Kan det betale sig at købe den brugt?
Fra : Jesper Kristensen

Dato : 06-03-06 21:11

Hej,

Vi har overvejet at købe en Ford Ka som bil nummer 2, og det ser ud til at
man kan få en årgang 97-98, der har kørt godt 100K km for omkring 30.000 kr.

Men kan det overhovedet betale sig at købe en brugt, når man kan få en helt
ny for 100.000 kr? Man må jo formode, at en ny bil er billigere i
vedligehold, så kan den besparelse måske ligefrem opveje den større
afskrivning i dette tilfælde, hvor nyprisen er ret lav?

Den vil skulle køre ca. 20K km om året. Evt. forslag til bedre biler i samme
kategori modtages også gerne.

Mvh.
Jesper

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-03-06 22:23

"Jesper Kristensen" <jbk@NOSPAMit.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har overvejet at købe en Ford Ka som bil nummer 2, og det ser ud til at
> man kan få en årgang 97-98, der har kørt godt 100K km for omkring 30.000
> kr.

Jeg ville overveje noget andet, de ruster som en gl. Fiat :(. Den skal
ihvertfald ses grundigt efter.

Fra : Jesper Kristensen

Dato : 07-03-06 00:07

> Jeg ville overveje noget andet, de ruster som en gl. Fiat :(. Den skal
> ihvertfald ses grundigt efter.

Javel, andre overvejelser er en Fiat Punto eller en WV Polo. Er Punto'en
også noget skidt? De er i hvert fald billige.

/Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-06 08:23

"Jesper Kristensen" <jbk@NOSPAMit.dk> skrev i en meddelelse

> Javel, andre overvejelser er en Fiat Punto eller en WV Polo. Er Punto'en
> også noget skidt? De er i hvert fald billige.

Billig og pålideligt er Skoda Felicia, Fabia, ellers Toyota Yaris. Køb evt.
privat og spar/ få en nyere bil på den måde, bare få en til at checke den ud
for dig

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-06 23:13

Jesper Kristensen skriver:

> Vi har overvejet at købe en Ford Ka som bil nummer 2, og det ser ud til at
> man kan få en årgang 97-98, der har kørt godt 100K km for omkring 30.000 kr.

Put for 30.000 kr reperationer i den over 5 år (det skulle nødigt ske)
og den har kostet dig 60.000. Så kan du stadigt sælge den for 30.000

> [...]
> vedligehold, så kan den besparelse måske ligefrem opveje den større
> afskrivning i dette tilfælde, hvor nyprisen er ret lav?

En ny koster måske 10.000 kr i rep over 5 år (skulle helst ikke ske) den
har så kostet dig 110.000. Sælger du den får du måske 60.000 for den det
vil sige at det har kostet dig 20.000 mere at købe en ny.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-06 23:22

> [...]
> har så kostet dig 110.000. Sælger du den får du måske 60.000 for den det
> vil sige at det har kostet dig 20.000 mere at købe en ny.

Kan du ikke lige vise dette regnestykke incl. banken låneberegning med
stiftelsesprovision, ÅOP og samlede afskrivning.....det er de færreste der
betaler bilerne kontant

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-06 23:23

Tom skriver:

> Kan du ikke lige vise dette regnestykke incl. banken låneberegning med
> stiftelsesprovision, ÅOP og samlede afskrivning.....det er de færreste der
> betaler bilerne kontant

Så bliver det sku bare endu værre. Dog vil jeg tro at en 30kkr's bil er
lettere at få råd til kontant, end en 0,1Mkrs

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-03-06 23:36

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Så bliver det sku bare endu værre. Dog vil jeg tro at en 30kkr's bil er
>lettere at få råd til kontant, end en 0,1Mkrs

Når først den er betalt er der vel ingen forskel :)

De sidste mange biler af mine er alle betalt kontant, også de dyre

(scorpio'en var på den gale side af de 100kkr)
--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Thomas

Dato : 07-03-06 19:46

"Jesper Kristensen" <jbk@NOSPAMit.dk> wrote in message
> [...]
> man kan få en årgang 97-98, der har kørt godt 100K km for omkring 30.000

med mindre I er 150 cm eller derunder, så ville jeg ikke vælge en KA!
Kørte i en i en kørselsordning, ejeren var ret lille, vi andre store brød
sad ikke ret godt

Mvh

Thomas

Fra : Anders Majland

Dato : 07-03-06 23:35

> med mindre I er 150 cm eller derunder, så ville jeg ikke vælge en KA!
> Kørte i en i en kørselsordning, ejeren var ret lille, vi andre store brød
> sad ikke ret godt

Bag rettet er pladsen fin - men jeg kan knapt være bagi, selvom jeg har
sædet for mig selv og sidder på skrå .Ën af vennerne har haft en fra ny - af
dem uden servostyring og den vel omkring 10år og har lige rundet 100.00km.
Den har vi været 4 på weekendtur i men så var den også pakket - og jeg tog
pladsen bag rettet. Selv med "fuld læs" kørte den rimeligt frisk og kunne
holde 140km/t (speedo) på motorvejen uden at støjen blev specielt anmasende.

Min dom. Charmerende _lille_ potte