/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Sindsyge priser!
Fra : Ukendt


Dato : 08-03-06 23:23

Jeg har gået og kigget efter ny bil i et stykke tid nu, og kan egentlig ret
godt li' en Golf V.
1,6'eren synes jeg dog er for svag, så alternativet består i en 2,0 FSI med
150 HK. Det er en prisforskel på 50.000 kr. Ja, det er lidt af et spring
både prismæssigt og HK-mæssigt, men der findes ingen variant midt imellem.
Desværre fåes den motor kun i forbindelse med Comfortline-udstyr, som igen
koster 23.000 kr. mere end basisudstyrs-versionen som hedder Trendline. Vil
man have aut.gear oven i (som undertegnede gerne vil), så er det omkring
30.000 kr. ekstra.
Så alt i alt løber en 5-dørs Golf 2,0 FSI aut. med metallak op i 375.000 kr.
Og den har ikke engang DSG-gearkasse. Er det bare mig der synes at priserne
er ved at løbe løbsk? Små 400.000 for en ganske almindelig Golf!! Havde det
så været en R32 eller GTI el.lign...
Problemet med den pris er, at kvalitetsfornemmelsen i kabinen slet ikke
svarer til prisen. Men sidder simpelthen og føler sig snydt i hoved og røv.

Er der andre bud på en bil med aut.gear og "nok" hestekræfter til at trække
sådan en gearkasse? Skal være benzin.

hilsen peter



 
 
Klaus D. Mikkelsen (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 08-03-06 23:25

"Peter S." skriver:
>
> Jeg har gået og kigget efter ny bil i et stykke tid nu, og kan egentlig ret
> godt li' en Golf V.

Det kan jeg godt forstå

> Problemet med den pris er, at kvalitetsfornemmelsen i kabinen slet ikke
> svarer til prisen. Men sidder simpelthen og føler sig snydt i hoved og røv.

Køb en Hyundai eller en Chervrolet og grin hele vejen ned i banken

> Er der andre bud på en bil med aut.gear og "nok" hestekræfter til at trække
> sådan en gearkasse? Skal være benzin.

Hvorfor. Hvad med en diesel ?




Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

Ukendt (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-03-06 01:16

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Køb en Hyundai eller en Chervrolet og grin hele vejen ned i banken

Ja, og blive grint af hele vejen ned til banken! hehe
De koreanske biler siger mig ikke så meget, det skulle da være den nye
Sonata V6. Hmm jeg kan ikke engang huske hvad mærke den er... Hyundai eller
Kia? Men tør man tænke på gensalgspris og generelt holdbarhed på sådan en
bil. Vi har jo ikke så mange erfaringer med dem endnu, da det ikke er mange
år siden de begyndte at lave "ordentlige" biler.

> Hvorfor. Hvad med en diesel ?

De støjer og vibrerer stadig for meget. De vil (af naturlige årsager) nok
aldrig nå gangkultur og støjniveau som en benziner. En 2,0 FSI benzin er en
meget fin motor. Jeg har prøvet den i en Passat.

hilsen peter




Klaus D. Mikkelsen (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 09-03-06 08:36

"Peter S." skriver:
>
> Ja, og blive grint af hele vejen ned til banken! hehe

Næh

> De koreanske biler siger mig ikke så meget,

Heller ikek her.


> De støjer og vibrerer stadig for meget. De vil (af naturlige årsager) nok
> aldrig nå gangkultur og støjniveau som en benziner.

Har du prøvet 105HK's diesel i en GolfV ?

Jeg gik oprindelig efter benzinbiler i Golf IV, emn endte ud med en
diesel V'er. Jeg gav 310kkr for en 14kkm og 1 år gammel bil. En
besparelse på ca 40.000.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

Lars Knudsen (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 09-03-06 10:28

On Thu, 9 Mar 2006 01:16:11 +0100, "Peter S." <-> wrote:

>> Hvorfor. Hvad med en diesel ?
>De støjer og vibrerer stadig for meget. De vil (af naturlige årsager) nok
>aldrig nå gangkultur og støjniveau som en benziner.

Aaaah... Min R6 dieselpotte går da fuldstændig vibrationsfrit og
stille ved 2.200 omdr/130 km/t i femte gear. I tomgang kan du godt
høre det er en diesel når du står udenfor, men jeg sidder alligevel
inde i bilen når jeg bruger den

** Lars



Per Henneberg Kriste~ (10-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 10-03-06 09:29


"Peter S." <-> skrev i en meddelelse
news:440f73cf$0$7637$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Klaus D. Mikkelsen wrote:

>> Hvorfor. Hvad med en diesel ?

> De støjer og vibrerer stadig for meget. De vil (af naturlige årsager) nok
> aldrig nå gangkultur og støjniveau som en benziner. En 2,0 FSI benzin er
> en meget fin motor. Jeg har prøvet den i en Passat.

Når jeg står og ser tidskørsel i klubben, så er det altså benzinbilerne der
larmer mest. Luftfilterstøjen er allestedsnærværende - og så alle de
omdrejninger de kan snurre op i.


--
Per, Esbjerg



Anders Teilmann (08-03-2006)
Kommentar
Fra : Anders Teilmann


Dato : 08-03-06 23:49

Hvad med den nye Seat Leon?

Her kan du få samme teknik, motor og gearkasse + mere udstyr for
lige over 340.000,- incl. metallak!

Desværre kan du ikke få DSG i benzinversionerne af Seat´s biler!
("naturligvis" for ikke at lave "produktforvirring" i den store
Audi, VW, Skoda og Seat-koncern! )


Ukendt (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-03-06 01:08

Anders Teilmann wrote:
> Hvad med den nye Seat Leon?
> Her kan du få samme teknik, motor og gearkasse + mere udstyr for
> lige over 340.000,- incl. metallak!

Jeg synes også at det lyder af mange penge for en Seat. Så tror jeg, at jeg
hellere vil give de sidste 35.000 og få en Golf. Den holder måske også
brugtprisen bedre? Men seriøst, så bryder jeg mig ikke ret meget om designet
på den nye Leon. Den er da meget smart her og nu, men og 1 år tror jeg
faktisk at jeg vil være træt af den. Skoda siger mig heller ikke så meget.

> Desværre kan du ikke få DSG i benzinversionerne af Seat´s biler!

Det kan man da vist heller ikke hos VW såvidt jeg lige kan se. Det ser ud
til at være 6-trins aut.gear med Tiptronic til benzinerne, og DSG til
dieselerne. Måske kan DSG-kassen bedre magte det store moment fra TDI'erne.

hilsen peter



Rune B (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Rune B


Dato : 09-03-06 18:29

>> Hvad med den nye Seat Leon?
>> Her kan du få samme teknik, motor og gearkasse + mere udstyr for
>> lige over 340.000,- incl. metallak!
>
> Jeg synes også at det lyder af mange penge for en Seat. Så tror jeg, at
> jeg hellere vil give de sidste 35.000 og få en Golf. Den holder måske også
> brugtprisen bedre?

Leon er da en golf!
- de ser fuldstædigt identiske ud, undtagen udefra.

R-)



Ukendt (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-03-06 19:10

Rune B wrote:
> - de ser fuldstædigt identiske ud, undtagen udefra.

*LOL*



Kent Glerup (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 09-03-06 19:52

On Thu, 9 Mar 2006 18:28:31 +0100, "Rune B" <yeahrigth@bingo.com>
wrote:

>>> Hvad med den nye Seat Leon?
>>> Her kan du få samme teknik, motor og gearkasse + mere udstyr for
>>> lige over 340.000,- incl. metallak!
>>
>> Jeg synes også at det lyder af mange penge for en Seat. Så tror jeg, at
>> jeg hellere vil give de sidste 35.000 og få en Golf. Den holder måske også
>> brugtprisen bedre?
>
>Leon er da en golf!
>- de ser fuldstædigt identiske ud, undtagen udefra.

Arhh.. tror jeg ikke...

Dennis Pedersen (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 09-03-06 22:02


"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> wrote in message
news:29u012prpp2ckjtln4pem45sgl7fd2q7d9@4ax.com...
> On Thu, 9 Mar 2006 18:28:31 +0100, "Rune B" <yeahrigth@bingo.com>
> wrote:

> >Leon er da en golf!
> >- de ser fuldstædigt identiske ud, undtagen udefra.
>
> Arhh.. tror jeg ikke...

Stort set alle stumperne er gålf stumper.
På min 2001 leon er der slående lighed mellem f.eks en A3
Alt er identisk med ganke ganske få detaljer til forskel (sådan noget som
dørsider ser lidt anderledes ud)- alle grundstumperne er det samme.

Jeg kunne aldrig finde på at købe en gålf eller A3 -jeg ville vælge seaten
med det samme



--

/Dennis
Seat Leon 1.9 TDi - 303Nm at 2358rpm



Klaus D. Mikkelsen (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 09-03-06 22:08

Dennis Pedersen skriver:
>
> Jeg kunne aldrig finde på at købe en gålf eller A3 -jeg ville vælge seaten
> med det samme

Indtil du fik tilbudt en A3 til samme pris som en Leon...


Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

Brian (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 09-03-06 22:27

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Dennis Pedersen skriver:
>>
>> Jeg kunne aldrig finde på at købe en gålf eller A3 -jeg ville vælge
>> seaten med det samme
>
> Indtil du fik tilbudt en A3 til samme pris som en Leon...

Hehe - nemlig.

Jeg synes der er klar forskel i finishen mellem de forskellige
VAG biler som "burde" være ens... især de lidt ældre
Seat'er falder lidt udenfor IMO.

/Brian



Ukendt (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-03-06 01:27

Peter S. wrote:
> Jeg har gået og kigget efter ny bil i et stykke tid nu, og kan
> egentlig ret godt li' en Golf V.
> 1,6'eren synes jeg dog er for svag, så alternativet består i en 2,0
> FSI med 150 HK. Det er en prisforskel på 50.000 kr. Ja, det er lidt
> af et spring både prismæssigt og HK-mæssigt, men der findes ingen
> variant midt imellem. Desværre fåes den motor kun i forbindelse med
> Comfortline-udstyr, som igen koster 23.000 kr. mere end
> basisudstyrs-versionen som hedder Trendline. Vil man have aut.gear
> oven i (som undertegnede gerne vil), så er det omkring 30.000 kr. ekstra.
> Så alt i alt løber en 5-dørs Golf 2,0 FSI aut. med metallak op i
> 375.000 kr. Og den har ikke engang DSG-gearkasse. Er det bare mig der
> synes at priserne er ved at løbe løbsk? Små 400.000 for en ganske
> almindelig Golf!! Havde det så været en R32 eller GTI el.lign...
> Problemet med den pris er, at kvalitetsfornemmelsen i kabinen slet
> ikke svarer til prisen. Men sidder simpelthen og føler sig snydt i
> hoved og røv.

Og for at det ikke skal være løgn, så kan man ikke få DK-pakke til
Comfortline! Kun til 5-dørs Trendline. Dvs. at der ryger hhv. 16.000 og
24.000 kr. oven i til Climatic eller Climatronic aircon.

/peter



Barfly. (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Barfly.


Dato : 09-03-06 15:49


"Peter S." <-> wrote in message
news:440f763f$0$10871$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Peter S. wrote:
>> Jeg har gået og kigget efter ny bil i et stykke tid nu, og kan
>> egentlig ret godt li' en Golf V.
>> 1,6'eren synes jeg dog er for svag, så alternativet består i en 2,0
>> FSI med 150 HK. Det er en prisforskel på 50.000 kr. Ja, det er lidt
>> af et spring både prismæssigt og HK-mæssigt, men der findes ingen
>> variant midt imellem. Desværre fåes den motor kun i forbindelse med
>> Comfortline-udstyr, som igen koster 23.000 kr. mere end
>> basisudstyrs-versionen som hedder Trendline. Vil man have aut.gear
>> oven i (som undertegnede gerne vil), så er det omkring 30.000 kr. ekstra.
>> Så alt i alt løber en 5-dørs Golf 2,0 FSI aut. med metallak op i
>> 375.000 kr. Og den har ikke engang DSG-gearkasse. Er det bare mig der
>> synes at priserne er ved at løbe løbsk? Små 400.000 for en ganske
>> almindelig Golf!! Havde det så været en R32 eller GTI el.lign...
>> Problemet med den pris er, at kvalitetsfornemmelsen i kabinen slet
>> ikke svarer til prisen. Men sidder simpelthen og føler sig snydt i
>> hoved og røv.
>
> Og for at det ikke skal være løgn, så kan man ikke få DK-pakke til
> Comfortline! Kun til 5-dørs Trendline. Dvs. at der ryger hhv. 16.000 og
> 24.000 kr. oven i til Climatic eller Climatronic aircon.
>
er det ikke det som er standarpakken inkl klimatronic (kr 5000) i en skoda
(selv fabia)



