikke søndag.....

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



Henrik B. (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-03-06 21:11

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44146780$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Ved konen det? )
>
> No probelmo ... hun har jo gø-dyret..)

Hmmmm...kone....gø-dyr....hyggeligt samvær......hmmm...nej, jeg vil slet
ikke tænke tanken til ende. *ROFL*

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



Mogens... (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 12-03-06 21:12


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:44148012$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> POKKERS! *LOL* - Vel ikke søndag.....

Man er ikke tvungen til at følges, så du kan jo blot gøre, som du ønsker?



Morgan Jones (11-03-2006)
Kommentar
Fra : Morgan Jones


Dato : 11-03-06 06:00


> Det lyder jo ikke så galt...:
>
> http://www.volvocars.de/NR/rdonlyres/3943385B-3B0F-4C1E-842E-56F18F79ED2A/0/S80_MY07.pdf
>

Selvpineri. ;) Forestil dig at være i USA 3-4 gange om året, med 12 biler
til rådighed. Ingen under 300hk. Det er surt. Men vi har jo selv valgt det.
:(

mvh Morgan



BJ (12-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 12-03-06 11:17


"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse
news:BPsQf.8480$Cl2.136810@news000.worldonline.dk...

KLIP

> Selvpineri. ;) Forestil dig at være i USA 3-4 gange om året, med 12 biler
> til rådighed. Ingen under 300hk. Det er surt. Men vi har jo selv valgt
> det. :(

Vi er vel retteligen født ind idet..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Michael (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 12-03-06 17:13

On Sat, 11 Mar 2006 06:00:18 +0100, "Morgan Jones" <morgan@jones.dk>
wrote:

>
>> Det lyder jo ikke så galt...:
>>
>> http://www.volvocars.de/NR/rdonlyres/3943385B-3B0F-4C1E-842E-56F18F79ED2A/0/S80_MY07.pdf
>>
>
>Selvpineri. ;) Forestil dig at være i USA 3-4 gange om året, med 12 biler
>til rådighed. Ingen under 300hk. Det er surt. Men vi har jo selv valgt det.

tja, det er et frit land, så hvis man er utilfreds kan man bare
flytte. Så ingen medlidenhed herfra.


Jan W Nielsen (12-03-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 12-03-06 17:23

> tja, det er et frit land, så hvis man er utilfreds kan man bare
> flytte. Så ingen medlidenhed herfra.

Kan nasseprinserne, som lever af andres indsats (herunder bilafgifterne), så
også bare skride..?

--
/Jan W Nielsen



BJ (12-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 12-03-06 17:45


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:441449fc$0$204$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

>> tja, det er et frit land, så hvis man er utilfreds kan man bare
>> flytte. Så ingen medlidenhed herfra.
>
> Kan nasseprinserne, som lever af andres indsats (herunder bilafgifterne),
> så også bare skride..?

Så ville vi sku ikke have noget imod at betale, hvad det koster.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



MK (17-04-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 17-04-06 16:49


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44120506$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Så er basisprisen endelig kommet på den nye Volvo S80 V8 AWD. Den er
> 420.000,- kr.

Basisprisen bliver i Sverige - 399.120 danske kroner
www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,807764,00.html



BJ (18-04-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 18-04-06 00:48


"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:2OO0g.53193$d5.208249@newsb.telia.net...

KLIP

> Basisprisen bliver i Sverige - 399.120 danske kroner
> www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,807764,00.html

Som jeg læser det, koster den i basis V8 498.000 SKR.

Det er over 400.000 DKK og hertil kan du lægge i omegnen af 150.000 DKK til
alt "det løse udstyr".

Den bliver rigtig kostbar i Danmark ... på hvide plader..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



MK (18-04-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 18-04-06 17:45


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44442921$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Som jeg læser det, koster den i basis V8 498.000 SKR. Det er over 400.000
> DKK

Du skulle melde dig på et aftenkursus i regning :)
Kursen er præcis 0,8 !



BJ (20-04-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-04-06 00:11


"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:mI81g.53292$d5.207897@newsb.telia.net...

KLIP

> Du skulle melde dig på et aftenkursus i regning :)
> Kursen er præcis 0,8 !

Så siger vi det, for en 10-15.000 DKK skal nu ikke skille os ad..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



MK (20-04-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 20-04-06 05:26


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4446c37d$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Så siger vi det, for en 10-15.000 DKK skal nu ikke skille os ad..

Næh, og de pene får man jo brug for, når man skal ud at rulle
en tur. Om nogle år, når bilen er kommet ned i et fornuftigt pris-
mæssigt leje, vil literprisen sikkert være på 15 kr pr liter...



BJ (20-04-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-04-06 20:56


"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:V3E1g.53506$d5.208323@newsb.telia.net...

KLIP

>> Så siger vi det, for en 10-15.000 DKK skal nu ikke skille os ad..
>
> Næh, og de pene får man jo brug for, når man skal ud at rulle
> en tur. Om nogle år, når bilen er kommet ned i et fornuftigt pris-
> mæssigt leje, vil literprisen sikkert være på 15 kr pr liter...

Jep og diesel koste 16 kr. literen....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



MK (20-04-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 20-04-06 21:00


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4447e744$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jep og diesel koste 16 kr. literen....

Link?

Så er det jo godt, jeg får en fed rabat på diesel
Velkommen hjem !



BJ (21-04-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-04-06 22:45


"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:xLR1g.53662$d5.208404@newsb.telia.net...

KLIP

>> Jep og diesel koste 16 kr. literen....
>
> Link?

Diesel er dyrere end benzin i alpelandet..!

> Så er det jo godt, jeg får en fed rabat på diesel

Vent du nu bare, jeg garanterer dieselbrændstoft snart bliver dyrer end
benzin.

> Velkommen hjem !

Af hjertet tak (på hotellet i Luxembourg)..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



MK (22-04-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 22-04-06 06:41


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44495261$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Diesel er dyrere end benzin i alpelandet..!

Det tror jeg ikke på - så skulle prispolitikken
lige være ændret hér på det sdiste...

> Vent du nu bare, jeg garanterer dieselbrændstoft snart bliver dyrer end
> benzin.

Hvad skulle være årsag til/baggunden for dét?

> Af hjertet tak (på hotellet i Luxembourg)

Din MSN snød mig :)



BJ (23-04-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-04-06 13:26


"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:amj2g.53875$d5.208516@newsb.telia.net...

KLIP

>> Diesel er dyrere end benzin i alpelandet..!
>
> Det tror jeg ikke på -

Det kommer naturligvis som en overraskelse..

> så skulle prispolitikken
> lige være ændret hér på det sdiste...

Jeg ved naturligvis ikke, hvornår du sidst har har været der, men her er
facts:

http://www.shell.com/home/Framework?siteId=ch-de&FC2=&FC3=/ch-de/html/iwgen/shell_for_motorists/treibstoffe/treibstoffpreise/aktuellesjahr_09181550.html

> Hvad skulle være årsag til/baggunden for dét?

Det sælges til "tilbudspris" trods det faktum, det er dyrere at fremstille
end benzin og der, hvis ikke allerede, kommer mangel på det.

>> Af hjertet tak (på hotellet i Luxembourg)
>
> Din MSN snød mig :)

O.k., men nu er den god nok..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



MK (23-04-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 23-04-06 13:37


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:444b7240$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det kommer naturligvis som en overraskelse

Jow jow...

> Jeg ved naturligvis ikke, hvornår du sidst har har været der, men her er
> facts:
> http://www.shell.com/home/Framework?siteId=ch-de&FC2=&FC3=/ch-de/html/iwgen/shell_for_motorists/treibstoffe/treibstoffpreise/aktuellesjahr_09181550.html

Schweiz - så forstår jeg bedre...

> O.k., men nu er den god nok

Velkommen til DK :)



BJ (23-04-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-04-06 13:42


"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:ExK2g.54067$d5.208654@newsb.telia.net...

KLIP

>> http://www.shell.com/home/Framework?siteId=ch-de&FC2=&FC3=/ch-de/html/iwgen/shell_for_motorists/treibstoffe/treibstoffpreise/aktuellesjahr_09181550.html
>
> Schweiz - så forstår jeg bedre...

Hvorfor det..?

> Velkommen til DK :)

Af hjertet tak..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



MK (23-04-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 23-04-06 14:15


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:444b762c$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvorfor det..?

JA hvlke andre lande i Alperegionen har diesel dyrere end benzin?



