Seat Altea 1,9 TDI vs. Ford Focus C-Max 1,~
Fra : Tue Jensen

Dato : 10-03-06 11:17

Prism¿ssigt er de ca. ens. Designet kan altid diskuteres.
Pr¿stationsm¿ssigt er de meget ens, dog med en lille fordel til Focusÿen.

Altea         Focus C-Max
105 hk         110 hk
250nm/1900omdr.      240nm/1750omdr.
18,3 km/l      20,2 km/l

Men hvad med kvalitet, reel benzin-¸konomi, service udgifter,
k¸reegenskaber, komfort, motorgang m.m?

Nogle der har erfaring med de to biler som de vil dele ud af?

--
Tue

Fra : co@ch [4130]

Dato : 10-03-06 15:12

> [...]
> k¸reegenskaber, komfort, motorgang m.m?
>
> Nogle der har erfaring med de to biler som de vil dele ud af?

Mine erfaringer med den slags biler er:

At de ikke har en s¿rlig god benzin -¸konomi.
For at sige...ingen

Bri@n

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-03-06 16:38

co@ch [4130] wrote:

> Mine erfaringer med den slags biler er:
>
> At de ikke har en s¿rlig god benzin -¸konomi.
> For at sige...ingen

Hmm, er den ikke nærmere det man kalder ideel ?
Den bruger jo intet benzin

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Erik M. J.

Dato : 11-03-06 10:15

"Tue Jensen" <tuesjensen@gmail.com> wrote in message
> [...]
> k¸reegenskaber, komfort, motorgang m.m?
>
> Nogle der har erfaring med de to biler som de vil dele ud af?

Sidste år stod jeg over for samme valg. Det endte med c-max 2.0 tdci trend

- C-max er imho en st¸rre, mere rummelig og mere komfortabel bil, i det hele
taget mere bil for lidt flere kr.
- markant mere hjulst¸j i Altea.
- billig plastickvalitet i kabinen i Altea
- bedre k¸reegenskaber i C-max, mere komfortabel affjedring og mere kontant
styring - burde egentlig ikke f¸lges ad
- brede stolper langs siderne af forruden i Altea reducerer udsynet
..... og, har jeg mistanke om : anl¿gget i C-max (Trend) spiller r..... ud af
bukserne på Alteas

Der har v¿ret b¸vl med at en airbagadvarselslampe lyste. Ford skiftede
airbaggen i f¸rers¿det på garantien. Derudover var et af de
originalmonterede Conti sportcontact2 sk¿vt. Blev også skiftet ub.

mvh Erik