Ukendt (10-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-03-06 02:27

Peter S. wrote:
> Og for at det ikke skal være løgn, så kan man ikke få DK-pakke til
> Comfortline! Kun til 5-dørs Trendline. Dvs. at der ryger hhv. 16.000
> og 24.000 kr. oven i til Climatic eller Climatronic aircon.

Jeg ser at man kan få en Audi A3 3-dørs Attraction 2,0 FSI Tiptronic til
378.000 kr.
Altså 3.000 kr. mere end en 5-dørs Golf! Hvad tænker VW på! En Audi A3 er
altså MEGET lækrere inden i end en Golf V. Jeg kiggede tilfældigvis på én i
dag nede hos VW/Audi forhandleren. Men det er stadig en lille bil til
prisen.

/peter



Barfly. (10-03-2006)
Kommentar
Fra : Barfly.


Dato : 10-03-06 12:34


"Peter S." <-> wrote in message
news:4410d5ea$0$11170$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Peter S. wrote:
>> Og for at det ikke skal være løgn, så kan man ikke få DK-pakke til
>> Comfortline! Kun til 5-dørs Trendline. Dvs. at der ryger hhv. 16.000
>> og 24.000 kr. oven i til Climatic eller Climatronic aircon.
>
> Jeg ser at man kan få en Audi A3 3-dørs Attraction 2,0 FSI Tiptronic til
> 378.000 kr.
> Altså 3.000 kr. mere end en 5-dørs Golf! Hvad tænker VW på! En Audi A3 er
> altså MEGET lækrere inden i end en Golf V. Jeg kiggede tilfældigvis på én
> i dag nede hos VW/Audi forhandleren. Men det er stadig en lille bil til
> prisen.
>
> /peter

det er vel også derfor at Skoda og Audi i den forretning giver
overskud?...resten Seat og VW ligger for tæt i pris på bund og top...så
enten tager man den samme kvalitet og køber en skoda og spare det op til en
Seat....eler vælger Audi istedet for VW?...






Klaus G. (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 09-03-06 04:05

> Jeg har gået og kigget efter ny bil i et stykke tid nu, og kan egentlig
ret
> godt li' en Golf V.
> 1,6'eren synes jeg dog er for svag, så alternativet består i en 2,0 FSI
med
> 150 HK. Det er en prisforskel på 50.000 kr. Ja, det er lidt af et spring
> både prismæssigt og HK-mæssigt, men der findes ingen variant midt imellem.
> Desværre fåes den motor kun i forbindelse med Comfortline-udstyr, som igen
> koster 23.000 kr. mere end basisudstyrs-versionen som hedder Trendline.
Vil
> man have aut.gear oven i (som undertegnede gerne vil), så er det omkring
> 30.000 kr. ekstra.
> Så alt i alt løber en 5-dørs Golf 2,0 FSI aut. med metallak op i 375.000
kr.
> Og den har ikke engang DSG-gearkasse. Er det bare mig der synes at
priserne
> er ved at løbe løbsk? Små 400.000 for en ganske almindelig Golf!! Havde
det
> så været en R32 eller GTI el.lign...
> Problemet med den pris er, at kvalitetsfornemmelsen i kabinen slet ikke
> svarer til prisen. Men sidder simpelthen og føler sig snydt i hoved og
røv.
>
> Er der andre bud på en bil med aut.gear og "nok" hestekræfter til at
trække
> sådan en gearkasse? Skal være benzin.
>
Har du overvejet noget skoda så?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Morgan (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Morgan


Dato : 09-03-06 06:51

Hej Peter,

Basalt set har vi bare TABT når vi bor i Danmark. :)

Jeg har selv lige været igennem de samme overvejelser. Det er
temmeligt deprimerende. Personligt syntes jeg at kvaliteten i kabinen
på Golf V er et skridt ned ifht. Golf IV. Dørene føles som på en
Kia. Plastikken er noget underligt hårdt hult noget. Udstyret er ikke
noget at råbe hurra for. Sæderne er rimelige. og så er der de der
latterligt oversized AIRBAG stofmærker som ser helt gale ud. :(

Jeg har kørt en del i biler med store motorer (V6, V8, V10, V12) - men
ikke herhjemme - og det er jo basalt motorens størrelse der gør
økonomien helt skøv. En lignende Golf med en 1.6'er + noget løst
købt udstyr + lidt rabat - er jo fint nok - jeg mener udstyrsmæssigt.

Hertil kommer der forsikringer osv. (mit forsikrings selskab skulle ha
14.000 for en a4 cab selvom vi er i trin 11 - det nye forsikrings
selskab ville slet ikke røre den - og så vild er en a4 cab jo altså
ikke, med sølle 170hk).

mvh Morgan


Lars Hoffmann (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 09-03-06 08:35


Peter S. wrote:

> Så alt i alt løber en 5-dørs Golf 2,0 FSI aut. med metallak op i 375.000 kr.
> Og den har ikke engang DSG-gearkasse.

Ja det er da en pñn klat penge. Hvad med en Mazda 3 hatchback? Den kan
du få med 150 hk fra 269.000 DKR

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Martin Sørensen (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 09-03-06 09:09


Peter S. skrev:

> Er der andre bud på en bil med aut.gear og "nok" hestekræfter til at trække
> sådan en gearkasse? Skal være benzin.

Subaru Imprenza? http://www.subaru.dk/prislistan.shtml

Den er der da ikke så mange der har, 332.000kr for 160hk, tomatkasse
og 5 døre.

Hvordan den er indvendigt ved jeg ikke, men den virker nok og bliver
ved med det.

Måske holder gensalgsprisen ikke så godt som en Golf, men du er jo
også 70k foran til at starte med.

/Martin


Klaus D. Mikkelsen (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 09-03-06 09:09

Martin Sørensen skriver:
>
> Måske holder gensalgsprisen ikke så godt som en Golf, men du er jo
> også 70k foran til at starte med.

Godt nok er den ikke særligt køn , men til gengæld går den aldrig i
stykker.


Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

Bjarke Hansen (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 09-03-06 18:05

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:440FE2A3.F504D171@du.kan.finde.den...
> Martin Sørensen skriver:
>>
>> Måske holder gensalgsprisen ikke så godt som en Golf, men du er jo
>> også 70k foran til at starte med.
>
> Godt nok er den ikke særligt køn , men til gengæld går den aldrig i
> stykker.

Den er grom bagfra i hvertfald...

Men det med aldrig istykker sådan en garanti er vel lidt svær at give uanset
hvilken bil



Klaus D. Mikkelsen (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 09-03-06 18:36

Bjarke Hansen skriver:
>
> Den er grom bagfra i hvertfald...

Der dribler en rundt her i Hammel. Køn er den ikke...


> Men det med aldrig istykker sådan en garanti er vel lidt svær at give uanset
> hvilken bil

Japs, men kigger du på udlandet, hvor der sælges nogle flere Subaru end
i DK, holder de sig fantastiks godt rent mekanisk og er upopulære hos
mekanikererne (de tjener ingen penge på dem).



Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

Kim Kristensen (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 09-03-06 19:55


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:44106799.66391668@du.kan.finde.den...
> Bjarke Hansen skriver:
> >
> > Den er grom bagfra i hvertfald...
>
> Der dribler en rundt her i Hammel. Køn er den ikke...
>
>
> > Men det med aldrig istykker sådan en garanti er vel lidt svær at give
uanset
> > hvilken bil
>
> Japs, men kigger du på udlandet, hvor der sælges nogle flere Subaru end
> i DK, holder de sig fantastiks godt rent mekanisk og er upopulære hos
> mekanikererne (de tjener ingen penge på dem).
>
>
>
> Klaus
> --
> Sonofon, er de bare inkompetente ?
> http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

Det gælder ikke i England, bevares nummer 11 af 30 mærker er da ok uden at
være prangende men det er stadig i omegnen af 2,5 gange den fejlprocent
nummer 1 har. Nå så reparationen kommer ligger Subaru nummer 2 men ikke på
den fede måde, det er nemlig Porsche der ligger nummer 1 nå det gælder
højeste gennemsnitlige reparationspris.

http://www.whatcar.com/news-special-report.aspx?NA=217350&EL=3142806#

Med venlig hilsen Kim



Bagdad Bob (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Bagdad Bob


Dato : 09-03-06 16:53


"Peter S." <-> skrev i en meddelelse
news:440f5961$0$9301$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Jeg har gået og kigget efter ny bil i et stykke tid nu, og kan egentlig
> ret godt li' en Golf V.
> 1,6'eren synes jeg dog er for svag, så alternativet består i en 2,0 FSI
> med 150 HK. Det er en prisforskel på 50.000 kr. Ja, det er lidt af et
> spring både prismæssigt og HK-mæssigt, men der findes ingen variant midt
> imellem. Desværre fåes den motor kun i forbindelse med Comfortline-udstyr,
> som igen koster 23.000 kr. mere end basisudstyrs-versionen som hedder
> Trendline. Vil man have aut.gear oven i (som undertegnede gerne vil), så
> er det omkring 30.000 kr. ekstra.
> Så alt i alt løber en 5-dørs Golf 2,0 FSI aut. med metallak op i 375.000
> kr. Og den har ikke engang DSG-gearkasse. Er det bare mig der synes at
> priserne er ved at løbe løbsk? Små 400.000 for en ganske almindelig Golf!!
> Havde det så været en R32 eller GTI el.lign...
> Problemet med den pris er, at kvalitetsfornemmelsen i kabinen slet ikke
> svarer til prisen. Men sidder simpelthen og føler sig snydt i hoved og
> røv.
>
> Er der andre bud på en bil med aut.gear og "nok" hestekræfter til at
> trække sådan en gearkasse? Skal være benzin.
>
> hilsen peter
Normalt giver men heller ikke listepriser for biler. Mon ikke du kan få en
30-40 stænger i rabat?

/Abildgaard



BJ (09-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 09-03-06 18:13


"Peter S." <-> skrev i en meddelelse
news:440f5961$0$9301$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

KLIP

> Er der andre bud på en bil med aut.gear og "nok" hestekræfter til at
> trække sådan en gearkasse? Skal være benzin.

Du skal da have en Volvo S40 2.4i med automatgear..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ukendt (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-03-06 19:15

BJ wrote:
> Du skal da have en Volvo S40 2.4i med automatgear..;)

Ja det er en flot bil, men har ikke prøvet den. Kører den med Ford-motor og
gearkasse?
Og pladsforholdene ved bagsædet... det må undersøges nærmere.
Måske skulle man overveje en frikørt MB E220 CDI eller 3 år gammel C-klasse
(ikke taxa).

hilsen peter



BJ (09-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 09-03-06 19:40


"Peter S." <-> skrev i en meddelelse
news:441070b0$0$11170$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

KLIP

>> Du skal da have en Volvo S40 2.4i med automatgear..;)
>
> Ja det er en flot bil, men har ikke prøvet den.

Den kører fremragende og er faktisk drøn morsom, da de 170 hk fordelt på 5
cylindre bare rykker.

Indendørs finder du den flotte og fornemme skadinaviske måde at indrette en
bil på.

> Kører den med Ford-motor og gearkasse?

Vognen er bygget op over Fords platform til C-Max.

Motoren er den velgennemprøvede 5-cylindrede fra Volvo og det samme er
gearkassen.

Du kan vælge mellem 5 (kører min kone med), 6 eller 5-trins GearTronic.

Ford anvender Volvos motor og gearkasse i den den spritny Ford Focus ST dog
med lavtryksturbo.

Ford vil desuden i kommende modeller af Mondeo anvende Volvos 5-cylindrede
motore og gearkasser.

> Og pladsforholdene ved bagsædet... det må undersøges nærmere.

Er du/I af normalhøjde er pladsforholdende faktisk fremragende både foran og
bagi.

Jeg må dog tilstå med undertegnede bag rattet (2 meter høj) er pladsen bag
mig trang.

> Måske skulle man overveje en frikørt MB E220 CDI eller 3 år gammel
> C-klasse

Det er også en fin og dejlig bil.

Her er en næsten ny Volvo S40 2.4i med blot 26.000 km på tælleren, der
desværre ikke er med automatgear som du ønsker:

http://billisten.bilinfo.dk/volrat/bil.asp?id=181800105&marke=volvo&spec=&grpnr=10156

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Per Beer Hansen (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 09-03-06 20:44

BJ wrote:
>
> Motoren er den velgennemprøvede 5-cylindrede fra Volvo og det samme er
> gearkassen.
>

Hmm, en 5 cylindret Volvo gearkasse ?


--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Esben Juul Sørensen (09-03-2006)
Kommentar
Fra : Esben Juul Sørensen


Dato : 09-03-06 22:16

> >> Du skal da have en Volvo S40 2.4i med automatgear..;)
> >
> > Ja det er en flot bil, men har ikke prøvet den.
>
> Den kører fremragende og er faktisk drøn morsom, da de 170 hk fordelt på 5
> cylindre bare rykker.

Motoren fik højere karaktér i s60 end BMW og andre mærker for nylig i BM.
Den skulle desuden være uopslidelig. Kører selv med samme blok i min
privatbil - og firmabilen - en V70 2.4 med aut. kører fremragende.

Jeg vil dog sige aut. skifter lidt for ivrigt - især opad og
speederresponsen er alt for aggressivt kalibereret ved lave hastigheder. Det
føles sjovt i starten at man får så kraftig acceleration ved et lille vip
med speederen. Men i længden bliver man træt af det. Når man ikke lige
koncentrerer sig er hjulspin ved lyskryds osv. meget let at komme til helt
uforvarende.

Derudover kommer der lidt momentreaktioner i rattet på s/v 40/50 når man
rigtig træder til den - i hvert fald i T5 - fordi drivakslerne vrider sig.

> Indendørs finder du den flotte og fornemme skadinaviske måde at indrette
en
> bil på.

Fint interiør - men meget trang og smalle sæder der dog støtter ok.
Loftshøjden er ikke god.

> > Kører den med Ford-motor og gearkasse?
>
> Vognen er bygget op over Fords platform til C-Max.
>
> Motoren er den velgennemprøvede 5-cylindrede fra Volvo og det samme er
> gearkassen.

Drivlinen har intet med fordmekanik at gøre. Det hele er udviklet her i
Gøteborg.

> Du kan vælge mellem 5 (kører min kone med), 6 eller 5-trins GearTronic.

Jeg mener ikke du kan få 6-gears aut til Volvos p1 platform (s/v40/50)???
(som iøvrigt altid er med geartronic).

> Er du/I af normalhøjde er pladsforholdende faktisk fremragende både foran
og
> bagi.

VH Esben




BJ (09-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 09-03-06 22:30


"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
news:yW0Qf.47715$d5.204272@newsb.telia.net...

KLIP

> Jeg vil dog sige aut. skifter lidt for ivrigt - især opad og
> speederresponsen er alt for aggressivt kalibereret ved lave hastigheder.
> Det
> føles sjovt i starten at man får så kraftig acceleration ved et lille vip
> med speederen. Men i længden bliver man træt af det. Når man ikke lige
> koncentrerer sig er hjulspin ved lyskryds osv. meget let at komme til helt
> uforvarende.

Jeg kører jo med GearTronic i S80 T6. Det skifter fremragende og næsten på
højde med MB.

Jeg synes bestemt ikke, det er agressivt, men det skyldes nok samtlige
GearTronic er adaptive (retter sig efter førerens kørselsmønster).

> Derudover kommer der lidt momentreaktioner i rattet på s/v 40/50 når man
> rigtig træder til den - i hvert fald i T5 - fordi drivakslerne vrider sig.

Jeg fornemmer det ikke så udpræget som i min S80.

>> Indendørs finder du den flotte og fornemme skadinaviske måde at indrette
> en
>> bil på.
>
> Fint interiør - men meget trang og smalle sæder der dog støtter ok.
> Loftshøjden er ikke god.

