/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Blackbird dyse størrelse ?
Fra : Steen.Inge


Dato : 14-06-01 17:40

Hej, jeg har en Honda Blackbird kaburator model fra 1997, som har monteret
dynojet dyser samt K&N luftfilter.
Dysestørrelsen er på cylinder 1 & 4 = 148, på 2 & 3 = 150, det er alle med
en forøgelse på 2 numre i forhold til de originale.
Jeg synes at motorcyklen bruger lidt for meget benzin, og virker lidt fed i
blandingen.
Men, der er jo noget med at de ikke kørte for godt på de originale dyser,
eller er det bare dårlige rygter ?
Har i nogle bedre erfaringer om hvordan jeg får den dyset korrekt ?
Det skal lige nævnes at jeg er ligeglad med at " Miste" nogle heste, bare
den går mere økonomisk uden dog at køre for magert.

Med venlig hilsen

Steen Daugaard Jensen



 
 
Henrik Nielsen - Rap~ (14-06-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 14-06-01 18:55

Jeg har hørt at Jet + K/N ikke går godt på BB. Men du har ret i at den skal
dyses. Men du er heller ikke i tvivl hvis det ikke er blevet gjort. Lad den
sejtrække i højt gear, op igennem omdrejningerne, hvis der er nogen steder
hvor den "tøver", så skal den dyses. Min var rigtig slem omkring 3500 omdr.
Og skulle helst holdes over 5000. Men nu kører den bare. Og jeg har faktisk
ikke kunne mærke det på benzinøko.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.




Viffer (14-06-2001)
Kommentar
Fra : Viffer


Dato : 14-06-01 22:21

Hej Henrik
Det er fint at din Blackbird går bedre med omdysning, men kunne du ikke oplyse
hvad du har gjort.
Dynojet?
Dysestørrelse?
Luftfiltertype?
Nåleskift m.m.

Mvh. HE


"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" skriver:

> Jeg har hørt at Jet + K/N ikke går godt på BB. Men du har ret i at den skal
> dyses. Men du er heller ikke i tvivl hvis det ikke er blevet gjort. Lad den
> sejtrække i højt gear, op igennem omdrejningerne, hvis der er nogen steder
> hvor den "tøver", så skal den dyses. Min var rigtig slem omkring 3500 omdr.
> Og skulle helst holdes over 5000. Men nu kører den bare. Og jeg har faktisk
> ikke kunne mærke det på benzinøko.
>
> --
> Mvh.
> Henrik
> http://RaptorMC.dk
>
> Fjern x i mailadr. ved svar på mail.


Henrik Nielsen - Rap~ (15-06-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 15-06-01 07:49

Jeg kender ikke dysestørrelsen. Jeg lod min forhandler (Rydberg) gøre det,
jeg spurgte ikke lige til de præcise detaljer, desværre. Dog ved jeg at der
ikke er skiftet luftfilter.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail



Kasper (15-06-2001)
Kommentar
Fra : Kasper


Dato : 15-06-01 07:32

"Steen.Inge" skrev d. 14-06-01 17:40 dette indlæg :
> Dysestørrelsen er på cylinder 1 & 4 = 148, på 2 & 3 = 150,

Jeg har tidligere fået oplyst, at den originale bedysning er 142 på cyl.
1+4, og 145 på cyl. 2+3, men at dette med fordel kunne ændres til 145 på
1+4 og 150 på 2+3.

Der skulle endda (ifølge Frankies MC-center) være enkelte som har fået
cyklerne dyset om under fabriksgarantien, da de trak så "svagt" i
mellemområdet (ja, nu skal det for ejere af andet end Blackbirds heller
ikke lyde som om, at en Blackbird ikke kan slæbe sig selv i
mellemområdet, det kan den godt)

Alternativt skulle nålene blot kunne hæves en enkelt mm, med forøget
gasresponse til følge.

Min egen cykel er endnu ikke dyset om, men jeg har prøvet modellen med
indsprøjtning, og jeg skulle lige hilse og sige, at der er forskel
mellem 4-6.000 rpm.....

Henrik, kan du oplyse om, hvad du har fået foretaget på din cykel,
hvorledes det har påvirket momentkurven/trækket, hvor du har fået det
gjort, og hvad det kostede.

Steen, hvor langt kører du på literen??. Jeg kører mellem 10 og 20 km/l,
afhængigt af hastigheden, ved "normal" rådden kørsel på de små krogede
veje dog omkring 16 km/l, hvilket også blev holdt under banekørsel på
Ring Djursland i april (Ja, jeg ved godt at jeg kører for langsomt).

mvh,

Kasper
´98 Blackbird i standardtrim.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Henrik Nielsen - Rap~ (15-06-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 15-06-01 07:59

Den har fået hævet momentet lidt, og den har fået flere HK hele vejen op,
dog kun 1-2 HK på toppen. Men omkring 3500, hvor mit døde område var størst,
er effekten hævet med 15-16%, men før faldt kræfterne ligefrem i det område.
Den føles meget kvikkere end før og trækker nu rent fra meget lave omdr.

Benz øko. ligger ved blandet kørsel omkring 16-18 km/l. Ved konstant fart
(som er sjældent) med omkring 110 km/t går den 20-21 km/l, ved råden kørsel
falder den til omkring 12 km/l.

Det kostede omkring 1000 kr. at få det gjort.

Mit næste projekt er at få monteret en Akropovic, det skulle virkelig kunne
gøre noget ved cyklen. Kvikkere gasresponse, kraftigere moment og ca. 6-8 HK
på hjulet. Men det er heller ikke gratis.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail
"Kasper" <Kasper.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3ZhW6.2763$VQ4.262653@news010.worldonline.dk...
> "Steen.Inge" skrev d. 14-06-01 17:40 dette indlæg :
> > Dysestørrelsen er på cylinder 1 & 4 = 148, på 2 & 3 = 150,
>
> Jeg har tidligere fået oplyst, at den originale bedysning er 142 på cyl.
> 1+4, og 145 på cyl. 2+3, men at dette med fordel kunne ændres til 145 på
> 1+4 og 150 på 2+3.
>
> Der skulle endda (ifølge Frankies MC-center) være enkelte som har fået
> cyklerne dyset om under fabriksgarantien, da de trak så "svagt" i
> mellemområdet (ja, nu skal det for ejere af andet end Blackbirds heller
> ikke lyde som om, at en Blackbird ikke kan slæbe sig selv i
> mellemområdet, det kan den godt)
>
> Alternativt skulle nålene blot kunne hæves en enkelt mm, med forøget
> gasresponse til følge.
>
> Min egen cykel er endnu ikke dyset om, men jeg har prøvet modellen med
> indsprøjtning, og jeg skulle lige hilse og sige, at der er forskel
> mellem 4-6.000 rpm.....
>
> Henrik, kan du oplyse om, hvad du har fået foretaget på din cykel,
> hvorledes det har påvirket momentkurven/trækket, hvor du har fået det
> gjort, og hvad det kostede.
>
> Steen, hvor langt kører du på literen??. Jeg kører mellem 10 og 20 km/l,
> afhængigt af hastigheden, ved "normal" rådden kørsel på de små krogede
> veje dog omkring 16 km/l, hvilket også blev holdt under banekørsel på
> Ring Djursland i april (Ja, jeg ved godt at jeg kører for langsomt).
>
> mvh,
>
> Kasper
> ´98 Blackbird i standardtrim.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



Kasper (15-06-2001)
Kommentar
Fra : Kasper


Dato : 15-06-01 08:28

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" skrev d. 15-06-01 07:59 dette indlæg :
> Den har fået hævet momentet lidt, og den har fået flere HK hele vejen
op,
> dog kun 1-2 HK på toppen. Men omkring 3500, hvor mit døde område var
størst,
> er effekten hævet med 15-16%, men før faldt kræfterne ligefrem i det
område.
> Den føles meget kvikkere end før og trækker nu rent fra meget lave
omdr.

Det er også nogenlunde hvad jeg har hørt - en omdyset skulle trække på
samme måde som insprøjtningsmodellen. Jeg skal også have min dyset om.

> Benz øko. ligger ved blandet kørsel omkring 16-18 km/l. Ved konstant
fart
> (som er sjældent) med omkring 110 km/t går den 20-21 km/l, ved råden
kørsel
> falder den til omkring 12 km/l.

Passer også med mine observationer (nu jeg tænker nærmere efter, har jeg
én gang løbet tør for benzin (iøvrigt 200 m fra en tankstation - jeg
kunne rulle derhen) med kun knap 200 km på triptælleren, og dermed kørt
under 10 km/l.


> Mit næste projekt er at få monteret en Akropovic, det skulle virkelig
kunne
> gøre noget ved cyklen. Kvikkere gasresponse, kraftigere moment og ca.
6-8 HK
> på hjulet. Men det er heller ikke gratis.
>

Nej, det er det ikke, men det er NOGET billigere i Tyskland, medmindre
forhandlerne er til at tale med (har jeg ikke forsøgt)..du kan få en
komplet 4-2-1 SP i carbon/titan til knap kr. 6.000, se her for priser og
rullefeltstest:

http://www.jamparts.com/ak01.html

Det ser ud som om, at det primært giver noget over 8.000 rpm.....så det
er ikke en vej jeg vil gå (elsker også at køre i "næsten-stealth-mode"
med standard potterne), selvom jeg oftere og oftere finder
omdrejningsbegrænseren - man kan åbenbart vende sig til alt....

Kasper
´98 Blackbird i standardtrim

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408697
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste