Erfaring med Honda Goldwing GL1000 '78 og ~
Fra : MartinBrix

Dato : 06-03-06 11:12

Jeg tænker lidt på at bytte min mc ud med en gammel svend fra 78. Som
subjekt fortæller er der tale om en GL1000 fra 78.

Er der nogen som kan fortælle lidt om deres erfaringer med denne
model?

Grunden til at den skal være er pga de støbte fælge vs egerfælge.

Fra : Jenb

Dato : 06-03-06 12:03

Hej Martin

Jeg havde i mange år en GW 1000 K3, den model kendes på
instrumenterne på tanken.

Med reglmæssig service og vedligeholdelse kan du ikke slide den op og
den svigter aldrig, men du får den sjældent til at køre over 13/14
km/l.
..
Der findes en meget stor skare af inkarnerede GW 1000/1100 ejere i
mange lande og det er nemt at få fat i reservedele og hjælp
renoveringer o.l. Nogle rapporterer om op til 500.000 km uden
motorrenovering.

Det svageste punkt er kaburatorerne, som på grund af alder giver
dårlig motorgang og endnu dårligere bezinøkonomi og kort rækkevidde
pr. tankfuld (200 km)
Der findes gode reperationskit men er et krævende job, fordi
kaburatorerne er meget komplekse.

Stumper fra GW 1000 og 1100 kan bruges på begge modeller og 1200
motoren kan med få ændringer også sættes i.

Mvh. Jens

Fra : Armand

Dato : 06-03-06 23:54

MartinBrix skrev:
> [...]
> model?
> Grunden til at den skal være er pga de støbte fælge vs egerfælge.

Den væsentligste forskel ved 1100'eren var at motoren fik et ekstra
(støtte)leje ved koblingen, hvilket man på modsatte vis må regne 1000'eren
for at mangle :-/
1000'eren havde endvidere et dårligt rygte i Tyskland - Den havde svært
ved at køre ligeud ved højere hastigheder

--
Armand.