Flået af forsikringen
Fra : Mogens Nielsen

Dato : 10-03-06 09:54

Hvor går man hen og finder
en forsikring, der kan betales
for en Suzuki Intruder 1500 ?
Top vil ha´over 12.000.
Jeg er selv 54.

Mvh
Mogens

Fra : tb

Dato : 10-03-06 10:19

> Hvor går man hen og finder
> en forsikring, der kan betales
> for en Suzuki Intruder 1500 ?
> Top vil ha´over 12.000.
> Jeg er selv 54.

er en 54årig ikke typisk elite? Og snakker vi kasko eller ansvar?

Jeg har en CBR1000 som jeg giver 900kr/årligt for i ansvar ved GF (billigt
postnr + elite + ej vinter)

Jeg undersøgte med en BMW R1100RS ved FDM (som vi også har) og de ville have
omkring 4.500 årligt for kasko uden bonustab ved skade. Ovenstående dækker
ikke > 999ccm normalt, men da jeg ringede og snakkede med dem var det ingen
problem, blot der var garage på min bopæl.

Ellers er der jo bauta/runa/lærenes... (som FDM's også er en del af)

Alm brand havde også engang noget med BMW og vist Virago, har du tjekket
her?

Fra : Hekto

Dato : 10-03-06 10:43

Mogens Nielsen explained on 10-03-2006 :
> Hvor går man hen og finder
> en forsikring, der kan betales
> for en Suzuki Intruder 1500 ?
> Top vil ha´over 12.000.
> Jeg er selv 54.

Det lyder heeeelt vildt.

Jeg betaler ca. 600,- på pøllefanten og 1500,- på Pantah'en (ansvar).
Begge i TopD. Dog har jeg mine øvrige forsikringer dér og det plajer jo
at give en del rabat - men alligevel!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-03-06 13:48

> Hvor går man hen og finder
> en forsikring, der kan betales
> for en Suzuki Intruder 1500 ?
> Top vil ha´over 12.000.
> Jeg er selv 54.

spørg tryg, jeg er 29 år og betaler 6500,- for min FZ6s.
Når jeg fylder 30 kommer den ned på omkring 3400,-

Min kammerat har en VL800 som vel er samme klasse som din, og betaler det
samme som mig.
Hvorfor en VL800 så er i samme klasse som en FZ6s, forstår jeg ikke...

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : H&M

Dato : 10-03-06 14:09

Har en BMW R1100RS hos IF til 2000 pr år, fuld kasko, 4000 i selvrisiko.
Er over 30 og bor i Sønderjylland.

Fra : Flyrider

Dato : 10-03-06 15:09

"H&M" <mosvad@nulspammail.dk> skrev i en meddelelse
> Har en BMW R1100RS hos IF til 2000 pr år, fuld kasko, 4000 i selvrisiko.
> Er over 30 og bor i Sønderjylland.
>

> "Mogens Nielsen" <sommerhusetveddinge@mail.dk> skrev i en meddelelse

Fair, fin og smidig behandling.

--
Palle Flygenring
Yamaha Dragstar 1100

Fra : Dr.Enduro

Dato : 10-03-06 16:48

Mogens Nielsen wrote:
> Hvor går man hen og finder
> en forsikring, der kan betales
> for en Suzuki Intruder 1500 ?
> Top vil ha´over 12.000.
> Jeg er selv 54.
>
> Mvh
> Mogens

Hm, enten er du "nybilist" i deres øjne, eller også har du en tredobbelt
voldsdom for at køre børn over på mc?

--

Hilsen Jan

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-06 17:04

Jeg spurgte hos Alka hvor jeg har alle andre forsikringer om de ville
forsikre en Honda st 1100 Pan og fik en pris på ca 12000 årlig, jeg spurgte
om de forsikrede mange cykler, det gjorde de ikke .Den billigste pris fik
jeg hos Alm. brand, den lød på godt 6000 og den dyreste var Top Dk. på 16
kg.
Derfor blev det en Bimmer til 2046 kr. årligt og så må jeg køre 12 mdr.
Selvrisico er 4000, og det er en stilstandsforsikring Dvs. ved skade er der
ikke bonustab + jeg er begynder som mc fører.Det er hos If hvor jeg intet
andet har.

