Omregning mellem Hk og kW
Fra : Ukendt

Dato : 05-03-06 23:20

Findes der en formel eller tabel for omregning mellem Hk & kW?

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 05-03-06 23:27

"Bongo" <news.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der en formel eller tabel for omregning mellem Hk & kW?

Kære Bongo
Gå ind på siden http://joshmadison.net/software/convert/ og download det
lille gratis program "Convert".
Så kan du selv finde ud af omsætningsforholdet mellem HP og kW.

Hilsen Jørgen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-03-06 23:57

"Jorgen Gerdorf" <jorgen_gerdorf@privat.tdcadsl.dk> writes:

> "Bongo" <news.tele.dk> skrev...
>>
> Kære Bongo Gå ind på siden http://joshmadison.net/software/convert/
> og download det lille gratis program "Convert". Så kan du selv
> finde ud af omsætningsforholdet mellem HP og kW.

Generelt er det en meget skidt ting at køre mere eller mindre
tilfældige programmer fra nettet, med mindre man er stor fan af virus,
bagdøre og andet sjovt på ens pc.

Spørg hellere google, f.eks. med "1 horsepower in kilowatt":
<http://www.google.com/search?q=1+horsepower+in+kilowatt>
1 horsepower = 0.745699872 kilowatt

Den kan i øvrigt også omregne mellem alle mulige andre ting:
<http://www.google.com/search?q=1+cubic+light+year+in+teaspoons>
1 (cubic light year) = 1.71788572 × 10^53 US teaspoons
....en oplysning man simpelthen ikke kan undvære
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-06 01:15

> Spørg hellere google, f.eks. med "1 horsepower in kilowatt"

Ja, det er efterhånden helt slut med diverse små freeware programmer... En
anden skidt ting ved at bruge freewareprogrammer, ud over de nævnte, er at
man kommer til at stå og mangle dem hvis man fx. får ny computer, eller hvis
man skal bruge en anden computer end man plejer. Efter nogle år kan det være
meget sværet at genfinde et program som man har vænnet sig til at bruge.

Der der derfor bedre at vende sit til bare at bruge google.

Jeg ved godt det er helt OT men dette gælder også for "Internet Favorites"
osv.

Mvh
Jesper

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-03-06 19:06

"Jesper Juul Pedersen" <spam> skrev i en meddelelse

> [...]
være
> meget sværet at genfinde et program som man har vænnet sig til at bruge.

Hvis du gemmer programmet og dets ini-fil, kan du overføre det til en anden
computer.....det er længe siden jeg har rodet med det så spørg ikke
yderligere.

> Der der derfor bedre at vende sit til bare at bruge google.
>
> Jeg ved godt det er helt OT men dette gælder også for "Internet Favorites"

Dem kan du da gemme.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-06 00:37

> Hvis du gemmer programmet og dets ini-fil, kan du overføre det til en
anden
> computer.....det er længe siden jeg har rodet med det så spørg ikke
> yderligere.

Ja, men hvorfor? Hvad skal man med et omregneprogram når google kan gøre
det?

Favorites"

> Dem kan du da gemme.

Ja, det kan man, men jeg synes stadig det er en god løsning at vænne sig til
at arbejde på en måde så man ikke er afhængig af dem, men det kommer
selvfølgelig an på hvor tit man anvender andre PC'ere end ens egen.

Mvh
Jesper

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 05-03-06 23:28

Bongo skrev:
> Findes der en formel eller tabel for omregning mellem Hk & kW?

En hk er 0.736kw. Med andre ord gang hk med 0.736 og du har kw

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : M. Hoey

Dato : 05-03-06 23:34

"Bongo" <news.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der en formel eller tabel for omregning mellem Hk & kW?

Hej

1 HK = 736 Watt.

Mener englænderne beregner 1 HK for at være 746 Watt.

Og Kilo er 1000 dvs. 0.736 og 0.746 for engelsk standard!

Dvs en MC med 150 HK, yder 110.4 KW (150 x 736 = 110400 / 1000) = 110.40 KW

--
Mvh.

M. Hoey
Suzuki GT750A 1976
Honda VFR RC36-2 1996
http://www.dfmc.dk/?id=355

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-06 23:39

Mange tak :)

Fra : peter

Dato : 06-03-06 01:47

Google er også smart til den slags:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=25kW+in+hp&meta=

-peter

Fra : Jens

Dato : 08-03-06 09:40

Bongo wrote:

> Findes der en formel eller tabel for omregning mellem Hk & kW?

Jeps . . . . 1,36

Hvis du har 100 kw ganger du med 1,36 = 136 HK
Eller 100 HK divider med 1,36 = 73,529411......HK

Mvh
Jens