BJ (23-04-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-04-06 14:23


"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:n5L2g.54069$d5.208613@newsb.telia.net...

KLIP

>> Hvorfor det..?
>
> JA hvlke andre lande i Alperegionen har diesel dyrere end benzin?

Ingen andre, men det er et alpeland og der findes altså andre end Østrig..;)

Vent du bare, andre vil følge efter også dem uden alper.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik B. (23-04-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-04-06 18:07

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:444b7fb3$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>>> Hvorfor det..?
>>
>> JA hvlke andre lande i Alperegionen har diesel dyrere end benzin?

Jeg mener også at f.eks. i England er der kun meget lidt forskel i prisen på
benz og diesel.

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



MK (23-04-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 23-04-06 18:12


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:444bb449$0$102$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Jeg mener også at f.eks. i England er der kun meget lidt forskel i prisen
> på benz og diesel.

Men næppe dyrere...



Jens (23-04-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 23-04-06 18:48

MK <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:444bb449$0$102$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> > Jeg mener også at f.eks. i England er der kun meget lidt forskel i prisen
> > på benz og diesel.
>
> Men næppe dyrere...

Iflg. http://www.petrolprices.com/ er diesel 3.1 p dyrere.
--

Jens F

MK (23-04-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 23-04-06 14:34


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:444b7240$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det sælges til "tilbudspris" trods det faktum, det er dyrere at fremstille
> end benzin...

Hvorfor tror du det?
Selskaberne giver da langt mere ekstrarabat på diesel end benzin,
hvilket de næppe ville gøre, hvis den var dyr for dem uden afgift, IMO.
Som storkunde kan man jo få en rabat på diesel, der er 3 gange så hjø
som på benzin...



BJ (23-04-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-04-06 14:38


"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:lnL2g.54075$d5.208635@newsb.telia.net...

KLIP

>> Det sælges til "tilbudspris" trods det faktum, det er dyrere at
>> fremstille end benzin...
>
> Hvorfor tror du det?

Benzin er et affaldsprodukt i fremstillingen af diesel.

> Selskaberne giver da langt mere ekstrarabat på diesel end benzin,
> hvilket de næppe ville gøre, hvis den var dyr for dem uden afgift, IMO.

Udbud og efterspørgsel.

> Som storkunde kan man jo få en rabat på diesel, der er 3 gange så hjø
> som på benzin...

Når efterspørgslen bliver større end udbudet, vil prisen stige og
efterspørgslen _vil_ blive større end udbudet på sigt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik B. (23-04-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-04-06 18:09

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:444b832c$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>>> Det sælges til "tilbudspris" trods det faktum, det er dyrere at
>>> fremstille end benzin...

Nope.

> Benzin er et affaldsprodukt i fremstillingen af diesel.

Deraf fremkommer der også mindre benz i forbindelse med raffineringen. Jo
højere man kommer i raffineringstårnet, desto mindre mængder kan man hente
ud. Desuden er additivpakken i benzin noget dyrere, end den er til diesel.

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



MK (23-04-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 23-04-06 18:11


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:444bb4b9$0$99986$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

>>>> Det sælges til "tilbudspris" trods det faktum, det er dyrere at
>>>> fremstille end benzin...

> Nope.

Bee Jay er ude på et skråplan, men han vil ikke indrømme det



Henrik B. (23-04-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-04-06 18:15

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:OyO2g.54104$d5.208556@newsb.telia.net...

>> Nope.
>
> Bee Jay er ude på et skråplan, men han vil ikke indrømme det

*LOL*

Tjah, i min verden er diesel et affaldsprodukt, under fremstillingen af
fyringsolie. )

--
-----------------------------
Knald & Luffe - Dét rykker!



BJ (23-04-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-04-06 19:18


"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:OyO2g.54104$d5.208556@newsb.telia.net...

KLIP

> Bee Jay er ude på et skråplan, men han vil ikke indrømme det

Jeg indrømmer gerne fejl, hvis jeg tager det og når Henrik B. siger, jeg
ikke ret i at benzin er et affaldsprodukt ved fremstilling af dieselolie,
har jeg sikkert uret.

Du vil så ikke gerne indrømme, du tager fejl mht. til prisen på dieselolie.

England har dog et vist antal indbyggere og 2 lande er bedre end
_ingen_..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



MK (24-04-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 24-04-06 06:42


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:444bc4db$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg indrømmer gerne fejl, hvis jeg tager det og når Henrik B. siger, jeg
> ikke ret i at benzin er et affaldsprodukt ved fremstilling af dieselolie,
> har jeg sikkert uret.

Ok

> Du vil så ikke gerne indrømme, du tager fejl mht. til prisen på
> dieselolie.

Jamen dog - eet land ud af "mange" og iøvrigt imod trenden i hele Europa
betyder vel ikke, at sådan er det så overalt.

> England har dog et vist antal indbyggere og 2 lande er bedre end
> _ingen_..

Ja, jeg kan forstå, at der arbejdes på marginalerne :)



BJ (24-04-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-04-06 08:44


"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:3zZ2g.54164$d5.208680@newsb.telia.net...

KLIP

>> Jeg indrømmer gerne fejl, hvis jeg tager det og når Henrik B. siger, jeg
>> ikke ret i at benzin er et affaldsprodukt ved fremstilling af dieselolie,
>> har jeg sikkert uret.
>
> Ok
>
>> Du vil så ikke gerne indrømme, du tager fejl mht. til prisen på
>> dieselolie.

Et eller 2 steder skal der da startes op med højere priser..?

> Jamen dog - eet land ud af "mange" og iøvrigt imod trenden i hele Europa
> betyder vel ikke, at sådan er det så overalt.
>
>> England har dog et vist antal indbyggere og 2 lande er bedre end
>> _ingen_..
>
> Ja, jeg kan forstå, at der arbejdes på marginalerne :)

Nej, ved du nu hvad, men så siger vi det.:)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



BJ (23-04-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-04-06 19:23


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:444bb4b9$0$99986$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

>>>> Det sælges til "tilbudspris" trods det faktum, det er dyrere at
>>>> fremstille end benzin...
>
> Nope.

Så vidt jeg ved, skal man raffinere ved 600 graders Celsius for at få de
ønskede resultater:

http://science.howstuffworks.com/oil-refining4.htm

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



MK (24-04-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 24-04-06 06:44


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:444bc5ee$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Så vidt jeg ved, skal man raffinere ved 600 graders Celsius for at få de
> ønskede resultater: http://science.howstuffworks.com/oil-refining4.htm

Hvorden skal dette så forstås: "...og når Henrik B. siger, jeg ikke ret i at
benzin er et affaldsprodukt ved fremstilling af dieselolie, har jeg sikkert
uret..."



BJ (24-04-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-04-06 08:42


"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:jAZ2g.54165$d5.208663@newsb.telia.net...

KLIP

>> Så vidt jeg ved, skal man raffinere ved 600 graders Celsius for at få de
>> ønskede resultater: http://science.howstuffworks.com/oil-refining4.htm
>
> Hvorden skal dette så forstås: "...og når Henrik B. siger, jeg ikke ret i
> at
> benzin er et affaldsprodukt ved fremstilling af dieselolie, har jeg
> sikkert uret..."

Jeg er ikke "oliemand", så når Henrik B. siger, jeg har uret, så har jeg jo
uret.

Med linket henviser jeg blot til raffineringsprocessen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Folmer Rasmussen (23-04-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 23-04-06 18:28

On Sun, 23 Apr 2006 13:34:09 GMT, "MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk>
wrote:

>
>"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
>news:444b7240$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Det sælges til "tilbudspris" trods det faktum, det er dyrere at fremstille
>> end benzin...
>
>Hvorfor tror du det?
>Selskaberne giver da langt mere ekstrarabat på diesel end benzin,
>hvilket de næppe ville gøre, hvis den var dyr for dem uden afgift, IMO.
>Som storkunde kan man jo få en rabat på diesel, der er 3 gange så hjø
>som på benzin...

>--

Sårn lidt ligesom pushere?

Sælger til absolut lavpris, indtil folk er tilstrækkeligt hooked, og
så slår de til med "normalprisen".

I et land som Frankrig er der uhyre langt mellem bensindrevne biler.

Det ville da være oplagt for olieselskaberne at udnytte dette ved at
øge prisen på diesel.

De er ikke just kendt for at holde sig tilbage når det gælder kroner
og øre.

--

Venlig hilsen
Folmer


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408602
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste