Tekniske billeder/tegninger af 4 hjulstræk~
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-03-06 15:16

Er der nogen, som har en teknisk tegning/billede af Opels 4 hjulstræk på
deres DTM Calibra fra omkring '96-'97 ?
Det er mest deres lidt specielle forhjulstræk jeg søger efter.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-03-06 22:40

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in news:uHBPf.43
$ls3.23@news.get2net.dk:

> Det er mest deres lidt specielle forhjulstræk jeg søger efter.

Hvordan var det specielt?

/lars

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-03-06 14:14

Lars Knudsen wrote:

> Hvordan var det specielt?

Det var specielt på den måde, at der ikke var et egentligt differentiale
foran, men derimod en noget anderledes kraftoverførsel fra selve gearkassen.
Selve kraftoverførslen gik på hver side af V6 motoren nede fra gearkassen
af.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-03-06 22:37

> [...]
> differentiale foran, men derimod en noget anderledes kraftoverførsel
> fra selve gearkassen. Selve kraftoverførslen gik på hver side af V6

Men der må da have været et differentiale et sted? Ellers ville der de da
nok have haft et problem på Avus

/lars

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-03-06 10:41

Lars Knudsen wrote:

> Men der må da have været et differentiale et sted? Ellers ville der
> de da nok have haft et problem på Avus

Ja men spørgsmålet er jo så bare hvor det sidder.
Det må jo af gode grunde side helt tilbage i selve gearkassen, da de 2
forgreninger fremefter ikke har forbindelse med hinanden.
Dét er en af grundende til at jeg eftersøger lidt tegninger/billeder af
dyret

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : ***Fr@nk***

Dato : 10-03-06 13:39

> Er der nogen, som har en teknisk tegning/billede af Opels 4 hjulstræk på
> deres DTM Calibra fra omkring '96-'97 ?
> Det er mest deres lidt specielle forhjulstræk jeg søger efter.

Hej.
Nu ved jeg ikke om det var noget meget specielt på DTM bilen
Men ellers er det jo det 4 hjulstræk de kørte med på Calibra og Vectra fra
1992 og indtil 1998.
Det er lavet af Steyr og Puch, og kan ses her:

http://www.dorfbrunnen-garage.ch/verteiler.htm

Hvis det er dette, kan jeg fortælle at det er noget frygteligt lort.

--
Mvh.
Fr@nk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-03-06 16:15

***Fr@nk*** wrote:

> [...]
>
> http://www.dorfbrunnen-garage.ch/verteiler.htm
>
> Hvis det er dette, kan jeg fortælle at det er noget frygteligt lort.

Det er ikke det samme system, som i gade versionerne af Calibra.
DTM Calibraen havde jo også motoren på den anden led.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport