Hvornår er benzin billigt?
Fra : Hanne

Dato : 06-03-06 21:45

Hvis vi tager disse tider i betragtning og ser på det brandstof vores
biler lever af =)

92 oktan Blyfri
95 oktan Blyfri
98 oktan Blyfri
95 oktan/luksus
Disel

På forhånd mange tak

Hanne Bülow
Opel Astra 1,6i NZ 3D '93
Ankommer i April =)

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-06 22:08

"Hanne" <hanne@lyre.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis vi tager disse tider i betragtning og ser på det brandstof vores
> biler lever af =)
>
> 92 oktan Blyfri
> 95 oktan Blyfri
> 98 oktan Blyfri
> 95 oktan/luksus
> Disel
>
> På forhånd mange tak

Tja i dag vil jeg sige at hvis 95 blyfri kommer under 9 Kr så er det
"billigt"

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 06-03-06 22:11

"Hanne" <hanne@lyre.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> På forhånd mange tak

Du kan tage udgangspunkt her og så selv afgøre hvornår:

http://www.fdmbenzinpriser.dk/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hanne

Dato : 06-03-06 22:33

BJ skrev:

> Du kan tage udgangspunkt her og så selv afgøre hvornår:
>
> http://www.fdmbenzinpriser.dk/

men der kikker jeg skam.. Men det bliver jeg ikke kloger af, har ikke
samme erfaring som jer der skriver herinde.

Hanne Bülow
Opel Astra 1,6i NZ 3D '93
Ankommer i April =)

Fra : Kim Persson

Dato : 06-03-06 22:57

Jeg har hørt en del sige at benzinen er billigst mandag morgen. men det er
vist blot en skrøne...?

//Kim

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-03-06 23:48

"Hanne" <hanne@lyre.dk> skrev
>Men det bliver jeg ikke kloger af, har ikke
> samme erfaring som jer der skriver herinde.

Hvis det koster mindre end du plejer at give, må det være billigt, og så kan
du se i listen hvor og hvornår. Normalen var i lang tid: billigst mandag
inden 10.00.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Anders Winther

Dato : 07-03-06 10:08

> Hvis det koster mindre end du plejer at give, må det være billigt, og så
> kan
> du se i listen hvor og hvornår. Normalen var i lang tid: billigst mandag
> inden 10.00.

Min erfaring er at det er billigst søndag. Men Ok, jeg har måske ikke set
hvad prisen er mandag morgen..

Mvh.
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-06 10:33

"Anders Winther" <wintherFJERN@vvs.dk> skrev i en meddelelse

Normalen var i lang tid: billigst mandag

> Min erfaring er at det er billigst søndag. Men Ok, jeg har måske ikke set
> hvad prisen er mandag morgen..

Nu er benz ikke billig på noget tidspunkt ;). Men søndag eftermiddag, mandag
morgen plejer den at være billigst her omkring. Den kan dog "slå en bøvs" på
andre tider, så gælder det om at være vaks ved havelågen :).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-06 23:15

Hanne skriver:

> Hvis vi tager disse tider i betragtning og ser på det brandstof vores
> biler lever af =)
>
> 92 oktan Blyfri
> 95 oktan Blyfri
> 98 oktan Blyfri
> 95 oktan/luksus
> Disel

Mandag morgen

I dag var diesel i omegnen af Århus til 7,49 kr/l, indtil klokken 10.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Rune B

Dato : 07-03-06 16:45

Hvornår?
Det er sjovt nok billigst mandag morgen inden kl. 10.
- hvorfor ved jeg ikke, men efter 10 er det ofte over 1 krone dyrere literen
mange steder.

R-)

Fra : Hanne

Dato : 07-03-06 17:57

Hanne skrev:
> Hvis vi tager disse tider i betragtning og ser på det brandstof vores
> biler lever af =)
>
> 92 oktan Blyfri
> 95 oktan Blyfri
> 98 oktan Blyfri
> 95 oktan/luksus
> Disel
>
> På forhånd mange tak

jeg tænkte nu også mest på .. om det er omk 9 kr for benzin eller sker
det ikke så tit ?

Hanne Bülow
Opel Astra 1,6i NZ 3D '93
Ankommer i April =)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-03-06 18:26

Hanne skriver:

> jeg tænkte nu også mest på .. om det er omk 9 kr for benzin eller sker
> det ikke så tit ?

7,50 for diesel (regn selv om til benzinpriser)

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Hanne

Dato : 07-03-06 22:27

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Hanne skriver:

> 7,50 for diesel (regn selv om til benzinpriser)
>
> Klaus
Og hvordan vil du have jeg skal gøre det ? Har jo ingen erfaringer.. Og
nej jeg er ikke blondine, jeg er bare en endnu lykkelig uviden pige som
forsøger at forberede mig på benzin junglen =)

Hanne Bülow
Opel Astra 1,6i NZ 3D '93
Ankommer i April =)

Fra : Brian

Dato : 07-03-06 22:34

Hanne wrote:

> Og hvordan vil du have jeg skal gøre det ? Har jo ingen erfaringer..
> Og nej jeg er ikke blondine, jeg er bare en endnu lykkelig uviden
> pige som forsøger at forberede mig på benzin junglen =)

Som det er lige nu, er omkring 9,50 normalprisen. Det er den der
er der, Mandag formiddag. Så falder den så løbende. Søndag
aften / Mandag morgen, kan du som regel (denne weekend undtaget)
finde de dyre dråber til 8 - 8,50.

Så alt over 9,- er dyrt, mellem 8,50 og 9 er acceptabelt og alt under
8,50 er billigt, når vi snakker 95 blyfri som sådan en Astra 1,6 NZ'er
kører på.

Andre har sikkert helt andre opfattelser

/Brian

Fra : Hanne

Dato : 07-03-06 23:52

Brian skrev:

> [...]
> kører på.
>
> Andre har sikkert helt andre opfattelser

Tak Brian .. det var lige nettop det svar jeg søgte .. Dejligt =)

Hanne Bülow
Opel Astra 1,6i NZ 3D '93
Ankommer i April =)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-03-06 07:25

Hanne skriver:

> Og hvordan vil du have jeg skal gøre det ?

Kig på et skilt med benzin og dieselpriser, se forskellen mellem benzin
og diesel og regn så selv ud, hvad billig benzinpris er.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-03-06 20:29

> Hanne skriver:

> Kig på et skilt med benzin og dieselpriser, se forskellen mellem benzin
> og diesel og regn så selv ud, hvad billig benzinpris er.

Da det svinger fra nogle få ører til halvanden krone, der det nok ikke
særligt meget værd at udregne noget med.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen