Forsikring af bil
Fra : Allan Nielsen

Dato : 07-03-06 11:10

Hejsa NG,

Jeg er helt ny billist, og skal have min første bil. Jeg har af en onkel
købt en Opel vectra st. car.

Nu har jeg prøvet at forsikre den.... suk, de er fandme ikke kede af det.

Den billigste ansvar jeg kan finde, koster 15029 om året. Billigste ansvar +
kasko er 19000.

Jeg forstår ikke hvorfor en lovpligtig ansvarsforsikring skal koste 1400,-
om måneden. Ingen af selskaberne har spurgte hvor længe jeg har haft
kørekort. En ansvarsforsikring dækker vel hvis JEG laver skade på andre, og
burde vel have mere at gøre med hvor god billist jeg er, end hvilken bil jeg
har købt?

Nogen der har nogle tips til billigere forsikringer? Og er jeg den eneste
der finder det helt urimeligt at forsikringer er så dyre?

Mvh
Allan

Fra : Martin

Dato : 07-03-06 11:20

Hej

Yep, har også selv været igennem møllen med at indhente tilbud der var lidt
for dyre. Du skriver ikke hvor gammel du er, hvilket jo har det med at
påvirke præmien.

Jeg er ansat i den finansielle sektor og der har vi gennem fagforeneningen
en aftale med Tryg (tror jeg nok). Der kan jeg forsikre min bil (ansvar) for
4.500 kr. og om et år, når jeg fylder 30, bliver jeg "superelitebilist" og
kommer ned i pris. Så se om ikke din fagforening eller noget giver dig
adgang til en billig forsikring.

Mvh Martin

Fra : Anders Christensen

Dato : 07-03-06 11:41

Allan Nielsen skrev:
> [...]
>
> Den billigste ansvar jeg kan finde, koster 15029 om året. Billigste ansvar +

Har du prøvet GF-Forsikring?

Jeg synes 15029 lyder meget dyrt for ren ansvar.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Christopher S

Dato : 07-03-06 12:07

Anders Christensen wrote:

> Har du prøvet GF-Forsikring?
>
> Jeg synes 15029 lyder meget dyrt for ren ansvar.

Synes jeg også..
jeg er 21 har et års kørselserfaring og har lgie fået et tilbud fra fair
der lyder på 9500 om året..

Fra : Allan Nielsen

Dato : 07-03-06 12:23

"Martin" <@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Yep, har også selv været igennem møllen med at indhente tilbud der var
> lidt for dyre. Du skriver ikke hvor gammel du er, hvilket jo har det med
> at påvirke præmien.

Jeg er 28, og helt ny billist. Jeg har derfor ingen kørselserfaring.
Jeg prøvede lige 3kroner, havde ikke haft snakket med dem. De kan tilbyde
Ansvar til 11000, men så skal jeg købe andre forsikringer så det ialt løber
op i 15000 alligevel.

Lige nu står jeg til at acceptere tilbud fra fair til 22000 incl
ansvar/kasko, indbo og ulykkes.

Mvh
Allan

Fra : Allan Nielsen

Dato : 07-03-06 12:28

"Christopher S" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse

> Synes jeg også..
> jeg er 21 har et års kørselserfaring og har lgie fået et tilbud fra fair
> der lyder på 9500 om året..

GF ville have 24000 +indbo og ulykkes. Codan ville have 31000, og ville ikke
give mig pris på ansvar uden kasko for den bil, når jeg var under 30.

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-06 12:42

"Allan Nielsen" <evilate@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> GF ville have 24000 +indbo og ulykkes.

GF er ikke nødvendigvis billig, jeg har lige checket, 6800,-, den er
forsikret for 4500,- hos FDM. Så kan de sagtens love mig bonus ;).

Fra : Allan Nielsen

Dato : 07-03-06 12:50

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> GF er ikke nødvendigvis billig, jeg har lige checket, 6800,-, den er
> forsikret for 4500,- hos FDM. Så kan de sagtens love mig bonus ;).

Hvad er det nu lige FDM er, og kan jeg mon få rabat hvis jeg melder mig ind
der?

Jeg er, som i nok kan høre, MEGET ny på bil-området :)

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-06 13:43

"Allan Nielsen" <evilate@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er det nu lige FDM er,

En "klub" hos lærestandens.... et af de billige, som ellers har været
"lukket land" for os andre ubelæste.

og kan jeg mon få rabat hvis jeg melder mig ind
> der?

Det er nemlig det, det går ud på ;). Der kan også tegnes div. indbo og
ulykkes- alles. Det koster så "FDM" oven i, jeg mener det er 600-700,-. Gå
ind på FDM.dk
BTW. det er inkl. Falck-hjælp.

> Jeg er, som i nok kan høre, MEGET ny på bil-området :)
Alle skal krybe, før de kan gå :).

Fra : JL

Dato : 07-03-06 14:26

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote in message

> [...]
>>
> Det er nemlig det, det går ud på ;). Der kan også tegnes div. indbo og
> ulykkes- alles. Det koster så "FDM" oven i, jeg mener det er 600-700,-. Gå

Man skal have været medlem i 6 mdr før man kan søge om tilbud på deres
forsikringer. Et irritations-moment når man gerne vil ud og købe sin første
bil nu, og derfor selvfølgelig ikke har været medlem af FDM.

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-06 16:32

> Hvad er det nu lige FDM er, og kan jeg mon få rabat hvis jeg melder mig
> ind der?

FDM er en campistforening,,,,,gaaaab (og det er ikke engang sengetid endnu)

--
Tom

Fra : OZ7PUS

Dato : 07-03-06 13:39

> [...]
>
> Nogen der har nogle tips til billigere forsikringer? Og er jeg den eneste
> der finder det helt urimeligt at forsikringer er så dyre?

Argh det er da billig

Jeg måtte bløde 18.000 kr i ren ansvar for en gammel 1.6er sierra til trods
for at jeg havde taxa kørekort og papire på 100.000+ km skadefrit i store
mercere

Konen måtte af med 22500 for ansvar + kasko for en nissan sunny stcar i
diesel udgave jow jow
Men det kan fint betale sig at ringe lidt rundt til de forskellige.
Konen kom ned i 8500.- for ansvar + kasko Det var så gennem hendes fars
forsikrings mand
Og jeg kom ned i 3500 med sierraen

OZ3BTO

OZ3BTO

Fra : Kim Persson

Dato : 07-03-06 14:23

> [...]
>
> Nogen der har nogle tips til billigere forsikringer? Og er jeg den eneste
> der finder det helt urimeligt at forsikringer er så dyre?

Det er ren og skær statistik, uerfarne mennesker har en tendens til større
ulykker end andre.
Unge mennesker forvolder ofte skade end andre.
Omht bilen, des større og hurtigere bil du har des mere skade gør du på
andre(såfremt du kører galt) og des dyrere er du for selskabet.

En lille historie, forestil dig en nystartet forsikringsklub, som er ret
billig for begyndere, desværre vil vi erfarne ikke være medlem af den, da vi
kan få det billigere andre steder. Resultatet er at forsikringens medlemmer
kommer til at bestå af den gruppe af mennesker som laver flest
ulykker(begynderne) og derfor må prisen hæves i sidste ende.

Mange forsikringer består derfor af en kombination af bil, ancinnitet,
bopæl. Og har du ikke ejet bil, så kan du heller ikke bevise overfor dem at
du har kørt bil siden du fik kørekort.
Undtagelse hertil er fx hvis du har været chauffør, eller har været gift med
en som ejer bil. Så kan du MÅSKE få overført ancinnitet.

//Kim.

Fra : JL

Dato : 07-03-06 14:23

"Allan Nielsen" <evilate@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Nogen der har nogle tips til billigere forsikringer? Og er jeg den eneste
> der finder det helt urimeligt at forsikringer er så dyre?

Jeg står i fuldstændig samme situation som dig.

Det er sindsygt dyrt bare at få en ansvars når man er ny billist. Og det er
ligegyldigt om du har haft kørekort i mange år. Kan du ikke dokumentere at
du har været fast bruger af en bil, så bliver du betragtet som uerfaren. Jeg
har prøvet at beregne priser med min mors data, og hun har haft kørekort i
35 år (hun er 53). Hun har bare aldrig selv ejet en bil. Det er stort set de
samme priser som jeg får (jeg er 23) næsten alle steder.

Nu har jeg selv haft kørekørt i kun 2 år. Det gør desværre at jeg ikke kan
blive kunde hos GF-forsikring, da de kræver at man har haft det i mindst 3
år. De er ellers de billigeste jeg har kunnet finde, med omkring 10-12.000
for en ren ansvar. (alt afhængig af hvilken bil der er tale om)

Suk!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-03-06 19:54

Allan Nielsen wrote on 07-03-2006 :
> Den billigste ansvar jeg kan finde, koster 15029 om året. Billigste ansvar +
> kasko er 19000.

Det er niveauet - jeg giver omkring 20.000/år efter de har trukket 10%
rabat (pga. medlemsskab af HK). Det er ansvar + kasko med selvrisiko på
8000kr, aftaleværksted og uden lånebil. Det er i Alka (og de er lige nu
ved at stå deres første seriøse prøve med en skade en anden billist har
påført min bil - det ser dog ud til de klarer den med bravour).

"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-03-06 21:25

Allan Nielsen skriver:

> Nogen der har nogle tips til billigere forsikringer? Og er jeg den eneste
> der finder det helt urimeligt at forsikringer er så dyre?

At du skulle have tænkt på det noget før.

Så skulle du have taget motorcykelkørekort og købt en MZ eller lignende
"billigmotorcykel", ladet den stå i garagen i et par år og optjene
ancenitet på den måde.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Anders Majland

Dato : 08-03-06 09:35

> Så skulle du have taget motorcykelkørekort og købt en MZ eller lignende
> "billigmotorcykel", ladet den stå i garagen i et par år og optjene
> ancenitet på den måde.

Ja bortset fra det med at lade den stå - den kunne jo fint løse et
transportbehov når den nu var anskaffet... GF er billig for motorcykler med
maks. 175ccm - så en af de små kinacykler kan hurtigt vise sig at tjene sig
ind....

Med vores forrige bil betalte jeg stort det samme for ansvar som jeg giver i
kasko for en 600ccm motorcykel - og de havde stort set samme (lave) værdi.

Men da jeg i 1998 startede som motorcyklist uden ancinietet betalte jeg
næsten 15% af motorcyklens værdi for en kasko - og så var der endda 20%
selvrisiko ved tyveri. Den høje selvrisiko ved tyveri er meget almindelig på
mange motorcykel kasko forsikringer - men hvor mange bilister tror i ville
finde sig i det på en bilforsikring .......

Fra : Thomas J.

Dato : 07-03-06 21:49

Den Tue, 7 Mar 2006 11:09:34 +0100 sendte "Allan Nielsen"
<evilate@hotmail.com> følgende røgsignaler:

>Nogen der har nogle tips til billigere forsikringer? Og er jeg den eneste
>der finder det helt urimeligt at forsikringer er så dyre?

Rasmussen Assurance ?

http://rasmussenassurance.dk.web100.wannafind.dk/default.asp?Action=Details&Item=147

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-03-06 22:13

Thomas J. submitted this idea :

> Rasmussen Assurance ?

Det er så dem der er så dyre at de ikke tør skilte med deres priser
hvis man er under 25-30 år...

"Is this now?" - Agatha, The Minority Report

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-06 07:11

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Det er så dem der er så dyre at de ikke tør skilte med deres priser hvis
> man er under 25-30 år...

De vil ikke oplyse noget som helst, uden man opgiver "skostr","farve på
underbenklæder" etc. ;). Jeg vil bare se et tilbud,overslag, men er ikke
interesseret i at opgive komplet adr., nuv. policenr etc. etc. for det.

Fra : TSJ

Dato : 07-03-06 22:41

> [...]
>
> Nogen der har nogle tips til billigere forsikringer? Og er jeg den eneste
> der finder det helt urimeligt at forsikringer er så dyre?

Forsikringsselskaberne har jo HELT styr på hvem det er der laver skaderne -
derfor de "urimelige" priser for de unge mennesker
En del selskaber opererer med såkaldte "skrub-af priser". En urimeligt høj
pris indikerer at de ikke gider forsikre dig (eller din bil). Er man dum nok
til at tage forsikringen alligevel - så er det ok. Lidt ligesom når en
håndværker giver tilbud på noget han egentlig ikke har tid til

Jeg er 36 og forsikret gennem min fagforening i den finansielle sektor. 4500
pr. år for ansvar+kasko for en Mondeo V6 st. car. En bil som en række
selskaber karakteriserer som en "specialbil" fordi den har en 2,5 l motor!!

Jeg købte min første smadderkasse som 18-årig - tegnede ansvarsforsikring i
eget navn (mine venner tegnede som regel i deres fars og mors navn og fik
den forsikret billigere). Da jeg mange år efter skulle have min første nyere
bil var jeg blevet elitebilist. Imens var mine venner var ved at finde ud af
at det var lidt belastende at køre i mors navn - især fordi
forsikringsselskaberne strammede op på praksis.

I dag er det udelukket at man kan køre i forældrenes navn for at få
billigere forsikring - siger forsikringsselskaberne. Medmindre selvfølgelig
at din far er en tilpas stor virksomhedskunde - så kan det godt lade sig
gøre alligevel :-/

Fra : Jasper Norman

Dato : 07-03-06 23:30

Tom... hvor gammel er du? 18?

Hvilken motor ligger der i Vectra´en?

Hvor bor du?

Jeg er assurandør, og synes da bestemt, at 18000,- for en ansvar lyder dyrt.
Med mindre at der er tale om en 2.4 V6 motor. Men du er velkommen til at
skrive til mig.. det kan da være at vi kan finde ud af noget.

Mvh

Jasper

HUSK at slette "FJERNES" i min e-mail...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-03-06 19:04

TSJ explained :
> [...]
> er en tilpas stor virksomhedskunde - så kan det godt lade sig gøre alligevel

Man kan da sagtens gøre det - bare man lader være at fortælle
forsikringsselskabet om det. Jeg har nu bare en fornemmelse af at det
kan betyde farvel til erstatningen hvis man smadrer bilen...

Og så er der jo iøvrigt også problemet at man vil være ny billist igen
når man så endelig forsikrer i eget navn.

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : Hanne

Dato : 07-03-06 23:57

Allan Nielsen skrev:
> Hejsa NG,
>
> Jeg er helt ny billist, og skal have min første bil. Jeg har af en onkel
> købt en Opel vectra st. car.

Jeg er selv førstegangs køber af en Opel astra fra '93
Jeg er 25 og pædagogstuderne.

Voa LB kan jeg få en forsikring til 8021 om året hvis jeg tegner ulykke
og indbo, i prisen er der vejhjælp. Hvis jeg kun tegner ansvar og ikke
andre forsikringer er prisen 7023 om året Uden vejhjælp.

Om 5 år er jeg elitebilist. =)

Kan se at LB, fdm, bauta og runa er en og samme forsikring. Mon du er
egnet til at blive medlem i en af dem? I så fald vil du som 21 årige
spare lidt penge da forsikringen her er omk 11.000, hvis jeg husker
sælgeren ret.

Held og lykke med bilen =)

Hanne Bülow
Opel Astra 1,6i NZ 3D '93
Ankommer i April =)

Fra : Allan Nielsen

Dato : 08-03-06 10:40

Prøver lige med en masse besvarelse :)

> [...]

> Det er nemlig det, det går ud på ;). Der kan også tegnes div. indbo og
> ulykkes- alles. Det koster så "FDM" oven i, jeg mener det er 600-700,-. Gå

Jeg prøver lige at høre (un)fair.dk om der er rabat for "os FDM'er" så, tak
for tippet :)

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Konen måtte af med 22500 for ansvar + kasko for en nissan sunny stcar i
> diesel udgave jow jow
> Men det kan fint betale sig at ringe lidt rundt til de forskellige.

Jamen jeg har skam ringet rundt. og de 19000 er den bedste pris.

> Konen kom ned i 8500.- for ansvar + kasko Det var så gennem hendes fars
> forsikrings mand
> Og jeg kom ned i 3500 med sierraen

Kan han ikke lige give mig en oprigning? :)

"Kim Persson" <5th@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Omht bilen, des større og hurtigere bil du har des mere skade gør du på
> andre(såfremt du kører galt) og des dyrere er du for selskabet.

Jamen det kan jeg sagtens sætte mig ind i. Jeg mener bare ikke det er
rimeligt at skære alle over en kam :)
Jeg har prøvet at oprette i konens navn. Hun har haft kørekort i 8 år,
aldrig kørt galt, og er 28. Bilen er en st. car, en familiebil, og jeg
tegner samtidigt forsikring af mine 3 måneder gamle datter. Vi er IKKE "unge
uerfarne billister" (konen er ihvertfald ikke).
Hvorfor skal jeg betale samme pris som min fætter på 18 der "bare ikke kan
vente med at prøve sit nye chip-tun"?

> At du skulle have tænkt på det noget før.
>
> Så skulle du have taget motorcykelkørekort og købt en MZ eller lignende
> "billigmotorcykel", ladet den stå i garagen i et par år og optjene
> ancenitet på den måde.

Jamen man skal da vide den slags. Hvor pokker skulle jeg vide sådant noget
fra?

"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:scsr02971jo1tpnq7rg7bicocnl8vb02gl@4ax.com...

> Rasmussen Assurance ?
>
> http://rasmussenassurance.dk.web100.wannafind.dk/default.asp?Action=Details&Item=147

Lige præcist dem kan jeg IKKE anbefale. Det var dem jeg først kontaktede, de
gav mig en pris på 15000 for alt, hvilket var den bedste pris jeg fandt. Jeg
købte bilen, og da jeg skulle tilmelde mig hos dem, havde de pludseligt
"fået nye tariffer", og prisen var nu 18500. Det er simpelthen at røvrende
folk.

"TSJ" <tsj@c. dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nok til at tage forsikringen alligevel - så er det ok. Lidt ligesom når en
> håndværker giver tilbud på noget han egentlig ikke har tid til

Jamen jeg er 28, føler mig ikke SÅ ung :)
De bruger allesammen skrub af priser?

Det har ikke noget at gøre med at være "dum nok" til at tage deres tilbud.
Det er lovpligtigt at have forsikring, og derfor er man denne dumhed
påtvungen.
For mig at se, vil de allesammen have de sikre kunder, og ingen vil have de
nye.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-03-06 19:08

Allan Nielsen brought next idea :
> [...]
> uerfarne billister" (konen er ihvertfald ikke).
> Hvorfor skal jeg betale samme pris som min fætter på 18 der "bare ikke kan

Fordi forsikringerne for længe siden har indset at det er en guldgrube
uden ende at kræve skyhøje priser fra unge billister med henvisning til
at nogen af dem kører som idioter. De påstår jo at det koster dem penge
at forsikre de unge - jeg har meget meget svært ved at tro det, det må
jo betyde at nogen af dem de forsikrer til 20.000 om året har en
statistik der siger at hver femte laver skader for 100.000 om året. Det
har jeg svært ved at tro på.

"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman

Fra : Jasper Norman

Dato : 09-03-06 00:33

> jo betyde at nogen af dem de forsikrer til 20.000 om året har en statistik
> der siger at hver femte laver skader for 100.000 om året. Det har jeg
> svært ved at tro på.

Det har intet med værdien af en brugt eller ny bil at gøre. Præmien har
intet at gøre med brugtprisen på en BMW 320i at gøre. De 30-80.000,- kommer
man nok over. Det er personerne i bilen der "koster". Man har udregnet, at i
hvert fjerde "større" uheld (hvor der kommer personer til skade), er det en
person under 25 der er skyld i ulykken. Så en gammel tunet Golf, BMW eller
andet, der brager ind i et vejtræ, med 4 personer under 30, kommer let til
at koste forsikringsselskabet 10-15 mio. kr. i erstatning. Det er grunden
til de "urimelige" priser. Det skal da samtidig siges, at der er mange
selskaber, der fyrer nogle fuldstændig vanvittige "skræm væk" priser af, der
ikke har hold i virkeligheden. Men det hænger sammen med, at alle selskaber
er "genforsikret" hos et større (udenlandsk) selskab, og selskabet har
dermed i forhandlingen, "lovet" at de ikke forsikrer de mere risikobetonede
"kunder".

Mvh

Jasper

Fra : Allan Nielsen

Dato : 10-03-06 14:16

"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> selskab, og selskabet har dermed i forhandlingen, "lovet" at de ikke
> forsikrer de mere risikobetonede "kunder".

Jo men hvorfor bliver vi så skåret over en kam med den type billister?
Jeg har da jeg forhørte mig, hørt på vegne af min kæreste. Hun har haft
kørekort i 8 år, er 28 år, og er en god billist. Vi har købt en god
familiebil, og er nybagte forældre. Jeg kan ikke forstå hvorfor vi ikke er
den slags kunder de rigtigt gerne vil have fat i.

Som jeg ser det, så har Henrik HELT ret. Den er lovpligtig, og derfor
presser de prisen så meget de overhovedet kan. Der går mindst 3 år før vi
kan få en billigere pris, og til den tid har vi betalt over halvdelen af
bilens værdi, i forsikring.

Mvh
Allan

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-03-06 18:32

Allan Nielsen wrote :
> Der går mindst 3 år før vi kan få en billigere pris, og til den tid har vi
> betalt over halvdelen af bilens værdi, i forsikring.

Uden rabat ville jeg have betalt 75% af den pris jeg gav for bilen
inden min præmie falder. Når bilen er afbetalt til banken vil den også
være betalt til forsikringen - så fortjener jeg næsten at få lov at
totalskade den på forsikringens regning hvis jeg stadig har den om 6 år
:)

"I´m sorry for whatever I´m going to do and I swear I didn´t do any of
that stuff I did." - Rufus Riley, The Minority Report