--
Venlig hilsen
Bo Stange

Fra : Berit og Brian

Dato : 10-03-06 22:04

Tjahh. jeg selv har søgt priser på forsikring af min Yamaha YZF 600R, jeg er
40 år og har haft mc i 5 år. Sidste efterår skulle der ske noget nyt, så jeg
faldt over sådan en pæn mc, som måtte bare stå i min garage.. Nu bliver det
snart forår, og jeg skal have nr. plader på. Så jeg har også hørt priser de
fleste steder, jeg kan kun konstatere, at det er typen de slår kolbøtter på.
Eks. IF, de vil godt tegne forsikring, 15 K.. kun ansvar...! (jeg skal huske
det når de næste gang ringer og vil sælge forsikringer!). Bauta nix
overhovedet ikke! Top dk havde jeg min gl. mc forsikret, men de ligger også
i top knap 9000 (og så er rabatten fratrukket fra Tourin). Tryg havde det
billigste på mc ca 6100, men så skulle jeg også have 2 andre forsikringer
der - de var så dyrere end dem jeg har idag.
Idag snakkede jeg med alm. brand, og det ender nu nok med at det bliver
der - de kører med noget der hedder dobbelt kunde, så hvis jeg både skifter
forsikring og bank (det er god't nok grof't) kommer jeg tæt på 5000 kr.

venlig hilsen
Brian

Fra : Armand

Dato : 11-03-06 17:22

Berit og Brian skrev:
> [...]
> forsikring og bank (det er god't nok grof't) kommer jeg tæt på 5000 kr.

Go' fornøjelse!
Alm. Brand er nok det forsikringsselskab der er allersværest at få penge
ud af ved skade :-|

Du nævner ikke GF?
Min senere forsikrings-historik lyder sådanher:
I Codan, der havde overtaget mine forsikringer efter Hafnias crash, kørte
GPZ900'eren fortsat til HHH's dejligt lave fastpris(*) á ca. 2.500,-. Men
da jeg senere skulle forsikre Lillefrøen kostede den (over telefonen
9.000,-), hvilket et par dage senere blev ændret skriftligt til ca.
6.000,- og senere gennem telefonisk forhandling med min lokale(ste)
assurandør kom ned på 5.200,-(**), hvilket for mig var acceptabelt á
100,-kr pr. uge.

Da jeg senerehen skulle genforsikre bilen efter at synsmyndighederne (og
til dels mig selv) havde dømt den ude i en periode fik jeg øje for at dens
præmie var steget (skjult i budgetkontoen) med 50% på fem år, og under
jagten på en billigere forsikring til dén fandt jeg GF der forsikrede til
Codans oprindelige præmie, samt tog Lillefrøen til 4.500,- hvilket tillige
er prislejet for Barbie-CBR'en!
Ikke ét af mine øvrige forsikringsforhold er blevet dyrere af at GF
sidenhen har overtaget dem!

(*):
En af mine kammerater har af samme grund svært ved at skille sig af med
sin VFR: "Man får aldrig en motorcykel der er så bilig at forsikre"

(**):
Et godt bevis på at forsikrings-selskabernes centrale betjening á ét
landsdækkende telefonnummer ikke fungerer og at den assurandør man som
bestående kunde hører under har en anden opfattelse af præmielejet!!

--
Armand.

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 11-03-06 08:16

Jeg havde en ca 15 min. samtale
med FDM-forsikring i går og endte med at
have fået skåret ca. 11.000 kr af vores samlede
forsikringer. Suzukien endte i godt 5.000 m. 4000 i selv-
risiko, så tak for råd og ideer
Det var en go´timeløn.
mvh
Mogens

Fra : Dr.Enduro

Dato : 11-03-06 09:39

Mogens Nielsen wrote:
> Jeg havde en ca 15 min. samtale
> med FDM-forsikring i går og endte med at
> have fået skåret ca. 11.000 kr af vores samlede
> forsikringer. Suzukien endte i godt 5.000 m. 4000 i selv-
> risiko, så tak for råd og ideer

Sådan, tillykke med det!

--

Hilsen Jan