Bil nr. 2
Fra : Kito

Dato : 08-03-06 07:26

Nu har jeg erhvervet mig en bil nr. 2 som skal bruges til jagt mm. men det
jeg syntes er det mest interssante er forsikringen. Jeg skal betale ca 2350
om året for en alm ansvar som elitebelist. Hvis jeg laver nogle skader på
andre biler er der en selvrisiko på 2200 og hvis jeg låner den ud er
selvrisikoen på 4200 pr skade.
Nu til det interesante og her spørger jeg så jer og det handler om moral.
Hvis jeg/i laver en lille bule i en anden bil uden vidner, tror i så at i
ville betale 2200/4200 ved at skrive en lap med jeres adresse og sætte den i
vinduet på bilen.!!
Er det ikke forsikringsselskaberne der tjenen kassen ved at udbyde den slags
forsikringer.
Jeg har selv prøvet at få en bule i min bil uden der var en adresse
vedheftet sedlen, så jeg kan nu bagefter se hvorfor den seddel manglede.
Hvor går den økonomisle grænse for ærlighed??

Med venlig hilsen
Poul

Fra : tb

Dato : 08-03-06 07:49

> Er det ikke forsikringsselskaberne der tjenen kassen ved at udbyde den
> slags forsikringer.

Det er ligesom at sige at det er noget lort at coop sælger hormon kød fra
polen. Forklaringen er : du vil ikke betale mere !

Jeg er helt sikker på at du kan slippe for selvrisiko ved at betale lidt
mere...

Fra : Kito

Dato : 08-03-06 08:22

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mere...
>Nu skriver jeg jo ikke noget om at jeg vil stikke af, men mere moralen i
Jeg skrev også at jeg kørte som elitebilist og derfor var min forsikring
også billig. For en førstegangs køber kan jeg godt forstå at han vil have
forsikringen ned på laveste pris, da den sikker kan blive høj nok i
forvejen.

vh
Poul

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-03-06 19:37

Kito wrote:
> [...]
> vedheftet sedlen, så jeg kan nu bagefter se hvorfor den seddel
> manglede. Hvor går den økonomisle grænse for ærlighed??

Det er forskelligt fra folk til folk og derfor mener jeg, at det skulle være
lovkrav at der var 0 kr. i selvrisiko ved ansvarsskader - netop for at
undgå, at skadesvoldere stikker af...

Så kan selvrisikoen på en evt. kaskoforsikringsdelen være KÆMPE for min
skyld...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-03-06 19:50

meddelelse news:440f2441$0$15781

> [...]
> at undgå, at skadesvoldere stikker af...
>
> Så kan selvrisikoen på en evt. kaskoforsikringsdelen være KÆMPE for min

Enig... . Selvrisiko på ansvar er også bondefangeri, for laver du en skade,
kan du komme til at betale den både for ansvar og kasko.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-03-06 19:51

Morten Fruergaard used his keyboard to write :
> Det er forskelligt fra folk til folk og derfor mener jeg, at det skulle være
> lovkrav at der var 0 kr. i selvrisiko ved ansvarsskader - netop for at undgå,
> at skadesvoldere stikker af...

Hmm, er den ikke også ofte det ? (indtil efter du har lavet første
ansvarsskade)

Det er den i hvert fald på min forsikring - og jeg er ikke ligefrem
forsikringsselskabernes yndlingskunde, alene pga. min alder...

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : Jasper Norman

Dato : 09-03-06 00:18

> [...]
>
> Det er den i hvert fald på min forsikring - og jeg er ikke ligefrem
> forsikringsselskabernes yndlingskunde, alene pga. min alder...

Det er meget, meget få forsikrignsselskaber der ikke har selvrisiko på
ansvarsforsikringen. Hvor er du forsikret?

Tidl. var det sådan, at man havde selvrisiko på kasko, men ikke på ansvar.
Men du kan _aldrig_ komme til at betale dobbelt selvrisiko, hvis der sker
skade på både din, og en anden bil. Der gælder altid kun een selvrisiko.

Men selskaberne fandt sikkert ud af, at hvis de indførte selvrisiko på
ansvar, kunne de få folk til at parkere og bakke pænere. De skader, hvor det
udelukkende er ansvarsforsikringen der skal dække, er jo typisk
"bakkeskader" hvor din egen bils anhængertræk tager skraldet på din egen
bil, men smadrer kofangeren til 15.000,- på den anden. Hvis man ser
statitisk på det, er det faktisk utroligt få skader, hvor det kun er
ansvarsforsikringen der skal dække skaden. (med mindre du har 10.000,- eller
mere i selvrisiko)

/Jasper

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-03-06 20:45

Jasper Norman wrote on 09-03-2006 :

> Det er meget, meget få forsikrignsselskaber der ikke har selvrisiko på
> ansvarsforsikringen. Hvor er du forsikret?

Jeg har forsikring i Alka. Jeg har lige kontrolleret i min police,
selvrisikoen på ansvar er ganske rigtigt 0kr. Den stiger til 1000kr
hvis jeg laver en ansvarsskade, 2000 ved skade nummer 2 osv.

Iøvrigt dækker den beløbsmæssigt op til 81.000.000 ved personskade og
16.000.000 ved tingskade - det er lidt svært at forholde sig til
sådanne beløb... Hvad sker der egentlig hvis jeg laver en skade på en
ting der koster 20.000.000 at udbredre ? får jeg så en regning på 4 mio
kr ?

Fra : Steen Schmidt

Dato : 10-03-06 01:48

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> sådanne beløb... Hvad sker der egentlig hvis jeg laver en skade på en
> ting der koster 20.000.000 at udbredre ? får jeg så en regning på 4

Det må man vel gå ud fra.

Mvh
Steen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-03-06 18:33

Steen Schmidt presented the following explanation :

> Det må man vel gå ud fra.

Ikke at jeg er nervøs for det, kan dårligt forestille mig hvad jeg skal
smadre for at regningen bliver så stor...

Fra : Steen Schmidt

Dato : 11-03-06 13:02

Henrik Stidsen wrote:

> Ikke at jeg er nervøs for det, kan dårligt forestille mig hvad jeg
> skal smadre for at regningen bliver så stor...

Så skal man vel nærmest plante bilen i en RR eller Ferrari udstilling

Mvh
Steen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-03-06 14:38

Morten Fruergaard wrote:

> Det er forskelligt fra folk til folk og derfor mener jeg, at det
> skulle være lovkrav at der var 0 kr. i selvrisiko ved ansvarsskader -
> netop for at undgå, at skadesvoldere stikker af...

Det er vel ikke kun selvrisikoen der er afgørende, mange får jo også store
præmiestigninger ved en skade.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-03-06 19:04

Per Beer Hansen wrote:

> Det er vel ikke kun selvrisikoen der er afgørende, mange får jo også
> store præmiestigninger ved en skade.

Så tager vi den med i lovkravet...