Billige dæk - hvor?
Fra : MKS - 74

Dato : 08-03-06 14:41

Skal ha' et nyt sæt gummi i 160/60/17 og 120/60/17 og det _skal_ være
enten et sæt Sportec M1 eller Pilot Power, billigste sofar er ca.
1700,- for et sæt, men inden jeg nu bestiller indenfor overskuelig
fremtid vil jeg lige høre om nogen kender et sted inden- eller
udenlands der kan gøre det billigere?!?

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Lars Andersen

Dato : 08-03-06 18:35

> [...]
> 1700,- for et sæt, men inden jeg nu bestiller indenfor overskuelig
> fremtid vil jeg lige høre om nogen kender et sted inden- eller

Prøv fx:

http://www.mandp.co.uk/home.aspx?cmd=showfile&arg=tyre_page

ca. kr. 1485,- for et sæt....

//Lars

Fra : MKS - 74

Dato : 08-03-06 18:40

On Wed, 8 Mar 2006 18:34:54 +0100, "Lars Andersen"
<hothouse@(SLET_DETTE)post11.tele.dk> wrote:

>http://www.mandp.co.uk/home.aspx?cmd=showfile&arg=tyre_page
>
>ca. kr. 1485,- for et sæt....

Thank U...

Fra : Jacob Larsen

Dato : 10-03-06 17:36

"Lars Andersen" <hothouse@(SLET_DETTE)post11.tele.dk> wrote
in message

> Prøv fx:
>
> http://www.mandp.co.uk/home.aspx?cmd=showfile&arg=tyre_page
>
> ca. kr. 1485,- for et sæt....
>
> //Lars

Nu er det jo ikke pilot power men pilot sport. Det afholdt mig dog ikke fra
at bestille et sæt for et par uger siden.

Specielt fordi jeg ikke ved hvad forskellen er.

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Knud Dam

Dato : 10-03-06 17:54

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er det jo ikke pilot power men pilot sport. Det afholdt mig dog ikke
> fra at bestille et sæt for et par uger siden.
>
> Specielt fordi jeg ikke ved hvad forskellen er.

Pilot Sport er afløst af Pilot Power.

Vedr. fordæk er Power bedre pga. mønstret, bagdækket har jeg ikke erfaring
med.

Iøvrigt er det rigtigt billigt for et sæt.

Mvh

KD

Fra : Jacob Larsen

Dato : 10-03-06 18:42

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> wrote in
message news:kaiQf.910$LN6.136@news.get2net.dk
> [...]
> skrev i en meddelelse
>
> Pilot Sport er afløst af Pilot Power.
>
> Vedr. fordæk er Power bedre pga. mønstret, bagdækket har

Ok, så går jeg ud fra det var et ok køb.

> Iøvrigt er det rigtigt billigt for et sæt.

Tænkte jeg også.

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 10-03-06 18:52

Knud Dam wrote:
> [...]
>

> Pilot Sport er afløst af Pilot Power.
>
> Vedr. fordæk er Power bedre pga. mønstret, bagdækket har jeg ikke erfaring

Jeg har kørt med begge sæt på min 748`er og prøvet begge på bane, og i
mine øje er Power et meget bedre dæk end Sport og det gælder både for-
og bagdæk. Power et meget beregnligt dæk og bedre end Sport på alle de
områder der betyder noget for mig, Power er utroligt godt når det koldt
og det står fornuftigt fast i regnvejr og slidstyrken er også god, mine
Power har kørt 6000 km (heraf 800 km bane) og der er da nok ca. 2000 km
i bagdækket og lidt mere i fordækket.

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S - GSX-R250 - ES250/2

Fra : MKS - 74

Dato : 10-03-06 18:01

On Fri, 10 Mar 2006 17:35:32 +0100, "Jacob Larsen"
<jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote:

>Nu er det jo ikke pilot power men pilot sport. Det afholdt mig dog ikke fra
>at bestille et sæt for et par uger siden.

Pilot Sport er også et fint gadesportsdæk, men det har jeg prøvet så
næste sæt skal være enten et Sportec M1, Sportec M3 (når de bliver
frigivet) eller Pilot Power , M&P har også Sportec M1 til ok
priser.

>Specielt fordi jeg ikke ved hvad forskellen er.

Det er jo ikke sikkert der _er_ nogen forskel for dig , men ellers
er Pilot Power "videreudviklingen" af Pilot Sport der efterhånden er
en ½-gammel konstruktion (men stadig et fint dæk).

Fra : Jacob Larsen

Dato : 10-03-06 18:45

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> wrote in message

> [...]
> er Pilot Power "videreudviklingen" af Pilot Sport der
> efterhånden er
> en ½-gammel konstruktion (men stadig et fint dæk).

Sikkert bedre end pilot race. Det er da sikkert et godt nok dæk, men til alm
brug i den mindste smule regn er det totalt ubrugeligt. Det kan simpelthen
ikke stå fast.

Fra : MKS - 74

Dato : 10-03-06 18:52

On Fri, 10 Mar 2006 18:45:21 +0100, "Jacob Larsen"
> [...]

>brug i den mindste smule regn er det totalt ubrugeligt. Det kan simpelthen

Det er en misforståelse at bruge racedæk som Pilot Race m.fl på gaden,
de fleste af den slags dæk har en arbejdstemp, der ligger over hvad
man kan holde på gaden. Derfor gik flere på r*ven på Pilot Race da de
kom frem, fordi de troede at de havde monstergrip på racedæk.....det
havde de så ikke lige .

Fra : Jacob Larsen

Dato : 12-03-06 17:51

> [...]
> man kan holde på gaden. Derfor gik flere på r*ven på
> Pilot Race da de
> kom frem, fordi de troede at de havde monstergrip på

Hehe... Ja, ville have følt mig godt snydt hvis jeg havde købt et sæt, men
jeg kan jo ikke gøre for hvad der sidder på maskinen, når jeg køber den. Jeg
glæder míg dog til at få mine nye dæk på.

Efter jeg har lakeret fælge dog.

Fra : MKS - 74

Dato : 12-03-06 18:15

On Sun, 12 Mar 2006 17:50:44 +0100, "Jacob Larsen"
<jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote:

>Hehe... Ja, ville have følt mig godt snydt hvis jeg havde købt et sæt, men
>jeg kan jo ikke gøre for hvad der sidder på maskinen, når jeg køber den.

Næh - det kan man jo ikke gøre meget ved, på min nyindkøbte cykel
sidder Skod-Avon Azaro *Bwadr*, de skal af ASAP. Nogle gange er det
racekørere der lidt (meget) ringe, sælger deres racedæk videre til
clueless gadekørere uden at advare dem, og for enkelte er der jo også
street-cred i at gøre med trekant-slidte racedæk (tror de) .

> Jeg glæder míg dog til at få mine nye dæk på.

Nye sutter er altid lækkert.

Fra : Claus Gulbech

Dato : 09-03-06 15:14

prøve også www.reifendirekt.de