Det er jo en "lille" bil i sammenligning med min S80 eller din V70.

Sædernerne er fremragende og fuldt på højde med dem i S80.

Loftshøjden er helt perfekt til mig (2 meter høj), når blot man husker at
sænke sædet ned i bund.

Sætter jeg i potten med min kones sædeinstilling, sidder jeg og kigge
(næsten) ind i solskærmen...;)

>> > Kører den med Ford-motor og gearkasse?
>>
>> Vognen er bygget op over Fords platform til C-Max.
>>
>> Motoren er den velgennemprøvede 5-cylindrede fra Volvo og det samme er
>> gearkassen.
>
> Drivlinen har intet med fordmekanik at gøre. Det hele er udviklet her i
> Gøteborg.

Det er vel også, det jeg skriver..?

>> Du kan vælge mellem 5 (kører min kone med), 6 eller 5-trins GearTronic.
>
> Jeg mener ikke du kan få 6-gears aut til Volvos p1 platform (s/v40/50)???
> (som iøvrigt altid er med geartronic).

http://www.volvocars.dk/Showroom/newS40/Specifications/TechnicalSpecifications/

Se under gearkasser..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ukendt (10-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-03-06 02:39

Esben Juul Sørensen wrote:
> Jeg vil dog sige aut. skifter lidt for ivrigt - især opad og
> speederresponsen er alt for aggressivt kalibereret ved lave
> hastigheder. Det føles sjovt i starten at man får så kraftig
> acceleration ved et lille vip med speederen. Men i længden bliver man
> træt af det. Når man ikke lige koncentrerer sig er hjulspin ved
> lyskryds osv. meget let at komme til helt uforvarende.

Åh nej. Jeg kender i forvejen lidt til aut.gear og jeg kan ikke acceptere
den slags gearkasser. Jeg går seriøst med tanker om en brugt Mercedes i
stedet for. Jeg var forbi Ejner Hessel i Vejle i dag for at kigge på
C-modellen, men de har kun nye biler - de brugte bliver sendt ud til
Starmark. Men pladsen i en C-klasse kan godt gå an.
De leaser også biler til private. Engangsydelse på 56.000 kr. og månedlig
ydelse på 5.200 kr. ved 36 mdr. og 60.000 km i alt. Det er en billig måde at
komme til at køre fabriksny MB C180 K her og nu. Men om 3 år har man
selvfølgelig ingenting.

/Peter



BJ (10-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 10-03-06 03:19


"Peter S." <-> skrev i en meddelelse
news:4410d8b6$0$11671$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

KLIP

>> Jeg vil dog sige aut. skifter lidt for ivrigt - især opad og
>> speederresponsen er alt for aggressivt kalibereret ved lave
>> hastigheder. Det føles sjovt i starten at man får så kraftig
>> acceleration ved et lille vip med speederen. Men i længden bliver man
>> træt af det. Når man ikke lige koncentrerer sig er hjulspin ved
>> lyskryds osv. meget let at komme til helt uforvarende.
>
> Åh nej. Jeg kender i forvejen lidt til aut.gear og jeg kan ikke acceptere
> den slags gearkasser.

Jeg kan på ingen måde genkende noget af ovenstående.

Jeg kører selv i en Volvo S80 T6 GearTronic (aut.) med ca. 334 hk (ab fabrik
272) efter en tur i Sverige.

Den er ikke hidsig på speederen ved lyskryds, med mindre du hamrer speederen
i bund.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ukendt (10-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-03-06 02:30

BJ wrote:
> Den kører fremragende og er faktisk drøn morsom, da de 170 hk fordelt
> på 5 cylindre bare rykker.
>
> Indendørs finder du den flotte og fornemme skadinaviske måde at
> indrette en bil på.

Den skal bestemt undersøges nærmere.

> Motoren er den velgennemprøvede 5-cylindrede fra Volvo og det samme er
> gearkassen.

Thank God!

> Her er en næsten ny Volvo S40 2.4i med blot 26.000 km på tælleren, der
> desværre ikke er med automatgear som du ønsker:
> http://billisten.bilinfo.dk/volrat/bil.asp?id=181800105&marke=volvo&spec=&grpnr=10156

Ser interessant ud.

MVH Peter



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste